Кафедрай чытаецца звыш 50 дысцыплін для студэнтаў эканамічных спецыяльнасцяў і звыш 10 дысцыплін для студэнтаў тэхнічных спецыяльнасцяў.

et


Універсітэтам вядзецца паслядоўная праца па прывядзенні назвы спецыяльнасцяў агульнай вышэйшай, паглыбленай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі ў адпаведнасць з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2022 "Спецыяльнасці і кваліфікацыі".

Матэрыял у стане абнаўлення. Просім прабачэння за магчымыя нязручнасці.

Кафедра ажыццяўляе падрыхтоўку спецыялістаў па наступных спецыяльнасцях:

першай ступені атрымання адукацыі – 1-27 01 01-05 «Эканоміка і арганізацыя вытворчасці (чыгуначны транспарт)»(завочнае навучанне)

другой ступені атрымання адукацыі (магістратура) – 1-25 80 01 «Эканоміка» (прафілізацыя «Аналітычная эканоміка і кіраванне на транспарце»)

Спецыяльнасць «Эканоміка і арганізацыя вытворчасці» забяспечвае атрыманне кваліфікацыі «ІНЖЫНЕР-ЭКАНАМІСТ».

ЭКАНОМІКА І АРГАНІЗАЦЫЯ ВЫТВОРЧАСЦІ – гэта спалучэнне тэхнічных і эканамічных ведаў, якое дазваляе эканамісту арыентавацца ў складаных праблемах арганізацыі і кіравання вытворчасцю, нармавання рэсурсаў і эфектыўнасці іх выкарыстання на прадпрыемствах канкрэтных галінаў эканомікі. Прафесійная дзейнасць спецыялістаў з кваліфікацыяй «Інжынер-эканаміст» звязана з арганізацыяй і кіраваннем прадпрыемствам, пастаноўкай і рашэннем арганізацыйных кіраўнічых і эканамічных задач, а таксама планаваннем, аналізам і кантролем фінансава-эканамічных адносінаў.

АБ'ЕКТАМІ ПРАФЕСІЙНАЙ ДЗЕЙНАСЦІ выпускніка спецыяльнасці «Эканоміка і арганізацыя вытворчасці (чыгуначны транспарт)» з’яўляюцца эканамічная і вытворча-гаспадарчая дзейнасць арганізацый чыгуначнага транспарту і іх структурных падраздзяленняў.

Падрыхтоўка спецыяліста прадугледжвае фармаванне прафесійных кампетэнцый, якія ўключаюць веды і ўменні па:

  • правядзенні тэхніка-эканамічнага і фінансавага аналізу вытворча-гаспадарчай дзейнасці арганізацыі;
  • распрацоўцы і эканамічным абгрунтаванні інвестыцыйных праектаў развіцця арганізацыі;
  • распрацоўцы і выкананні функцый па нармаванню вытворчых рэсурсаў і арганізацыі іх рацыянальнага выкарыстання;
  • распрацоўцы і ўкараненні сістэмаў матывацыі і стымулявання працы і інш.

Спецыяльнасць «Эканоміка» (прафілізацыя «Аналітычная эканоміка і кіраванне на транспарце») забяспечвае атрыманне ступені магістра..

Магістр ў галіне эканомікі і кіравання – гэта гатовы эканамічны аналітык – адзін з самых запатрабаваных спецыялістаў у розных галінах эканомікі.

et1

СТУПЕНЬ МАГІСТРА мае на ўвазе глыбокія сучасныя веды і сістэмнае мысленне, сведчыць аб настойлівасці, рашучасці, здольнасці ацэньваць і аналізаваць дадзеныя, што з’яўляецца запатрабаванымі якасцямі для асобаў, якія займаюць кіраўнічыя пазіцыі ў сучасным свеце бізнесу і кіравання. Наяўнасць дыплома магістра забяспечвае ў перспектыве кар’ерны рост спецыяліста, пашырае магчымасці заняцця кіруючых пасадаў, так як магістр мае перавагі перад спецыялістамі без акадэмічнай ступені.

 


З 2004 па 2021 гады кафедрай выпушчана больш за 1600 спецыялістаў па спецыяльнасцях «Эканоміка і арганізацыя вытворчасці (па напрамках)», «Транспартная лагістыка» і «Камерцыйная дзейнасць». За перыяд работы магістратуры падрыхтавана больш за 70 студэнтаў другой ступені вышэйшай адукацыі. Нашыя выпускнікі робяцца ўладальнікамі ўнікальнай і, адначасова, універсальнай прафесіі, якая дазваляе знайсці працу ў любой галіне эканомікі. Валодаючы спецыяльнымі эканамічнымі ведамі, можна смела адкрыць уласны бізнес, без рызыкі стратнасці.

Выпускнікі кафедры штогод удзельнічаюць у рэспубліканскіх і галіновых конкурсах дыпломных работ і праектаў. Лепшыя з іх былі адзначаны Грантам начальніка Беларускай чыгункі.

et3

et4

et5

et6


У цяперашні час на кафедры чытаецца звыш 50 дысцыплінаў для студэнтаў эканамічных спецыяльнасцяў і звыш 10 дысцыплінаў для студэнтаў тэхнічных спецыяльнасцяў.

Шмат увагі на кафедры надаецца студэнцкай навуковай працы. Штогод у студэнцкіх навукова-тэхнічных канферэнцыях бярэ ўдзел больш за пяцьдзесят студэнтаў розных курсаў. Студэнцкія навуковыя працы публікуюць у зборніках навуковых студэнцкіх работ БелДУТ, лепшыя з іх на рэспубліканскіх конкурсах адзначаны дыпломамі розных ступеняў. Выпускнікі кафедры па выніках дыпломнага праектавання ўдзельнічаюць у навукова-практычных канферэнцыях і публікуюць навуковыя артыкулы.

Кафедра «Бухгалтарскі ўлік, аналіз і аўдыт» была выдзелена са складу кафедры «Эканоміка» 7 красавіка 1997 г. загадам рэктара універсітэта № 508, з'яўляецца выпускаючай кафедрай гуманітарна-эканамічнага факультэта і рыхтуе эканамістаў па спецыяльнасці Э.01.07.00 «Бухгалтарскі ўлік, аналіз і аўдыт».

На пасаду загадчыка зноў створанай кафедры была прызначаная к.э.н., дацэнт Гiзатуллiна Вера Георгіеўна.

Першапачаткова штат кадраў кафедры складаў 5 чалавек: к.э.н., дацэнт Гiзатуллiна В.Г., к.э.н., старшы выкладчык Самбук Г.П., старшы выкладчык Скуратава І.Ю., старшы выкладчык Сідарава Л.Г., старшы выкладчык Паўловіч Т.П.

З 1997 года пры кафедры пачала функцыянаваць магістратура.

Кафедра ажыццяўляе самую цесную сувязь з эканамічнымі і фінансавымі службамі Беларускай чыгункі ў форме: удзелу вядучых спецыялістаў дарогі ў пасяджэннях дзяржаўных экзаменацыйных камісій; ўзгаднення тым курсавых і дыпломных работ з кіраўнікамі службаў; кансультацый як з боку кафедры па тэарэтычных пытаннях, так і з боку вядучых спецыялістаў па пытаннях практыкі; кіраўніцтва дыпломных работ вядучымі спецыялістамі вытворчасці.

У 2002 годзе кафедрай створана навукова-даследчая лабараторыя "Эканамічнага аналізу, метадалогіі бухгалтарскага і падатковага ўліку" пры навукова-даследчым сектары БелДУТ, навуковым кіраўніком якой стала прафесар Гiзатуллiна В.Г.

У сваёй працы кафедра заўсёды ставіць на чале выхаваўчую накіраванасць вучэбнага працэсу, падрыхтоўку высокакваліфікаваных спецыялістаў транспартнага комплексу Рэспублікі Беларусь.

Кафедру ўзначальвалі:

  • к.э.н., прафесар Гiзатуллiна Вера Георгіеўна;
  • дацэнт Скуратава Ірына Юр'еўна;
  • к.э.н., дацэнт Шыбаловiч Валерыя Валер'еўна;
  • к.э.н., дацэнт Шатроў Сяргей Леанідавіч.

Многія нашы выпускнікі дасягнулі значных прафесійных поспехаў як на транспартных прадпрыемствах, так і прадпрыемствах іншых галін эканомікі.

Пасаду галоўнага бухгалтара займаюць наступныя выпускнікі: Паўловіч Е., Даніленка А., Шэўчык Е., Канавалава Т., Кіслова С., Крыжавая О., Трыфанава Е., Ігнатовіч А., Краўчанка О., Лазарэнка Е., Барадуліна Л., Сiвянок В., Iсадчанка С., Краўчук І. і многія іншыя.

Выпускнікі кафедры займаюць пасады дырэктара, начальніка аддзела, вядучага спецыяліста, а пераважная колькасць - намесніка галоўнага бухгалтара.

Усімі калегамі адзначана перспектыўнасць атрыманай ва ўніверсітэце адукацыі, яе запатрабаванасць, значнасць набытых ведаў і ўменняў па спецыяльнасці.

Многія нашы выпускнікі дасягнулі значных прафесійных поспехаў як на транспартных прадпрыемствах, так і прадпрыемствах іншых галін эканомікі.

Пасаду галоўнага бухгалтара займаюць наступныя выпускнікі: Паўловіч Е., Даніленка А., Шэўчык Е., Канавалава Т., Кіслова С., Крыжавая О., Трыфанава Е., Ігнатовіч А., Краўчанка О., Лазарэнка Е., Барадуліна Л., Сiвянок В., Iсадчанка С., Краўчук І. і многія іншыя.

Выпускнікі кафедры займаюць пасады дырэктара, начальніка аддзела, вядучага спецыяліста, а пераважная колькасць - намесніка галоўнага бухгалтара.

Усімі калегамі адзначана перспектыўнасць атрыманай ва ўніверсітэце адукацыі, яе запатрабаванасць, значнасць набытых ведаў і ўменняў па спецыяльнасці.

З моманту заснавання кафедры "Уліковыя сістэмы і тэхналогіі бізнес-менеджменту» яе супрацоўнікі прымаюць актыўны ўдзел у навукова-даследчай дзейнасці Беларускага дзяржаўнага універсітэта транспарту. Першыя работы былі выкананы ў 1997 годзе для Беларускай чыгункі.

У 2002 годзе з ліку супрацоўнікаў кафедры створана навукова-даследчая лабараторыя “Эканамічны аналіз, метадалогія бухгалтарскага і падатковага ўліку” пры навукова-даследчым сектары БелДУТ.

На базе кафедры вядзе працу навуковая школа "Эканоміка і кіраванне ў сістэме чыгуначнага транспарту".

Традыцыйнымі напрамкамі даследаванняў кафедры з'яўляюцца:

  • удасканаленне механізму фарміравання і размеркавання расходаў па грузавых і пасажырскіх перавозках;
  • развіццё методыкі вызначэння сабекошту з выкарыстаннем спецыяльных разліковых метадаў, якія выкарыстоўваюцца ў тэхналагічных умовах перавозак, адрозных ад сярэднедарожных;
  • распрацоўка метадалогіі правядзення эканамічнага аналізу эфектыўнасці работы суб'ектаў гаспадарання;
  • распрацоўка методыкі разліку прадукцыйнасці працы ў галіновых гаспадарках;
  • выпрацоўка метадычных падыходаў да вызначэння эканамічнай эфектыўнасці аўтсорсінгу ў сферы чыгуначнага транспарту;
  • распрацоўка методыкі вызначэння велічыні рэзерваў па падазроных даўгах па групах дэбіторскай запазычанасці на аснове яе размеркавання па тэрмінах непагашэння;
  • вызначэнне кошту работ (паслуг) пасажырскай гаспадаркі, якія перадаюцца на аўтсорсінг (экіпіроўка прадметамі мяккага інвентару пасажырскіх вагонаў).

Па колькасці выкананых работ і аб'ёму фінансавання кафедра займае лідзіруючае месца на гуманітарна-эканамічным факультэце. Да гэтага часу выкананы больш за 70 навукова-даследчых работ па актуальнай тэматыцы, якая вызначаецца сумесна з рознымі службамі Упраўлення Беларускай чыгункі.

Вынікі навукова-даследчай работы супрацоўнікаў кафедры знайшлі адлюстраванне ў манаграфіях: "Развіццё сістэмы бухгалтарскага ўліку і аналізу на чыгуначным транспарце", "Упраўленне выдаткамі на чыгуначным транспарце", а таксама ў выдаваемым з 2001 года міжнародным зборніку навуковых прац “Рынак транспартных паслуг (праблемы павышэння эфектыўнасці)". Актуальнасць пазначаных праблем і навізна ў іх вырашэнні знайшлі станоўчыя водгукі практыкаў транспартных арганізацый і навуковай супольнасці, што абумовіла ўключэнне з 2012 года зборніка навуковых прац "Рынак транспартных паслуг (праблемы павышэння эфектыўнасці)" у пералік рэкамендаваных ВАК Рэспублікі Беларусь выданняў для апублікавання вынікаў дысертацыйных даследаванняў.

Варта адзначыць, што сучасная эканамічная навука выпрацавала і абгрунтавала ўласную метадалогію і канцэпцыю развіцця, якія грунтуюцца на сукупнасці спецыфічных методык і прынцыпаў, падыходах да ацэнкі і адлюстраванню эканамічных паказчыкаў, пошуку рэзерваў павышэння эфектыўнасці, што абумовіла актуалізацыю прынцыпова новых перспектыўных напрамкаў навуковых даследаванняў кафедры, якія выклікаюць асаблівую цікавасць і запатрабаваныя практыкамі:

  • развіццё тэорыі і методыкі бухгалтарскага ўліку і справаздачнасці транспартных арганізацый на аснове канвергенцыі з Міжнароднымі стандартамі фінансавай справаздачнасці;
  • абгрунтаванне мэтазгоднасці і ацэнка эканамічнай эфектыўнасці перадачы на аўтсорсінг асобных відаў работ (паслуг) чыгуначнага транспарту;
  • распрацоўка метадалагічнай базы калькулявання сабекошту паслуг інфраструктуры чыгуначнага транспарту ў адпаведнасці з новымі ўмовамі гаспадарання ў рамках Адзінай эканамічнай прасторы (АЭП);
  • фарміраванне методыкі вызначэння эфектыўнасці курсіравання існуючых і прызначэння новых пасажырскіх цягнікоў.

Выкладчыкі кафедры вядуць вялікую вучэбна-метадычную работу. Распрацаваны і выкарыстоўваюцца ў адукацыйнай дзейнасці больш за 30 вучэбна-метадычных комплексаў дысцыплін, якія цалкам забяспечаны дапаможнікамі, лекцыйным матэрыялам у электронным выглядзе, заданнямі на практычныя заняткі і самастойную працу студэнтаў, прэзентацыямі курсаў.

З 2003 па 2015 год супрацоўнікамі кафедры падрыхтавана і выдадзена больш за 100 вучэбна-метадычных дапаможнікаў і навуковых артыкулаў, 4 манаграфіі і 6 падручнікаў пад грыфам Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь, у якіх закрануты і вырашаны актуальныя праблемы развіцця бухгалтарскага ўліку, аналізу і кантролю на чыгуначным транспарце ва ўмовах транзітыўнай эканомікі.

Для больш якаснага выкладання работнікамі кафедры распрацоўваюцца і паспяхова ўкараняюцца найноўшыя адукацыйныя тэхналогіі: лекцыйны і практычны матэрыял даводзіцца з прымяненнем мультымедыйных сістэм, праводзяцца дзелавыя гульні з выкарыстаннем практычнай дакументацыі прадпрыемстваў, што дазваляе зацікавіць студэнта і прыцягнуць да вучэбна-даследчай дзейнасці па найбольш актуальных пытаннях развіцця ўліку, аналізу і кантролю на прадпрыемствах транспартнай галіны эканомікі (на кафедры дзейнічае 4 тэматычных навукова-даследчых гуртка).

Для развіцця студэнтаў і іх адаптацыі да ўмоў сучаснай эканомікі, арганізацыі ўліку, аналізу і кантролю на прадпрыемствах Рэспублікі Беларусь персанал кафедры арганізуе працу навукова-даследчых гурткоў па секцыях:

  • стан і тэндэнцыі развіцця сістэмы бухгалтарскага ўліку і кантролю;
  • развіццё сістэм кіраўніцкага ўліку і фінансаў прадпрыемстваў транспарту;
  • сучасныя методыкі аналізу гаспадарчай дзейнасці прадпрыемстваў транспарту;
  • сучасныя методыкі бухгалтарскага ўліку прадпрыемстваў транспарту.

 

За час дзейнасці кафедры выпушчана больш за 1000 высокакваліфікаваных спецыялістаў, якія працуюць на розных пасадах у арганізацыях ўсіх галін эканомікі Рэспублікі Беларусь і суседніх дзяржаў.

foto1


Кафедра ажыццяўляе плённае супрацоўніцтва з эканамічнымі і фінансавымі службамі Беларускай чыгункі ў форме ўдзелу вядучых спецыялістаў дарогі ў пасяджэннях дзяржаўных экзаменацыйных камісій; актыўнай працай у ІПК; ўзгаднення тэм курсавых і дыпломных работ з кіраўнікамі службаў; рэцэнзавання вучэбных дапаможнікаў, падрыхтаваных выкладчыкамі кафедры; кансультацый як з боку кафедры па тэарэтычных пытаннях, так і з боку вядучых спецыялістаў вытворчасці па пытаннях практыкі і кіраўніцтва дыпломнымі работамi.


З 1997 года пры кафедры функцыянуе магістратура. Яе мэта - забеспячэнне патрэбаў універсітэта і эканомікі Рэспублікі Беларусь у спецыялістах з паглыбленай навукова-тэхнічнай і тэарэтычнай падрыхтоўкай для папаўнення навуковых і навукова-педагагічных кадраў, а таксама кіраўнікоў вышэйшага звяна.


Выкладчыкі кафедры вядуць вялікую выхаваўчую і вучэбна-метадычную работу.

Кафедра вядзе актыўную работу па выяўленні і падтрымцы таленавітай моладзі. Студэнты ўдзельнічаюць у навуковых канферэнцыях ВНУ і за яго межамі. За 3 гады ўдзелу ў міжнароднай студэнцкай навуковай канферэнцыі рэгіянальных універсітэтаў "Студэнцкая навуковая зіма ў Брэсце" каманда студэнтаў кафедры 2 разы займала трэцяе месца, адзін раз - першае, у асабістым першынстве - тройчы першае, другое і трэцяе месцы.

Лагічным завяршэннем метадычна граматна арганізаванай працы, якая праводзіцца з творчай моладдзю, з'яўляецца штогадовы паспяховы ўдзел у Рэспубліканскім конкурсе навуковых работ студэнтаў, навукова-практычных канферэнцыях, па выніках якіх апублікавана больш за 100 артыкулаў і тэзісаў дакладаў. З моманту заснавання кафедры на Рэспубліканскі конкурс былі прадстаўлены і па вартасці ацэненыя больш за 30 студэнцкіх работ. Дзве працы адзначаны Спецыяльным фондам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь па сацыяльнай падтрымцы адораных навучэнцаў і студэнтаў.

Дасягненні і поспех, дасягнутыя студэнтамі, грунтуюцца на выніках сур'ёзнай навукова-даследчай працы па актуальных праблемах эканомікі, якая праводзіцца творчым калектывам кафедры з прыцягненнем найбольш актыўных і тэарэтычна падрыхтаваных студэнтаў. У 2015 годзе была завершана работа над дзяржбюджэтных тэмай «Развіццё тэорыі і практыкі кіраўніцкага ўліку ў сістэме чыгуначнага транспарту», і пачалася новая праца над тэмай «Развіццё тэорыі і практыкі ўліковага забеспячэння сістэмы кіравання на чыгуначным транспарце», вынікі якой будуць падведзены ў снежні 2020 года .


Працягваецца актыўная работа па навучанні замежных студэнтаў з Туркменістана, Кітая, Украіны і іншых краін блізкага і далёкага замежжа. Дзякуючы замежным студэнтам, якасць сучаснай эканамічнай адукацыі, якая атрымліваецца ў БелДУТ, добра вядома за межамі нашай краіны.

Впервые военная кафедра в Белорусском институте инженеров железнодорожного транспорта была создана в 1954 году и осуществляла подготовку офицеров запаса для органов военных сообщений до 1961 года. Руководил кафедрой полковник Шишковец К.В., участник Великой Отечественной войны, награжденный орденами "Красного Знамени", "Красной Звезды" и восемнадцатью медалями. Преподавательский состав кафедры состоял полностью из участников Великой Отечественной войны.

В сентябре 1972 года для подготовки офицерских кадров для Железнодорожных войск и органов военных сообщений в Белорусском институте инженеров железнодорожного транспорта вновь создается военная кафедра. Первыми преподавателями, которые прибыли вновь для формирования военной кафедры, были майоры Лисун А.И., Шерстнев В.М., подполковник Гордюк Г.М. Возглавил кафедру полковник Саурин Н.И.

В 1973 году кафедра пополняется опытными офицерами, которые внесли значимый вклад в создание учебно-материальной базы. Это майоры Фомичев В.И., Казаченко Н.И., Борисов А.А., Вашкевич В.К., Железко И.А.

В 1974 году начальником кафедры назначается полковник Петровец Н.Г. Из Вооруженных Сил прибывает большая группа офицеров: подполковник Кусакин И.В., майоры Дурило И.Ф., Илюхин Ф.И., капитаны Ефремов А.И., Михаленко М.В., Шейнин И.Г., Бобок И.М., Ильин В.Е., Мошкин С.Н., которые завершили создание военной кафедры как самостоятельного подразделения вуза.

В 1975 году создаются циклы: восстановление железных дорог, военных сообщений и общевойсковой курс.

В октябре 1983 года кафедру возглавляет полковник Байдак В.Г., награжденный орденами "Знак Почета" и "За службу Родине в ВС СССР". Под его руководством в июне 1986 года офицеры кафедры вместе с сотрудниками и студентами института принимали участие в ликвидации последствий аварии на Чернобыльской АЭС в Брагинском районе.

В 1987 году кафедра принимала активное участие в ликвидации последствий землетрясения в Армении. Руководил сводным строительным отрядом подполковник Судас М.А. В 80-е годы на военную кафедру пришло второе поколение преподавателей, заменивших уволенных в запас офицеров: подполковники Склярук А.А., Веселых С.В., Комаревич А.Н., майоры Зенченков В.А., Смирнов В.Н., Литвинов В.М., Чижик Л.Н., капитан Комаров В.Я.

В 1992 году начальником кафедры назначается полковник Левтринский В.В. Основу преподавательского состава кафедры составляют ее бывшие выпускники, опытные педагоги и воспитатели: полковники Кирик В.Н., Смирнов В.Н., Стефанович Е.И., Фещенко А.П., подполковник Яроцкий С.Д. Учебную часть кафедры поочередно возглавляли полковники Гордюк Г.М., Штанько А.Ф., Даугирдас А.Т., Кирик В.Н., начальниками циклов были полковники Кусакин И.В., Марийко Н.С., Редькин А.В., Казаченко Н.И., подполковник Чижик Л.Н.

В июне 2003 года военная кафедра реорганизуется в военно-транспортный факультет учреждения образования "Белорусский государственный университет транспорта". Начальником факультета назначается полковник Левтринский В.В., а его заместителями – офицеры военной кафедры: полковники Кирик В.Н. и Стефанович Е.И. В составе факультета сохраняется военная кафедра, которая является основным структурным подразделением, предназначенным для проведения учебной, методической, научной и воспитательной работы. Начальником кафедры назначается полковник Палто П.В. В сентябре 2004 года кафедра переименовывается в кафедру специальной подготовки. Преподавательский состав кафедры пополняется молодыми и перспективными офицерами. Это майоры Демидов П.Г., Девятко О.В., подполковники Махаев К.В., Квасов С.Н.

 

В августе 2006 года начальником кафедры специальной подготовки назначается полковник Фещенко А.П.

В сентябре 2007 года кафедра специальной подготовки переименовывается в кафедру военно-специальной подготовки и в ее составе создаются два цикла: восстановления путей сообщения и транспортно-технический. Профессорско-преподавательский состав кафедры пополняется энергичными и инициативными офицерами. Это полковники Куксо А.М., Бортновский А.А., подполковники Кучинский Э.П., Коломиец А.В., Невжинский В.А., Короленок Т.С., Будыко О.А.

В 2008-2009 годах на кафедру прибывает большая группа офицеров: полковники Бобрицкий С.М., Юрасюк Н.И., подполковники Гуринович В.И, Цивилёв А.А., Дейкун В.И., Козлов М.Г., Кирик С.В. и полковник Поддубный А.А., который в 2011 году назначается начальником военно-транспортного факультета.

В июне 2010 года начальником кафедры военно-специальной подготовки назначается полковник Гордюк А.Г.

В мае 2015 года начальником кафедры назначен кандидат военных наук, полковник Бобрицкий С.М.

Начальниками циклов с 2007 года поочередно были подполковники Квасов С.Н, Яроцкий С.Д, Коломиец А.В., Демидов П.Г., Кучинский Э.П., Махаев К.В., Короленок Т.С., Максименко С.В. В настоящее время подполковник Томашов В.В.

Прафесарска-выкладчыцкім складам ваеннай кафедры выконваецца вялікая і плённая навуковая работа, якая заключаецца ў правядзенні навуковых даследаванняў, удзеле ў рознага роду навуковых канферэнцыях і семінарах, падрыхтоўцы навуковых работнікаў вышэйшай кваліфікацыі, а таксама ў прыцягненні курсантаў і студэнтаў у даследчую работу праз навукова-даследчыя гурткі.

Прафесарска-выкладчыцкім складам распрацаваны наступныя НДР:

1. "Удасканаленне камплектаў механізаванай прылады для механізацыі работ пры будаўніцтве, рэканструкцыі і рамонце чыгуначных шляхоў", 2007 год (кіраўнік: п-к Леўтрынскi В.В., выканаўцы: м-р Дзямідаў П.Р., п/п-к Квасаў С.Н.).

foto03

foto04

2. "Распрацоўка Інструкцыі па інвентарызацыі аб'ектаў тэхнічнага прыкрыцця чыгунак рэгіёну", 2007 год. Праца выканана ў адпаведнасці з праграмай Саюзнай дзяржавы "Стварэнне адзінай сістэмы тэхнічнага прыкрыцця чыгунак рэгіёну" сумесна з ДТрЗ МА РБ (кіраўнік: Леўтрынскi В.В., выканаўцы: м-р Дзямідаў П.Р., п-к Палто П.У.).

3. "Распрацоўка Інструкцыі па доўгаму захоўванню матэрыяльных каштоўнасцяў мабілізацыйнага рэзерву ў арганізацыях Беларускай чыгункі", 2009 год. Праца выканана па заказу Беларускай чыгункі (кіраўнік: п-к Леўтрынскi В.В., выканаўцы: п-к Гардзюк А.Р., м-р Дзямідаў П.Р., п/п-к Квасаў С.Н.).

foto05

foto06

4. "Вывучэнне існуючай сітуацыі ў раёне чыгуначнага моста ў а.п. Клёнки", 2009 год. Праца выконвалася па заказу Беларускай чыгункі (кіраўнік: п-к Леўтрынскi В.В., выканаўцы п-к Фешчанка А.П., м-р Дзямідаў П.Р.).

5. "Аналіз апорнай здольнасці разрэзных пралётных будынкаў маёмасці НЖМ-56 пад сучасныя цягніковая нагрузкі", 2011 год. Праца выконвалася ў рамках дысертацыйных даследаванняў старэйшага выкладчыка падпалкоўніка Махаева К.У. (Кіраўнік: п-к Гардзюк А.Р., адк. выканаўца: п/п-к Махаеў К.У.).

6. "Распрацоўка матэматычнага забеспячэння для планавання камбінаваных воінскіх перавозак з выкарыстаннем геаінфармацыйных сістэм", 2011 год. Праца выконвалася ў рамках дысертацыйных даследаванняў начальніка цыкла маёра Дзямідава П.Г. (Кіраўнік: п-к Гардзюк А.Р., адк. выканаўца: м-р Дзямідаў П.Р.).

7. "Удасканаленне сістэмы тэхнічнага прыкрыцця чыгунак", 2011 год (кіраўнік: п-к Гардзюк А.Р., адк. выканаўца п/п-к Каламіец А.В.).

8. "Распрацоўка комплекснай аўтаматызаванай сістэмы (КАС) для навучання курсантаў і студэнтаў па спецыяльнай падрыхтоўцы пуцявых падраздзяленняў транспартных войскаў", 2011 год (кіраўнік: п-к Гардзюк А.Р., адк. выканаўца п/п-к запасу Яроцкі С. Д.).

9. "Распрацоўка тэхнічных умоў пагрузкі і мацавання табельнай маёмасці РЭМ-500", 2012 год. Праца выканана па заказу ДТрЗ (кіраўнік: п-к Гардзюк А.Р., адк. выканаўца Няўжынскi В.А.).

10. "Распрацоўка комплекснай сістэмы электразабеспячэння мабільных і аддаленых спажыўцоў пры правядзенні падраздзяленнямі транспартных войскаў вучэбна-практычных заняткаў на аб'ектах чыгуначнага транспарту", 2013 г. (Кіраўнік: п-к Гардзюк А.Р., адк. выканаўца: п/п-к Каралёнак Т.С.).

11. "Распрацоўка методыкі адаптацыі арганізацыйна-штатнай структуры асобнага чыгуначнага батальёна механізавання транспартных войскаў да дзеянняў у сучасных аперацыях", заканчэнне 2013 г. (Кіраўнік: п-к Гардзюк А.Р., адк. выканаўца: п/п-к Гурыновіч В.І.).

У інтарэсах Дэпартамента транспартнага забеспячэння Міністэрства абароны і ў інтарэсах ваенна-транспартнага факультэта на кафедры выкананы 14 навукова-даследчых работ.

Падрыхтоўка навуковых работнікаў вышэйшай кваліфікацыі на кафедры праводзіцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі нарматыўных прававых актаў Міністэрства абароны і Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.

Сярод прафесарска-выкладчыцкага складу кафедры ступень магістра тэхнічных навук маюць 6 афіцэраў: п/п-к Бабрыцкі С.М. (2008 г.), п/п-к Казлоў М. Г. (2011 г.), п/п-к Кірык С.У. (2012 г.), п/п-к Гурыновіч В. І. (2013 г.), м-р Даламанюк (2015 г.). Навучанне ў завочнай аспірантуры пры УА "БелДУТ" прайшлі: п/п-к Махаеў К.У. (2010), п/п-к Каралёнак Т.С. (2014 г.).

У цяперашні час праходзяць навучанне ў аспірантуры завочнай формы навучання пры БелДУТ 4 афіцэра: п/п-к Казлоў М.Г., м-р Кірык С.У., к-н Петрусевіч В.У. Такая сур'ёзная праца не магла не даць свой плён і, як вынік, у 2012 годзе ў выніку навучання ў вочнай ад'юнктуры пры ваенна-транспартным універсітэце чыгуначных войскаў МО РФ г. Санкт-Пецярбург падпалкоўнік Бабрыцкі С. М. абараніў кандыдацкую дысертацыю і атрымаў навуковую ступень кандыдата ваенных навук.

На кафедры вядзецца вялікая праца па ўдзеле прафесарска-выкладчыцкага складу, курсантаў і студэнтаў у Міжнародных, Рэспубліканскіх і ўніверсітэцкіх навуковых канферэнцыях і семінарах. Традыцыяй стала штогадовае правядзенне кафедрай міжнароднай навукова-практычнай канферэнцыі, прысвечанай праблемам будаўніцтва і аднаўлення штучных збудаванняў.

Па выніках праведзеных канферэнцый выдаюцца зборнікі тэзісаў дакладаў. Вялікая работа праводзіцца на кафедры па распрацоўцы і ўкараненню ў навучальны працэс камп'ютэрных праграм і электронных падручнікаў (кафедрай выкарыстоўваецца 49 тэстуючых, 33 навучальных праграмы і 68 электронных падручнікаў). Вядзецца праца па забеспячэнні выкладаемых навучальных дысцыплін вучэбнымі выданнямі (падручнікамі, вучэбнымі і вучэбна-метадычнымі дапаможнікамі). Па заказу Дэпартамента транспартнага забеспячэння распрацаваны: "Падручнік сяржанта транспартных войскаў. Частка 2. Тактыка-спецыяльная, спецыяльная і тэхнічная падрыхтоўка чыгуначных падраздзяленняў", "Частка 3. Тактыка-спецыяльная, спецыяльная і тэхнічная падрыхтоўка дарожна-маставых падраздзяленняў". За час існавання кафедры «Ваенна-спецыяльная падрыхтоўка» у мэтах якаснай падрыхтоўкі курсантаў і студэнтаў калектывам кафедры зроблена вялікая праца па стварэнні і ўдасканаленні вучэбна-матэрыяльнай базы.