Універсітэтам вядзецца паслядоўная праца па прывядзенні назвы спецыяльнасцяў агульнай вышэйшай, паглыбленай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі ў адпаведнасць з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2022 "Спецыяльнасці і кваліфікацыі".

Матэрыял у стане абнаўлення. Просім прабачэння за магчымыя нязручнасці.

m1

Механічны факультэт - адзін з найстарэйшых факультэтаў БелДУТ. З 1953 г. выпускаючымi кафедрамі факультэта падрыхтавана больш за 8000 маладых спецыялістаў, якія пасля сталі вядомымі навукоўцамі, буйнымі кіраўнікамі прадпрыемстваў і арганізацый, органаў кіравання самага рознага рангу не толькі ў Рэспубліцы Беларусь, але і за яе межамі.

Студэнты нашага факультэта, дзякуючы працы вопытных і высокакваліфікаваных выкладчыкаў, маюць усе магчымасці атрымліваць грунтоўныя веды па агульнаадукацыйных і спецыяльных дысцыплінах, займацца навукова-даследчай, грамадскай, культурнай і спартыўнай дзейнасцю.

Факультэт мае сучасную матэрыяльна-тэхнічную базу, у якую ўваходзяць спецыялізаваныя лабараторыі, аснашчоныя мадэлямі і машынамі, выпрабавальнымі стэндамі і абсталяваннем, а таксама сучаснымі праграмнымі комплексамі і прыладамі. Для павышэння эфектыўнасці і якасці падрыхтоўкі спецыялістаў, вывучэння новых канструкцый тэхнікі, а таксама сучасных вытворчых тэхналогій створаны філіялы кафедраў на прадпрыемствах Беларускай чыгункі і інш.

На механічным факультэце ўкаранёна сістэма пошуку, развіцця і станаўлення творчых асоб. Найбольш таленавітыя студэнты замацоўваюцца за навуковымі кіраўнікамі з ліку прафесарска-выкладчыцкага складу, сумяшчаючы вучэбна-пазнавальную дзейнасць з навукова-даследчай. Студэнтам, які паказвае высокія вынікі, прызначаюцца імянныя стыпендыі, ўсталёўваюцца грашовыя надбаўкі. Таленавітыя маладыя людзі маюць магчымасць працягваць навучанне ў магістратуры і аспірантуры.

Таксама студэнты маюць магчымасць паралельна асноўнай вучобе прайсці курс ваеннай падрыхтоўкі па праграме малодшых камандзіраў і афіцэраў запасу пры ваенна-транспартным факультэце ўніверсітэта.

Безумоўна, выпускнікі нашага факультэта заўсёды запатрабаваныя і накіроўваюцца для працы на прадпрыемствы Беларускай чыгункі і іншыя прадпрыемствы прамысловага комплексу Рэспублікі Беларусь.

Універсітэтам вядзецца паслядоўная праца па прывядзенні назвы спецыяльнасцяў агульнай вышэйшай, паглыбленай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі ў адпаведнасць з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2022 "Спецыяльнасці і кваліфікацыі".

Матэрыял у стане абнаўлення. Просім прабачэння за магчымыя нязручнасці.

Неад'емнай часткай транспартна-будаўнічага комплексу краіны з'яўляюцца яго прамысловыя і грамадзянскія збудаванні, якія забяспечваюць гарманічнае развіццё жылых, грамадскiх і прамысловых тэрыторый гарадоў, а таксама розных відаў транспарту. Для выканання практычных задач гэтага комплексу неабходныя высокакваліфікаваныя інжынерныя кадры, падрыхтоўка якіх з 1954  г. стала ажыццяўляцца ў Беларускім інстытуце інжынераў чыгуначнага транспарту па спецыяльнасці «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва», якая ўваходзіла першапачаткова ў склад будаўнічага факультэта. На яе базе ў 1957 г. быў створаны факультэт «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» (ПГС).

pgs1

На пяці навучальных, вытворчых і пераддыпломнай практыках студэнты замацоўваюць тэарэтычныя веды, атрыманыя ў аўдыторыях універсітэта. Найбольш паспяваючыя студэнты, якiя добра валодаюць замежнай мовай, маюць магчымасць праходзіць абменную практыку ў замежных ВНУ будаўнічага профілю, з якімі універсітэт мае дамовы аб супрацоўніцтве.

Навучанне на факультэце інтэгравана з еўрапейскай шматузроўневай сістэмай падрыхтоўкі спецыялістаў-будаўнікоў, па якой студэнты маюць магчымасць набыць кваліфікацыю інжынера-будаўніка, а таксама бакалаўра і магістра. Найбольш здольныя выпускнікі могуць знайсці свой шлях у навуку праз аспірантуру.

Студэнты факультэта пры жаданні маюць магчымасць прайсці навучанне на ваеннай кафедры ўніверсітэта па праграмах падрыхтоўкі малодшых камандзіраў, а таксама афіцэраў запасу УС Рэспублікі Беларусь.

Навукова-даследчая работа на факультэце «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» з'яўляецца неад'емным элементам падрыхтоўкі высокакваліфікаваных спецыялістаў для будаўнічага комплексу нашай рэспублікі. Вельмi значны ўклад навукоўцаў факультэта ў развіццё фундаментальных і прыкладных даследаванняў.

Кіраўніком і заснавальнікам навуковай школы з'яўляецца доктар фізіка-матэматычных навук, прафесар Старавойтаў Э. І. Асноўны навуковы напрамак гэтай школы - вобласць механікі слаістых элементаў канструкцый.

Даследаванні школы носяць тэарэтычны характар, з праверкай вынікаў у лікавым і натурном эксперыменце. Распрацоўваюцца матэматычныя мадэлі дэфармавання вязка-упруга-пластычных трохслаёвых стрыжняў, пласцін і абалонак пры комплексных сілавых, цеплавых і радыяцыйных нагрузках. Ўлічваюцца пластычныя, глейкія і рэаномные ўласцівасці матэрыялаў слаёў. Рашэнне адпаведных краявых задач мае на ўвазе шырокае прымяненне сучасных кампутараў. Вынікі даследаванняў знайшлі шырокае прымяненне ў тэхніцы і будаўніцтве. Супрацоўнікі кафедр факультэта рэгулярна дакладваюць пра іх на міжнародных канферэнцыях (Беларусь, Расія, Украіна, Кітай). Частка з іх апублікоўваюцца ў прэстыжных навуковых перыядычных выданнях, такіх як Весткі Акадэмій навук Беларусі, Расіі і Украіны. Абагульняючымі з'явіліся пяць манаграфій, выдадзеныя ў апошні час. Па тэматыцы даследаванняў выкладчыкамі кафедры абаронены адзінаццаць кандыдацкіх і тры доктарскіх дысертацыі.

pgs2

pgs3

Навуковыя даследаванні кафедры «Архітэктура і будаўніцтва» ўключаюць:

  • стратэгія горадабудаўнічага развіцця гарадоў і сельскіх населеных месцаў;
  • даследаванне механізму карбанізацыі бетону;
  • адзнака пашкоджаннем жалезабетонных элементаў і канструкцый;
  • даследаванне карбанізацыі у залежнасці ад складаў бетонаў;
  • распрацоўка мадэлі карбанізацыі бетону;
  • распрацоўка методыкі ацэнкі і прагназавання тэхнічнага стану жалезабетонных элементаў і канструкцый з улікам карбанізацыі бетону.

Значны ўклад вучоных кафедры «Архітэктура і будаўніцтва» ў развіццё архітэктурных ансамбляў нашых гарадоў і вёсак. Калектыў праводзіць шматгранную навукова-даследчую працу па аптымізацыі аб'ёмна-планіровачных і канструктыўных рашэнняў грамадзянскіх, прамысловых і сельскагаспадарчых будынкаў, распрацоўцы прагрэсіўных тэхналогій вырабу будаўнічых матэрыялаў і канструкцый, у тым ліку з адходаў вытворчасці. Навукоўцы кафедры ўнеслі істотны ўклад у даследаванне праблем прамысловага і грамадзянскага будаўніцтва ў сучасных умовах, аказалі значную практычную дапамогу будаўнічым арганізацыям горада, вобласці, рэспублікі. Загадчык кафедры, доктар архітэктуры, прафесар Малкаў І. Г. ганараваны Дзяржаўнай прэміяй Рэспублікі Беларусь у галіне архітэктуры ў 2000 годзе за комплекс даследаванняў па станаўленні беларускай архітэктурнай школы.

pgs4

Студэнты факультэта паспяхова выступаюць у штогадовых Рэспубліканскіх студэнцкіх конкурсах па спецыяльнасці «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» у г. Брэсце. Так, у 2016 годзе, нашы студэнты заваявалі першае каманднае месца ў конкурсе па спецыяльнасці, а таксама 1-е і 3-е месца ў конкурсе дыпломных праектаў.

Лепшыя работы нашых студэнтаў ганаруюцца дыпломамi на Рэспубліканскім конкурсе студэнцкіх навуковых работ у секцыі «Будаўніцтва і архітэктура».

Сярод студэнцкіх распрацовак, выкананых пад кіраўніцтвам выкладчыкаў кафедры «Архітэктура і будаўніцтва», можна вылучыць наступныя:

  • праекты мемарыяльных комплексаў і ўязных знакаў для гарадоў Буда-Кашалёў, Чачэрск, Рагачоў (ажыццёўлены ў натуры);
  • эскізныя праекты па добраўпарадкаванні дваровых тэрыторый Савецкага і Навабеліцкага раёнаў горада Гомеля, дашкольных і школьных устаноў у аграгарадках Гомельшчыны, вострава ў г. Добрушы;
  •  эскізныя праекты памятнага знака загінуўшых у выніку тэракту ў красавіку 2011 г. у метро горада Мінска, і памятнага знака ў гонар гараджан-землякоў, якія загінулі ў гады Вялікай айчыннай вайны.

pgs5

Спектр работы факультэта быў бы няпоўным, калі не згадаць насычаную і змястоўную выхаваўчую работу, што праводзіцца ў цесным супрацоўніцтве з іншымі структурнымі падраздзяленнямі ўніверсітэта. Студэнты факультэта актыўна ўдзельнічаюць у мастацкай самадзейнасці. За апошнія 25 гадоў факультэцкая каманда 11 разоў станавілася пераможцам галоўнай падзеі ў культурным жыцці універсітэта - штогадовага турніру «За прыгожых дам». Імёны Андрэя Цакунова, Дзмітрыя Клімянка, Аляксандра Таненгольца, Сяргея Карпенкі, Антона Таўсценкi добра ведаюць і памятаюць не толькі ў БелДУТ, але і далёка за яго межамі. Студэнты факультэта, асабліва спецыяльнасці «Архітэктура», прымаюць самы актыўны ўдзел у выставах плакатаў "СНІД - чума ХХ стагоддзя», «Чарнобыль - наш боль», выяўляючы пры гэтым iнiцыятыву, добры мастацкі густ і майстэрства.

pgs6

Сур'ёзная ўвага надаецца і развіццю спорту: на штогадовых спартакіядах універсітэта спартсмены факультэта традыцыйна - сярод прызёраў. Стабільна высокія вынікі на спартакіядах універсітэта і гарадскіх спартакіядах факультэтаў ВНУ паказваюць каманды па валейболе, лёгкай атлетыцы, турызме, грэка-рымскай барацьбе, кулявой стральбе. Сярод прызёраў першынстваў рэспублікі - нашы студэнты: Тарасенка Васіль (вольная барацьба), Драздова Ірына (вольная барацьба), Булдоў Юрый (шматборства), Булаўка Анастасія (шматборства).

Факультэт «Кіраванне працэсамі перавозак» (эксплуатацыйны да 1981 году) утвораны ў 1954 годзе. За гэты час факультэт стаў буйным навукова-педагагічным калектывам, у якім працуе 50 выкладчыкаў і навуковых супрацоўнікаў і навучаецца каля 500 студэнтаў. Падрыхтавана каля 6000 спецыялістаў па дзённай форме навучання. На факультэце ажыццяўляецца падрыхтоўка інжынераў, магістраў, навуковых і педагагічных кадраў вышэйшай кваліфікацыі для чыгуначнага, аўтамабільнага і рачнога транспарту.

Студэнты факультэта могуць прайсці курс падрыхтоўкі малодшых камандзіраў і афіцэраў запасу на ваеннай кафедры ваенна-транспартнага факультэта з прысваеннем воінскага афіцэрскага звання..

На кафедрах факультэта маюцца навучальныя лабараторыі, аснашчоныя неабходнымі прыборамі, ўстаноўкамі, кампутарамі і аргтэхнікай, сучаснымі кампутарнымі праграмамі, што дазваляе выконваць навучальныя і даследчыя работы.

upp1

Для метадычнага забеспячэння навучальнага працэсу супрацоўнікамі кафедраў выдадзены манаграфіі, падручнікі і навучальныя дапаможнікі з грыфам Міністэрства адукацыі і вучэбна-метадычныя дапаможнікі з грыфам вучэбна-метадычнага аб'яднання.

У пачатку 50-х гадоў мінулага стагоддзя паўстала вострая неабходнасць у падрыхтоўцы высокакваліфікаваных спецыялістаў па кіраўніцтву эксплуатацыйнай працай на чыгуначным транспарце для Беларускай, прыбалтыйскіх і іншых чыгунак заходняга рэгіёну СССР. У сувязі з гэтым па загадзе №252 / 4 ад 23 кастрычніка 1954 г. Галоўнага ўпраўлення навучальнымі ўстановамі МПС СССР быў створаны эксплуатацыйны факультэт. З гэтага моманту пачалося жыццё факультэта.

Яго працу узначальвалі:

Купчынаў
Іван Іосіфавіч
(сентябрь 1954 - август 1955)
Першым дэканам факультэта быў прызначаны к.т.н., дацэнт (пасля д.т.н., прафесар) Купчынаў І.І. - буйны вучоны ў галіне інжынернай геадэзіі. Пад яго кіраўніцтвам праходзіла фарміраванне вучэбна-метадычнай і лабараторнай базы. Чалавек творчага склада, не спыняючыся на дасягнутым, к.т.н., дацэнт Купчынаў І.І. шмат увагі надаваў павышэнню педагагічнага майстэрства і навуковага ўзроўню прафесарска-выкладчыцкага складу кафедраў, а таксама вывучэнню і ўжыванню ў навучальным працэсе перадавых метадаў навукова-тэхнічнага прагрэсу, што спрыяла якаснай падрыхтоўцы інжынераў-эксплуатацыёнікаў.
Міхайлаў Генадзь Іванавіч (жнівень 1955 - лістапад 1957)
У сувязі з неабходнасцю завяршэння працы над доктарскай дысертацыяй к.т.н., дацэнта Купчынава І.І. кіраўніцтва факультэтам было перададзена к.т.н., дацэнту Міхайлаву Г.І. (жнівень 1955 г. - лістапад 1957 г.). Ён працягнуў шматпланавую працу па развіцці факультэта як у сферы вучэбна-метадычнага, так і матэрыяльнага аснашчэння.
Праўдзін Мікалай Уладзіміравіч (студзень 1958 - верасень 1961)
З 1958 па 1961 г. кіраўніцтва факультэтам было ўскладзена на к.т.н., дацэнта (пасля д.т.н., прафесара) Праўдзіна М.У. - вядомага вучонага ў галіне тэорыі прагназавання транспартных патокаў, ўзаемадзеяння розных відаў транспарту, праектавання чыгуначных станцый і прывакзальных плошчаў. Узначалены ім калектыў факультэта выканаў вялікую працу па павышэнні якасці навучальнага працэсу і забеспячэнні не толькі глыбокіх тэарэтычных, але і практычных ведаў студэнтаў. У гэты перыяд дэканат сумесна з калектывам кафедры "Эксплуатацыя чыгунак" вырабілі аснашчэнне аўдыторыі для лабараторных заняткаў па дысцыпліне "Арганізацыя руху цягнікоў" мадэлямі аўтаматычнага і паўаўтаматычнага блакаванняў.

У 1958 г. адбыўся першы выпуск інжынераў-эксплуатацыёнікаў. Краіна атрымала 92 высокакваліфікаваных інжынера па эксплуатацыі чыгунак. Выпускнікамі гэтага года з'яўляюцца Прадыбайлаў В.М. - былы начальнік Паўночнай чыгункі, дэпутат Дзяржаўнай думы Расійскай Федэрацыі, Валько А.С. - былы начальнік сярэднеазіяцкай чыгункі, Грунтоў П.С. - д.т.н., прафесар, акадэмік Акадэміі транспарту РФ і Украіны, лаўрэат прэміі СМ СССР і інш.

f1
f1
Цыркуноў Рыгор Арцём'евіч (верасень 1961 - чэрвень 1962)
З верасня 1961 па чэрвень 1962 г. дэканам факультэта быў к.т.н., дацэнт (пасля д.т.н., прафесар) Цыркуноў Р.А. Пры яго непасрэдным і актыўным удзеле праходзіла далейшае развіццё навукова-даследчай працы як выкладчыкаў, так і студэнтаў.
Мухо Павел Браніслававіч (чэрвень 1962 - люты 1980 г.)
З чэрвеня 1962 па сакавік 1980 г. факультэт узначальваў к.т.н., дацэнт Мухо П.Б. Узначалены ім калектыў дамогся значных вынікаў ва ўдасканаленні сістэмы падрыхтоўкі інжынерных кадраў, актыўна ўключаючы ў навучальны працэс сучасныя тэхналогіі навучання, якія грунтуюцца на шырокім выкарыстанні ЭВМ. Гэтаму спрыяла адкрыццё на факультэце кафедры "Вылічальная тэхніка". Акрамя гэтага дэкан вялікую ўвагу надаваў выхаваўчай працы са студэнтамі, важнейшым складальнікам якой з'яўлялася актыўнае ўцягванне моладзі ў гурткі мастацкай самадзейнасці і спартыўныя секцыі інстытута. Такая пастаянная і сістэмная праца дазволіла разнастаіць формы і метады выхаваўчай дзейнасці ў рамках вну і больш поўна задавальняць маральныя і эстэтычныя патрэбы студэнтаў. Дзякуючы гэтаму яны неаднойчы станавіліся пераможцамі інстытуцкіх спаборніцтваў па розных відах спорту як у асабістым, так і ў камандным заліках, а таксама дыпламантамі конкурсаў мастацкай самадзейнасці.
f1
f1
Ярошевич Валентин Петрович (март 1980 - июль 1987)
З сакавіка 1980 па ліпень 1987 г. кіраўніцтва факультэтам было ўскладзена на к.т.н., дацэнта (пасля к.т.н., прафесара, рэктара БелДУТа) Ярашэвіча В.П. Ім сумесна з калектывамі кафедраў выканана вялікая праца па ўдасканаленні арганізацыі вучэбна-выхаваўчага працэсу. Дэканат, кафедры дамагліся, каб курсавое і дыпломнае праектаванне былі накіраваны на вырашэнне новых тэарэтычных і практычных задач, якія стаяць перад чыгункай. Гэта дало магчымасць больш поўна ўлічваць запыты, што прад'яўляюцца вытворчасцю. Са змяненнем структуры і задач, што вырашаюцца інжынерамі-эксплуатацыёнікамi, у 1982 годзе факультэт быў перайменаваны і стаў называцца "Упраўленне працэсамі перавозак”.

Далей факультэт паслядоўна узначальвалі к.т.н., дацэнты Сiмашук Е.І. (ліпень 1987 г. - верасень 1989 г.), Гараеў А.П. (кастрычнік 1989 г. - люты 1992 г.), Кузняцоў В.Г. (студзень 1992 г. - студзень 1993 г.). Яны працягнулі працу сваіх папярэднікаў па далейшаму развіццю факультэта як аднаго з вядучых структурных падраздзяленняў універсітэта.

З 1993 г. і па цяперашні час дэканам факультэта з'яўляецца к.т.н., дацэнт Берлін М.П.

Даручаны яму калектыў прафесарска-выкладчыцкага складу факультэта пастаянна працуе над удасканаленнем навучальнага працэсу, павышэннем якасці падрыхтоўкі інжынерных і навуковых кадраў, распрацоўкай стандартаў і вучэбных планаў. У навучальным працэсе выкарыстоўваюцца перадавыя формы навучання і выхавання студэнтаў. Да іх адносяцца: арганізацыя рытмічнай працы студэнтаў, выкарыстанне навейшых распрацовак і дасягненняў у транспартнай галіне, персанальных ЭВМ, правядзенне алімпіяд, распрацоўка рэальных дыпломных праектаў, шырокае прыцягненне таленавітых студэнтаў да ўдзелу ў навукова-даследчай працы. Для правядзення заняткаў пастаянна прыцягваюцца кіраўнікі структурных падраздзяленняў Беларускай чыгункі.

Неад'емнай часткай транспартна-будаўнічага комплексу краіны з'яўляюцца яго прамысловыя і грамадзянскія збудаванні, якія забяспечваюць гарманічнае развіццё жылых, грамадскiх і прамысловых тэрыторый гарадоў, а таксама розных відаў транспарту. Для выканання практычных задач гэтага комплексу неабходныя высокакваліфікаваныя інжынерныя кадры, падрыхтоўка якіх з 1954 г. стала ажыццяўляцца ў Беларускім інстытуце інжынераў чыгуначнага транспарту па спецыяльнасці «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва», якая ўваходзіла першапачаткова ў склад будаўнічага факультэта. На яе базе ў 1957 г. быў створаны факультэт «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» (ПГС), у які ўвайшлі кафедры: «Будынкі і будаўнічыя матэрыялы», «Будаўнічыя работы, машыны, тэхналогія будаўнічай вытворчасці», «Супраціўленне матэрыялаў і будаўнічая механіка» , «Начартальная геаметрыя і графіка», «Замежныя мовы».

У першыя гады станаўлення і развіцця факультэта яго ўзначальвалі выхаванцы высоканавуковых школ МIIТа і ЛIIЧТа.

demidkova

У іх ліку першы дэкан факультэта к.т.н., дацэнт, пасля дт.н., прафесар ЛIIЧТа Койда Н. У. (кастрычнік 1957 -март 1958 г.) Ён унёс вялікі ўклад у фарміраванне факультэта як структурнага падраздзялення, якое забяспечвае рознабаковую падрыхтоўку інжынераў з улікам спецыфікі ВНУ.

demidkova

Далей факультэт узначальваў старшы выкладчык Качарга Н. Е. (сакавік 1958 - снежань 1959 г.). Пад яго кiпаўнiцтвам была працягнута праца па развіцці вучэбна-метадычнай базы факультэта і распрацоўцы лекцыённых курсаў спецыяльных дысцыплін.

demidkova

Са снежня 1959 г. па люты 1962 г. факультэт узначальваў к.т.н., дацэнт, удзельнік ВАВ Ташкiнаў Г. А. У гэты перыяд на факультэце была закладзена аснова навукова-даследчай работы кафедраў, што ў далейшым дазволіла адкрыць пры іх навукова-даследчыя лабараторыі. Акрамя гэтага значны ўклад дэкана факультэта ў развіццё творчых здольнасцяў не толькі студэнцкай моладзі, але і выкладчыкаў. Многія з іх удзельнічалі ў мастацкай самадзейнасці інстытута: духавым аркестры, хоры і т.п. Усё гэта спрыяла фармаванню дружнага і згуртаванага калектыву факультэта, слаўнымі традыцыямі якога ганарыцца сёння не адно пакаленне студэнтаў.

demidkova

У чэрвені 1959 г. на факультэце адбыўся першы выпуск. Дыпломы інжынераў-будаўнікоў атрымалі 46 чалавек. У лютым 1962 г. дэканам факультэта быў прызначаны к. т. н., дацэнт, удзельнік ВАВ Даўгачоў Н. Ф., якi ўзначальваў яго па верасень 1964 г. Ён распрацаваў навучальныя методыкі, якія ня страцілі сваёй актуальнасці і ў цяперашні час. Яго канструктарскія распрацоўкі служылі прыкладам творчага падыходу да вырашэння канкрэтных практычных задач.

demidkova

З прызначэннем ў кастрычніку 1964 г, на пасаду дэкана д. т. н., прафесара Вацякова І. Ф. у жыцці факультэта пачынаецца новы этап навукова-педагагічнай дзейнасці і фундаментальнай падрыхтоўкі інжынераў-будаўнікоў. Дасведчаны работнік вытворчасці і навуковец, ён запомніўся і студэнтам, і калегам-выкладчыкам як незвычайна прыстойны, інтэлігентны і добрасумленны чалавек. Пад кіраўніцтвам Вацякова І. Ф. інтэнсіўнае развіццё атрымала навукова-даследчая работа. За шматгадовую добрасумленную і плённую працу ў родным ВНУ Навуковым Саветам універсітэта ён быў абраны ганаровым прафесарам БелДУТа.

demidkova

З ліпеня 1975 г. па красавік 1986 г., факультэт узначальваў к. т. н., прафесар Залатухін Ю. Д. Пад яго кiраўнiцтвам быў распрацаваны і ўкаранёны ступеністы графік выканання і здачы курсавых праектаў і работ, што спрыяла якаснай падрыхтоўцы будучых інжынераў . Важнай састаўляючай яго дзейнасці з'явілася далейшае развіццё добрых традыцый факультэта ў галіне мастацкай самадзейнасці і спорту. У гэты перыяд каманды факультэта неаднаразова станавіліся пераможцамі розных конкурсаў і спартыўных спаборніцтваў. У 1979 годзе на факультэце было арганізавана студэнцкае будаўнічае праектна-канструктарскае бюро (СБПКБ).

За час існавання СБПКБ студэнтамі па выніках даследаванняў атрымана 14 дыпломаў рэспубліканскіх і ўсесаюзных конкурсаў.

demidkova

З траўня 1986 па сакавік 1992 г. дэканам факультэта быў к. т. н., дацэнт Чапурной І. Н. У гэты час калектыў факультэта дамогся вялікіх поспехаў у развіцці вучэбна-метадычнай і лабараторнай базы кафедраў, выйшлі з друку падручнікі і навучальныя дапаможнікі з грыфам Міністэрства адукацыі. Шмат увагі было нададзена пашырэнню і ўмацаванню сувязяў кафедраў факультэта з вытворчасцю. У мэтах павышэння ўзроўню вучэбна-метадычнай работы ў 1989 г. створаны філіял кафедры ПГБ у інстытуце «Гомельграмадзянпраект». Гэта дазволіла прыцягваць да працы ў якасці выкладчыкаў высокакваліфікаваных спецыялістаў з вытворчасці. Каманда студэнтаў факультэта двойчы займала 1 месца на алімпіядзе "Студэнт і навукова-тэхнічны прагрэс" сярод інжынерна-будаўнічых ВНУ рэспублікі. Рэальны дыпломны праект "Маладзёжны жыллёвы комплекс", выкананы студэнтамі факультэта ў 1990 г., заняў I месца на ўсесаюзным конкурсе дыпломных праектаў па спецыяльнасці ПГБ.

З 1991 г. на факультэце адкрыта новая спецыяльнасць "Вытворчасць будаўнічых вырабаў і канструкцый".

demidkova

З верасня 1994 г. па красавік 1997 г. факультэт узначальваў д. т. н., прафесар Кудраўцаў І. А .. У гэты перыяд студэнтам, якія праявілі схільнасць да навукова-даследчай дзейнасці, давалiся магчымасці праходжання стажыроўкі за мяжой, акрамя гэтага былі арганізаваны і праведзены навучальныя семінары з удзелам замежных спецыялістаў з Германіі і Канады.

demidkova

З красавіка 1992 г. па верасень 1994 г., і з красавіка 1997 г. па сённяшні дзень дэканам факультэта з'яўляецца к. т. н., дацэнт Ташкiнаў А. Г. (з верасня 1994 г. па сакавік 1997 г. - дэкан агульнаiнжэнернага будаўнічага факультэта БелДУТа). У гэты перыяд працягваецца далейшая плённая і шматгранная праца калектыву факультэта па падрыхтоўцы будучых інжынераў-будаўнікоў з улікам патрабаванняў да спецыялістаў не толькі сённяшняга, але і заўтрашняга дня. З 1995 г. на факультэце распачата падрыхтоўка кадраў па спецыялізацыі «Рэканструкцыя будынкаў і збудаванняў». У 1999 г. адкрыта новая спецыяльнасць - «Архітэктура» і спецыялізацыя «Тэхнічная эксплуатацыя будынкаў і збудаванняў».

З 2008 года на факультэце па ініцыятыве абласнога ўпраўлення ЖКГ адкрыта спецыяльнасць "Экспэртыза і кіраванне нерухомасцю», што дазволіла рыхтаваць для арганізацый жыллёва-камунальнай гаспадаркі Гомельшчыны спецыялістаў не толькі з фундаментальнай тэхнічнай падрыхтоўкай, але і з паглыбленымі ведамі ў галіне эканомікі і юрыспрудэнцыі.

За час існавання факультэта падрыхтавана не адно пакаленне высокакваліфікаваных інжынераў і архітэктараў. Выпускнікі, а іх у нас звыш сямі тысяч чалавек, - гонар і слава факультэта. Многія з іх сталі таленавітымі кіраўнікамі, навукоўцамі, грамадскімі дзеячамі, вядомымі не толькі ў Рэспубліцы Беларусь, але і далёка за яе межамі. Гэта Басін Е. В. - Герой Сацыялістычнай працы, раней - начальнік «Главбамстроя», пасля - міністр будаўніцтва Расіі, віцэ-прэзідэнт адной з найбуйнейшых карпарацый «Трансстрой» Якабсон А. С. на працягу доўгага часу ўзначальваў Гомельскі аблвыканкам, а затым - Камітэт Дзяржаўнага Кантролю Беларусі, Сівак А. А. - Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь.

Сярод нашых выпускнікоў - Грыцэнка Н. Я. - старшыня Гомельскага абкама прафсаюза работнікаў будаўніцтва і прамысловасці будаўнічых матэрыялаў, кіраўнікі і вядучыя спецыялісты буйных будаўнічых і праектных арганізацый: Фрыдкін Е. А., Цішкевіч А. І., Старастаў А. П., Міхневіч В. А., Ісачанка В. І., Башылаў В. А., Какора В. М., Лямешка П. Е., Яшкоў В. В., Івашкевіч Р. Н., Урублеўскі В. В., Карульскi В. Г..

Выпускнікі, якія звязалі свой лёс з навукай: доктар архітэктуры, прафесар Малкаў І. Г., доктар фізіка-матэматычных навук Леаненка Д. В., доктар фізіка-матэматычных навук Яравая А. В., дацэнты, кандыдаты тэхнічных навук Захаранка З. Н., Прасол В. М., Талецкi В. В., Ташкiнаў А. Г., Яшына Т. В. - цяпер выкладаюць на родным факультэце.

Варта адзначыць, што выпускнікі факультэта і пасля заканчэння навучання падтрымліваюць цесную сувязь з роднай альма-матар. Штогод праводзяцца традыцыйныя сустрэчы выпускнікоў розных гадоў, многія з іх супрацоўнічаюць з выкладчыкамі кафедраў па пытаннях вучэбнай і навукова-даследчай працы.

Універсітэтам вядзецца паслядоўная праца па прывядзенні назвы спецыяльнасцяў агульнай вышэйшай, паглыбленай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі ў адпаведнасць з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2022 "Спецыяльнасці і кваліфікацыі".

Матэрыял у стане абнаўлення. Просім прабачэння за магчымыя нязручнасці.

Сучасны стан і перспектывы развіцця транспартнага комплексу Рэспублікі Беларусь

Асноўныя тэндэнцыі сусветнага развіцця паказваюць, што транспартны комплекс з'яўляецца адным з сістэмаўтваральных элементаў сусветнай эканомікі, асновай гаспадарчага і прамысловага асваення тэрыторый. Сусветная супольнасць інтэнсіўна фармiруе адзіную транспартную сістэму, якая грунтуецца на геаграфічным становішчы і рэсурсным патэнцыяле дзяржаў і ўключае сетку міжнародных транспартных калідораў, якая злучае розныя кантыненты для забеспячэння экспартна-імпартнага тавараабмену і міжнароднага транзіту. Таму дзяржавы, якія кіруюць міжнароднымі транспартнымі камунікацыямі глабальнага характару і якія маюць развітую транспартную інфраструктуру, могуць граць лідзіруючую ролю і ў сусветным гаспадарчым абароце. На падставе вышэйпададзенага можна зрабіць вынiк аб тым, што транспартная сістэма дзяржавы становіцца разам з фінансавай, палітычнай і сацыяльнай адным з базісаў, якія забяспечваюць ўстойлівасць яе становішча ў сусветнай супольнасці.

У сацыяльна-эканамічным развіцці Рэспублікі Беларусь роля транспартнага комплексу абумоўлена шэрагам фактараў, звязаных з асаблівасцямі геаграфічнага становішча і эканамічнага ўзроўню нашай краіны, а таксама сучаснымі тэндэнцыямі развіцця сусветнай эканомікі. Да гэтых фактараў можна аднесці павелічэнне тавараабароту паміж Еўропай і Азіяй, перавод прамысловых прадпрыемстваў з Еўропы ў Азію, энергетычную залежнасць краін Усходняй і Заходняй Еўропы ад энерганосьбітаў Расіі, функцыянаванне айчыннай прамысловасці пераважна на імпартнай сыравіне, значную долю экспарту (каля 60%) нацыянальнага ВУП, а таксама геаграфічнае размяшчэнне рэспублікі на скрыжаванні транс'еўрапейскіх чыгуначных і аўтамабільных магістраляў, нафта-, газа- і прадуктаправодаў. Пры гэтым на прадпрыемствах транспартнага комплексу рэспублікі занята каля 5% ад агульнай колькасці працуючых, ён аб'ядноўвае каля 17% вытворчых фондаў, а на яго развіццё штогод адлічваецца прыкладна 11% усіх капіталаўкладанняў. Акрамя таго, ён з'яўляецца буйным спажыўцом паліва-энергетычных рэсурсаў: штогод транспартным комплексам выкарыстоўваецца каля 5% электраэнергіі, 75% бензіну і 54% дызельнага паліва ад агульнарэспубліканскага спажывання. Удзельная вага транспартнага комплексу ў ВУП краіны складае больш за 8%, што дазваляе лічыць яго адной з найважнейшых галін, якая забяспечвае эканамічны рост і павышэнне ўзроўню жыцця насельніцтва.

Працягласць аўтамабільных дарог агульнага карыстання ў Рэспубліцы Беларусь складае каля 82 тыс. км, у тым ліку рэспубліканскіх - каля 16 тыс. км і мясцовых - прыкладна 66 тыс. км. Пры гэтым дарогі з цвёрдым пакрыццём складаюць каля 71 тыс. км або 87%, а грунтавыя - 11 тыс. км або 13%. Акрамя таго, на аўтамабільных дарогах Рэспублікі Беларусь маецца больш 5200 мастоў і пуцеправодаў агульнай даўжынёй каля 170 тыс. метраў.

Гісторыя Беларускай чыгункі ўзыходзіць да 1862 г. 29 (16) лістапада 1871 года быў здадзены ў эксплуатацыю ўчастак Смаленск - Мінск - Брэст Маскоўска-Брэсцкай чыгункі, працягласцю 612 км. Да 1914 года на тэрыторыі Беларусі было пракладзена 3888 км чыгунак.

У цяперашні час эксплуатацыйная даўжыня чыгуначных шляхоў у Рэспубліцы Беларусь складае 5583 км, з якіх каля 2000 км (35%) электрыфікавана. Пры гэтым разгорнутая даўжыня чыгуначных шляхоў складае 11787,4 км, у тым ліку галоўных - 7193,1 км, станцыйных - 3472,9 км і пад'язных - 1121,4 км. Агульная даўжыня шляху на драўляных шпалах складае 3986,2 км, а на жалезабетоных - 7799,6 км. Працягласць бязстыкавога шляху складае 4367,7 км. Агульная колькасць стрэлачных пераводаў складае 12561 шт. Агульная колькасць пераездаў - 1834 шт. Колькасць работнікаў, занятых у асноўнай дзейнасці Беларускай чыгункі, складае каля 78 тыс. чал.

Такім чынам, транспартны комплекс Рэспублікі Беларусь мае велізарны тэхнічны і вытворчы патэнцыял, рэалізацыя і павелічэнне якога магчымыя толькі з удзелам спецыялістаў, якія валодаюць сучаснымі ведамі ў галіне праектавання і будаўніцтва чыгуначных шляхоў, аўтамабільных дарог, штучных збудаванняў, інжынерных сетак і аб'ектаў транспартнай інфраструктуры. Высакаякасную падрыхтоўку дадзеных спецыялістаў ажыццяўляе будаўнічы факультэт Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта транспарту, грунтуючыся на шматгадовых традыцыях і правераных часам праграмах навучання, а таксама навуковым і вытворчым вопыце выкладчыкаў і супрацоўнікаў старэйшага і энергіі маладога пакаленняў.

У аснову адукацыйнага працэсу на факультэце пакладзены тры найважнейшых прынцыпу:

  • забеспячэнне атрымання якаснага адукацыі, якая адпавядае сучаснаму ўзроўню развіцця навукі і эканомікі;
  • фарміраванне перспектыўнага навукова-педагагічнага патэнцыялу;
  • рэалізацыя практыка-арыентаванага адукацыйнага працэсу і стымуляванне навукова-даследчай дзейнасці студэнтаў.

Сёння на факультэце ўкараняюцца новыя адукацыйныя тэхналогіі, удасканальваецца арганізацыя навучальнага працэсу. Для ўзмацнення практычнага складу ў падрыхтоўцы спецыялістаў абнаўляюцца базы практык, тэмы курсавых і дыпломных праектаў звязваюцца з праблемамі вытворчасці, умацоўваецца вучэбна-лабараторная і матэрыяльна-тэхнічная базы.

Студэнты факультэта акрамя асноўнай спецыяльнасці маюць магчымасць атрымаць адукацыю па праграмах падрыхтоўкі афіцэраў запасу і малодшых камандзіраў.