На лекцыйных занятках высокакваліфікаваныя выкладчыкі навучаюць студэнтаў з улікам сучасных патрабаванняў падрыхтоўкі спецыялістаў, дасягненняў і перспектыў развіцця транспартнай галіны.

Да навукова-даследчай працы ў лабараторыях факультэта актыўна прыцягваюцца таленавітыя студэнты. Вынікі даследаванняў выкарыстоўваюцца ў навучальным працэсе і на вытворчасці.

Факультэт славіцца багатымі спартыўнымі традыцыямі. Механікі не аднойчы станавіліся пераможцамі штогадовых круглагодных спартакіяд універсітэта, міжвузаўскіх і рэспубліканскіх спаборніцтваў. Падрыхтаваны не адзін дзясятак КМС і майстроў спорту.

Студэнтам прадастаўлены ўсе магчымасці для правядзення вольнага часу. Яны актыўна ўдзельнічаюць у турнірах і конкурсах мастацкай самадзейнасці, гульнях "Што? Дзе? Калі?" і КВЗ.

Дынамічнае развіццё чыгуначнай галіны немагчыма без яе забеспячэння высокакваліфікаваным кадравым патэнцыялам. Менавіта таму заўсёды запатрабаваныя інжынеры, здольныя забяспечыць увесь комплекс работ па тэхнічнай эксплуатацыі і рамонту найскладанай тэхнікі. У ліку першых спецыяльнасцяў, якія адкрыліся ў нашай ВНУ, сталі «Вагоны» і «Лакаматывы», падрыхтоўка на якіх ажыццяўляецца ў БелIIЧТ (цяпер БелДУТ) на механічным факультэце з 1953 г.

Першым дэканам факультэта быў прызначаны к. т. н., дацэнт Белы В. А. (кастрычнік 1954 г. - лістапад 1960 г.), пасля – віцэ-прэзідэнт Акадэміі навук Беларусі, ганаровы прафесар БелДУТ. Ён унёс вялікі ўнёсак у станаўленне факультэта не толькі як падраздзялення, якое забяспечвае навучальны працэс, але і як навуковай школы для многіх пакаленняў інжынераў-механікаў, якія ўславілі родную ВНУ. У гэты перыяд былі адкрыты новыя кафедры і навукова-даследчыя лабараторыі (НДЛ). У 1956 г. створана кафедра «Рухомы састаў і эксплуатацыя рухомага саставу», у 1958 г. - «Вагоны і вагонная гаспадарка». У 1957 г. пачатыя навуковыя даследаванні па распрацоўцы тэхналогіі і абсталявання для шырокага ўкаранення палімерных матэрыялаў на прадпрыемствах галіны ў НДЛ «Тэхнічная механіка». Пад кіраўніцтвам Белага В. А. былі створаныя вучэбна-метадычная і матэрыяльна-тэхнічная базы факультэта. Ён шмат увагі надаваў фармаванню высокапрафесійнага прафесарска-выкладчыцкага складу кафедраў, што ў далейшым спрыяла якаснай падрыхтоўцы маладых спецыялістаў. У 1960 г. Белым В. А. быў арганізаваны Інстытут механікі металапалімерных сістэм АН БССР. Ім створана навуковая школа, аснову якой склалі навукоўцы - выпускнікі механічнага факультэта. Іх даследаванні і навуковыя распрацоўкі добра вядомыя не толькі ў Рэспубліцы Беларусь, але і далёка за яе межамі.

У 1961 г. у сувязі з неабходнасцю завяршэння працы над доктарскай дысертацыяй к. т. н., дацэнта Белага В. А. на пасадзе дэкана змяніў к. т. н., дацэнт Філімонаў А. І. (верасень 1960 г. - жнівень 1961 г.), а затым факультэт ўзначаліў к. т. н., дацэнт Гуткоўскі В. А. (снежань 1961 г. - сакавік 1965 г.). У гэты перыяд кафедральныя навучальныя лабараторыі былі абсталяваныя выпрабавальнымі стэндамі і макетамі. Так, у 1964 г. распрацаваны і выраблены спецыяльны стэнд для выпрабавання замковай прылады рассоўных колавых пар, які не мае аналагаў у сусветнай практыцы.

Далей у розны час факультэт узначальвалі к. т. н., дацэнт Ільянкоў Е. І. (сакавік 1965 г. - жнівень 1965 г.) і к. т. н., дацэнт Ергучоў А. М. (жнівень 1965 г.- кастрычнік 1966 г.). Яны працягнулі працу па развіцці і станаўленні факультэта.

З кастрычніка 1966 г. па студзень 1973 г. дэканам факультэта працаваў к. т. н., дацэнт Філімонаў А. І. Ён запомніўся калегам і студэнтам як інтэлігентны, прыстойны чалавек, які валодае рознабаковай эрудыцыяй і адрозны выдатным выхаваннем. Як дэкан, к. т. н., дацэнт Філімонаў А. І. вялікую ўвагу надаваў рознабаковай падрыхтоўцы будучых інжынераў і асабліва патрыятычнаму выхаванню. Яго лекцыі аб блакадным Ленінградзе адрозніваліся яркасцю і выразнасцю, яны літаральна ўзрушвалі свядомасць моладзі сілай вобразаў і інфармацыйным выкладаннем. Пад яго кіраўніцтвам прафесарска-выкладчыцкі склад факультэта праводзіў пастаянную работу па ўключэнню студэнтаў у навукова-даследчую дзейнасць і мастацкую самадзейнасць. У гэты перыяд была адкрыта кафедра «Ахова працы» (1966 г.). Можна казаць, што ў гісторыі факультэта быў «Фiлiмонаўскi перыяд»: культура, павага, клопат.

З лютага 1973 г. па жнівень 1974 г. дэканам факультэта быў к. т. н., дацэнт Рафалоўскi В. В., які, узначальваючы калектыў, дамогся вялікіх поспехаў ва ўдасканаленні вучэбна-метадычнай базы кафедраў, што стала магчымым дзякуючы багатаму педагагічнаму досведу, сабранаму прафесарска -выкладчыцкаму складу.

Са жніўня 1974 г. па люты 1979 г. факультэт узначальваў к. т. н., дацэнт Гiзатулiн Р. К. Вучоны і даследчык, ён спрыяў наладжванню і ўмацаванню цесных сувязяў з вытворчасцю. Гэта дазволіла забяспечыць студэнтам не толькі глыбокія тэарэтычныя веды, але і практычныя навыкі. Далейшае развіццё на факультэце атрымала навучанне, заснаванае на актыўных метадах пазнання, якія забяспечваюць асэнсаванае і ўдумлівае выкананне пастаўленых задач. Гэта спрыяла якаснай сумеснай працы выкладчыкаў і студэнтаў.

З лютага 1979 па сакавік 1986 г. кіраўніцтва факультэтам было ўскладзена на к. т. н., дацэнта Кучму М. П. Пад яго кіраўніцтвам праходзіла перааснашчэнне матэрыяльна-тэхнічнай базы сучасным абсталяваннем і ПЭВМ. У курсавым і дыплёмным праектаванні шырока сталі выконвацца разлікі па праграмах, распрацаваных выкладчыкамі і навукоўцамі кафедраў.

З красавіка 1986 г. дэканам факультэта быў прызначаны к. т. н., дацэнт Голубеў В. А. Пад яго кіраўніцтвам на кафедрах была актывізавана метадычная работа. Гэта спрыяла павышэнню ўзроўню самастойнай падрыхтоўкі студэнтаў па лабараторных і практычных занятках.

Са снежня 1988 г. па студзень 2001 г. факультэт узначальваў д. т. н., прафесар Сянько В. І. - вядомы вучоны ў галіне прагназавання развіцця вагонарамонтнай базы, удасканалення сістэмы тэхнічнага абслугоўвання і рамонту рухомага складу, выпускнік роднай альма-матар 1969 г. Ён унёс вялікі ўклад у педагагічную і навуковую дзейнасць факультэта і фармаванне ягонага творчага патэнцыялу. Пад ягоным кіраўніцтвам аўтарскім калектывам распрацаваны адукацыйны стандарт спецыяльнасці Т.04.04.00 «Рухомы састаў» і пашпарт навуковай спецыяльнасці 05.22.07 «Рухомы састаў чыгунак, цяга цягнікоў і электрыфікацыя», а таксама праграма кандыдацкага мінімуму па гэтай спецыяльнасці. У гэты перыяд былі адкрытыя новыя спецыялізацыі, па якіх у Рэспубліцы Беларусь ажыццяўляецца падрыхтоўка маладых спецыялістаў толькі ў нашай ВНУ: «Электрычны транспарт і метрапалітэн», «Тэхнічная эксплуатацыя электрычнага гарадскога транспарту», «Абсталяванне і тэхналогіі павышэння зносаўстойлівасці і аднаўлення дэталяў машын і прыбораў» , «Тэхнічная эксплуатацыя пагрузачна-разгрузачных, пуцявых, дарожна-будаўнічых машын і абсталявання». Вялікую ўвагу д. т. н., прафесар Сянько В. І. надаваў развіццю навукова-даследчай дзейнасці студэнтаў. Іх работы, якія прадстаўлялiся на рэспубліканскі конкурс, неаднаразова займалі прызавыя месцы. Факультэт дасягнуў высокіх паказчыкаў таксама ў мастацкай самадзейнасці і спорце. Арганізаваўшы ў 1997 годзе Галіновую навукова-даследчую лабараторыю «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага саставу» (ГНДЛ «ТТАРАРС»), д.т.н., прафесар Сянько В. І. паглыбіў на яе базе інтэграцыю навучальнага працэсу і навукова-даследчай дзейнасці. У далейшым, будучы рэктарам БелДУТ, прафесар В. І. Сянько даў старт кірунку пацвярджэння адпаведнасці чыгуначнай прадукцыі і эксперыментальнаму вектару даследаванняў рухомага саставу, арганізаваўшы ў 2004 годзе Орган па сертыфікацыі чыгуначнай прадукцыі і паслуг, а ў 2009 годзе – Выпрабавальны цэнтр чыгуначнага транспарту «СЕКА».

З верасня 2001 па май 2004 г. факультэт узначальваў к. т. н., дацэнт Сухапараў С. І. Ён працягваў слаўныя традыцыі навуковых і педагагічных школ, якія склаліся ў калектывах кафедраў, заснаваных ягонымі папярэднікамі. Ён праводзіў вялікую працу па ўдасканаленні навучальнага працэсу, пераабсталяванні лабараторнай базы кафедраў факультэта сучасным абсталяваннем. Гэта спрыяла далейшай творчай працы як выкладчыкаў, так і студэнтаў у працэсе навучання.

К. т. н., дацэнт Самадум Ю. Г., які быў дэканам факультэта з чэрвеня 2004 г. па верасень 2009, надаваў вялікую ўвагу вучэбна-выхаваўчай працы са студэнтамі, асабліва такім напрамкам, як кантроль наведвання заняткаў і арганізацыя вольнага часу.

З верасня 2009 г. па кастрычнік 2019 г. факультэтам кіраваў к. т. н., дацэнт Гурскі Е. П., які працягнуў традыцыі, закладзеныя на факультэце яго папярэднікамі.

У 2013 годзе пад кіраўніцтвам к. т. н., дацэнта Магілы В. С. адкрыт новы запатрабаваны накірунак спецыяльнасці «Электразабеспячэнне чыгунак».

З кастрычніка 2019 года механічным факультэтам кіруе д. т. н., дацэнт Пуцята А. В.

У цяперашні час механічны факультэт – гэта калектывы 5 кафедраў: «Вагоны», «Лакаматывы», «Транспартна-тэхналагічныя машыны і абсталяванне», «Тэхнічная фізіка і тэарэтычная механіка» і «Графіка», дзе працуюць больш за 80 выкладчыкаў, у тым ліку 10 дактароў і каля 30 кандыдатаў навук.

На факультэце выконваецца значны аб'ём навукова-даследчай працы. Выкладчыкамі і супрацоўнікамі факультэта за апошнія 10 гадоў выдадзены дзясяткі падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў з грыфам Міністэрства адукацыі, манаграфій, сотні вучэбна-метадычных распрацовак, навуковых артыкулаў і тэзісаў навуковых дакладаў. Вядзецца падрыхтоўка аспірантаў і дактарантаў па навуковых спецыяльнасцях 05.22.07 «Рухомы састаў чыгунак, цяга цягнікоў і электрыфікацыя» і 05.02.01 «Матэрыялазнаўства (машынабудаванне)» и 01.02.06 «Дынаміка, трываласць машын, прыладаў і абсталявання».

Да навуковых даследаванняў шырока прыцягваюцца студэнты. На механічным факультэце ўкаранёна сістэма пошуку, развіцця і станаўлення творчых асоб. Найбольш таленавітыя студэнты замацоўваюцца за навуковымі кіраўнікамі з ліку прафесарска-выкладчыцкага складу, сумяшчаючы вучэбна-пазнавальную дзейнасць з навукова-даследчай. Студэнтам, якія паказваюць высокія вынікі, прызначаюцца імянныя стыпендыі, ўсталёўваюцца грашовыя надбаўкі. Таленавітыя маладыя людзі маюць магчымасць працягваць навучанне ў магістратуры і аспірантуры.

Таксама студэнты маюць магчымасць паралельна асноўнай вучобе прайсці курс ваеннай падрыхтоўкі па праграме малодшых камандзіраў і афіцэраў запасу пры ваенна-транспартным факультэце ўніверсітэта.

Супрацоўнікі факультэта актыўна ўдзельнічаюць у рабоце навукова-даследчых лабараторыяў «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага складу» (кіраўнік - Канавалаў Е. І.), «Тармазныя сістэмы рухомага складу» (кіраўнік - д. т. н., дацэнт Галай Э. І. ), «Канструкцыйныя і трыбатэхнiчныя матэрыялы» (кіраўнік - д. т. н., прафесар Багдановіч П.Н.), «Сістэмы электразабеспячэння транспарту» (кіраўнік - к. т. н. Еўдасеў І. С.), «Фізіка паверхняў і тонкіх плёнак», а таксама выпрабавальны цэнтр чыгуначнага транспарту БелДУТ (кіраўнік - д. т. н., прафесар Галоўніч А.К.).

Неад'емнай часткай шматграннай дзейнасці дэканата з'яўляецца выхаваўчая праца, якая ажыццяўляецца на розных узроўнях арганізацыйнай структуры факультэта.

Нашы студэнты вядуць актыўны лад жыцця, удзельнічаюць у грамадскім, культурным і спартыўным жыцці.

Студэнт Кузмянкоў А. С. у 2011 годзе стаў фіналістам рэспубліканскага конкурсу БРСМ «100 ідэй для Беларусі». Ягоны праект «Веласіпедны транспарт - будучыня здаровай нацыі» быў прадстаўлены і атрымаў высокую ацэнку на 41 з'ездзе БРСМ у снежні 2011 года ў г. Мінску з удзелам Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь.

Студэнты актыўна ўдзельнічаюць і робяцца пераможцамі ва ўніверсітэцкіх конкурсах (турнір «За прыгожых дам!», «А, ну-ка, Першакурснік!»), конкурсах агітбрыгад «За здаровы лад жыцця», КВЗ і інш.

На факультэце пад кіраўніцтвам к.т.н., дацэнта Цырліна М.І. дзейнічае творчае аб'яднанне мастакоў «СтудАРТ». За час працы праведзены дзясяткі мастацкіх і фотавыстаў.

Факультэт шэфствуе над брацкай магілай савецкіх воінаў у вёсцы Шарсцін Веткаўскага раёна. У ёй пахавана 588 воінаў 307-й стралковай дывізіі, якія загінулі ў кастрычніку-лістападзе 1943 года пры вызваленні Веткаўскага раёна ад нямецка-фашысцкіх захопнікаў. Напярэдадні Дня перамогі выкладчыкі і студэнты выязджаюць у в. Шарсцін і прыводзяць пахаванне да ладу. Актыўна вядзецца пошукавая праца і падтрымліваецца сувязь са сваякамі салдатаў.

Мы сябруем з выхаванцамі Гомельскага дзяржаўнага дзіцячага дома. Усе студэнты і супрацоўнікі факультэта штогод удзельнічаюць у акцыі «Чараўніцтва на Каляды», на сабраныя сродкі факультэт удзельнічаў у рамонце і абсталяванні камп'ютарнага класа, добраўпарадкаванні дзіцячых пакояў і прылеглых тэрыторый. З задавальненнем студэнты праводзяць забаўляльныя святы для дзяцей на працягу ўсяго года.

Мы ганарымся спартыўнымі дасягненнямі сваіх студэнтаў і супрацоўнікаў. За апошнія гады на факультэце падрыхтаваны больш за 10 майстроў спорту і 30 кандыдатаў у майстры спорту. Сярод іх – неаднаразовыя пераможцы спартакіяд і ўніверсіяд па барацьбе, гiрам, армрэслінгу, плаванні, лёгкай атлетыцы, шматбор'і і іншых відах спорту. Факультэт неаднаразова станавіўся пераможцам і прызёрам штогадовай Спартакіяды ўніверсітэта сярод студэнтаў, выкладчыкаў і супрацоўнікаў.

Факультэт ганарыцца сваімі выпускнікамі! Кіраўнікі самага высокага ўзроўню, навукоўцы з сусветнымі імёнамі, буйныя палітычныя і культурныя дзеячы – няма такой галіны, дзе б не праявіў сябе «механік». Гэта яркія асобы, якія з’яўляюцца сёння гонарам сваіх калектываў і альма-матэр: акадэмік НАНБ д. т. н., прафесар Свірыдзёнак А. І., Ганаровы грамадзянін горада Гомеля, Ганаровы рэктар БелДУТ, д. т. н. прафесар Сянько В. І., старшыня Гомельскага абласнога аб’яднання прафсаюзаў з 2004 г. па 2016 г. Барабанаў Л. В., галоўны інжынер Дэпартамента вагоннай гаспадаркі ААТ «Расійскія чыгункі» Камісараў А. Ф., начальнік службы вагоннай гаспадаркі Беларускай чыгункі Архіпенка А. А., дэпутаты Палаты прадстаўнікоў Нацыянальнага сходу Рэспублікі Беларусь 5 склікання Удодаў А. П., Жмайлік В. А., Красноў І. А. і шмат-шмат хто – іншыя.

Выпускнік механічнага факультэта гэта не толькі кампетэнтны спецыяліст, гэта асоба, якая валодае шырокім кругаглядам, гэта паплечнік які мае «пачуццё локцю», гэта чалавек, які паважае і шануе традыцыі.

Факультэт, як і ў першыя гады існавання, дзякуючы ягонаму слаўнаму калектыву, асільвае ўсе пастаўленыя задачы і займае лідзіруючыя пазіцыі. Спецыяльнасці, па якіх вядзе падрыхтоўку факультэт, карыстаюцца папулярнасцю ў абітурыентаў, спецыялісты запатрабаваныя, а выпускнікі годна носяць званне інжынера і сваёй працай славяць родны факультэт. У гэтым поспеху ёсць часцінка працы кожнага супрацоўніка самага выдатнага механічнага факультэта.

Універсітэтам вядзецца паслядоўная праца па прывядзенні назвы спецыяльнасцяў агульнай вышэйшай, паглыбленай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі ў адпаведнасць з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2022 "Спецыяльнасці і кваліфікацыі".

Матэрыял у стане абнаўлення. Просім прабачэння за магчымыя нязручнасці.

m1

Механічны факультэт - адзін з найстарэйшых факультэтаў БелДУТ. З 1953 г. выпускаючымi кафедрамі факультэта падрыхтавана больш за 8000 маладых спецыялістаў, якія пасля сталі вядомымі навукоўцамі, буйнымі кіраўнікамі прадпрыемстваў і арганізацый, органаў кіравання самага рознага рангу не толькі ў Рэспубліцы Беларусь, але і за яе межамі.

Студэнты нашага факультэта, дзякуючы працы вопытных і высокакваліфікаваных выкладчыкаў, маюць усе магчымасці атрымліваць грунтоўныя веды па агульнаадукацыйных і спецыяльных дысцыплінах, займацца навукова-даследчай, грамадскай, культурнай і спартыўнай дзейнасцю.

Факультэт мае сучасную матэрыяльна-тэхнічную базу, у якую ўваходзяць спецыялізаваныя лабараторыі, аснашчоныя мадэлямі і машынамі, выпрабавальнымі стэндамі і абсталяваннем, а таксама сучаснымі праграмнымі комплексамі і прыладамі. Для павышэння эфектыўнасці і якасці падрыхтоўкі спецыялістаў, вывучэння новых канструкцый тэхнікі, а таксама сучасных вытворчых тэхналогій створаны філіялы кафедраў на прадпрыемствах Беларускай чыгункі і інш.

На механічным факультэце ўкаранёна сістэма пошуку, развіцця і станаўлення творчых асоб. Найбольш таленавітыя студэнты замацоўваюцца за навуковымі кіраўнікамі з ліку прафесарска-выкладчыцкага складу, сумяшчаючы вучэбна-пазнавальную дзейнасць з навукова-даследчай. Студэнтам, які паказвае высокія вынікі, прызначаюцца імянныя стыпендыі, ўсталёўваюцца грашовыя надбаўкі. Таленавітыя маладыя людзі маюць магчымасць працягваць навучанне ў магістратуры і аспірантуры.

Таксама студэнты маюць магчымасць паралельна асноўнай вучобе прайсці курс ваеннай падрыхтоўкі па праграме малодшых камандзіраў і афіцэраў запасу пры ваенна-транспартным факультэце ўніверсітэта.

Безумоўна, выпускнікі нашага факультэта заўсёды запатрабаваныя і накіроўваюцца для працы на прадпрыемствы Беларускай чыгункі і іншыя прадпрыемствы прамысловага комплексу Рэспублікі Беларусь.

Універсітэтам вядзецца паслядоўная праца па прывядзенні назвы спецыяльнасцяў агульнай вышэйшай, паглыбленай вышэйшай і спецыяльнай вышэйшай адукацыі ў адпаведнасць з агульнадзяржаўным класіфікатарам Рэспублікі Беларусь АКРБ 011-2022 "Спецыяльнасці і кваліфікацыі".

Матэрыял у стане абнаўлення. Просім прабачэння за магчымыя нязручнасці.

Неад'емнай часткай транспартна-будаўнічага комплексу краіны з'яўляюцца яго прамысловыя і грамадзянскія збудаванні, якія забяспечваюць гарманічнае развіццё жылых, грамадскiх і прамысловых тэрыторый гарадоў, а таксама розных відаў транспарту. Для выканання практычных задач гэтага комплексу неабходныя высокакваліфікаваныя інжынерныя кадры, падрыхтоўка якіх з 1954  г. стала ажыццяўляцца ў Беларускім інстытуце інжынераў чыгуначнага транспарту па спецыяльнасці «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва», якая ўваходзіла першапачаткова ў склад будаўнічага факультэта. На яе базе ў 1957 г. быў створаны факультэт «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» (ПГС).

pgs1

На пяці навучальных, вытворчых і пераддыпломнай практыках студэнты замацоўваюць тэарэтычныя веды, атрыманыя ў аўдыторыях універсітэта. Найбольш паспяваючыя студэнты, якiя добра валодаюць замежнай мовай, маюць магчымасць праходзіць абменную практыку ў замежных ВНУ будаўнічага профілю, з якімі універсітэт мае дамовы аб супрацоўніцтве.

Навучанне на факультэце інтэгравана з еўрапейскай шматузроўневай сістэмай падрыхтоўкі спецыялістаў-будаўнікоў, па якой студэнты маюць магчымасць набыць кваліфікацыю інжынера-будаўніка, а таксама бакалаўра і магістра. Найбольш здольныя выпускнікі могуць знайсці свой шлях у навуку праз аспірантуру.

Студэнты факультэта пры жаданні маюць магчымасць прайсці навучанне на ваеннай кафедры ўніверсітэта па праграмах падрыхтоўкі малодшых камандзіраў, а таксама афіцэраў запасу УС Рэспублікі Беларусь.

Навукова-даследчая работа на факультэце «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» з'яўляецца неад'емным элементам падрыхтоўкі высокакваліфікаваных спецыялістаў для будаўнічага комплексу нашай рэспублікі. Вельмi значны ўклад навукоўцаў факультэта ў развіццё фундаментальных і прыкладных даследаванняў.

Кіраўніком і заснавальнікам навуковай школы з'яўляецца доктар фізіка-матэматычных навук, прафесар Старавойтаў Э. І. Асноўны навуковы напрамак гэтай школы - вобласць механікі слаістых элементаў канструкцый.

Даследаванні школы носяць тэарэтычны характар, з праверкай вынікаў у лікавым і натурном эксперыменце. Распрацоўваюцца матэматычныя мадэлі дэфармавання вязка-упруга-пластычных трохслаёвых стрыжняў, пласцін і абалонак пры комплексных сілавых, цеплавых і радыяцыйных нагрузках. Ўлічваюцца пластычныя, глейкія і рэаномные ўласцівасці матэрыялаў слаёў. Рашэнне адпаведных краявых задач мае на ўвазе шырокае прымяненне сучасных кампутараў. Вынікі даследаванняў знайшлі шырокае прымяненне ў тэхніцы і будаўніцтве. Супрацоўнікі кафедр факультэта рэгулярна дакладваюць пра іх на міжнародных канферэнцыях (Беларусь, Расія, Украіна, Кітай). Частка з іх апублікоўваюцца ў прэстыжных навуковых перыядычных выданнях, такіх як Весткі Акадэмій навук Беларусі, Расіі і Украіны. Абагульняючымі з'явіліся пяць манаграфій, выдадзеныя ў апошні час. Па тэматыцы даследаванняў выкладчыкамі кафедры абаронены адзінаццаць кандыдацкіх і тры доктарскіх дысертацыі.

pgs2

pgs3

Навуковыя даследаванні кафедры «Архітэктура і будаўніцтва» ўключаюць:

  • стратэгія горадабудаўнічага развіцця гарадоў і сельскіх населеных месцаў;
  • даследаванне механізму карбанізацыі бетону;
  • адзнака пашкоджаннем жалезабетонных элементаў і канструкцый;
  • даследаванне карбанізацыі у залежнасці ад складаў бетонаў;
  • распрацоўка мадэлі карбанізацыі бетону;
  • распрацоўка методыкі ацэнкі і прагназавання тэхнічнага стану жалезабетонных элементаў і канструкцый з улікам карбанізацыі бетону.

Значны ўклад вучоных кафедры «Архітэктура і будаўніцтва» ў развіццё архітэктурных ансамбляў нашых гарадоў і вёсак. Калектыў праводзіць шматгранную навукова-даследчую працу па аптымізацыі аб'ёмна-планіровачных і канструктыўных рашэнняў грамадзянскіх, прамысловых і сельскагаспадарчых будынкаў, распрацоўцы прагрэсіўных тэхналогій вырабу будаўнічых матэрыялаў і канструкцый, у тым ліку з адходаў вытворчасці. Навукоўцы кафедры ўнеслі істотны ўклад у даследаванне праблем прамысловага і грамадзянскага будаўніцтва ў сучасных умовах, аказалі значную практычную дапамогу будаўнічым арганізацыям горада, вобласці, рэспублікі. Загадчык кафедры, доктар архітэктуры, прафесар Малкаў І. Г. ганараваны Дзяржаўнай прэміяй Рэспублікі Беларусь у галіне архітэктуры ў 2000 годзе за комплекс даследаванняў па станаўленні беларускай архітэктурнай школы.

pgs4

Студэнты факультэта паспяхова выступаюць у штогадовых Рэспубліканскіх студэнцкіх конкурсах па спецыяльнасці «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» у г. Брэсце. Так, у 2016 годзе, нашы студэнты заваявалі першае каманднае месца ў конкурсе па спецыяльнасці, а таксама 1-е і 3-е месца ў конкурсе дыпломных праектаў.

Лепшыя работы нашых студэнтаў ганаруюцца дыпломамi на Рэспубліканскім конкурсе студэнцкіх навуковых работ у секцыі «Будаўніцтва і архітэктура».

Сярод студэнцкіх распрацовак, выкананых пад кіраўніцтвам выкладчыкаў кафедры «Архітэктура і будаўніцтва», можна вылучыць наступныя:

  • праекты мемарыяльных комплексаў і ўязных знакаў для гарадоў Буда-Кашалёў, Чачэрск, Рагачоў (ажыццёўлены ў натуры);
  • эскізныя праекты па добраўпарадкаванні дваровых тэрыторый Савецкага і Навабеліцкага раёнаў горада Гомеля, дашкольных і школьных устаноў у аграгарадках Гомельшчыны, вострава ў г. Добрушы;
  •  эскізныя праекты памятнага знака загінуўшых у выніку тэракту ў красавіку 2011 г. у метро горада Мінска, і памятнага знака ў гонар гараджан-землякоў, якія загінулі ў гады Вялікай айчыннай вайны.

pgs5

Спектр работы факультэта быў бы няпоўным, калі не згадаць насычаную і змястоўную выхаваўчую работу, што праводзіцца ў цесным супрацоўніцтве з іншымі структурнымі падраздзяленнямі ўніверсітэта. Студэнты факультэта актыўна ўдзельнічаюць у мастацкай самадзейнасці. За апошнія 25 гадоў факультэцкая каманда 11 разоў станавілася пераможцам галоўнай падзеі ў культурным жыцці універсітэта - штогадовага турніру «За прыгожых дам». Імёны Андрэя Цакунова, Дзмітрыя Клімянка, Аляксандра Таненгольца, Сяргея Карпенкі, Антона Таўсценкi добра ведаюць і памятаюць не толькі ў БелДУТ, але і далёка за яго межамі. Студэнты факультэта, асабліва спецыяльнасці «Архітэктура», прымаюць самы актыўны ўдзел у выставах плакатаў "СНІД - чума ХХ стагоддзя», «Чарнобыль - наш боль», выяўляючы пры гэтым iнiцыятыву, добры мастацкі густ і майстэрства.

pgs6

Сур'ёзная ўвага надаецца і развіццю спорту: на штогадовых спартакіядах універсітэта спартсмены факультэта традыцыйна - сярод прызёраў. Стабільна высокія вынікі на спартакіядах універсітэта і гарадскіх спартакіядах факультэтаў ВНУ паказваюць каманды па валейболе, лёгкай атлетыцы, турызме, грэка-рымскай барацьбе, кулявой стральбе. Сярод прызёраў першынстваў рэспублікі - нашы студэнты: Тарасенка Васіль (вольная барацьба), Драздова Ірына (вольная барацьба), Булдоў Юрый (шматборства), Булаўка Анастасія (шматборства).

Факультэт «Кіраванне працэсамі перавозак» (эксплуатацыйны да 1981 году) утвораны ў 1954 годзе. За гэты час факультэт стаў буйным навукова-педагагічным калектывам, у якім працуе 50 выкладчыкаў і навуковых супрацоўнікаў і навучаецца каля 500 студэнтаў. Падрыхтавана каля 6000 спецыялістаў па дзённай форме навучання. На факультэце ажыццяўляецца падрыхтоўка інжынераў, магістраў, навуковых і педагагічных кадраў вышэйшай кваліфікацыі для чыгуначнага, аўтамабільнага і рачнога транспарту.

Студэнты факультэта могуць прайсці курс падрыхтоўкі малодшых камандзіраў і афіцэраў запасу на ваеннай кафедры ваенна-транспартнага факультэта з прысваеннем воінскага афіцэрскага звання..

На кафедрах факультэта маюцца навучальныя лабараторыі, аснашчоныя неабходнымі прыборамі, ўстаноўкамі, кампутарамі і аргтэхнікай, сучаснымі кампутарнымі праграмамі, што дазваляе выконваць навучальныя і даследчыя работы.

upp1

Для метадычнага забеспячэння навучальнага працэсу супрацоўнікамі кафедраў выдадзены манаграфіі, падручнікі і навучальныя дапаможнікі з грыфам Міністэрства адукацыі і вучэбна-метадычныя дапаможнікі з грыфам вучэбна-метадычнага аб'яднання.

У пачатку 50-х гадоў мінулага стагоддзя паўстала вострая неабходнасць у падрыхтоўцы высокакваліфікаваных спецыялістаў па кіраўніцтву эксплуатацыйнай працай на чыгуначным транспарце для Беларускай, прыбалтыйскіх і іншых чыгунак заходняга рэгіёну СССР. У сувязі з гэтым па загадзе №252 / 4 ад 23 кастрычніка 1954 г. Галоўнага ўпраўлення навучальнымі ўстановамі МПС СССР быў створаны эксплуатацыйны факультэт. З гэтага моманту пачалося жыццё факультэта.

Яго працу узначальвалі:

Купчынаў
Іван Іосіфавіч
(сентябрь 1954 - август 1955)
Першым дэканам факультэта быў прызначаны к.т.н., дацэнт (пасля д.т.н., прафесар) Купчынаў І.І. - буйны вучоны ў галіне інжынернай геадэзіі. Пад яго кіраўніцтвам праходзіла фарміраванне вучэбна-метадычнай і лабараторнай базы. Чалавек творчага склада, не спыняючыся на дасягнутым, к.т.н., дацэнт Купчынаў І.І. шмат увагі надаваў павышэнню педагагічнага майстэрства і навуковага ўзроўню прафесарска-выкладчыцкага складу кафедраў, а таксама вывучэнню і ўжыванню ў навучальным працэсе перадавых метадаў навукова-тэхнічнага прагрэсу, што спрыяла якаснай падрыхтоўцы інжынераў-эксплуатацыёнікаў.
Міхайлаў Генадзь Іванавіч (жнівень 1955 - лістапад 1957)
У сувязі з неабходнасцю завяршэння працы над доктарскай дысертацыяй к.т.н., дацэнта Купчынава І.І. кіраўніцтва факультэтам было перададзена к.т.н., дацэнту Міхайлаву Г.І. (жнівень 1955 г. - лістапад 1957 г.). Ён працягнуў шматпланавую працу па развіцці факультэта як у сферы вучэбна-метадычнага, так і матэрыяльнага аснашчэння.
Праўдзін Мікалай Уладзіміравіч (студзень 1958 - верасень 1961)
З 1958 па 1961 г. кіраўніцтва факультэтам было ўскладзена на к.т.н., дацэнта (пасля д.т.н., прафесара) Праўдзіна М.У. - вядомага вучонага ў галіне тэорыі прагназавання транспартных патокаў, ўзаемадзеяння розных відаў транспарту, праектавання чыгуначных станцый і прывакзальных плошчаў. Узначалены ім калектыў факультэта выканаў вялікую працу па павышэнні якасці навучальнага працэсу і забеспячэнні не толькі глыбокіх тэарэтычных, але і практычных ведаў студэнтаў. У гэты перыяд дэканат сумесна з калектывам кафедры "Эксплуатацыя чыгунак" вырабілі аснашчэнне аўдыторыі для лабараторных заняткаў па дысцыпліне "Арганізацыя руху цягнікоў" мадэлямі аўтаматычнага і паўаўтаматычнага блакаванняў.

У 1958 г. адбыўся першы выпуск інжынераў-эксплуатацыёнікаў. Краіна атрымала 92 высокакваліфікаваных інжынера па эксплуатацыі чыгунак. Выпускнікамі гэтага года з'яўляюцца Прадыбайлаў В.М. - былы начальнік Паўночнай чыгункі, дэпутат Дзяржаўнай думы Расійскай Федэрацыі, Валько А.С. - былы начальнік сярэднеазіяцкай чыгункі, Грунтоў П.С. - д.т.н., прафесар, акадэмік Акадэміі транспарту РФ і Украіны, лаўрэат прэміі СМ СССР і інш.

f1
f1
Цыркуноў Рыгор Арцём'евіч (верасень 1961 - чэрвень 1962)
З верасня 1961 па чэрвень 1962 г. дэканам факультэта быў к.т.н., дацэнт (пасля д.т.н., прафесар) Цыркуноў Р.А. Пры яго непасрэдным і актыўным удзеле праходзіла далейшае развіццё навукова-даследчай працы як выкладчыкаў, так і студэнтаў.
Мухо Павел Браніслававіч (чэрвень 1962 - люты 1980 г.)
З чэрвеня 1962 па сакавік 1980 г. факультэт узначальваў к.т.н., дацэнт Мухо П.Б. Узначалены ім калектыў дамогся значных вынікаў ва ўдасканаленні сістэмы падрыхтоўкі інжынерных кадраў, актыўна ўключаючы ў навучальны працэс сучасныя тэхналогіі навучання, якія грунтуюцца на шырокім выкарыстанні ЭВМ. Гэтаму спрыяла адкрыццё на факультэце кафедры "Вылічальная тэхніка". Акрамя гэтага дэкан вялікую ўвагу надаваў выхаваўчай працы са студэнтамі, важнейшым складальнікам якой з'яўлялася актыўнае ўцягванне моладзі ў гурткі мастацкай самадзейнасці і спартыўныя секцыі інстытута. Такая пастаянная і сістэмная праца дазволіла разнастаіць формы і метады выхаваўчай дзейнасці ў рамках вну і больш поўна задавальняць маральныя і эстэтычныя патрэбы студэнтаў. Дзякуючы гэтаму яны неаднойчы станавіліся пераможцамі інстытуцкіх спаборніцтваў па розных відах спорту як у асабістым, так і ў камандным заліках, а таксама дыпламантамі конкурсаў мастацкай самадзейнасці.
f1
f1
Ярошевич Валентин Петрович (март 1980 - июль 1987)
З сакавіка 1980 па ліпень 1987 г. кіраўніцтва факультэтам было ўскладзена на к.т.н., дацэнта (пасля к.т.н., прафесара, рэктара БелДУТа) Ярашэвіча В.П. Ім сумесна з калектывамі кафедраў выканана вялікая праца па ўдасканаленні арганізацыі вучэбна-выхаваўчага працэсу. Дэканат, кафедры дамагліся, каб курсавое і дыпломнае праектаванне былі накіраваны на вырашэнне новых тэарэтычных і практычных задач, якія стаяць перад чыгункай. Гэта дало магчымасць больш поўна ўлічваць запыты, што прад'яўляюцца вытворчасцю. Са змяненнем структуры і задач, што вырашаюцца інжынерамі-эксплуатацыёнікамi, у 1982 годзе факультэт быў перайменаваны і стаў называцца "Упраўленне працэсамі перавозак”.

Далей факультэт паслядоўна узначальвалі к.т.н., дацэнты Сiмашук Е.І. (ліпень 1987 г. - верасень 1989 г.), Гараеў А.П. (кастрычнік 1989 г. - люты 1992 г.), Кузняцоў В.Г. (студзень 1992 г. - студзень 1993 г.). Яны працягнулі працу сваіх папярэднікаў па далейшаму развіццю факультэта як аднаго з вядучых структурных падраздзяленняў універсітэта.

З 1993 г. і па цяперашні час дэканам факультэта з'яўляецца к.т.н., дацэнт Берлін М.П.

Даручаны яму калектыў прафесарска-выкладчыцкага складу факультэта пастаянна працуе над удасканаленнем навучальнага працэсу, павышэннем якасці падрыхтоўкі інжынерных і навуковых кадраў, распрацоўкай стандартаў і вучэбных планаў. У навучальным працэсе выкарыстоўваюцца перадавыя формы навучання і выхавання студэнтаў. Да іх адносяцца: арганізацыя рытмічнай працы студэнтаў, выкарыстанне навейшых распрацовак і дасягненняў у транспартнай галіне, персанальных ЭВМ, правядзенне алімпіяд, распрацоўка рэальных дыпломных праектаў, шырокае прыцягненне таленавітых студэнтаў да ўдзелу ў навукова-даследчай працы. Для правядзення заняткаў пастаянна прыцягваюцца кіраўнікі структурных падраздзяленняў Беларускай чыгункі.

Неад'емнай часткай транспартна-будаўнічага комплексу краіны з'яўляюцца яго прамысловыя і грамадзянскія збудаванні, якія забяспечваюць гарманічнае развіццё жылых, грамадскiх і прамысловых тэрыторый гарадоў, а таксама розных відаў транспарту. Для выканання практычных задач гэтага комплексу неабходныя высокакваліфікаваныя інжынерныя кадры, падрыхтоўка якіх з 1954 г. стала ажыццяўляцца ў Беларускім інстытуце інжынераў чыгуначнага транспарту па спецыяльнасці «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва», якая ўваходзіла першапачаткова ў склад будаўнічага факультэта. На яе базе ў 1957 г. быў створаны факультэт «Прамысловае і грамадзянскае будаўніцтва» (ПГС), у які ўвайшлі кафедры: «Будынкі і будаўнічыя матэрыялы», «Будаўнічыя работы, машыны, тэхналогія будаўнічай вытворчасці», «Супраціўленне матэрыялаў і будаўнічая механіка» , «Начартальная геаметрыя і графіка», «Замежныя мовы».

У першыя гады станаўлення і развіцця факультэта яго ўзначальвалі выхаванцы высоканавуковых школ МIIТа і ЛIIЧТа.

demidkova

У іх ліку першы дэкан факультэта к.т.н., дацэнт, пасля дт.н., прафесар ЛIIЧТа Койда Н. У. (кастрычнік 1957 -март 1958 г.) Ён унёс вялікі ўклад у фарміраванне факультэта як структурнага падраздзялення, якое забяспечвае рознабаковую падрыхтоўку інжынераў з улікам спецыфікі ВНУ.

demidkova

Далей факультэт узначальваў старшы выкладчык Качарга Н. Е. (сакавік 1958 - снежань 1959 г.). Пад яго кiпаўнiцтвам была працягнута праца па развіцці вучэбна-метадычнай базы факультэта і распрацоўцы лекцыённых курсаў спецыяльных дысцыплін.

demidkova

Са снежня 1959 г. па люты 1962 г. факультэт узначальваў к.т.н., дацэнт, удзельнік ВАВ Ташкiнаў Г. А. У гэты перыяд на факультэце была закладзена аснова навукова-даследчай работы кафедраў, што ў далейшым дазволіла адкрыць пры іх навукова-даследчыя лабараторыі. Акрамя гэтага значны ўклад дэкана факультэта ў развіццё творчых здольнасцяў не толькі студэнцкай моладзі, але і выкладчыкаў. Многія з іх удзельнічалі ў мастацкай самадзейнасці інстытута: духавым аркестры, хоры і т.п. Усё гэта спрыяла фармаванню дружнага і згуртаванага калектыву факультэта, слаўнымі традыцыямі якога ганарыцца сёння не адно пакаленне студэнтаў.

demidkova

У чэрвені 1959 г. на факультэце адбыўся першы выпуск. Дыпломы інжынераў-будаўнікоў атрымалі 46 чалавек. У лютым 1962 г. дэканам факультэта быў прызначаны к. т. н., дацэнт, удзельнік ВАВ Даўгачоў Н. Ф., якi ўзначальваў яго па верасень 1964 г. Ён распрацаваў навучальныя методыкі, якія ня страцілі сваёй актуальнасці і ў цяперашні час. Яго канструктарскія распрацоўкі служылі прыкладам творчага падыходу да вырашэння канкрэтных практычных задач.

demidkova

З прызначэннем ў кастрычніку 1964 г, на пасаду дэкана д. т. н., прафесара Вацякова І. Ф. у жыцці факультэта пачынаецца новы этап навукова-педагагічнай дзейнасці і фундаментальнай падрыхтоўкі інжынераў-будаўнікоў. Дасведчаны работнік вытворчасці і навуковец, ён запомніўся і студэнтам, і калегам-выкладчыкам як незвычайна прыстойны, інтэлігентны і добрасумленны чалавек. Пад кіраўніцтвам Вацякова І. Ф. інтэнсіўнае развіццё атрымала навукова-даследчая работа. За шматгадовую добрасумленную і плённую працу ў родным ВНУ Навуковым Саветам універсітэта ён быў абраны ганаровым прафесарам БелДУТа.

demidkova

З ліпеня 1975 г. па красавік 1986 г., факультэт узначальваў к. т. н., прафесар Залатухін Ю. Д. Пад яго кiраўнiцтвам быў распрацаваны і ўкаранёны ступеністы графік выканання і здачы курсавых праектаў і работ, што спрыяла якаснай падрыхтоўцы будучых інжынераў . Важнай састаўляючай яго дзейнасці з'явілася далейшае развіццё добрых традыцый факультэта ў галіне мастацкай самадзейнасці і спорту. У гэты перыяд каманды факультэта неаднаразова станавіліся пераможцамі розных конкурсаў і спартыўных спаборніцтваў. У 1979 годзе на факультэце было арганізавана студэнцкае будаўнічае праектна-канструктарскае бюро (СБПКБ).

За час існавання СБПКБ студэнтамі па выніках даследаванняў атрымана 14 дыпломаў рэспубліканскіх і ўсесаюзных конкурсаў.

demidkova

З траўня 1986 па сакавік 1992 г. дэканам факультэта быў к. т. н., дацэнт Чапурной І. Н. У гэты час калектыў факультэта дамогся вялікіх поспехаў у развіцці вучэбна-метадычнай і лабараторнай базы кафедраў, выйшлі з друку падручнікі і навучальныя дапаможнікі з грыфам Міністэрства адукацыі. Шмат увагі было нададзена пашырэнню і ўмацаванню сувязяў кафедраў факультэта з вытворчасцю. У мэтах павышэння ўзроўню вучэбна-метадычнай работы ў 1989 г. створаны філіял кафедры ПГБ у інстытуце «Гомельграмадзянпраект». Гэта дазволіла прыцягваць да працы ў якасці выкладчыкаў высокакваліфікаваных спецыялістаў з вытворчасці. Каманда студэнтаў факультэта двойчы займала 1 месца на алімпіядзе "Студэнт і навукова-тэхнічны прагрэс" сярод інжынерна-будаўнічых ВНУ рэспублікі. Рэальны дыпломны праект "Маладзёжны жыллёвы комплекс", выкананы студэнтамі факультэта ў 1990 г., заняў I месца на ўсесаюзным конкурсе дыпломных праектаў па спецыяльнасці ПГБ.

З 1991 г. на факультэце адкрыта новая спецыяльнасць "Вытворчасць будаўнічых вырабаў і канструкцый".

demidkova

З верасня 1994 г. па красавік 1997 г. факультэт узначальваў д. т. н., прафесар Кудраўцаў І. А .. У гэты перыяд студэнтам, якія праявілі схільнасць да навукова-даследчай дзейнасці, давалiся магчымасці праходжання стажыроўкі за мяжой, акрамя гэтага былі арганізаваны і праведзены навучальныя семінары з удзелам замежных спецыялістаў з Германіі і Канады.

demidkova

З красавіка 1992 г. па верасень 1994 г., і з красавіка 1997 г. па сённяшні дзень дэканам факультэта з'яўляецца к. т. н., дацэнт Ташкiнаў А. Г. (з верасня 1994 г. па сакавік 1997 г. - дэкан агульнаiнжэнернага будаўнічага факультэта БелДУТа). У гэты перыяд працягваецца далейшая плённая і шматгранная праца калектыву факультэта па падрыхтоўцы будучых інжынераў-будаўнікоў з улікам патрабаванняў да спецыялістаў не толькі сённяшняга, але і заўтрашняга дня. З 1995 г. на факультэце распачата падрыхтоўка кадраў па спецыялізацыі «Рэканструкцыя будынкаў і збудаванняў». У 1999 г. адкрыта новая спецыяльнасць - «Архітэктура» і спецыялізацыя «Тэхнічная эксплуатацыя будынкаў і збудаванняў».

З 2008 года на факультэце па ініцыятыве абласнога ўпраўлення ЖКГ адкрыта спецыяльнасць "Экспэртыза і кіраванне нерухомасцю», што дазволіла рыхтаваць для арганізацый жыллёва-камунальнай гаспадаркі Гомельшчыны спецыялістаў не толькі з фундаментальнай тэхнічнай падрыхтоўкай, але і з паглыбленымі ведамі ў галіне эканомікі і юрыспрудэнцыі.

За час існавання факультэта падрыхтавана не адно пакаленне высокакваліфікаваных інжынераў і архітэктараў. Выпускнікі, а іх у нас звыш сямі тысяч чалавек, - гонар і слава факультэта. Многія з іх сталі таленавітымі кіраўнікамі, навукоўцамі, грамадскімі дзеячамі, вядомымі не толькі ў Рэспубліцы Беларусь, але і далёка за яе межамі. Гэта Басін Е. В. - Герой Сацыялістычнай працы, раней - начальнік «Главбамстроя», пасля - міністр будаўніцтва Расіі, віцэ-прэзідэнт адной з найбуйнейшых карпарацый «Трансстрой» Якабсон А. С. на працягу доўгага часу ўзначальваў Гомельскі аблвыканкам, а затым - Камітэт Дзяржаўнага Кантролю Беларусі, Сівак А. А. - Міністр транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь.

Сярод нашых выпускнікоў - Грыцэнка Н. Я. - старшыня Гомельскага абкама прафсаюза работнікаў будаўніцтва і прамысловасці будаўнічых матэрыялаў, кіраўнікі і вядучыя спецыялісты буйных будаўнічых і праектных арганізацый: Фрыдкін Е. А., Цішкевіч А. І., Старастаў А. П., Міхневіч В. А., Ісачанка В. І., Башылаў В. А., Какора В. М., Лямешка П. Е., Яшкоў В. В., Івашкевіч Р. Н., Урублеўскі В. В., Карульскi В. Г..

Выпускнікі, якія звязалі свой лёс з навукай: доктар архітэктуры, прафесар Малкаў І. Г., доктар фізіка-матэматычных навук Леаненка Д. В., доктар фізіка-матэматычных навук Яравая А. В., дацэнты, кандыдаты тэхнічных навук Захаранка З. Н., Прасол В. М., Талецкi В. В., Ташкiнаў А. Г., Яшына Т. В. - цяпер выкладаюць на родным факультэце.

Варта адзначыць, што выпускнікі факультэта і пасля заканчэння навучання падтрымліваюць цесную сувязь з роднай альма-матар. Штогод праводзяцца традыцыйныя сустрэчы выпускнікоў розных гадоў, многія з іх супрацоўнічаюць з выкладчыкамі кафедраў па пытаннях вучэбнай і навукова-даследчай працы.