Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі (АЭД БЧ) (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)
Падсістэма «Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі» прызначана для:
Асноўнай мэтай сістэмы з’яўляецца аўтаматызацыя разлікаў аналізу выканання паказчыкаў работы і ацэнка ўплыву розных фактараў на гэтыя паказчыкі за кароткатэрміновы перыяд (суткі).
У рамках дадзенай сістэмы вырашаюцца наступныя задачы:
а) Распрацоўка методыкі правядзення аператыўнага аналізу работы дарогі:
б) Распрацоўка праграмнага забеспячэння збору зыходных дадзеных і пашырэння базы дадзеных.
в) Распрацоўка праграмнага забеспячэння рашэння задач аналізу паказчыкаў і ўзаемадзеяння з іншымі падсістэмамі:
г) Забеспячэнне візуалізацыі задач аналізу і выдачы канчатковых рашэнняў:
Інфармацыйна-даведачная сістэма тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі Цэнтра кіравання перавозкамі Беларускай чыгункі (ІДС ТНМД ЦКП)
ІДС ТНМД ЦУП прызначана для аўтаматызаванага фармавання базы дадзеных нарматыўна-метадычнага забеспячэння аператыўнага персаналу Цэнтра кіравання перавозкамі службы перавозак Беларускай чыгункі, працы з ёй і адміністравання.
Мэта функцыянавання сістэмы – стварэнне адзінай інфармацыйнай базы тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі, сістэматызаванай па функцыях і аб’ектах кіравання персаналу ЦКП і адмініструемай ў рэальным маштабе часу.
Асноўныя функцыі сістэмы:
Укараненне АС НМЗ ЦКП дазваляе павысіць прадукцыйнасць персаналу пры атрыманні даведачнай інфармацыі нарматыўна-метадычнага забеспячэння; павысіць ўзгодненасць прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў; павысіць эфектыўнасць арганізацыі перавозак за кошт забеспячэння дакладнасці і праўдзівасці інфармацыйнага забеспячэння сістэмы арганізацыі перавозачнага працэсу ва ўмовах функцыянавання ЦКП.
Аўтаматызаваны разлік наяўнай прапускной здольнасці элементаў чыгуначнай станцыі
Для ацэнкі перавозачнай магутнасці і бяспекі міжнародных транспартных калідораў Беларускай чыгунцы неабходна ведаць прапускную здольнасць чыгуначнай інфраструктуры, якая у значнай ступені вызначаецца магчымасцямі чыгуначных станцый па пропуску і перапрацоўцы цягнікоў.
Вызначэнне прапускной здольнасці чыгуначных станцый – складаная і працаёмкая частка разліку наяўнай прапускной здольнасці чыгункі.
Па замове Беларускай чыгункі НДЛ «Кіраванне перавозачным працэсам» распрацавала АПМ «Прапускная здольнасць чыгуначнай станцыі», які прыняты ў 2013 годзе ў прамысловую эксплуатацыю істаляваны на 45 чыгуначных станцыях.
Асноўныя пытанні, якія былі вырашаны ў ходзе выкананне працы:
Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад.
Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад».
Пасля выбару чыгуначнай станцыі, якая зацікавіла, на экран выводзіцца схема станцыі, падзеленая на элементы: стрэлкавыя гарлавіны, паркі, сартавальныя прылады. Кожны з элементаў інтэрактыўны. Вынікі разлікаў прапускной здольнасці элементаў станцыі магчыма экспартаваць у рэдактар Microsoft Word, і раздрукаваць у выглядзе аформленага дакумента з дыяграмамі, зыходнымі дадзенымі і вынікамі.
Праграма дазваляе мадэляваць розныя варыянты змены тэхналагічных часоў займання стрэлкавай гарлавіны, парку, сартавальнай прылады чыгуначнай станцыі і ацаніць прапускную здольнасць і яе рэзерв. Праграмны прадукт дае магчымасць аператару ўносіць змены ў схему станцыі і пасля гэтага выканаць разлік прапускной здольнасці змененай схемы элемента станцыі.
Праграма прызначана для аўтаматызацыі працэсу складання ТРА чыгуначных станцый на падставе ўніфікаваных шаблонаў і патрабаванняў нарматыўных дакументаў. Захоўванне ТРА станцый арганізавана ў адзінай базе на серверы службы перавозак.
Праграма выкарыстоўваецца работнікамі, якія займаюцца распрацоўкай ТРА чыгуначных станцый і работнікамі іншых службаў, якія выкарыстоўваюць выпіскі з ТРА ў сваёй працоўнай дзейнасці.
Разработка технико-экономических обоснований реализации инвестиционных проектов на Белорусской железной дороге:
Распрацаваны і ў цяперашні час рэалізуюцца ў праграмных распрацоўках Канструктарска-тэхнічнага цэнтра Беларускай чыгункі:
Распрацоўкі прызначаныя для:
Сістэма падтрымкі рашэнняў «Тэхнічнае нармаванне эксплуатацыйнай работы дарогі» (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)
СПР ТНЭРД представляет собой систему принятия решений при разработке плановых норм работы дороги на среднесрочный период (месяц и менее), с увязкой плановых норм с ситуацией, сложившейся на БЧ.
Сістэма тэхнічнага нармавання паказчыкаў эксплуатацыйнай работы Беларускай чыгункі (далей – БЧ) распрацоўваецца ва ўмовах функцыянавання цэнтра кіравання перавозкамі (ЦКП) і прызначана для правядзення разлікаў па планаванні тэхнічна абгрунтаваных эксплуатацыйных нормаў працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў на кароткатэрміновы перыяд (месяц) шляха:
Распрацоўка і рэалізацыя сістэмы тэхнічнага нармавання прадугледжвае рашэнне наступных асноўных задач:
Комплекс работ па развіцці сістэмы камісійных аглядаў станцый Беларускай чыгункі:
Стварэнне АС «КМА» з'яўляецца часткай комплексу работ па ўдасканаленні працэсаў маніторынгу і аналізу стану прыладаў інфраструктуры Беларускай чыгункі. Праца накіравана на развіццё АС КБР, якая выкарыстоўваецца на дарозе, у частцы кантролю і аналізу надзейнасці прылад інфраструктуры станцый БЧ.
Аператыўнае планаванне цягніковай і грузавой работы мае ключавую ролю ў кіраванні перавозачным працэсам і скіравана на арганізацыю выканання плана перавозак і тэхнічнага плана эксплуатацыйнай работы падраздзяленнямі чыгункі з улікам аператыўнай абстаноўкі, якая складваецца на планавы перыяд на БЧ і сумежных чыгуначных адміністрацыях.
В СТП БЧ 15.073-2017 «Парадак аператыўнага планавання цягніковай і грузавой работы Беларускай чыгункі, складання і кантролю за выкананнем сутачных і зменных планаў дзейнасці аддзяленняў дарогі і станцый» рэалізаваны інавацыі: