Музей гісторыі Беларускага інстытута інжынераў чыгуначнага транспарту быў адкрыты 1 кастрычніка 1985 года.

foto1

Ідэя стварэння музея належыць рэктару інстытута прафесару Сыцко Пятру Аляксандравічу, які з'явіўся ініцыятарам і арганізатарам усяго творчага працэсу яго адукацыі. Над стварэннем і афармленнем экспазіцый, інтэр'ера і дызайну назіральных залаў працаваў творчы калектыў у складзе прарэктара па навуковай працы, дацэнта Горскага Віктара Міхайлавіча; ветэрана універсітэта, пенсіянера Шульжэнка Марыі Сцяпанаўны; загадчыка рэдакцыйна-выдавецкім аддзелам Эвентова Іллі Іосіфавіча; дацэнта Федзіна Анатоля Пятровіча.

Дзякуючы добрасумленнасці ўсіх выканаўцаў у самы кароткі тэрмін быў сабраны і апрацаваны ўвесь архіўны матэрыял за 30-гадовую гісторыю станаўлення і развіцця інстытута, мастацка аформленыя экспазіцыі, падабраныя і выстаўленыя для прагляду многія музейныя экспанаты.

Першым загадчыкам музея была адна з яго стваральнікаў Шульжэнкі Марыя Сцяпанаўна. З мая па снежань 1989 г. музейнай дзейнасцю займаліся старшы выкладчык Матуль Т. н. і рэдактар газеты "сігнал" драмаў Е. н. Са снежня 1998 г. па кастрычнік 2013 г. (15 гадоў) музеем кіраваў Залескі А. М.-ветэран чыгуначнага транспарту, ганаровы чыгуначнік.

З верасня 2014 г. загадчыкам музея стала Галавач Ларыса Уладзіміраўна.

У стварэнне сучасных экспазіцый музея пасільны ўклад ўнеслі прафесар Шчарбакоў С. В., ветэраны універсітэта Гарбачоў В. і., Керутаў В. В., Саломіна М. Е., Шаўчук Г. і., кіраўнікі падраздзяленняў універсітэта, фатограф Аляксандраў Ю. Б., мастак бойка і. а., кіраўнікі падраздзяленняў універсітэта і работнікі друкарні.

Сёння музей Белііжта-БелГУТа займае асаблівае месца ў адукацыйным працэсе ўніверсітэта. Музей адлюстроўвае больш чым паўвекавую гісторыю станаўлення і развіцця ВНУ і па праве лічыцца цэнтрам культурна-асветніцкай працы, з'яўляецца па сваёй сутнасці месцам і сродкам ідэйна-палітычнага, працоўнага, духоўна-маральнага і эстэтычнага выхавання студэнтаў універсітэта, навучэнскай моладзі, школьнікаў. Разам з тым музей выконвае адну з найважнейшых задач-збор, вывучэнне, экспанаванне, папулізаванне і захаванне ўнікальнай навукова-гістарычнай спадчыны мінулага і сучаснасці.

За 65 гадоў свайго існавання Белііжт-БелДУТ назапасіў багатую гісторыю дакументаў, кніг, цікавых рэчаў, якія сталі рэліквіямі.

foto2

Музейныя экспанаты – падарунак кітайскай дэлегацыі

foto3

Музейныя экспанаты – падарунак Беларускай чыгункі

foto4

Партрэт маршала Перамогі Г. К. Жукава на брэсцкім дыване ручной працы-падарунак Міністэрства абароны Рэспублікі Беларусь

Адрас: вул. Кірава, д. 34, г. Гомель, 246653

Фінансавая група

тэл. +375 232 95 39 36

E-mail: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

Рэдакцыйны сектар

тэл.: +375 232 95 21 95

E-mail: Этот адрес электронной почты защищён от спам-ботов. У вас должен быть включен JavaScript для просмотра.

foto01

АЖЫЦЦЯЎЛЯЕМ ВЫПУСК ДРУКАВАНАЙ ПРАДУКЦЫІ

па заказах навучальных устаноў, а таксама прадпрыемстваў, устаноў і арганізацый рэспублікі (з уласнай сыравіны, а таксама з сыравіны заказчыка).

АКАЗВАЕМ ДАДРУКАВАЛЬНЫЯ, ДРУКАВАЛЬНЫЯ І ПАСЛЯДРУКАВАЛЬНЫЯ ПАСЛУГІ:

  • літаратурнае і тэхнічнае рэдагаванне, вычытка рукапісаў вучэбнай, навуковай, даведачнай, вытворча-практычнай і навукова-папулярнай літаратуры;
  • набор, вёрстка і дызайн розных макетаў;
  • размнажэнне дакументаў, чарцяжоў і іншай друкаванай прадукцыі любых фарматаў;
  • вокладкі бухгалтарскіх дакументаў, кніг, дыпломных праектаў.

ГАРАНТУЕМ ЗАКАЗЧЫКАМ:

  • высокую якасць;
  • аптымальныя тэрміны;
  • прымальныя цэны.

МАЕМ ІСТОТНЫЯ ПЕРАВАГІ:

  • уласная вытворчая база;
  • новае тэхналагічнае абсталяванне;
  • зручнае месцазнаходжанне ў цэнтры горада.

Ва ўніверсітэце маюцца 8 Wi-Fi кропак доступу, размешчаных у розных частках універсітэта для зручнага і камфортнага сёрфінгу па абшарах інтэрнэту.

Гэтыя кропкі ў цяперашні час ёсць у наступных памяшканнях БелДУТ:

  1. Вестыбюль корпуса № 1;
  2. Вестыбюль корпуса № 4;
  3. Кавярня «Вялікая перамена»;
  4. Чытальная зала тэхнічнай літаратуры (аўд. 1504);
  5. Чытальная зала гуманітарнай літаратуры (аўд. 244);
  6. ІПК (аўд. 293);
  7. Студэнцкая сталоўка;
  8. Інтэрнат № 4. 2-гі паверх (слухачы ІПК).

Рычкоў Аляксандр Уладзіміравіч – начальнік

Ненахаў Юрый Васільевіч – намеснік начальніка

Бірыла Павел Уладзіміравіч – намеснік начальніка

Белавус Андрэй Мікалаевіч – вядучы інжынер-праграміст

Дземчанка Вольга Уладзіміраўна – вядучы інжынер-праграміст

Еўрасаў Аляксандр Віктаравіч – вядучы інжынер-электронік

Карагін Вадзім Сяргеевіч – вядучы інжынер

Белавус Алена Аляксандраўна – інжынер-электронік 2 катэгорыі

Мароз Святлана Віктараўна – інжынер-электронік 2 катэгорыі

Упорава Вікторыя Юр'еўна - інжынер-электронік 2 катэгорыі

Драбышэўская Марына Аляксандраўна – інжынер 2 катэгорыі

Максіменка Аляксей Міхайлавіч – інжынер 2 катэгорыі

Жукаў Аляксандр Аляксеевіч – інжынер па аўтаматызаваных сістэмах кіравання

Канавалаў Дзмітрый Яўгенавіч – інжынер-электронік

Гарошка Мікіта Сяргеевіч – інжынер-праграміст

Кротава Кацярына Міхайлаўна – інжынер-праграміст

Кофанаў Дзмітрый Сяргеевіч – спецыяліст па інфармацыйных тэхналогіях

Таратынава Галіна Уладзіміраўна – тэхнік 1 катэгорыі

Дзюба Ілья Самуілавіч – тэхнік

Міронава Таццяна Ўладзіміраўна – тэхнік

Манжаро Ірына Анатольеўна – тэхнік

Рычкоў Аляксандр Уладзіміравіч – Начальнік

Ненахаў Юрый Васільевіч – Намеснік начальніка

Бірыла Павел Уладзіміравіч – Намеснік начальніка

Белавус Андрэй Мікалаевіч – Вядучы інжынер-праграміст

Дземчанка Вольга Уладзіміраўна – Вядучы інжынер-праграміст

Еўрасаў Аляксандр Віктаравіч – Вядучы інжынер-электронік

Карагін Вадзім Сяргеевіч – Вядучы інжынер

Белавус Алена Аляксандраўна – Інжынер-электронік 2 катэгорыі

Мароз Святлана Віктараўна – Інжынер-электронік 2 катэгорыі

Упорава Вікторыя Юр'еўна - Інжынер-электронік 2 катэгорыі

Дробышевская Марина Александровна – Інжынер 2 катэгорыі

Максименко Алексей Михайлович – Інжынер 2 катэгорыі

Сухопарова Мария Михайловна – Інжынер-праграміст 2 катэгорыі

Жукаў Аляксандр Аляксеевіч – Інжынер па аўтаматызаваных сістэмах кіравання

Канавалаў Дзмітрый Яўгенавіч – Інженер-электронік

Кофанаў Дзмітрый Сяргеевіч – Спецыяліст па інфармацыйных тэхналогіях

Таратынава Галіна Уладзіміраўна – Тэхнік 1 катэгорыі

Дзюба Ілья Самуілавіч – Тэхнік

Вылічальны цэнтр створаны ў студзені 1984 года на базе лабараторыі "Вылічальная тэхніка". Першым начальнікам вылічальнага цэнтра (ВЦ) быў Дабрасельскі В. Б. (студзень 1984-Люты 1988 гг.). У далейшым начальнікамі былі Нафтольскі М. В. (люты 1988-ліпень 1994 гг.), Еўтухоў В. С. (ліпень 1994-люты 1998 гг.). З лютага 1998 года з'яўляецца начальнікам
Рычкоў А. В.

Асноўная задача ВЦ складалася ў тым, каб забяспечыць абслугоўванне вылічальнай тэхнікі, што задзейнічана ў навучальным працэсе і навукова-даследчай працы.

Першапачаткова ВЦ меў адну ЭВМ «ЕС-1022», пяць «Наіры-К» і адну «Наіры-АСК». Дзякуючы сталаму клопату рэктарата аб аўтаматызацыі вучэбнай і навуковай працы і дапамозе з боку міністра шляхоў зносін СССР і Беларускай чыгункі ад году ў год цэнтр абсталёўваўся новымі ЭВМ.

foto1

foto4
foto5

З 1988 года пачынаецца працэс пераабсталявання ВЦ сучаснымі на той момант сродкамі вылічальнай тэхнікі.

У перыяд з 1988 па 1994 гг. у ВЦ паступіла дзве ЭВМ "ЕС-1036" і адна "СМ-1420". Працягнуліся таксама работы і па ўкараненні ў навучальны працэс дысплейных класаў на базе персанальных ЭВМ. Увосень 1994 года Беларуская чыгунка набыла для ўніверсітэта 40 персанальных камп’ютараў. Да пачатку 1998 года на ВЦ выкарыстоўваліся толькі персанальныя камп’ютары.

З лістапада 1994 года Інстытут павышэння кваліфікацыі пры БелДУТ на базе ВЦ адкрыў курсы па вывучэнні і прымяненні персанальных камп’ютараў. На працягу 5 гадоў было падрыхтавана больш за 600 чалавек па праграме «Персанальныя ЭВМ».

У 1997 годзе рэктаратам была пастаўлена задача стварыць лакальную вылічальную сетку ўніверсітэта. Супрацоўнікі ВЦ на працягу трох месяцаў правялі работы па праектаванні і мантажы сеткі. Асноўная мэта – забеспячэнне навучальнага працэсу сучаснымі праграмнымі прадуктамі і тэхнічнымі сродкамі.

Толькі за 2001-2002 гады ва ўніверсітэце было набыта 160 персанальных камп’ютараў, 61 прынтар, 6 ксераксаў.

foto4
foto5

У 2003 годзе ў навуковым, навучальным і кіраўнічым працэсах было задзейнічана больш за 427 камп’ютараў, 275 з іх былі аб'яднаны ў лакальную сетку. У навучальным працэсе выкарыстоўвалася 20 сеткавых камп'ютарных класаў, дзе праводзіліся заняткі са студэнтамі.

З 2010 па 2011 гг. праходзіў працэс мантажу валаконна-аптычных ліній сувязі (ВАЛС). Было пракладзена парадку 8000 м кабелю з аптычным валакном. Падключана неабходнае актыўнае сеткавае абсталяванне. Гэта дазволіла аб'яднаць навучальныя карпусы ўніверсітэта ў адзіную Лакальна-вылічальную сетку з хуткасцю перадачы дадзеных 1 Гб/с. У выпадку ўзнікнення неабходнасці хуткасць перадачы дадзеных па ВАЛС можа быць павялічана шляхам замены актыўнага абсталявання.

Да 2018 годзе ў навуковым, навучальным і кіраўнічым працэсах задзейнічана больш за 1000 камп’ютараў, большасць з якіх аб'яднаны ў лакальную сетку. Хуткасць абмену дадзенымі ва ўнутранай сетцы – 1Гб/с. У навучальным працэсе выкарыстоўваецца 30 сеткавых камп'ютарных класаў, аснашчаных сучасным абсталяваннем, у якіх праводзяцца заняткі са студэнтамі і слухачамі ІПК. Універсітэт мае доступ да сеткі Інтэрнэт. (2 канала: 60 Мб і 80 Мб).

foto3Сучаснае сеткавае абсталяванне

 

foto4
foto5

Сучаснае сервернае абсталяванне

Ва ўніверсітэце маюцца 8 Wi-Fi кропак доступу:

  1. Вестыбюль корпуса № 1;
  2. Вестыбюль корпуса № 4;
  3. Кавярня "Вялікая перамена";
  4. Чытальная зала тэхнічнай літаратуры (аўд. 1504);
  5. Чытальная зала гуманітарнай літаратуры (аўд. 244);
  6. ІПК (аўд. 293);
  7. Студэнцкая сталоўка;
  8. Інтэрнат № 4. 2-й паверх (слухачы ІПК).

У цяперашні час ВЦ ажыццяўляе інфармацыйна-тэхнічную падтрымку адукацыйнага працэсу, навукова-даследчай, адміністрацыйна-кіраўніцкай дзейнасці ўніверсітэта на базе сучасных інфармацыйных тэхналогій.

Цэнтр інфармацыйных сістэм і тэхнічнага забеспячэння (ЦІСіТЗ) з'яўляецца структурным падраздзяленнем установы адукацыі «Беларускі дзяржаўны ўніверсітэт транспарту» (далей – універсітэт) і ажыццяўляе інфармацыйна-тэхнічную падтрымку адукацыйнага працэсу, навукова-даследчай, адміністрацыйна-кіраўніцкай дзейнасці ўніверсітэта на базе сучасных інфармацыйных тэхналогій.

Асноўнай задачай ЦІСіТЗ з'яўляецца ўкараненне і суправаджэнне сучасных інфармацыйных тэхналогій для забеспячэння эфектыўнай работы па асноўных напрамках дзейнасці ўніверсітэта.

Задачы ЦІСіТЗ:

  • забеспячэнне машынным часам адукацыйнага працэсу;
  • праектаванне, укараненне сеткавых тэхналогій у адукацыйны працэс і кіраванне ўніверсітэтам;
  • адміністраванне вучэбнай, навуковай і кіраўніцкай сеткі ўніверсітэта;
  • сэрвіснае абслугоўванне камп'ютарных класаў ЦІСіТЗ;
  • правядзенне прафілактычных работ на ЦІСіТЗ;
  • рамонт камп'ютэрнай тэхнікі ЦІСіТЗ;
  • кантроль над выкарыстаннем камп'ютарных класаў ЦІСіТЗ падчас правядзення заняткаў і падчас вольнага доступу студэнтаў;
  • інсталяцыя сістэмнага праграмнага забеспячэння;
  • інсталяцыя прыкладнога праграмнага забеспячэння (па заяўках выкладчыкаў з прадастаўленнем праграмнага забеспячэння);
  • эксплуатацыя і абслугоўванне тэхнічных сродкаў навучання (ТСН);
  • дзяжурства пры паточных лекцыйных аўдыторыях, з мэтай падрыхтоўкі аўдыторый і апаратуры ТСН, замацаванай за групай, да працы на навучальных занятках;
  • правядзенне прафілактычных работ і рамонту ТСН ў замацаваных за ГТСН аўдыторыях;
  • абсталяванне па заяўках выкладчыкаў аўдыторый і кабінетаў універсітэта ТСН;
  • выраб фатаграфій для выкарыстання на вучэбных занятках;
  • правядзенне фотасесій па заяўках універсітэта;
  • эксплуатацыя, распрацоўка і ўкараненне праграм АСК ВНУ.

Функцыі ВЦ:

  • доступ у Інтэрнэт;
  • абслугоўванне паштовага сервера;
  • абслугоўванне камп'ютэрных класаў ЦІСіТЗ;
  • абслугоўванне лакальнай вылічальнай сеткі;
  • тэхнічнае абслугоўванне вылічальнай тэхнікі і праграмнага забеспячэння;
  • інфармацыйнае абслугоўванне карыстальнікаў;
  • кансультатыўная дапамога ПВС ў выкарыстанні ТСН ў аўдыторыях ГТСН;
  • выраб фатаграфій для выкарыстання на вучэбных занятках;
  • выраб ілюстрацыйнага матэрыялу для адукацыйнага працэсу;
  • распрацоўка алгарытмаў і праграмнага забеспячэння для АСК ВНУ;
  • напаўненне, актуалізацыя і адміністраванне базы дадзеных АСК ВНУ;
  • забеспячэнне атрымання інфармацыі з базы дадзеных АСК ВНУ кіраўніцтвам і ўсімі падраздзяленнямі універсітэта;
  • падрыхтоўка інструкцый па працы з падсістэмамі АСК ВНУ і кансультаванне карыстальнікаў;
  • укараненне, суправаджэнне і ўдасканаленне падсістэм АСК ВНУ.