Автоматизированная система комплексного анализа работы дороги «АСКАРД»

Сістэма комплекснага аналізу дазваляе праводзіць:

  • аб’ектыўную і ўсебаковую ацэнку работы дарогі (аддзялення) у цэлым, яе гаспадарак і прадпрыемстваў з пункту гледжання паспяховасці выканання ўсталяваных планаў і нарматываў па аб’ёме, структуры і якасці; ступені выкарыстання выдзеленых рэсурсаў, унутраных рэзерваў, а таксама ажыццяўлення раней распрацаваных арганізацыйна-тэхнічных мерапрыемстваў;

f25

  • вывучэнне дасягненняў і недахопаў у працы падраздзяленняў, выяўленне прычын і ўчасткаў, якія аказалі найбольшы ўплыў на змяненне тых ці іншых паказчыкаў у параўнанні з планам і з мінулым (базісным) перыядам, і па магчымасці, вымярэнне велічыні гэтага ўплыву;
  • размежаванне залежных і незалежных ад дарог прычын адхілення фактычных паказчыкаў эксплуатацыйнай работы ад планавых (базавых) і колькаснае іх змяненне;

f26

  • выяўленне ў працэсе аналізу недахопаў у арганізацыі планавання і забеспячэнне назапашвання неабходных дадзеных з мэтай павышэння абгрунтаванасці планаў і нарматываў на будучы час;
  • прагназаванне чаканых вынікаў эксплуатацыйнай дзейнасці дарогі і гаспадарак на планавы перыяд;
  • падрыхтоўку аналітычных матэрыялаў для выпрацоўкі аптымальных кіраўніцкіх рашэнняў, эфектыўных для дарогі і яе падраздзяленняў.

f27

Аўтаматызаваная сістэма арганізацыі вагонапатокаў (АСАВ) з’яўляецца складовай часткай комплексу інфармацыйнага забеспячэння перавозачнага працэсу, які распрацоўваецца на Беларускай чыгунцы. Стварэнне АСАВ накіравана на забеспячэнне эфектыўнасці транспартнай дзейнасці перавозчыкаў, аператараў інфраструктуры, аператараў рухомага саставу і іншых удзельнікаў перавозачнага працэсу, непасрэдна датычных да арганізацыі вагонапатокаў у грузавыя цягнікі на розных этапах перавозкі. АСАВ ўключае наступныя аўтаматызаваныя падсістэмы, якія ўжо існуюць або яшчэ распрацоўваюцца на Беларускай чыгунцы:

  • Фармаванне разліковых вагонапатокаў на палігоне чыгункі (АС «Дынамічная карта» ўкаранена ў 2009 г.);
  • Інфармацыйнае забеспячэнне задач плана фармавання чыгункі (АС «Ведамасць ПФ» ўкаранена ў 2016 г.);
  • План фармавання спецыялізаваных маршрутаў (у плане распрацоўкі);
  • План фармавания грузавых цягнікоў на разліковых напрамках дарогі (у плане распрацоўкі);
  • План фармавання мясцовых цягнікоў у раёнах мясцовай работы (у плане распрацоўкі);
  • Аналіз плана фармавання грузавых цягнікоў (у плане распрацоўкі).

 

АС «Ведамасць ПФ»

f20

Прызначэнне АС «Ведамасць ПФ»:

  • захоўванне дадзеных аб тэхнічных сродках станцыі па стане на момант уводу новага плана фармавання;
  • захоўванне дзеючага плана фармавання грузавых цягнікоў па станцыі;
  • вызначэнне разліковых нарматываў плана фармавання;
  • разлік асноўных паказчыкаў выканання дзеючага плана фармавання грузавых цягнікоў і эксплуатацыйнай работы станцыі;
  • разлік і аналіз цягнікапатока,  што апрацоўваецца на станцыі па відах зносінаў.

 

Аўтаматызаваная сістэма «Дынамічная карта»

АС «Дынамічная карта» прызначана для вырашэння наступных задач:

  • атрыманне і апрацоўка дадзеных з ІАС ПКРГП аб выкананых і планавых вагонапатоках, дадзеных аб вагонапатоку з парушэннямі плана фармавання і (або) маршруце руху;
  • размеркаванне выкананых і планавых вагонапатокаў на чыгуначнай сетцы з улікам прывязкі карэспандэнцый вагонапатока да прызначэнняў тэхнічных станцый з улікам адзінай сеткавай разметкі;
  • агрэгавання выкананых (з улікам вагонаў з парушэннямі маршруту руху і плана фармавання) і планавых вагонапатокаў па ўстаноўленых прыкметах;

f21

  • разлік аб’ёмаў вагонапатоку па выдзеленых чыгуначных кірунках Беларускай чыгункі (з улікам вагонаў з парушэннямі маршруту руху і (або) плана фармавання на Беларускай чыгунцы);
  • дынамічнае мадэляванне праследавання вагонапатока на палігоне сеткі з улікам плануемых аб’ёмаў перавозачнай работы;
  • ацэнка размеркавання нагрузкі на тэхнічныя станцы;
  • фармаванне дынамічных карт груза - і вагонапатокаў на палігоне сеткі Беларускай чыгункі (з графічным адлюстраваннем);
  • вызначэнне і аналіз вагонапатокаў з парушэннямі маршруту руху і (або) плана фармавання.

f22

АС  «Графіст» складаецца з наступных падсістэм:

  • «Цягавыя разлікі», на падставе якой прымаюцца значэнні перагонных часоў ходу, а таксама часы разгону і запавольвання розных катэгорый цягнікоў;
  • «Інтэрвал», якая дазваляе разлічваць станцыйныя інтэрвалы для двухшляховых і аднашляховых участкаў і розных спалучэнняў цягнікоў;
  • «Графік руху цягнікоў», асноўны інструмент для пабудовы нарматыўнага і варыянтных графікаў руху цягнікоў;
  • «Паказчыкі ГРЦ», якая дазваляе разлічваць паказчыкі распрацаванага графіка і фармаваць суправаджальныя дакументы.

Праграмны комплекс выкарыстоўваецца пры пабудове і карэкціроўцы нарматыўных графікаў руху цягнікоў, распрацоўцы варыянтных графікаў руху, фармаванні службовага раскладу, ацэнцы варыянтаў прасоўвання цягнікапатокаў. Аўтаматызацыя працэсу распрацоўкі і карэкціроўкі нарматыўнага ГРЦ дае магчымасць вар’іраваць станцыі абгону і скрыжавання, выконваць пракладку нітак графіка з улікам розных узроўняў прыярытэту цягнікоў, структуры цягнікапотока і ўвядзенні абмежаванняў па хуткасці і масе цягнікоў.

foto01

АС «Графіст» дазволіла аўтаматызаваць дзейнасць аддзела  «Распрацоўкі графікаў руху цягнікоў і арганізацыі вокнаў» ЦКП. Акрамя таго, дадзеная сістэма выкарыстоўваецца інжынернымі работнікамі аддзяленняў Беларускай чыгункі.

1. Тыпавы тэхналагічны працэс працы

  • сартавальнай і участковай станцыі;
  • памежнай станцыі;
  • апорнай станцыі.

Дакументы прызначаныя для арганізацыі эксплуатацыйнай работы станцый Беларускай чыгункі адпаведных катэгорый і функцыянальнага прызначэння і ўсталёўвае склад і ўтрыманне тэхналагічнага працэсу станцыі, парадак выканання аперацый па відах вытворчай дзейнасці, узаемадзеянне станцыі з сумежнымі падраздзяленнямі чыгункі, іншымі арганізацыямі, разлік і аналіз нарматываў эксплуатацыйнай дзейнасці; выкарыстоўваецца інжынерна-тэхнічнымі работнікамі і кіраўнікамі станцый, аддзяленняў і ўпраўлення дарогі.

2. Тыпавая тэхналагічная карта эксплуатацыйнай работы прамежкавай станцыі Беларускай чыгункі

Дакумент вызначае сістэму арганізацыі эксплуатацыйнай работы прамежкавай станцыі 2, 3, 4 класа Беларускай чыгункі,  усталёўвае парадак разліку нарматываў часу на выкананне тэхналагічных аперацый і выдаткаў рэсурсаў на эксплуатацыйную дзейнасць, узаемадзеянне са іншымі арганізацыямі. Распрацаваны праграмны прадукт, які дазваляе правесці даследаванне і ацэнку эксплуатацыйнай і тэхнічнай характарыстык прамежкавай станцыі; распрацаваць сістэму адміністрацыйнага і аператыўнага кіравання станцыяй; аўтаматызаваць працэс распрацоўкі тэхналагічнай карты з дапамогай прыкладной праграмы.

foto08

Канцэпцыя і Праграма перавозак пасажыраў чыгуначным транспартам да 2020 года:

  • павышэнне хуткасцяў перавозкі і якасці паслуг, якія аказваюцца пасажырам;
  • развіццё online сэрвісаў рэалізацыі транспартных паслуг і адпаведнай інфармацыйнай прасторы;

f5

  • удасканаленне арганізацыйнай схемы перавозак з улікам укаранення сучаснага маторвагоннага рухомага саставу на асноўных пасажыраўтваральных маршрутах;
  • павышэнне даступнасці для насельніцтва паслуг чыгуначнага транспарту агульнага карыстання;

f6

  • узмацненне транспартных сувязяў паміж рэгіёнамі і дзяржавамі;
  • павышэнне якасці пасажырскіх перавозак і прапанова новых паслуг у адпаведнасці з патрэбамі насельніцтва;

f7

  • стварэнне новых і ўдасканаленне дзеючых тэхналогій перавозак пасажыраў;
  • зніжэнне сукупных транспартных выдаткаў, у тым ліку за кошт павышэння эфектыўнасці арганізацыі пасажырскіх перавозак;

f8

  • ужыванне інавацыйных падыходаў і тэхналогій у арганізацыі руху пасажырскіх цягнікоў;
  • абнаўленне рухомага складу для ажыццяўлення пасажырскіх перавозак;
  • удасканаленне спосабаў рэалізацыі транспартных паслуг, развіццё сістэмы інфармацыйнага забеспячэння пасажыраў і інфармацыйна-аналітычных сістэм кіравання пасажырскімі перавозкамі;

f9

  • развіццё аб'ектаў пасажырскай інфраструктуры;
  • удасканаленне працы вакзальных комплексаў;
  • удасканаленне дзяржаўнага рэгулявання пасажырскіх перавозак.

Канцэпцыя і праграма развіцця гаспадаркі перавозак Беларускай чыгункі на 2016-2020 гг.:

  • павышэнне якасці перавозачнага працэсу ў адпаведнасці з патрэбамі ў перавозках грузаў, пасажыраў і патрабаваннямі транспартнага рынку;
  • рэалізацыя новых падыходаў комплекснага ўзаемадзеяння пры арганізацыі перавозачнага працэсу на рынку транспартных паслуг Рэспублікі Беларусь, ЕАЭС і фармаванне перспектыўнай сістэмы кіравання перавозачным працэсам на інфраструктуры чыгункі, у тым ліку ва ўмовах ЕАЭС;

f1

  • эфектыўная арганізацыя перавозачнага працэсу ў межах рэалізацыі міжнародных праектаў транзітнага пропуску паскораных грузавых цягнікоў, тэхнічных і адпраўніцкіх маршрутаў, у тым ліку кантэйнерных цягнікоў;
  • павышэнне прадукцыйнасці працы, зніжэнне рэсурсаёмістасці тэхналагічных працэсаў на чыгуначных станцыях і ўкараненне рэсурсазберагальных тэхналогій пропуску цягнікоў на ўчастках інфраструктуры;

f2

  • рэалізацыя сацыяльна-арыентаваных тэхналогій арганізацыі перавозачнага працэсу на Беларускай чыгунцы, накіраваных на забеспячэнне новага ўзроўню бяспекі руху, павышэнне аховы працы і развіццё сістэмы павышэння прафесійнага ўзроўню работнікаў;
  • мадэрнізацыя і развіццё гаспадаркі перавозак павінна насіць інавацыйны характар і адпавядаць агульным тэндэнцыям развіцця чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь;

f3

  • гаспадарка перавозак, якая эфектыўна функцыянуе, з'яўляецца абавязковым элементам забеспячэння канкурэнтаздольнасці чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь як з іншымі відамі транспарту, так і з іншымі ўдзельнікамі чыгуначных перавозак;
  • павышэнне эфектыўнасці гаспадаркі перавозак дасягаецца як за кошт укаранення інавацыйных тэхнічных і тэхналагічных рашэнняў, рэалізацыі інвестыцыйных праектаў развіцця, так і за кошт удасканалення структуры кіравання перавозачных працэсам;
  • павышэнне ўзроўню бяспекі перавозачнага працэсу з'яўляецца важным дзяржаўным прыярытэтам развіцця чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь.

f4

 

За апошнія 15 гадоў НДЛ «Кіраванне перавозачным працэсам» і кафедрай «Кіраванне эксплуатацыйнай працай і ахова працы» распрацаваны комплекс дзяржаўных стандартаў і стандартаў арганізацый. Найбольш значнымі з іх з'яўляюцца:

 

1. СТП 15.114-2018 Парадак распрацоўкі графіка руху цягнікоў на Беларускай чыгунцы

Стандарт вызначае сістэму распрацоўкі нарматыўнага графіка руху цягнікоў на Беларускай чыгунцы. Стандарт усталёўвае парадак і паслядоўнасць пракладкі цягнікоў, спосабы адлюстравання працэсу руху цягнікоў на графіку, патрабаванні да арганізацыі цягавага абслугоўвання цягнікоў у мэтах рэалізацыі нарматыўнага графіка руху цягнікоў, патрабаванні да нарматываў, зыходных дадзеных для распрацоўкі графіка руху цягнікоў і да вынікаў складання графіка.

2. СТП БЧ 20.341-2016 Парадак абслугоўвання пасажыраў у цягніках (вагонах) Беларускай чыгункі

Стандарт усталёўвае патрабаванні да абслугоўвання пасажыраў у цягніках розных відаў зносінаў і тыпах вагонаў, захаванне якіх неабходна для забеспячэння ўсталяваных умоваў паездкі пасажыраў, якасці абслугоўвання пасажыраў і паслуг, якія прадастаўляюцца ім у цягніках (вагонах) Беларускай чыгункі.

3. СТП БЧ 15.282-2014 Тыпавая тэхналагічная карта эксплуатацыйнай работы прамежкавай станцыі Беларускай чыгункі

Стандарт усталёўвае патрабаванні да тэхналагічнай карты эксплуатацыйнай работы прамежкавай станцыі Беларускай чыгункі па: складу і зместу тэхналагічнай карты станцыі; сумяшчэнню аперацый, іх паточнасці ва ўсіх раёнах станцыі, бесперапыннасці апрацоўкі цягнікоў і вагонаў, найбольш рацыянальных маршрутах руху: цягнікоў, манеўровых саставаў, лакаматываў у межах прамежкавай чыгуначнай станцыі, якія забяспечваюць мінімальны прастой ў чаканні выканання аперацый (міжаперацыйных перапынкаў); узаемадзеянню станцыі з сумежнымі падраздзяленнямі лінейнага ўзроўню Беларускай чыгункі, а таксама з прымыкаючымі да станцыі пад'язнымі шляхамі; разліку нарматываў эксплуатацыйнай дзейнасці.

4. СТП БЧ 15.274-2013 Тыпавы тэхналагічны працэс працы Цэнтра кіравання мясцовай работай аддзела перавозак аддзялення Беларускай чыгункі

Дадзены стандарт арганізацыі вызначае патрабаванні да тэхналагічнага працэсу працы Цэнтра кіравання мясцовай работай аддзела перавозак аддзялення Беларускай чыгунк.

5. СТБ 2220-2011 Перавозкі пасажырскія цягнікамі міжрэгіянальных, рэгіянальных і гарадскіх ліній. Агульныя патрабаванні

Стандарт усталёўвае агульныя патрабаванні да арганізацыі перавозак пасажыраў цягнікамі міжрэгіянальных, рэгіянальных і гарадскіх ліній у частцы: класіфікацыі цягнікоў міжрэгіянальных, рэгіянальных і гарадскіх ліній; агульных патрабаванняў да інфраструктуры, рухомага саставу і персаналу; патрабаванняў да абсталявання рухомага саставу і паслуг, якія прадастаўляюцца пасажырам у цягніках міжрэгіянальных, рэгіянальных і гарадскіх ліній.

6. СТП 09150.15.075-2008 Парадак планавання, арганізацыі прадастаўлення і выкарыстання «вокнаў» для рамонтных і будаўніча-мантажных работ на Беларускай чыгунцы

7. СТП 09150.15.073-2008 Парадак планавання цягніковай і грузавой работы Беларускай чыгункі, складання і кантролю за выкананнем сутачных і зменных планаў дзейнасці аддзяленняў і станцый

8. СТП 09150.20.039-2006 Тыпавы тэхналагічны працэс працы вакзала

Дадзены стандарт вызначае сістэму арганізацыі абслугоўвання пасажыраў на вакзалах Беларускай чыгункі, прызначаны для кіраўнікоў вакзала і ўсталёўвае: склад і змест тэхналагічнага працэсу працы вакзала; паслядоўнасць выканання аперацый па абслугоўванні пасажыраў; арганізацыю і тэхналогію працы асноўных падраздзяленняў вакзала. Палажэнні, усталяваныя стандартам, прызначаныя для ўжывання на вакзалах, якія ўваходзяць у склад Беларускай чыгункі.

9. СТП 09150.15.001-2001 Метадычныя ўказанні па вядзенні справаводства на лінейных станцыях дарогі 2, 3, 4, 5 класаў

10. СТП 09150.15.002-2001 Інструкцыя па вызначэнні станцыйных і міжцягніковых інтэрвалаў

Адна з задач прафсаюзнага камітэта - стварэнне для членаў прафсаюза і іх непаўналетніх дзяцей магчымасцяў культурнага, маральнага і фізічнага развіцця, арганізацыя культурнага вольнага часу, іх азнаямленне з гістарычнымі і культурнымі славутасцямі Беларусі і замежных краін.  

Прафсаюзным камітэтам культурна-масавай рабоце надаецца пастаянная ўвага. Штомесяц набываюцца квіткі на культурныя мерапрыемствы, якія выдаюцца бясплатна або за частку кошту сябрам прафсаюза і іх непаўналетнім дзецям. Напрыклад, толькі ў 2016 г. спектаклі абласнога драматычнага і лялечнага тэатраў наведалі 804 чал., розныя канцэртныя праграмы і прадстаўленнi - 362 чал., прадстаўленнi Гомельскага цiрка- 416 чал.

Няма неабходнасці пералічваць усе праведзеныя мерапрыемствы, але ў перыяд з 2013 па 2017 гг. члены прафсаюза наведвалі канцэрты О. Газманава, Е. Варабей, М. Аверына, І. Саруханова, Ані Лорак, ансамбля «Харошкі», Хору Турэцкага, Ф. Кіркорава, А. Ваенгі, А. Якаўлевай, М. Баскава, групы «Любэ», Стаса Міхайлава, В. Меладзе, Э. П'ехі, А. Глызіна, гур. «Зямляне», «Сурганава і аркестр», А. Рудэнка, Я. Паплаўскай і А. Ціхановіча, С. Ратару, ансамбля песні і танца УС РБ, духавога аркестра Гомельскай філармоніі «Лягенды 20 стагоддзя». У вялікай колькасці набываліся квіткі і выдаваліся бясплатна ўсім жадаючым на спектаклі Гомельскага абласнога драматычнага тэатра, Моладзевага тэатра, тэатраў, якія прыязджалі ў г. Гомель з гастролямі: «Тарас на Парнасе», «Безназоўная зорка», «Незамужняя жанчына», «Да трэціх пеўняў», «Каханне пад вязамі», «Тата ў сетцы», «Каханне і галубы», «Палата бізнес-класа», «Школа спакусы», «Памінальная малітва», «Старэйшы сын», «Над прорвай у жыце», «Маю жонку клічуць Морыс», «Дзякуй, Марго», «Шлюбны дагавор», «Новая казка на стары лад». На лепшыя спектаклі квіткі набываліся неаднаразова, каб іх маглі наведаць усе жадаючыя.

k1

 

Не забываў прафкам і пра дашкольнікаў. Для бацькоў з маленькімі дзецьмі рэгулярна набываліся квіткі ў дзіцячы лялечны тэатр на такія спектаклі, як «Кот у ботах», «Карлік-нос», «Прыгоды Пінга і Понга», «Русалачка», «Часам капрызлівая прынцэса», «Дзюймовачка», «Стойкі алавяны салдацік». Выдаваліся за 50% кошту квіткі на цыркавыя паказы «Інды-Ра», «Парад-але», «Цырк Ю. Нікуліна», «Гігант Афрыкі», «Цырк братоў Запашных», «На сланах вакол святла», «Цырк Афрыкі» і г. д. Аматары музычных уяўленняў з дапамогай прафкама наведвалі ў ДК Чыгуначнікаў і Гарадскім цэнтры культуры на вул. Ірынінскай спектаклі-мюзіклы «Пальто з Бабруйска», «Блакітная камея», «Казанова», «Дуброўскі», «Цыганскі барон», балет «Спячая прыгажуня». Былі арганізаваны выезды ў г. Мінск на лядовае шоу І. Авербуха «Кармэн» і прадстаўленне «Галоўная ёлка краіны». Гэта далёка не поўны спіс «культпаходаў», арганізаваных прафсаюзным камітэтам.

Ня прапускае з-пад увагі арганізацыя наведвання спартыўных мерапрыемстваў. Штогод набываюцца для футбольных заўзятараў і выдаюцца з частковай аплатай абанементы на наведванне ўсіх хатніх матчаў ФК «Гомель» у рамках чэмпіянату Рэспублікі Беларусь. Набываліся таксама квіткі на адборачныя футбольныя матчы «Беларусь - Фінляндыя» і «Беларусь - Францыя».

Пры дапамозе Райпрафсажа Гомельскага аддзялення беларускай чыгункі прафкамам былі арганізаваны цікавыя і насычаныя замежныя экскурсійныя паездкі членаў прафсаюза ў Санкт-Пецярбург, «Каралеўскiя Каляды» па маршруце Кракаў-Будапешт-Варшава, паездка па маршруце Варшава-Берлін-Парыж-Дрэздэн-Варшава. Прафкамам былі арганізаваны турыстычныя паездкі ў Мір і Нясвіж ў 2016 г. і ў горад-калыску беларускай дзяржаўнасці горад Полацк у 2017 г.

k4

 

Штогод прафкам сумесна з рэктаратам праводзіць мерапрыемствы па віншавання дзяцей і супрацоўнікаў універсітэта з навагоднімі святамі. Гэта салодкія падарункі для дзяцей ва ўзросце да 14 гадоў уключна, навагодні салодкі стол для дзяцей і іх бацькоў, арганізацыя навагодніх уяўленняў у актавай зале універсітэта.

k2

Арганізацыі спартыўна-масавай работы спрыяе наяўнасць у універсітэта плавальнага басейна. Прафкамам арганізавана група здароўя «Плаванне», наведваць якую мае магчымасць любы член прафсаюза. Штотыдзень наведвае басейн да 40 чалавек.

pl

Прымаў удзел прафсаюзны камітэт і ў правядзенні міжфакультэцкіх спартакіяд сярод членаў прафсаюза, супрацоўнікаў і выкладчыкаў універсітэта. Пераможцам спартакіяды ўручаліся медалі і кубкі, набытыя на сродкі наймальніка, а ад прафсаюзнага камітэта – салодкія прызы. Рэгулярна, дзякуючы энтузіязму намесніка дэкана завочнага факультэта Палявога Аляксея Мікалаевіча і падтрымцы прафкама, праводзяцца міжфакультэцкія спаборніцтвы па інтэлектуальнай гульні «Што? Дзе? Калі?». Камандам-пераможцам, а таксама тым, хто заняў прызавыя месцы, таксама ўручаюцца ад прафсаюзнага камітэта салодкія прызы.

k3

Работа па паляпшэнню жыллёвых умоў членаў прафсаюза праводзіцца прафсаюзным камітэтам сумесна з рэктаратам у рамках дзейнасці жыллёва-бытавой камісіі.

Ўсе рашэнні прымаюцца на аснове Заканадаўства Рэспублікі Беларусь калегіяльна на сумесных пасяджэннях рэктарата і прафсаюзнага камітэта. Значна скарацілася універсітэцкая чарга маючых патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў. Так, калі ў 2009 г. на ўліку знаходзілася 112 чал., У 2012 - 88 чал., то ў 2016 - 69, а ў 2017 - 36 чал.

У 2016 г. АГЧ універсітэта, кіраўніцтвам студгарадка і прафсаюзным камітэтам была праведзена вялікая праца па арганізацыі змены прызначэння будынка інтэрната, размешчанага па вул. Чырвонаармейскай, 6а, якi знаходзіцца ў аператыўным кіраванні БелДУТа,на будынак шматкватэрнага жылога дома, з наступным уключэннем жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду, размешчаных у гэтым доме, у склад жылых памяшканняў камерцыйнага выкарыстання ў адпаведнасці з падпунктам 2.3-1 пункта 2 Указа Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь ад 2015/12/16 № 563 «Аб некаторых пытаннях прававога рэгулявання жыллёвых адносін». Права на прыватызацыю дадзеных жылых памяшканняў мелі тыя наймальнікі і паўналетнія члены іх сем'яў, з якімі маглі быць заключаны бестэрміновыя дагаворы найму жылога памяшкання камерцыйнага выкарыстання дзяржаўнага жыллёвага фонду. Бестэрміновыя дагаворы найму жылога памяшкання камерцыйнага выкарыстання дзяржаўнага жыллёвага фонду, якія даюць права на наступную прыватызацыю жылых памяшканняў, маглі быць заключаны толькі з наймальнікамі, якiя не падлягаюць высяленню з жылых памяшканняў дзяржаўнага жыллёвага фонду ў інтэрнатах у адпаведнасці з пунктам 4 артыкула 221 Жыллёвага кодэкса Рэспублікі Беларусь. Былі прааналізаваныя камплекты дакументаў ўсіх жыхароў дома па адрасе Чырвонаармейская, 6а і 38 сем'ям рашэннем сумеснага пасяджэння рэктарата і прафсаюзнага камітэта ў адпаведнасці з Заканадаўствам РБ было дадзена права бестэрміновага найму займанага імі жылога памяшкання, а значыць і права на яго далейшую прыватызацыю. Паколькі большасць супрацоўнікаў, якія пражываюць па адрасе Чырвонаармейская, 6а і якія атрымалі права на прыватызацыю, як пражываючыя у інтэрнаце, стаялi на ўліку для паляпшэння жыллёвых умоў, то гэта значна скараціла універсітэцкі спіс тых, хто мае патрэбу ў паляпшэнні жыллёвых умоў.

dom

Прафсаюзным камітэтам вядзецца таксама спіс работнікаў, якія маюць патрэбу ў атрыманні жылога памяшкання ў інтэрнаце. Рашэннi аб выдзяленьні супрацоўнікам у месцаў у інтэрнаце рэгулярна прымаюцца на сумесных пасяджэннях рэктарата і прафсаюзнага камітэта. У 2013 - 2017 гг. месца ў інтэрнаце атрымалі 17 работнікаў універсітэта, яшчэ па 4 работнікам было прынята рашэнне аб працягу тэрміну іх пражывання ў інтэрнаце. Таксама некалькі супрацоўнікаў па хадайніцтве прафкама атрымалі месцы ў інтэрнатах, якія належаць розным прадпрыемствам і арганізацыям г. Гомеля.

Аказанне матэрыяльнай дапамогі найбольш патрабуючым сябрам прафсаюза з'яўляецца адной з формаў сацыяльнай падтрымкі супрацоўнікаў з боку прафсаюзнага камітэта.

Прафкамам распрацавана і штогод у перазацвярджаюцца са зменамі і дапаўненнямі Палажэнне аб парадку аказання матэрыяльнай дапамогі ў першаснай прафсаюзнай арганізацыі супрацоўнікаў БелДУТа. У адпаведнасці з Палажэннем заяву аб аказанні матэрыяльнай дапамогі падаецца на імя старшыні прафкама з хадайніцтвам прафгрупарга падраздзялення ад імя ўсёй прафгрупы і з абавязковым прыкладаннем дакументаў, якія пацвярджаюць неабходнасць у атрыманні матэрыяльнай дапамогі.

У 2016 г. матэрыяльная дапамога была аказана 193 членам прафсаюза на суму 4851 руб. (48 млн. 510 тысячаў рублёў да дэнамінацыі), у 2017 г. матэрыяльную дапамогу ад прафсаюзнага камітэта атрымалі 181 член прафсаюза на суму 5505 руб. У 2016 і 2017 гг. матдапамога аказвалася па наступных асноўных прычынах: па смерці блізкага сваяка - 59 чал., сябрам прафсаюза па нараджэнні дзіцяці - 40 чал., у сувязі з працяглай хваробай і неабходнасцю куплі дарагіх лекаў - 109 чал., шматдзетным бацькам і бацькам-адзіночкам - 47 чал . Традыцыяй стала правядзенне прафкамам дабрачыннай акцыі «Дапаможам сабраць партфель першакласніку». У 2016 і 2017 гг. у рамках гэтай акцыі матдапамогу атрымалі 77 членаў прафсаюза. Аказвалася матэрыяльная дапамога і па іншых дакументальна абгрунтаваным прычынах.