Распрацаваны новы спосаб неразбуральнага кантролю трываласці цеплавой пасадкі ўнутраных кольцаў ролікавых падшыпнікаў на шыйцы восяў колавых пар, навізна і карыснасць якога абаронена патэнтамі Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі BY 7271 C1, BY 7606 C1, BY 7377 C1, BY 1587 U, BY 1656 U, BY 2431 U, RU 2228830 C2, RU 2279647 C2.

Тэхнічны вынік дасягаецца шляхам рэалізацыі прамога кантролю трываласці спалучэння па ўзроўні напружана-дэфармаванага стану адчувальнага цыліндрычнага пругкага элемента з размешчанымі на яго паверхні тэнзарэзістарамі.

foto13
foto14
foto15

Эксперыментальная праверка распрацаванага спосабу кантролю ў вытворчых умовах вагоннага дэпо станцыі Гомель

Па замове МНС Рэспублікі Беларусь быў спраектаваны кантэйнер для энергетычнага модуля, які дазваляе перавозіць энергетычную ўстаноўку да месца стыхійнага бедства або катастрофы чыгуначным, аўтамабільным або рачным відам транспарту. Кантэйнер, абсталяваны ўсім неабходным абсталяваннем, пабудаваны і прайшоў усе неабходныя выпрабаванні.

Перасоўная модульная кацельная ўстаноўка магутнасцю 1.6 МВт, прызначана для выкарыстання ў якасці часовай крыніцы цяпла па закрытай сістэме цеплазабеспячэння аб’ектаў рознага прызначэння на час аварыйнага выхаду са строю сталай крыніцы цяпла. Яна ўяўляе сабой блок-кантэйнер, усярэдзіне якога сабрана асноўнае і дапаможнае абсталяванне з трубаправоднай абвязкай і устаноўкай запорной, засцерагальнай і кантрольна-вымяральнай апаратуры, сістэмы аўтаматычнага кіравання, сілкавання, абароны і сігналізацыі. Кацельня абсталявана электрычным асвятленнем і сродкамі пажаратушэння.

foto11
foto12

Спецыялізаваны кантэйнер для энергетычнага модуля

Па заданні Беларускай чыгункі праведзены комплексныя даследаванні апорнай здольнасці і рэшткавага рэсурсу літых дэталяў калясак грузавых вагонаў. Па выніках даследаванняў устаноўлена, што літыя дэталі першага пакалення, вырабленыя з вугляродзістай сталі 20Л, валодаюць рэшткавым рэсурсам не менш за 10 гадоў, а дэталі другога пакалення, вырабленыя з низколегированных сталей  – ня менш за 20 гадоў.

Рашэннем Камісіі Савета па чыгуначным транспарце СНД, Латвіі, Літвы, Эстоніі тэрмін службы літых дэталяў калясак грузавых вагонаў падоўжаны на 6 гадоў. Эканамічны эфект склаў больш за 6 млн  3.а. (2002 г.). Тэрмін службы літых дэталяў першага пакалення падоўжаны на 6 гадоў, а другога пакалення – на 3 года.

Канструкцыя літых дэталяў каляскі тыпу ЦНДІ-Х3: а) бакавая рама; б) надрысорная бэльа.

Крывыя трываласці надрэсорных бэлек каляскі тыпу ЦНДІ-Х3
1 - серыйныя (новыя) выпуску пасля 1966 г., выпрабаванні праведзены на УВЗ;
2 - серыйныя (новыя) выпуску пасля 1968 г., выпрабаванні праведзены на УВЗ;
3 - серыйныя выпуску пасля 1967-1969 гг. пасля 30 гадоў эксплуатацыі, выпрабаванні праведзены ў БелДУТе.

Існуючыя канструкцыі тарцавых сцен і накрывак разгрузачных люкаў універсальных паўвагонаў не адпавядаюць сучасным нарматыўным патрабаванням трываласці. Распрацаваны новыя канструкцыі тарцавых сцен і накрывак разгрузачных люкаў, якія валодаюць неабходным запасам трываласці.

Вынікі працы ўкараняюцца на СЗАТ «Магілёўскі вагонабудаўнічы завод».

 

foto03

Тыпавая канструкцыя накрыўкі люка

foto03

Разліковая схема кузава паўвагона з новай канструкцыяй тарцавой сцяны

foto03

Тыпавая канструкцыя накрыўкі люка

Па заданні Беларускай чыгункі распрацавана праектна-канструктарская дакументацыя на дахі вагонаў-хопераў і ўніверсальнага крытага вагона для замены існуючых канструкцый, якія маюць недастатковую каразійную устойлівасць, пры капітальным рамонце дадзеных вагонаў.

Неабходнасць выканання гэтай працы абумоўлена неадпаведнасцю тэхнічнага рэсурсу дахаў рэсурсу кузаваў і рам названых вагонаў.

Вынікі працы ўкаранёныя на Баранавіцкім, Магілёўскім і Асіповіцкім вагонных дэпо і вагоны, якія прайшлі мадэрнізацыю, паспяхова эксплуатуюцца на Беларускай чыгунцы.

 

foto03

Кузаў вагона-мінералавоза мад.11-740 з мадэрнізаваным дахам

foto04

Кузаў вагона-мінералавоза мад.11-740 з мадэрнізаваным дахам

foto05

Кузаў універсальнага крытага вагона мад.11-066

Прадугледжвае мадэрнізацыю кузаваў пасажырскіх вагонаў з падаўжэннем тэрміну службы пасля правядзення капітальна-аднаўленчага рамонту. На Гомельскім і Мінскім вагонарамонтных заводах праведзена мадэрнізацыя 51 пасажырскага вагона, якія паспяхова эксплуатуюцца на Беларускай чыгунцы. За дадзены праект аўтарскі калектыў лабараторыі «ТТАРАРС» узнагароджаны медалём лаўрэата Ўсерасійскага выставачнага цэнтра (г.Масква).

 

foto01

Стан вагона да мадэрнізацыі

foto2

Стан вагона пасля мадэрнізацыі

Основные разработки лаборатории ОНИЛ "ТТОРЕПС":

Асноўныя навукова-даследчыя і практычныя распрацоўкі:

Галіновая навукова-даследчая лабараторыя «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага саставу» (далей ГНДЛ «ТТАРАРС») створана на падставе сумеснага распараджэння па Беларускай чыгунцы і БелДУТу № 03/1 ад 24.01.97 г. і з'яўляецца структурнай адзінкай БелДУТа.

Навуковыя распрацоўкі ахопліваюць значнае кола пытанняў па праблеме павышэння надзейнасці і даўгавечнасці рухомага складу, бяспекі руху на чыгуначным транспарце.

Прыярытэтным напрамкам лабараторыі з'яўляецца тэхнічнае дыягнаставанне вагонаў усіх тыпаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і падаўжэння тэрміну службы.

У лабараторыі працуюць кваліфікаваныя інжынеры, сярод іх – кандыдаты і дактары тэхнічных навук.

Права правядзення работ, галіна дзейнасці, тэхнічная кампетэнтнасць ГНДЛ «ТТАРАРС» засведчаны:

  • Атэстатам акрэдытацыі № BY/112 1.1688 ад 21.03.2011 года аб тым, што ГНДЛ «ТТАРАРС» адпавядае крытэрам Сістэмы акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь і акрэдытавана на тэхнічную кампетэнтнасць у адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ ІСО/МЭК 17025. Атэстат дае права на дыягнаставанне ўсіх відаў чыгуначных вагонаў і выдадзены нацыянальным органам па акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь (Дзяржстандартам).
  • Пасведчаннямі на права выканання работ па экспертным абследаванні і тэхнічным дыягнаставанні пасажырскіх і грузавых вагонаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і выдачы заключэння аб магчымасці падаўжэння тэрміну службы на тэрыторыі краін СНД, Латвіі, Літвы і Эстоніі
attestat
svid
svid1

Супрацоўнікі лабараторыі маюць сертыфікаты кампетэнтнасці на правядзенне работ па:

  • ультрагукаваму метаду неразбуральнага кантролю;
  • візуальным кантролі;
  • магнітнаму метаду неразбуральнага кантролю;
  • капілярнаму метаду кантролю;
  • візуальнаму метаду.

Адной з асноўных задач ГНДЛ «ТТАРАРС» з'яўляецца кантроль за тэхнічным станам вагоннага парку з ацэнкай рэшткавага рэсурсу і прадаўжэннем тэрміну службы. Для гэтага вядзецца сістэматычны маніторынг назірання за станам вагоннага парку з мэтай найбольш поўнага выкарыстання рэсурсу.

Гэтак жа ГНДЛ «ТТАРАРС»выконвае:

  • распрацоўку методык тэхнічнага дыягнаставання рухомага складу ў адпаведнасці з СТБ 2534-2018 з мэтай падаўжэння тэрміну службы звыш палутарнага усталяванага заводам-вытворцам;
  • выкананне ўсяго комплексу разлікаў для вагонаў;
  • распрацоўка канструктарскіх рашэнняў па мадэрнізацыі рухомага саставу;
  • распрацоўка НТПА ў галіне чыгуначнага транспарту.

1. Агульныя пытанні

  • рааспрацоўка сістэмы інфармацыйнага забеспячэння, функцыянальнага складу АПМ аператыўных работнікаў, фармаванне ўваходных і вывадных формаў;
  • распрацоўка праграмнага забеспячэння для АПМ аператыўных работнікаў;
  • распрацоўка сістэмы нарматыўнай і тэхнічнай дакументацыі;
  • нармаванне колькасці кантынгенту аператыўных і інжынерных работнікаў.

2. Дарожны ўзровень (ЦКП)

  • распрацоўка структуры Цэнтра кіравання перавозкамі з улікам схемы дарожнага палігона, існуючай сістэмы кіравання перавозкамі, напрамкаў руху вагонопотоков, сусветнага досведу кіравання чыгуначнымі перавозкамі;
  • размежаванне функцый паміж узроўнямі кіравання перавозкамі ва ўмовах функцыянавання ЦКП;
  • распрацоўка падсістэм эксплуатацыйнай работы на дарозе: тэхнічнага і аператыўнага планавання; кіравання працэсамі пагрузкі і выгрузкі, развозу мясцовага грузу; цягнікаўтварэння; прасоўвання цягнікоў на ўчастках і напрамках; рэгулявання вагоннага і лакаматыўнага паркаў; ўліку і кантролю стану станцый і ўчасткаў.

3. Узровень аддзялення дарогі (ЦКМР)

  • арганізацыя эксплуатацыйнай працы ЦКМР;
  • арганізацыя мясцовай работы на аддзяленні дарогі;
  • арганізацыя сістэмы збору, уліку.

4. Лінейны узровень

  • аптымізацыя падзелу палігона на лінейныя раёны кіравання;
  • аптымізацыя зон абслугоўвання апорных станцый;
  • арганізацыя эксплуатацыйнай работы апорных станцый.