Прадугледжвае мадэрнізацыю кузаваў пасажырскіх вагонаў з падаўжэннем тэрміну службы пасля правядзення капітальна-аднаўленчага рамонту. На Гомельскім і Мінскім вагонарамонтных заводах праведзена мадэрнізацыя 51 пасажырскага вагона, якія паспяхова эксплуатуюцца на Беларускай чыгунцы. За дадзены праект аўтарскі калектыў лабараторыі «ТТАРАРС» узнагароджаны медалём лаўрэата Ўсерасійскага выставачнага цэнтра (г.Масква).

 

foto01

Стан вагона да мадэрнізацыі

foto2

Стан вагона пасля мадэрнізацыі

Основные разработки лаборатории ОНИЛ "ТТОРЕПС":

Асноўныя навукова-даследчыя і практычныя распрацоўкі:

Галіновая навукова-даследчая лабараторыя «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага саставу» (далей ГНДЛ «ТТАРАРС») створана на падставе сумеснага распараджэння па Беларускай чыгунцы і БелДУТу № 03/1 ад 24.01.97 г. і з'яўляецца структурнай адзінкай БелДУТа.

Навуковыя распрацоўкі ахопліваюць значнае кола пытанняў па праблеме павышэння надзейнасці і даўгавечнасці рухомага складу, бяспекі руху на чыгуначным транспарце.

Прыярытэтным напрамкам лабараторыі з'яўляецца тэхнічнае дыягнаставанне вагонаў усіх тыпаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і падаўжэння тэрміну службы.

У лабараторыі працуюць кваліфікаваныя інжынеры, сярод іх – кандыдаты і дактары тэхнічных навук.

Права правядзення работ, галіна дзейнасці, тэхнічная кампетэнтнасць ГНДЛ «ТТАРАРС» засведчаны:

  • Атэстатам акрэдытацыі № BY/112 1.1688 ад 21.03.2011 года аб тым, што ГНДЛ «ТТАРАРС» адпавядае крытэрам Сістэмы акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь і акрэдытавана на тэхнічную кампетэнтнасць у адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ ІСО/МЭК 17025. Атэстат дае права на дыягнаставанне ўсіх відаў чыгуначных вагонаў і выдадзены нацыянальным органам па акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь (Дзяржстандартам).
  • Пасведчаннямі на права выканання работ па экспертным абследаванні і тэхнічным дыягнаставанні пасажырскіх і грузавых вагонаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і выдачы заключэння аб магчымасці падаўжэння тэрміну службы на тэрыторыі краін СНД, Латвіі, Літвы і Эстоніі
attestat
svid
svid1

Супрацоўнікі лабараторыі маюць сертыфікаты кампетэнтнасці на правядзенне работ па:

  • ультрагукаваму метаду неразбуральнага кантролю;
  • візуальным кантролі;
  • магнітнаму метаду неразбуральнага кантролю;
  • капілярнаму метаду кантролю;
  • візуальнаму метаду.

Адной з асноўных задач ГНДЛ «ТТАРАРС» з'яўляецца кантроль за тэхнічным станам вагоннага парку з ацэнкай рэшткавага рэсурсу і прадаўжэннем тэрміну службы. Для гэтага вядзецца сістэматычны маніторынг назірання за станам вагоннага парку з мэтай найбольш поўнага выкарыстання рэсурсу.

Гэтак жа ГНДЛ «ТТАРАРС»выконвае:

  • распрацоўку методык тэхнічнага дыягнаставання рухомага складу ў адпаведнасці з СТБ 2534-2018 з мэтай падаўжэння тэрміну службы звыш палутарнага усталяванага заводам-вытворцам;
  • выкананне ўсяго комплексу разлікаў для вагонаў;
  • распрацоўка канструктарскіх рашэнняў па мадэрнізацыі рухомага саставу;
  • распрацоўка НТПА ў галіне чыгуначнага транспарту.

1. Агульныя пытанні

  • рааспрацоўка сістэмы інфармацыйнага забеспячэння, функцыянальнага складу АПМ аператыўных работнікаў, фармаванне ўваходных і вывадных формаў;
  • распрацоўка праграмнага забеспячэння для АПМ аператыўных работнікаў;
  • распрацоўка сістэмы нарматыўнай і тэхнічнай дакументацыі;
  • нармаванне колькасці кантынгенту аператыўных і інжынерных работнікаў.

2. Дарожны ўзровень (ЦКП)

  • распрацоўка структуры Цэнтра кіравання перавозкамі з улікам схемы дарожнага палігона, існуючай сістэмы кіравання перавозкамі, напрамкаў руху вагонопотоков, сусветнага досведу кіравання чыгуначнымі перавозкамі;
  • размежаванне функцый паміж узроўнямі кіравання перавозкамі ва ўмовах функцыянавання ЦКП;
  • распрацоўка падсістэм эксплуатацыйнай работы на дарозе: тэхнічнага і аператыўнага планавання; кіравання працэсамі пагрузкі і выгрузкі, развозу мясцовага грузу; цягнікаўтварэння; прасоўвання цягнікоў на ўчастках і напрамках; рэгулявання вагоннага і лакаматыўнага паркаў; ўліку і кантролю стану станцый і ўчасткаў.

3. Узровень аддзялення дарогі (ЦКМР)

  • арганізацыя эксплуатацыйнай працы ЦКМР;
  • арганізацыя мясцовай работы на аддзяленні дарогі;
  • арганізацыя сістэмы збору, уліку.

4. Лінейны узровень

  • аптымізацыя падзелу палігона на лінейныя раёны кіравання;
  • аптымізацыя зон абслугоўвання апорных станцый;
  • арганізацыя эксплуатацыйнай работы апорных станцый.

Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі (АЭД БЧ) (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)

Падсістэма «Аналіз эфектыўнасці дзейнасці Беларускай чыгункі» прызначана для:

  • забеспячэння спецыялістаў і кіраўнікоў дарогі аператыўнай і дакладнай інфармацыяй аб выконваемых і выкананых грузавых перавозках;
  • інфармацыйнай падтрымкі прыняцця абгрунтаваных кіраўніцкіх уздзеянняў пры вырашэнні асноўных задач па павышэнню эфектыўнасці працы і канкурэнтаздольнасці чыгуначнага транспарту на рынку паслуг, павелічэнні аб’ёмаў і якасці перавозак, скарачэнню транспартных выдаткаў;
  • адлюстравання эфектыўнасці вытворчага працэсу прадпрыемства;
  • візуалізацыі відавочных і невідавочных узаемасувязяў паміж паказчыкамі дзейнасці Беларускай чыгункі;
  • узмацнення функцый узаемадзеяння работнікаў службаў і падраздзяленняў беларускай чыгункі, якія ўдзельнічаюць у забеспячэнні перавозак.

Асноўнай мэтай сістэмы з’яўляецца аўтаматызацыя разлікаў аналізу выканання паказчыкаў работы і ацэнка ўплыву розных фактараў на гэтыя паказчыкі за кароткатэрміновы перыяд (суткі).

f10

У рамках дадзенай сістэмы вырашаюцца наступныя задачы:

а) Распрацоўка методыкі правядзення аператыўнага аналізу работы дарогі:

  • вызначэнне пераліку асноўных якасных і колькасных паказчыкаў, якія характарызуюць работу дарогі і яе структурных падраздзяленняў;
  • вызначэнне ўзаемасувязі паміж паказчыкамі і іх ўзаемнага ўплыву;
  • распрацоўка іерархіі ўзроўняў дэталізацыі якасных і колькасных паказчыкаў (дарога-аддзяленне-лінейныя аб’екты);
  • распрацоўка метадалогіі фактарнага аператыўнага аналізу працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў.

б) Распрацоўка праграмнага забеспячэння збору зыходных дадзеных і пашырэння базы дадзеных.

в) Распрацоўка праграмнага забеспячэння рашэння задач аналізу паказчыкаў і ўзаемадзеяння з іншымі падсістэмамі:

  • распрацоўка інфармацыйна-аналітычных вітрынаў дадзеных з узроўнем дэталізацыі «месяц» для прадастаўлення магчымасці аналізу работы дарогі за працяглыя часавыя перыяды (звыш 3 гадоў).

г) Забеспячэнне візуалізацыі задач аналізу і выдачы канчатковых рашэнняў:

  • распрацоўка механізму візуалізацыі аналізу на аснове дыяграмаў, з магчымасцю навігацыі паміж рознымі ўзроўнямі дэталізацыі, з улікам перакрыжаваных залежнасцяў паказчыкаў. Павінна быць прадугледжана магчымасць групоўкі паказчыкаў эфектыўнасці дзейнасці для абранага аб’екта Дарогі (выкананне шэрагу разрозненых паказчыкаў канкрэтным аддзяленнем Дарогі, станцыяй, дэпо і г.д.).

Інфармацыйна-даведачная сістэма тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі Цэнтра кіравання перавозкамі Беларускай чыгункі (ІДС ТНМД ЦКП)

ІДС ТНМД ЦУП прызначана для аўтаматызаванага фармавання базы дадзеных нарматыўна-метадычнага забеспячэння аператыўнага персаналу Цэнтра кіравання перавозкамі службы перавозак Беларускай чыгункі, працы з ёй і адміністравання.

f23

Мэта функцыянавання сістэмы – стварэнне адзінай інфармацыйнай базы тэхнічнай і нарматыўна-метадычнай дакументацыі, сістэматызаванай па функцыях і аб’ектах кіравання персаналу ЦКП і адмініструемай ў рэальным маштабе часу.

Асноўныя функцыі сістэмы:

  • стварэнне базы файлаў-прататыпаў нарматыўных, даведачных і метадычных дакументаў, сістэматызаванай па функцыях персаналу;
  • канвертаванне файлаў-прататыпаў у html-фармат;
  • стварэнне базы html-дакументаў, сістэматызаванай па функцый і аб’ектах кіравання персаналу;
  • рэдагаванне, даданне і выдаленне інфармацыі з базы ў рэальным маштабе часу;
  • забеспячэнне надзейнасці працы сістэмы: пратакаляванне дзеянняў карыстальнікаў, рэзерваванне і архівацыя інфармацыі;
  • обеспечение надежности работы системы: протоколирование действий пользователей, резервирование и архивация информации;
  • інтэграванне з сумежнымі інфармацыйнымі сістэмамі: АПМ ТРА, АС «Графіст», АС «Канцлер» і іншымі.

f24

Укараненне АС НМЗ ЦКП дазваляе павысіць прадукцыйнасць персаналу пры атрыманні даведачнай інфармацыі нарматыўна-метадычнага забеспячэння; павысіць ўзгодненасць прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў; павысіць эфектыўнасць арганізацыі перавозак за кошт забеспячэння дакладнасці і праўдзівасці інфармацыйнага забеспячэння сістэмы арганізацыі перавозачнага працэсу ва ўмовах функцыянавання ЦКП.

Аўтаматызаваны разлік наяўнай прапускной здольнасці элементаў чыгуначнай станцыі

Для ацэнкі перавозачнай магутнасці і бяспекі міжнародных транспартных калідораў Беларускай чыгунцы неабходна ведаць прапускную здольнасць чыгуначнай інфраструктуры, якая у значнай ступені вызначаецца магчымасцямі чыгуначных станцый па пропуску і перапрацоўцы цягнікоў.

Вызначэнне прапускной здольнасці чыгуначных станцый –  складаная і працаёмкая частка разліку наяўнай прапускной здольнасці чыгункі.

Па замове Беларускай чыгункі НДЛ «Кіраванне перавозачным працэсам» распрацавала АПМ «Прапускная здольнасць чыгуначнай станцыі», які прыняты ў 2013 годзе ў прамысловую эксплуатацыю істаляваны на 45 чыгуначных станцыях.

f31

Асноўныя пытанні, якія былі вырашаны ў ходзе выкананне працы:

  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку прапускной здольнасці стрэлкавых гарлавінаў;
  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку прапускной здольнасці шляхоў і паркаў;
  • распрацоўка алгарытму і аўтаматызацыя разліку перапрацоўчай здольнасці сартавальных прылад;
  • стварэнне зразумелага інтэрактыўнага інтэрфейсу праграмы;
  • распрацоўка выходных формаў для прадстаўлення вынікаў разліку ў электронным і друкаваным выглядзе.

Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад.

f32

Алгарытмы разліку прапускной здольнасці элементаў станцыі распрацаваны на падставе Метадычных рэкамендацый па разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці чыгуначных збудаванняў і прылад».

Пасля выбару чыгуначнай станцыі, якая зацікавіла, на экран выводзіцца схема станцыі, падзеленая на элементы: стрэлкавыя гарлавіны, паркі, сартавальныя прылады. Кожны з элементаў інтэрактыўны. Вынікі разлікаў прапускной здольнасці элементаў станцыі магчыма экспартаваць у рэдактар Microsoft Word, і раздрукаваць у выглядзе аформленага дакумента з дыяграмамі, зыходнымі дадзенымі і вынікамі.

f33

Праграма дазваляе мадэляваць розныя варыянты змены тэхналагічных часоў займання стрэлкавай гарлавіны, парку, сартавальнай прылады чыгуначнай станцыі і ацаніць прапускную здольнасць і яе рэзерв. Праграмны прадукт дае магчымасць аператару ўносіць змены ў схему станцыі і пасля гэтага выканаць разлік прапускной здольнасці змененай схемы элемента станцыі.

f34

Праграма прызначана для аўтаматызацыі працэсу складання ТРА чыгуначных станцый на падставе ўніфікаваных шаблонаў і патрабаванняў нарматыўных дакументаў. Захоўванне ТРА станцый арганізавана ў адзінай базе на серверы службы перавозак.

foto03

Праграма выкарыстоўваецца работнікамі, якія займаюцца распрацоўкай ТРА чыгуначных станцый і работнікамі іншых службаў, якія выкарыстоўваюць выпіскі з ТРА ў сваёй працоўнай дзейнасці.

Разработка технико-экономических обоснований реализации инвестиционных проектов на Белорусской железной дороге:

  • развитие Центра управления перевозками Белорусской железной дороги;
  • комплексной оптимизации и реинжиниринга ИАС ПУР ГП;
  • создание автоматизированной системы сменно-суточного планирования погрузки и выгрузки дороги и ее подразделений и др.;
  • развитие Оршанского узла Белорусской железной дороги;
  • строительство второго пути на перегонах участка Ситница – Калинковичи;
  • эффективность использования пропускных способностей для пропуска тяжеловесных, длинносоставных, повышенных веса и длины поездов.