Распрацоўка выкананая па замове вагоннай службы Беларускай чыгункі.

У адпаведнасці з ГОСТ 10527 тэрмін службы калясак КВЗ-ЦНДІ-I, КВЗ-ЦНДІ-М пабудаваных пасля 1 верасня 1990 года складае 28 гадоў. Так як такія каляскі з’яўляюцца значнай часткай ад усёй колькасці эксплуатуемых пад пасажырскімі вагонамі Беларускай чыгункі, то замена ўсяго патрабаванага колькасці калясак на новыя ў найкарацейшыя тэрміны не ўяўляецца магчымым з прычыны высокага кошту.

Распрацаваная методыка ўстанаўлівае асноўныя палажэнні і патрабаванні для вядзення работ па падаўжэнню тэрміну службы калясак.

Сумесна з ААТ «БЕЛАЗ» праведзена распрацоўка канструкцый вагонаў для перавозкі лясных грузаў, вагонаў для перавозкі збожжа, цэменту, мінеральных угнаенняў.

Распрацаваны новыя канструкцыі:

  • тарцавых сценаў і накрывак разгрузачных люкаў паўвагонаў, адкідных бартоў платформаў (Патенты BY 1786 U, BY 2091 U, BY 2358 U, BY 3566 U);
  • зліўных прыбораў для ніжняга зліву вадкіх грузаў з катлоў вагонаў-цыстэрнаў (Патэнты BY 2615 U, BY 2970 U, BY 3286 U);
  • мацавання катла вагона-цыстэрны да рамы (Патэнты BY 981 U, BY 3011 U, BY 4008U).

Па заданні Беларускай чыгункі з мэтай імпартазамяшчэння выканана распрацоўка праекта перапрафілявання паўвагона ў вагапаверачны вагон.

Па заданні Беларускай чыгункі выканана распрацоўка праекта перапрафілявання невыкарыстаных нафтабітумных вагонаў у вагоны-лесавозы.

У Аршанскім вагонным дэпо пераабсталявана 157 вагонаў. Гадавы эканамічны эфект па стане на 2009 г. склаў больш за 2 млрд. руб.

foto19

Вагон да перапрафіляваня

foto20

Вагон пасля правядзення работ па перапрафіляванню

Супрацоўнікамі лабараторыі выканана экспертная ацэнка праекта вагона-мінералавоза, спраектаванага прадпрыемствам «ПЕСА» г. Быдгаш (Польшча) на базе рамы ўніверсальнай платформы мад.13-401. Прадпрыемствам «НЕРЫС-ЗНТК» г. Вільнюс (Літва) быў выраблены досведны вагон, які прайшоў усе выпрабаванні ва УНДІЧТ Расійскай Федэрацыі.

foto17
foto18

Распрацаваны новы спосаб кантролю трываласці цеплавой пасадкі ўнутраных кольцаў ролікавых падшыпнікаў на шыйцы восяў колавых пар, навізна і карыснасць якога абаронена патэнтамі Рэспублікі Беларусь BY 16673 C1, BY 8197 U, BY 7009 U.

Тэхнічны вынік дасягаецца шляхам стварэння кантраляванага згодна нормам ТНПА высілку адноснага аксіяльнага зрушэння.

Распрацаваны новы спосаб неразбуральнага кантролю трываласці цеплавой пасадкі ўнутраных кольцаў ролікавых падшыпнікаў на шыйцы восяў колавых пар, навізна і карыснасць якога абаронена патэнтамі Рэспублікі Беларусь і Расійскай Федэрацыі BY 7271 C1, BY 7606 C1, BY 7377 C1, BY 1587 U, BY 1656 U, BY 2431 U, RU 2228830 C2, RU 2279647 C2.

Тэхнічны вынік дасягаецца шляхам рэалізацыі прамога кантролю трываласці спалучэння па ўзроўні напружана-дэфармаванага стану адчувальнага цыліндрычнага пругкага элемента з размешчанымі на яго паверхні тэнзарэзістарамі.

foto13
foto14
foto15

Эксперыментальная праверка распрацаванага спосабу кантролю ў вытворчых умовах вагоннага дэпо станцыі Гомель

Па замове МНС Рэспублікі Беларусь быў спраектаваны кантэйнер для энергетычнага модуля, які дазваляе перавозіць энергетычную ўстаноўку да месца стыхійнага бедства або катастрофы чыгуначным, аўтамабільным або рачным відам транспарту. Кантэйнер, абсталяваны ўсім неабходным абсталяваннем, пабудаваны і прайшоў усе неабходныя выпрабаванні.

Перасоўная модульная кацельная ўстаноўка магутнасцю 1.6 МВт, прызначана для выкарыстання ў якасці часовай крыніцы цяпла па закрытай сістэме цеплазабеспячэння аб’ектаў рознага прызначэння на час аварыйнага выхаду са строю сталай крыніцы цяпла. Яна ўяўляе сабой блок-кантэйнер, усярэдзіне якога сабрана асноўнае і дапаможнае абсталяванне з трубаправоднай абвязкай і устаноўкай запорной, засцерагальнай і кантрольна-вымяральнай апаратуры, сістэмы аўтаматычнага кіравання, сілкавання, абароны і сігналізацыі. Кацельня абсталявана электрычным асвятленнем і сродкамі пажаратушэння.

foto11
foto12

Спецыялізаваны кантэйнер для энергетычнага модуля

Па заданні Беларускай чыгункі праведзены комплексныя даследаванні апорнай здольнасці і рэшткавага рэсурсу літых дэталяў калясак грузавых вагонаў. Па выніках даследаванняў устаноўлена, што літыя дэталі першага пакалення, вырабленыя з вугляродзістай сталі 20Л, валодаюць рэшткавым рэсурсам не менш за 10 гадоў, а дэталі другога пакалення, вырабленыя з низколегированных сталей  – ня менш за 20 гадоў.

Рашэннем Камісіі Савета па чыгуначным транспарце СНД, Латвіі, Літвы, Эстоніі тэрмін службы літых дэталяў калясак грузавых вагонаў падоўжаны на 6 гадоў. Эканамічны эфект склаў больш за 6 млн  3.а. (2002 г.). Тэрмін службы літых дэталяў першага пакалення падоўжаны на 6 гадоў, а другога пакалення – на 3 года.

Канструкцыя літых дэталяў каляскі тыпу ЦНДІ-Х3: а) бакавая рама; б) надрысорная бэльа.

Крывыя трываласці надрэсорных бэлек каляскі тыпу ЦНДІ-Х3
1 - серыйныя (новыя) выпуску пасля 1966 г., выпрабаванні праведзены на УВЗ;
2 - серыйныя (новыя) выпуску пасля 1968 г., выпрабаванні праведзены на УВЗ;
3 - серыйныя выпуску пасля 1967-1969 гг. пасля 30 гадоў эксплуатацыі, выпрабаванні праведзены ў БелДУТе.