Сістэма падтрымкі рашэнняў «Тэхнічнае нармаванне эксплуатацыйнай работы дарогі» (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)
СПР ТНЭРД представляет собой систему принятия решений при разработке плановых норм работы дороги на среднесрочный период (месяц и менее), с увязкой плановых норм с ситуацией, сложившейся на БЧ.
Сістэма тэхнічнага нармавання паказчыкаў эксплуатацыйнай работы Беларускай чыгункі (далей – БЧ) распрацоўваецца ва ўмовах функцыянавання цэнтра кіравання перавозкамі (ЦКП) і прызначана для правядзення разлікаў па планаванні тэхнічна абгрунтаваных эксплуатацыйных нормаў працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў на кароткатэрміновы перыяд (месяц) шляха:
Распрацоўка і рэалізацыя сістэмы тэхнічнага нармавання прадугледжвае рашэнне наступных асноўных задач:
Комплекс работ па развіцці сістэмы камісійных аглядаў станцый Беларускай чыгункі:
Стварэнне АС «КМА» з'яўляецца часткай комплексу работ па ўдасканаленні працэсаў маніторынгу і аналізу стану прыладаў інфраструктуры Беларускай чыгункі. Праца накіравана на развіццё АС КБР, якая выкарыстоўваецца на дарозе, у частцы кантролю і аналізу надзейнасці прылад інфраструктуры станцый БЧ.
Аператыўнае планаванне цягніковай і грузавой работы мае ключавую ролю ў кіраванні перавозачным працэсам і скіравана на арганізацыю выканання плана перавозак і тэхнічнага плана эксплуатацыйнай работы падраздзяленнямі чыгункі з улікам аператыўнай абстаноўкі, якая складваецца на планавы перыяд на БЧ і сумежных чыгуначных адміністрацыях.
В СТП БЧ 15.073-2017 «Парадак аператыўнага планавання цягніковай і грузавой работы Беларускай чыгункі, складання і кантролю за выкананнем сутачных і зменных планаў дзейнасці аддзяленняў дарогі і станцый» рэалізаваны інавацыі:
Праграма разліку дазваляе паскорыць разлік наяўнай прапускной здольнасці ўчасткаў, распрацоўваць і ацэньваць варыянты па змене тэхнічнай аснашчанасці участкаў.
Праграма дазваляе праводзіць мадэляванне прапускной здольнасці ўчасткаў шляхам змянення:
Праграма ўсталяваная ў ЦКП і на аддзяленнях Беларускай чыгункі.
Автоматизированная система комплексного анализа работы дороги «АСКАРД»
Сістэма комплекснага аналізу дазваляе праводзіць:
Аўтаматызаваная сістэма арганізацыі вагонапатокаў (АСАВ) з’яўляецца складовай часткай комплексу інфармацыйнага забеспячэння перавозачнага працэсу, які распрацоўваецца на Беларускай чыгунцы. Стварэнне АСАВ накіравана на забеспячэнне эфектыўнасці транспартнай дзейнасці перавозчыкаў, аператараў інфраструктуры, аператараў рухомага саставу і іншых удзельнікаў перавозачнага працэсу, непасрэдна датычных да арганізацыі вагонапатокаў у грузавыя цягнікі на розных этапах перавозкі. АСАВ ўключае наступныя аўтаматызаваныя падсістэмы, якія ўжо існуюць або яшчэ распрацоўваюцца на Беларускай чыгунцы:
АС «Ведамасць ПФ»
Прызначэнне АС «Ведамасць ПФ»:
Аўтаматызаваная сістэма «Дынамічная карта»
АС «Дынамічная карта» прызначана для вырашэння наступных задач:
АС «Графіст» складаецца з наступных падсістэм:
Праграмны комплекс выкарыстоўваецца пры пабудове і карэкціроўцы нарматыўных графікаў руху цягнікоў, распрацоўцы варыянтных графікаў руху, фармаванні службовага раскладу, ацэнцы варыянтаў прасоўвання цягнікапатокаў. Аўтаматызацыя працэсу распрацоўкі і карэкціроўкі нарматыўнага ГРЦ дае магчымасць вар’іраваць станцыі абгону і скрыжавання, выконваць пракладку нітак графіка з улікам розных узроўняў прыярытэту цягнікоў, структуры цягнікапотока і ўвядзенні абмежаванняў па хуткасці і масе цягнікоў.
АС «Графіст» дазволіла аўтаматызаваць дзейнасць аддзела «Распрацоўкі графікаў руху цягнікоў і арганізацыі вокнаў» ЦКП. Акрамя таго, дадзеная сістэма выкарыстоўваецца інжынернымі работнікамі аддзяленняў Беларускай чыгункі.
Дакументы прызначаныя для арганізацыі эксплуатацыйнай работы станцый Беларускай чыгункі адпаведных катэгорый і функцыянальнага прызначэння і ўсталёўвае склад і ўтрыманне тэхналагічнага працэсу станцыі, парадак выканання аперацый па відах вытворчай дзейнасці, узаемадзеянне станцыі з сумежнымі падраздзяленнямі чыгункі, іншымі арганізацыямі, разлік і аналіз нарматываў эксплуатацыйнай дзейнасці; выкарыстоўваецца інжынерна-тэхнічнымі работнікамі і кіраўнікамі станцый, аддзяленняў і ўпраўлення дарогі.
Дакумент вызначае сістэму арганізацыі эксплуатацыйнай работы прамежкавай станцыі 2, 3, 4 класа Беларускай чыгункі, усталёўвае парадак разліку нарматываў часу на выкананне тэхналагічных аперацый і выдаткаў рэсурсаў на эксплуатацыйную дзейнасць, узаемадзеянне са іншымі арганізацыямі. Распрацаваны праграмны прадукт, які дазваляе правесці даследаванне і ацэнку эксплуатацыйнай і тэхнічнай характарыстык прамежкавай станцыі; распрацаваць сістэму адміністрацыйнага і аператыўнага кіравання станцыяй; аўтаматызаваць працэс распрацоўкі тэхналагічнай карты з дапамогай прыкладной праграмы.
Канцэпцыя і Праграма перавозак пасажыраў чыгуначным транспартам да 2020 года:
Канцэпцыя і праграма развіцця гаспадаркі перавозак Беларускай чыгункі на 2016-2020 гг.:
За апошнія 15 гадоў НДЛ «Кіраванне перавозачным працэсам» і кафедрай «Кіраванне эксплуатацыйнай працай і ахова працы» распрацаваны комплекс дзяржаўных стандартаў і стандартаў арганізацый. Найбольш значнымі з іх з'яўляюцца:
Стандарт вызначае сістэму распрацоўкі нарматыўнага графіка руху цягнікоў на Беларускай чыгунцы. Стандарт усталёўвае парадак і паслядоўнасць пракладкі цягнікоў, спосабы адлюстравання працэсу руху цягнікоў на графіку, патрабаванні да арганізацыі цягавага абслугоўвання цягнікоў у мэтах рэалізацыі нарматыўнага графіка руху цягнікоў, патрабаванні да нарматываў, зыходных дадзеных для распрацоўкі графіка руху цягнікоў і да вынікаў складання графіка.
Стандарт усталёўвае патрабаванні да абслугоўвання пасажыраў у цягніках розных відаў зносінаў і тыпах вагонаў, захаванне якіх неабходна для забеспячэння ўсталяваных умоваў паездкі пасажыраў, якасці абслугоўвання пасажыраў і паслуг, якія прадастаўляюцца ім у цягніках (вагонах) Беларускай чыгункі.
Стандарт усталёўвае патрабаванні да тэхналагічнай карты эксплуатацыйнай работы прамежкавай станцыі Беларускай чыгункі па: складу і зместу тэхналагічнай карты станцыі; сумяшчэнню аперацый, іх паточнасці ва ўсіх раёнах станцыі, бесперапыннасці апрацоўкі цягнікоў і вагонаў, найбольш рацыянальных маршрутах руху: цягнікоў, манеўровых саставаў, лакаматываў у межах прамежкавай чыгуначнай станцыі, якія забяспечваюць мінімальны прастой ў чаканні выканання аперацый (міжаперацыйных перапынкаў); узаемадзеянню станцыі з сумежнымі падраздзяленнямі лінейнага ўзроўню Беларускай чыгункі, а таксама з прымыкаючымі да станцыі пад'язнымі шляхамі; разліку нарматываў эксплуатацыйнай дзейнасці.
Дадзены стандарт арганізацыі вызначае патрабаванні да тэхналагічнага працэсу працы Цэнтра кіравання мясцовай работай аддзела перавозак аддзялення Беларускай чыгунк.
Стандарт усталёўвае агульныя патрабаванні да арганізацыі перавозак пасажыраў цягнікамі міжрэгіянальных, рэгіянальных і гарадскіх ліній у частцы: класіфікацыі цягнікоў міжрэгіянальных, рэгіянальных і гарадскіх ліній; агульных патрабаванняў да інфраструктуры, рухомага саставу і персаналу; патрабаванняў да абсталявання рухомага саставу і паслуг, якія прадастаўляюцца пасажырам у цягніках міжрэгіянальных, рэгіянальных і гарадскіх ліній.
Дадзены стандарт вызначае сістэму арганізацыі абслугоўвання пасажыраў на вакзалах Беларускай чыгункі, прызначаны для кіраўнікоў вакзала і ўсталёўвае: склад і змест тэхналагічнага працэсу працы вакзала; паслядоўнасць выканання аперацый па абслугоўванні пасажыраў; арганізацыю і тэхналогію працы асноўных падраздзяленняў вакзала. Палажэнні, усталяваныя стандартам, прызначаныя для ўжывання на вакзалах, якія ўваходзяць у склад Беларускай чыгункі.