foto01

З 2009 года студэнты 2-5 курсаў спецыяльнасці могуць прайсці навучанне ў сеткавай акадэміі Cisco (ID 3072978). Сеткавая акадэмія дазваляе палепшыць фундаментальную падрыхтоўку і стымулюе навукова-даследчую дзейнасць студэнтаў па тэорыі і практыцы праектавання, будаўніцтва і эксплуатацыі лакальных (LAN) і глабальных (WAN) сетак з прымяненнем агульнапрызнаных стандартаў. Студэнты кафедры прымаюць актыўны ўдзел у міжнародных IT-алімпіядах: Cisco NetRiders, BIT-Cup і IT-Planet, займаючы высокія месцы.

 

foto02

Для забеспячэння студэнтаў спецыяльнасці працоўнымі месцамі заключаны дагаворы з наступнымі арганізацыямі: «ЭПАМ Сістэмз», Беларуская чыгунка, ТАА «Iнтервэйл-Гомель», OAO «Канструктарскае бюро сістэмнага праграмавання», Замежнае ўнітарнае прадпрыемства «IВА-Гомель»..

У 2016 годзе кафедрай заключаны дагавор аб супрацоўніцтве з «ЭПАМ Сістэмз» – амерыканскай ІТ-кампаніяй, вытворцам заказнога праграмнага забеспячэння, якая з'яўляецца рэзідэнтам Беларускага парку высокіх тэхналогій. Адкрыта факультэцкая вучэбна-навуковая лабараторыя інфармацыйных тэхналогій «БелДУТ – ЭПАМ Сістэмз». Спецыялісты «ЭПАМ Сістэмз» праводзяць штогадовыя курсы па ІТ-тэхналогіях для студэнтам 3-4 гадоў навучання з мэтай павышэння ўзроўню падрыхтоўкі нашых студэнтаў з далейшым працаўладкаваннем.

Асноўнымі напрамкамі навукова-даследчай работы кафедры з'яўляюцца:

  • распрацоўка мікракантралераў для сістэм аўтаматызаванага кантролю і дыягнаставання;
  • ўшчыльненне, захоўванне і абарона інфармацыі ў інфармацыйных сетках;
  • прымяненне метадаў і iнфатэхналогiй тэорыі штучнага інтэлекту ў сістэмах аўтаматызацыі пачатковых этапаў праектавання;
  • распрацоўка і ўкараненне сучасных камп'ютэрных тэхналогій у прылады аўтаматыкі, тэлемеханікі і сувязі;
  • распрацоўка метадаў аналізу, выпрабаванняў і доказы бяспекі функцыянавання мікрапрацэсарных сістэм чыгуначнай аўтаматыкі і тэлемеханікі;
  • распрацоўка і ўкараненне матэматычных пакетаў сістэм аўтаматызаванага праектавання.

Па выніках гэтых навукова-даследчых работ мадэрнізавана вымяральнае абсталяванне «вагона-лабараторыі» службы сігналізацыі і сувязі Беларускай чыгункі.

Супрацоўнікамі кафедры ў складзе навукова-даследчай лабараторыі «Бяспека і электрамагнітная сумяшчальнасць тэхнічных сродкаў» Навукова-даследчага інстытута чыгуначнага транспарту БелДУТ распрацаваны методыкі і праведзены выпрабаванні на бяспеку функцыянавання і электрамагнітную сумяшчальнасць кампутарнай сістэмы дыспетчарскай цэнтралізацыі «Нёман» і мікрапрацэсарнага блока аўтаматычнага рэгулявання хуткасці цягнікоў метрапалітэна.

Вынікі навукова-даследчай работы супрацоўнікаў кафедры выкарыстоўваюцца ў выдадзеннай навуковай і вучэбнай літаратуры.

28 мая 1990 года Савет Беларускага інстытута інжынераў чыгуначнага транспарту прыняў рашэнне аб стварэнні на электратэхнічным факультэце новай кафедры «Мікрапрацэсарная тэхніка і інфармацыйна-кіруючыя сыстэмы».

14 чэрвеня 1990 года быў выдадзены загад №587 аб адкрыцці ў складзе электратэхнічнага факультэта новай спецыялізацыі «Мікрапрацэсарныя інфармацыйна-кіруючыя сістэмы» (шыфр 21.02.05) і аб стварэнні з 15 жніўня 1990 года кафедры «Мікрапрацэсарная тэхніка і інфармацыйна-кіруючыя сыстэмы».

stockiy

Стоцкi Пётр Васільевіч
Намеснік начальніка Беларускай чыгункі
Год заканчэння – 1989.

sizin

Сiзiн Сяргей Фёдаравіч
Намеснік начальніка Беларускай чыгункі.
Год заканчэння – 1984.

sizin

Жураўскі Уладзімір Мікалаевіч
Начальнік Цэнтра дыягностыкі аб'ектаў інфраструктуры Беларускай чыгункі.
ГГод заканчэння – 1984.

sizin

Угрын Дзмітрый Міхайлавіч
Намеснік начальніка службы пуці Беларускай чыгункі.
Год заканчэння – 1995.

sizin

Каймоўiч Валерый Дзям'янавіч
Намеснік начальніка Гомельскага аддзялення Беларускай чыгункі.
Год заканчэння – 1991.

sizin

Барадзінчык Іван Апанасавіч
дэпутат Гомельскага гарадскога савета дэпутатаў.
Год заканчэння – 1977.

sizin

Багдановіч Уладзімір Міхайлавіч
Намеснік генеральнага дырэктара ТАА «Трэст Тындатрансбуд».
Год заканчэння – 1975.

no foto 120

Мельнічэнка Міхаіл Дзмітрыевіч
Галоўны інжынер ААТ «Трэст Белтрансбуд».
Год заканчэння – 1978.

sizin

Сотнікаў Уладзімір Цімафеевіч
Дырэктар дзяржаўнага прадпрыемства «Мінскі метрапалітэн».
Год заканчэння – 1982.

sizin

Воробьёв Юрий Николаевич
Заместитель директора по персоналу, идеологической и социальной работе государственного предприятия «Минский метрополитен».
Год окончания – 1982.

sizin

Барташэвіч Валерый Аляксеевіч
Галоўны рэвізор па бяспецы руху цягнікоў дзяржаўнага прадпрыемства «Мінскі метрапалітэн».
Год заканчэння – 2002.

sizin

Пятрэнка Аляксандр Мікалаевіч
Генеральны дырэктар ААТ «Дарожна-будаўнічы трэст № 2, г. Гомель».
Год заканчэння – 1989.

sizin

Краўчанка Ігар Іванавіч
Генеральны дырэктар КПРСУП «Гомельаблдарбуд».
Год заканчэння – 1993.

sizin

Матвяцоў Ігар Віктаравіч
Генеральны дырэктар РУП «Гомельаўтадар».
Год заканчэння – 1984.

sizin

Бандарэнка Аляксей Уладзіміравіч
Намеснік начальніка Гомельскай мытні па пытаннях развіцця мытнай інфраструктуры – саветнік мытнай службы I рангу.
Год заканчэння – 1999.

gorbachev

Гарбачоў Уладзімір Уладзіміравіч
Намеснік старшыні Гомельскага аблвыканкама.
Год заканчэння – 1996.

sizin

Кавалёў Сяргей Мікалаевіч
Дырэктар ААТ «Гомельскі аб'яднаны будаўнічы трэст».
Год заканчэння – 1991.

  1. Аўтаматызаванае праектаванне мікрапрацэсарных сістэм
  2. Інфарматыка
  3. Інфарматыка і камп'ютэрнае праектаванне
  4. Даследаванне аперацый
  5. Інтэлектуальныя інфармацыйныя сістэмы
  6. Камп'ютэрныя інфармацыйныя тэхналогіі
  7. Камп'ютэрнае праектаванне і мадэляванне сістэм водазабеспячэння і водаадвядзення
  8. Матэматычныя мадэлі ў транспартных сістэмах
  9. Мноства і аўтаматызаванае праектаванне тэхнічных сістэм
  10. Матэматычнае мадэляванне ў сістэмах водазабеспячэння і водаадвядзення
  11. Метады пабудовы бяспечных мікрапрацэсарных сістэм кіравання
  12. Мікрапрацэсарныя інфармацыйна-кіраўнічыя сістэмы ў чыгуначнай аўтаматыцы і тэлемеханікі
  13. Мікрапрацэсарныя інфармацыйна-кіраўнічыя сістэмы ў сувязі
  14. Мікрапрацэсарныя інфармацыйна-кіраўнічыя сістэмы на чыгуначным транспарце
  15. Мікрапрацэсарныя сістэмы кіравання
  16. Мікрапрацэсарныя сродкі кіраўнікоў сістэм
  17. Нейрасецевыя тэхналогіі ў сістэмах кіравання
  18. Арганізацыя забеспячэння бяспекі сістэм кіравання адказнымі тэхналагічнымі працэсамі
  19. Асновы інфармацыйных тэхналогій
  20. Асновы мікрапрацэсарнай тэхнікі
  21. Асновы навуковых даследаванняў і інавацыйных тэхналогій
  22. Праграмуемыя лічбавыя прылады
  23. Праграмнае забеспячэнне крос-платформенных прыкладанняў (фак.)
  24. Праграмна-матэматычнае забеспячэнне інфармацыйна-кіруючых сістэм
  25. Праграмна-матэматычнае забеспячэнне мікрапрацэсарных сістэм
  26. Сертыфікацыя і доказы бяспекі сістэм кіравання адказнымі тэхналагічнымі працэсамі
  27. Сеткавыя тэхналогіі
  28. Сістэмы штучнага інтэлекту
  29. Сістэмы кіравання базамі дадзеных
  30. Сучасныя інфармацыйныя тэхналогіі
  31. Спецвымярэннi і тэхнічная дыягностыка
  32. Тэхнічныя сродкі мікрапрацэсарных сістэм
  33. Тэхналогіі інтэрнэт-праграмавання
  34. Электронныя прылады

Кафедра «Інфармацыйна-кіруючыя сістэмы і тэхналогіі» (далей «ІКСіТ») ўтворана 16 ліпеня 2018 году ў адпаведнасці з загадам рэктара універсітэту №692 ад 25.06.2018 шляхам рэарганізацыі кафедраў «Інфармацыйнае і матэматычнае забеспячэнне транспартных сістэм» факультэту кіравання працэсамі перавозак і «Аўтаматыка, тэлемеханіка і інфармацыйна-кіруючыя сістэмы» электратэхнічнага факультэту з наступным перайменаваннем выпускаючых кафедраў і ўвядзеннем іх у склад электратэхнічнага факультэта.

Кафедра «Інфармацыйна-кіруючыя сістэмы і тэхналогіі» з'яўляецца выпускаючай ў БелДУТе. Асноўным адукацыйным напрамкам дзейнасці кафедры з'яўляецца падрыхтоўка інжынераў па спецыяльнасці 1-37-02-04 «Аўтаматыка, тэлемеханіка і сувязь на чыгуначным транспарце» cа спецыялізацыяй 1-37 02 04 03 «Мікрапрацэсарныя інфармацыйна-кіруючыя сістэмы» з прысваеннем кваліфікацыі інжынер-электрык. Таксама кафедра забяспечвае планамернае і бесперапыннае навучанне студэнтаў усіх спецыяльнасцей, формаў і ступеней навучання прымянення інфармацыйных тэхналогій у рамках адпаведных агульнанавуковых, агульнапрафесійных і спецыяльных дысцыплін.

Падрыхтоўку студэнтаў ажыццяўляюць выкладчыкі, якія маюць вучоныя ступені кандыдатаў тэхнічных і фізіка-матэматычных навук і вучоныя званні дацэнта Харлап С.М., Разанцава М.В., Іофе Л.А., Краўчэня І.М., Мiняйлава А.Л., Пшанічнаў Ю.А., Шаўчэнка Д.М. Таксама заняткі праводзяць старшыя выкладчыкі Мінін У.Я., Жыдкова Я.А., Каралёў А.А., Ізмайлаў К.Ф., Шаўцоў В.В., Барысенка М.В., Галдобiна Т.А., Захараў Д. В., Літвіновіч Т.Н., Лыч Ю.П., Шынкевіч Т.Л. Штат вучэбна-дапаможнага персаналу складае 4 чалавекі: загадчык лабараторыі Гаўрылаў Г.С., вядучы інжынер Сазонаў В.У., вядучы лабарант Рыжанкова Л.А. і лабарант Чарнова С.І.

Заняткі праводзяцца ў сучасных лабараторыях "Электронныя прылады" і "Інфармацыйна-кіруючыя сістэмы", якія аснашчаны актуальным абсталяваннем і праграмным забеспячэннем. Для арганізацыі выканання студэнтамі практычных заданняў і лабараторных работ укаранёна і паспяхова выкарыстоўваецца сістэма кіравання навучаннем «Moodle».

Кафедра падтрымлівае цесную сувязь з навукоўцамі шэрагу ВНУ рэспублікі і актыўна выкарыстоўвае для павышэння кваліфікацыі выкладчыкаў аспірантуру і дактарантуру БелДУТ і Беларускага дзяржаўнага універсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Курсавыя і дыпломныя праекты выконваюцца на кафедры з прымяненнем камп'ютэрнай тэхнікі. Практыкуецца абарона праектаў на замежных мовах.

У навукова-даследчых гуртках кафедры студэнты займаюцца распрацоўкай кіраўнікоў прылад на аднакрыштальных мікракантролерах, вывучэннем і ўдасканаленнем метадаў ўшчыльнення моўнай і графічнай інфармацыі, спосабаў абароны інфармацыі ў сетках ад разбурэння і несанкцыянаванага доступу, распрацоўкай імітацыйных мадэляў мікраэлектронных сістэм і правядзеннем іх выпрабаванняў на бяспеку функцыянавання. Вынікі работ публікуюцца ва ўніверсітэцкіх выданнях і дакладваюцца на студэнцкіх навукова-даследчых канферэнцыях

Кафедра «Інфармацыйна-кіруючыя сістэмы і тэхналогіі» (далей «ІКСіТ») ўтворана 16 ліпеня 2018 году ў адпаведнасці з загадам рэктара універсітэту №692 ад 25.06.2018 шляхам рэарганізацыі кафедраў «Інфармацыйнае і матэматычнае забеспячэнне транспартных сістэм» факультэту кіравання працэсамі перавозак і «Аўтаматыка, тэлемеханіка і інфармацыйна-кіруючыя сістэмы» электратэхнічнага факультэту з наступным перайменаваннем выпускаючых кафедраў і ўвядзеннем іх у склад электратэхнічнага факультэта.

Кафедра «Інфармацыйна-кіруючыя сістэмы і тэхналогіі» з'яўляецца выпускаючай ў БелДУТе. Асноўным адукацыйным напрамкам дзейнасці кафедры з'яўляецца падрыхтоўка інжынераў па спецыяльнасці 1-37-02-04 «Аўтаматыка, тэлемеханіка і сувязь на чыгуначным транспарце» cа спецыялізацыяй 1-37 02 04 03 «Мікрапрацэсарныя інфармацыйна-кіруючыя сістэмы» з прысваеннем кваліфікацыі інжынер-электрык. Таксама кафедра забяспечвае планамернае і бесперапыннае навучанне студэнтаў усіх спецыяльнасцей, формаў і ступеней навучання прымянення інфармацыйных тэхналогій у рамках адпаведных агульнанавуковых, агульнапрафесійных і спецыяльных дысцыплін.

Падрыхтоўку студэнтаў ажыццяўляюць выкладчыкі, якія маюць вучоныя ступені кандыдатаў тэхнічных і фізіка-матэматычных навук і вучоныя званні дацэнта Харлап С.М., Разанцава М.В., Іофе Л.А., Краўчэня І.М., Мiняйлава А.Л., Пшанічнаў Ю.А., Шаўчэнка Д.М. Таксама заняткі праводзяць старшыя выкладчыкі Мінін У.Я., Жыдкова Я.А., Каралёў А.А., Ізмайлаў К.Ф., Шаўцоў В.В., Барысенка М.В., Галдобiна Т.А., Захараў Д. В., Літвіновіч Т.Н., Лыч Ю.П., Шынкевіч Т.Л. Штат вучэбна-дапаможнага персаналу складае 4 чалавекі: загадчык лабараторыі Гаўрылаў Г.С., вядучы інжынер Сазонаў В.У., вядучы лабарант Рыжанкова Л.А. і лабарант Чарнова С.І.

Заняткі праводзяцца ў сучасных лабараторыях "Электронныя прылады" і "Інфармацыйна-кіруючыя сістэмы", якія аснашчаны актуальным абсталяваннем і праграмным забеспячэннем. Для арганізацыі выканання студэнтамі практычных заданняў і лабараторных работ укаранёна і паспяхова выкарыстоўваецца сістэма кіравання навучаннем «Moodle».

Кафедра падтрымлівае цесную сувязь з навукоўцамі шэрагу ВНУ рэспублікі і актыўна выкарыстоўвае для павышэння кваліфікацыі выкладчыкаў аспірантуру і дактарантуру БелДУТ і Беларускага дзяржаўнага універсітэта інфарматыкі і радыёэлектронікі.

Курсавыя і дыпломныя праекты выконваюцца на кафедры з прымяненнем камп'ютэрнай тэхнікі. Практыкуецца абарона праектаў на замежных мовах.

У навукова-даследчых гуртках кафедры студэнты займаюцца распрацоўкай кіраўнікоў прылад на аднакрыштальных мікракантролерах, вывучэннем і ўдасканаленнем метадаў ўшчыльнення моўнай і графічнай інфармацыі, спосабаў абароны інфармацыі ў сетках ад разбурэння і несанкцыянаванага доступу, распрацоўкай імітацыйных мадэляў мікраэлектронных сістэм і правядзеннем іх выпрабаванняў на бяспеку функцыянавання. Вынікі работ публікуюцца ва ўніверсітэцкіх выданнях і дакладваюцца на студэнцкіх навукова-даследчых канферэнцыях.

Кафедра «Вагоны і вагонная гаспадарка» была заснаваная ў 1958 годзе. Першым загадчыкам кафедры «Вагоны і вагонная гаспадарка» быў дацэнт Цыкуноў А. Е., затым кафедру ўзначальвалі прафесар Крываручка М. З., дацэнты Бугаёў В. П., Лісічкін Э. А., Шыловіч А. У., прафесар Яршова Н. М., дацэнты Галай Э. І., Пігуноў У. У., Захарава Т. В. з 2006 па 2015 год кіраваў кафедрай к. т. н., дацэнт Пігуноў А. У.

Вялікая заслуга ў станаўленні і развіцці кафедры належыць прафесару Крываручку М. З., які ўзначаліў кафедру ў 1964 годзе і заснаваў Беларускую навуковую школу вагоннай гаспадаркі.

Навучальны працэс на кафедры вялі д.т.н., прафесар В. І. Сянько,  д.т.н. дацэнт Галай Э. І., к.т.н. прафесар Чэрнін І. Л., к.т.н., дацэнты Лісічкін. Э. А., Пігуноў У. У., Захарава Т. В., Разон В.Ф., Пігуноў А.У., Гурскі Е.П., Рудаў П.К., Васільеў С.М., Чэрнін Р.І., ст. выкладчыкі Гагіна Л.Н., Галай. Е.Э., асістэнты Ясько Н.А, Маісейчыкава В.М. Падрыхтоўка спецыялістаў ажыццяўлялася па спецыяльнасці «Рухомы састаў чыгуначнага транспарту», а таксама выкладаліся асобныя дысцыпліны па іншых спецыяльнасцях.

У 1964 годзе пры кафедры была адкрыта аспірантура. Пад кіраўніцтвам Мікалая Захаравіча Крываручка падрыхтаваны 1 Доктар і 15 кандыдатаў тэхнічных навук, сярод якіх д.т.н., прафесар Сянько В. І., д.т.н. Галай Э. І., д.т.н. Пуцята А. У., к.т.н., дацэнты Лісічкін Э. А., Чэрнін І. Л., Разон В. Ф., Пігуноў У. У., Пігуноў А. У., Гурскі Е. П., Чэрнін Р. І., Рудоў П. К.

Падрыхтоўкай аспірантаў і дактарантаў кіравалі д.т.н., прафесар Сянько В.І. і д.т.н. Галай Э.І. пад кіраўніцтвам д.т.н., прафесара Сянько В.І. выкананы і абаронены кандыдацкія дысертацыі Пігуновым А.У., Пуцята А.У., Гурскім Е.П., Васільевым С.М., Пастуховым М. І., Чарніным Р. І. У 2012 годзе доктарскую дысертацыю абараніў Пуцята А. У. Пад кіраўніцтвам д. т. н. Галая Э. І. выканана і абаронена кандыдацкая дысертацыя Рудавым П. К.

З моманту ўтварэння кафедры пачалася актыўная праца па стварэнні сучасных дапаможнікаў па асноўных курсах. Першай фундаментальнай працай быў падручнік прафесара Крываручкі М. З. «Вагонная гаспадарка», выдадзены ў 1961 годзе, які стаў адзіным у той час падручнікам па вагоннай гаспадарцы для студэнтаў чыгуначных ВНУ і інжынерна-тэхнічных работнікаў чыгуначнага транспарту. Падручнік шмат разоў перавыдаваўся, у тым ліку ў Польшчы, Кітаі, Карэі і на Кубе.

Выкладчыкамі кафедры выдадзены 27 падручнікаў і манаграфій і больш за 200 навучальных дапаможнікаў і метадычных распрацовак. Сярод іх падручнікі для ВНУ: Крываручка М.З., Грыдзюшка В.І., Бугаёў В.П. «Вагонная гаспадарка» (1976); Грыдзюшка В.І., Бугаёў В.П., Крываручка М.З. «Вагонная гаспадарка» (1988); падручнікі для тэхнікумаў і каледжаў: Пастухоў І.Ф. і інш. «Вагоны» (1988); Грыдзюшка В.І., Бугаёў В.П., Сузова А.Ф. «Эканоміка, арганізацыя і планаванне вагоннай гаспадаркі» (1980); Галай Э.І., Каверын В.В., Калядка І.А. «Мантаж, эксплуатацыя і рамонт пад’ёмна-транспартных машын» (1990); Пастухоў І.Ф., Пігуноў У.У., Кошкалда Р.О. «Канструкцыя вагонаў» (2000); навучальныя дапаможнікі для ВНУ: Галай Э. І «Тармазы лакаматываў і вагонаў: праблемы і перспектывы » (I. 1992; II. 1993); Галай. Э. I. «Тармазы цягнікоу» (1999); Сянько В. І. «Тэхнічнае абслугоўванне вагонаў» (2001); Сянько В.І., Чэрнін І.Л., Бычак І.С. «Тэхнічнае абслугоўванне вагонаў. Арганізацыя рамонту грузавых вагонаў» (2002), Галай Э.І. «Павышэнне эфектыўнасці электрапнеўматычных тармазоў цягнікоў» (2002); Пігуноў У. У. «Хадавыя часткі вагонаў. Разлік дэталяў» (2005); Лісічкін Э.А., Разон В.Ф., Гарошка В.М. «Электраабсталяванне судоў» (2006); Разон В.Ф. «Аўтаматычнае кіраванне машынамі цыклічнага дзеяння» (2008); Галай Э. І. «Тармазныя сістэмы чыгуначнага транспарту. Канструкцыя тармазнога абсталявання» (2010); манаграфіі: Галай Э.І. «Павышэнне эфектыўнасці электрапнеўматычных тармазоў цягніка» (2002); Сянько В.І. «Эканоміка-матэматычныя метады і мадэлі ў планаванні вагоннай гаспадаркі» (2001) і «Удасканаленне арганізацыі тэхнічнага абслугоўвання і бягучага рамонту вагонаў» (2002); Сянько В.І., Пігуноў А.У. «Комплексная ацэнка рэшткавай нясучай здольнасці кузаваў пасажырскіх вагонаў» (2004); Сянько В.І., Пуцята А.У., Шыманоўскі А.О. «Трываласць кузава чыгуначнай цыстэрны з улікам перамяшчэння перавозімага вадкага грузу» (2006); Сянько В.І., Гурскі Е. П. «інфармацыйныя мадэлі ў кіраванні вагоннымі паркамі» (2010),. Сянько В. І., Гурскі Е. П., Шаўчэнка Д. Н., Сянько. Л.В «Планаванне працы вагоннай гаспадаркі з выкарыстаннем метадаў матэматычнага мадэлявання» (2012); Пигунов У. У., Пигунов А. У. «Будаўнічая механіка вагонаў» (2013); Галай Э.І., Галай Е.Э., Рудаў П.К. «Тармазныя сістэмы чыгуначнага транспарту. Разлік пнеўматычных тармазоў» (2014).

Шматлікія навучальныя дапаможнікі і метадычныя ўказанні, выдадзеныя праз РВА БелДУТ (БелІІЧТ), цалкам забяспечвалі правядзенне ўсіх відаў заняткаў, курсавое і дыпломнае праектаванне. Найважнейшым напрамкам удасканалення навучальнага працэсу на кафедры стала выкарыстанне матэматычных метадаў і вылічальнай тэхнікі ў інжынерных разліках. Значны ўнёсак у гэтую працу ўнеслі Сянько В.І., Яршова Н. М., Пастухоў І.Ф., Пігуноў У.У., Разон В.Ф., Захарава Т.В., Гагіна Л. Н., Акулаў Н. В. і інш.

У падрыхтоўцы высокапрафесійных спецыялістаў-вагоннікаў кафедра цесна ўзаемадзейнічала з Беларускай чыгункай. У 1987 г. быў афіцыйна арганізаваны і актыўна функцыянаваў філіял кафедры на Гомельскім ВРЗ, праводзіліся практычныя заняткі ў вагонным дэпо, у галіновых навукова-даследчых лабараторыях, на выпрабавальным цэнтры чыгуначнага транспарту «СЕКА». Гэта дазваляла студэнтам замацаваць на практыцы тэарэтычныя веды тэхналогіі рамонту і тэхнічнага абслугоўвання вагонаў, набыць навыкі навуковых даследаванняў, выконваць рэальныя практычныя распрацоўкі.

Навуковая праца на кафедры вялася з моманту яе заснавання. Навуковы напрамак кафедры быў сфармаваны заснавальнікам навукі аб вагоннай гаспадарцы прафесарам Крываручка М.З. Даследаванні выконваліся па заказах МШЗ СССР і чыгунак. Вынікі навуковых распрацовак сталі асновай кіруючых дакументаў МШЗ СССР, выкарыстоўваліся і выкарыстоўваюцца пры выбары канструкцыі і мадэрнізацыі пасажырскіх і грузавых вагонаў, стварэнні новых тэхналагічных працэсаў і ўдасканаленні арганізацыі рамонту і тэхнічнага абслугоўвання вагонаў.

Істотнае развіццё атрымала транспартная навука ў даследаваннях д.т.н., прафесара Сянько В.І. у галіне прагназавання функцыянавання вагоннай гаспадаркі на перспектыву і арганізацыі перыядычных відаў рамонту вагонаў. Д.т.н. Э. І.  Галаем распрацаваныя тэарэтычныя асновы хуткаснага рэгулявання тармазной сілы пасажырскага рухомага складу, якія дазваляюць значна павысіць бяспеку перавозкі пасажыраў.

Галіновая навукова-даследчая лабараторыя «Тармазныя сістэмы рухомага саставу» (кіраўнік – д.т.н. Галай Э.\І.) вырашала жыццёва важныя задачы па ўдасканаленні канструкцыі, тэхнічнага абслугоўвання і рамонту аўтатармазоў, непасрэдна звязаных з бяспекай руху на Беларускай чыгунцы. Неаднаразова выкладчыкі выязджалі ў замежныя камандзіроўкі па запрашэнні калег з іншых дзяржаваў для вырашэння актуальных транспартных праблем.

У 1997 годзе пад кіраўніцтвам прафесара В.І. Сянько была створана галіновая навукова-даследчая лабараторыя «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага складу». У лабараторыі вырашаліся як аператыўныя, так і перспектыўныя задачы па аздараўленні, мадэрнізацыі і падаўжэнні тэрміну службы вагонаў, удасканаленні і развіцці вагоннай гаспадаркі Беларускай чыгункі.

У 2009 годзе пад кіраўніцтвам прафесара Сянько В.І. быў арганізаваны выпрабавальны цэнтр чыгуначнага транспарту («СЕКА»), які дазваляе праводзіць увесь комплекс натурных трывальных выпрабаванняў канструкцыі вагонаў, новых і мадэрнізаваных.

Вынікі навуковай, навукова-педагагічнай дзейнасці адлюстраваныя ў шматлікіх працах, публікацыях у айчынных і замежных выданнях. Выкладчыкі кафедры – удзельнікі шматлікіх навукова-тэхнічных канферэнцый і сімпозіумаў.

Таленавітыя маладыя выкладчыкі актыўна займаліся навукова-даследчай працай. Узнагароджаны прэміяй Гомельскага аблвыканкама таленавітых маладых навукоўцаў за актыўную навуковую дзейнасць Пігуноў А.У., Васільеў С.М., Гурскі Е. П., Чарнін Р.І.

Выкладчыцкі склад кафедры на працягу многіх гадоў праводзіў заняткі ў Інстытуце павышэння кваліфікацыі кіраўнікоў і спецыялістаў чыгуначнага транспарту.

На кафедры функцыянавала 9 студэнцкіх навукова-даследчых гурткоў. Вынікам творчай дзейнасці з’явіліся ўзнагароды і прызавыя месцы ў рэспубліканскім конкурсе студэнцкіх навуковых работ. Студэнтамі атрымана 42 аўтарскіх пасведчанні і патэнты на вынаходніцтвы, у тым ліку, пад кіраўніцтвам дацэнтаў Чарніна І.Л.-28, Жалязнякова А. Д. – 1, Галая Э.І. –  2, Рудава П.К.-11.

Кафедра «Неразбуральны кантроль і тэхнічная дыягностыка» адна з «маладых» кафедраў універсітэта. Яна была створана 1 лютага 2003 г. згодна з загадам рэктара БелДУТ  прафесара, д.т.н. Сянько В.І. (№ 38 ад 16 студзеня 2003 г.). Загадчыкам кафедры быў прызначаны д.т.н., прафесар Халадзілаў А. В.

Забеспячэнне якасці розных аб’ектаў тэхнікі немагчыма без выкарыстання на ўсіх стадыях іх жыццёвага цыклу тэхнічных сродкаў неразбуральнага кантролю і дыягнаставання. Інтэлектуалізацыя сродкаў НК і ТД прад’яўляе павышаныя патрабаванні да спецыялістаў, якія працуюць у гэтай галіне.

У сувязі з гэтым стварэнне новай кафедры з’явілася актуальным і, як паказала жыццё, яе выпускнікі апынуліся запатрабаванымі ў розных галінах прамысловасці Рэспублікі Беларусь.

1 студзеня 2016 г. шляхам аб’яднання кафедраў «Вагоны і вагонная гаспадарка» і «Неразбуральны кантроль і тэхнічная дыягностыка» была ўтворана кафедра «Вагоны».

У 2018 годзе Галай Е.Э. абараніла кандыдацкую дысертацыю на тэму «Павышэнне эфектыўнасці дзеяння аўтаматычных рэгулятараў грузавых рэжымаў тармажэння вагона».

За апошнія гады былі выдадзены вучэбныя дапаможнікі: Пігуноў У.У., Пігуноў А.У. «Трываласць рухомага саставу чыгуначнага транспарту» (2016), Сянько В.І., Гурскі Е.П., Чарнін Р.І., Чарнін І.Л. «Грузавыя вагоны чыгунак» (2018) і Пігуноў У.У., Пігуноў А.У. «Канструкцыі ходавых частак вагонаў» (2018).