Суправаждальныя дакументы аб інфармацыйным мадэляванні

wordЗагад МаіБ № 70 от 16.03.2018 «Аб укараненні тэхналогіі інфармацыйнага мадэлявання»

wordЗагад МаіБ № 104 от 24.04.2018 «Аб стварэнні працоўнай групы»

 

BIM (Building Information Modeling или Building Information Model) — інфармацыйнае мадэляванне будынку або інфармацыйная мадэль будынку.

Інфармацыйнае мадэляванне будынку – гэта падыход да ўзвядзення, абсталявання, забеспячэння эксплуатацыі і рамонту будынку (да кіравання жыццёвым цыклам аб’екта), дзеля якога неабходны збор і комплексная апрацоўка ў працэсе праектавання ўсёй архітэктурна-канструктарскай, тэхналагічнай, эканнамічнай і іншай інфармацыі аб будынку з усімі яе ўзаемасувязямі і залежнасцямі, калі будынак і ўсё, што датычыцца яго разглядаецца як адзіны аб’ект.

Трохмерная мадэль будынку або іншага будаўнічага аб’екту, звязаная з інфармацыйнай базай дадзеных, у якой кожнаму элементу мадэлі магчыма прысваеннне дадатковых атрыбутаў. Асаблівасць такога падыходу заключана ў тым, што будаўнічы аб’ект праектуецца фактычна як адзінае цэлае. І змяненне якога-небудзь з ягоных параметраў цягне за сабою аўтаматычнае змяненне астатніх звязаных з ім параметраў і аб’ектаў, аж да чарцяжоў, візуалізацый, спецыфікацый і каляндарнага графіка.

ВІМ мае дзве галоўных перавагі перад CAD

  1. Мадэлі і аб’екты кіравання ВІМ – гэта не проста графічныя аб’екты, гэта інфармацыя, што дазваляе аўтаматычна ствараць чарцяжы і справаздачы, выконваць аналіз праекта, мадэляваць графік выкананння работ, эксплуатацыю аб’ектаў і г.д., дае калектыву будаўнікоў неабмежаваныя магчымасці для прыняцця найлепшага рашэння з улікам усіх наяўных дадзеных.
  2. ВІМ падтрымлівае размеркаваныя групы, таму людзі, інструменты і задачы могуць эфектыўна і сумесна выкарыстоўваць гэтую інфармацыю на працягу ўсяго жыццёвага цыкла будынку, што выключае збыткоўнасць, паўторны ўвод і страту дадзеных, памылкі пры іх перадачы і пераўтварэнні.

Тэхналогія ВІМ – інфармацыйнае мадэляванне аб’ектаў – спрашчае сумесную работу і дазваляе кантраляваць і ліквідаваць калізіі на кожным этапе праектавання.

 

Праектаванне Ў AUTODESK REVIT

AUTODESK REVIT, або проста REVIT – спецыялізаваны праграмны комплекс, прызнначаны для мадэлявання будынкаў.

Хто карыстаецца REVIT:

  • архітэктары - Revit Architecture;
  • праектыроўшчыкі нясучых канструкцый - Revit Structure;
  • праектыроўшчыкі інжынерных сетак і сістэм - Revit MEP.

Што можна зрабіць з дапамогай комплекса REVIT:

  • трохмернае мадэляванне элементаў будынкаў і пляскатага чарчэння элементаў афармлення;
  • стварэнне карыстальніцкіх аб’ектаў;
  • арганізацыі сумеснай працы над праектам, пачынаючы ад канцэпцыі і завяршаючы выпускам працоўных чарцяжоў і спецыфікацыяў.

База дадзеных REVIT можа змяшчаць інфармацыю аб праекце на розных этапах жыццёвага цыклу будынку, ад распрацоўкі канцэпцыі да будаўніцтва і зняцця з эксплуатацыі.

Як працуе сістэма:

У праграмным комплексе ёсць магчымасць стварэння агульнай трохмернай мадэлі будынку, якая ўмоўна разбіваецца на працоўныя плоскасці, адкуль бяруцца ўсе аналізуемыя элементы (калоны, сцены, падмуркі, перакрыцці). Элементы бяруцца з загружанных сямействаў (у праграме прадугледжана магчымасць стварэння сваіх сямействаў).

  • Капітальны рамонт памяшканняў у будынку інтэрнату па вул. Чырвонаармейская 6а г. Гомеля.
  • Капітальны рамонт фасадаў і замена аконных блокаў у будынку НДІ «Навуковы цэнтр комплексных транспартных праблем» па вул. Савецкая, 25 г. Гомеля.
  • Праект усталявання супрацьпажарных перашкод у калідорах інтэрнатаў № 1,2,3,4 УА «БелДУТ».
  • Мадэрнізацыя ўчастка цеплатрасы ад ЦК­-12-2-27/2 да ўводу ў цеплавы вузел будынку вучэбнага корпусу № 1 па вул.Кірава, 34 г. Гомеля.
  • Мадэрнізацыя сістэмы асвятлення лекцыйных і лабараторных аўдыторый № 1, 3, 4 УА «БелДУТ» з усталяваннем энергазберагальных свяцільнікаў.
  • Замена аконных блокаў у лекцыйных аўдыторыях 170 і 180 і прылеглых калідорах вучэбнага корпусу № 2 УА «БелДУТ» па вул. Камсамольскай, 13 г. Гомеля
  • Электразабеспячэнне будынку кантрольна-прапускнога пункта вучэбнага палігона УА «БелДУТ» у пер. Зялёны, 1 пас. Пабеда.
  • Рамонт памяшканняў другога паверху сталоўкі УА «БелДУТ» па вул.Кірава, 36 г. Гомеля.
  • Мадэрнізацыя складскога памяшкання на 1-м паверсе спартыўнага комплексу УА «БелДУТ» па вул. Камсамольскай, 10 г. Гомеля.
  • Уваходная группа УА «БелДУТ» з боку вуліцы Кірава- праспекта Перамогі.

Навукова-даследчая дзейнасць аддзела ўключае:

  1. Выкананне фундаментальных і прыкладных навуковых даследванняў і эксперыментальных распрацовак.
  2. Арганізацыю і правядзенне навуковых кангрэссаў, канферэнцый, сімпозіўмаў, семінараў, выставаў і інш.

Пералік асноўных навуковых накірункаў:

  1. Сучасныя метады разліку элементаў будынкаў і збудаванняў і іх сістэм і падыходы да будаўніцтва і рэканструкцыі будынкаў і збудаванняў.
  2. Уплыў гаспадарчай дзейнасці на экалагічны стан навакольнага асяроддзя.
  3. Актуальныя праблемы будаўніцтва, рэканструкцыі і эксплуатацыі будынкаў, збудаванняў і інжынерных сістэм.
  4. Актуальныя праблемы эканомікі і кіравання ў будаўніцтве і жыллёва-камунальнай гаспадарцы.

Навуковы склад праектна-даследчага аддзелу: 1 кандыдат тэхнічных навук; 1 магістр тэхнічных навук; 1 магістрант тэхнічных навук

Навукова-даследчая дзейнасць аддзела ўключае:

  1. Выкананне фундаментальных і прыкладных навуковых даследванняў і эксперыментальных распрацовак.
  2. Арганізацыю і правядзенне навуковых кангрэссаў, канферэнцый, сімпозіўмаў, семінараў, выставаў і інш.

Пералік асноўных навуковых накірункаў:

  1. Сучасныя метады разліку элементаў будынкаў і збудаванняў і іх сістэм і падыходы да будаўніцтва і рэканструкцыі будынкаў і збудаванняў.
  2. Уплыў гаспадарчай дзейнасці на экалагічны стан навакольнага асяроддзя.
  3. Актуальныя праблемы будаўніцтва, рэканструкцыі і эксплуатацыі будынкаў, збудаванняў і інжынерных сістэм.
  4. Актуальныя праблемы эканомікі і кіравання ў будаўніцтве і жыллёва-камунальнай гаспадарцы.

Навуковы склад праектна-даследчага аддзелу: 1 кандыдат тэхнічных навук; 1 магістр тэхнічных навук; 1 магістрант тэхнічных навук.

нумар тэлефона/факса: +375 29 358 02 93

адрас эл. пошты:  pio@bsut.by

Праектна-канструктарскі аддзел (ПКА) быў створаны 10.11.2009 года, для распрацоўкі праектна-каштарыснай дакументацыі і рэарганізаваны ў 2018 годзе. ПКА з’яўляецца функцыянальным структурным падраздзяленнем Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта транспарту. Аддзел падпарадкоўваецца прарэктару па навуковай працы.  У сваёй дзейнасці ПКА кіруецца нарматыўнымі і метадычнымі дакументамі Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва Рэспублікі Беларусь, Міністэрстве транспарту і камунікацый Рэспублікі Беларусь, Уставам універсітэта, загадамі і распараджэннямі рэктара.

Напрамкі дзейнасці праектна-канструктарскага аддзелу:

  • падрыхтоўка зыходных дадзеных для праектавання;
  • дапамога ў атрыманні тэхнічных умоваў і зыходна-дазвольнай дакументацыі;
  • эскізнае праектаванне;
  • абследванне будынкаў і збудаванняў;
  • распрацоўка праектнай і працоўнай дакументацыі на будаўніцтва, рэканструкцыю, рэстаўрацыю і капітальны рамонт будынкаў і збудаванняў;
  • аўтарскі нагляд функцыі генеральнага праектыроўшчыка.

Pko

Штогод на кафедры арганізуюцца заняткі па ўдасканаленні тэхнічных сістэм інфармацыйнага забеспячэння транспартных тэхналагічных працэсаў, абароне інфармацыі ў гэтых сістэмах, сучасным транспартным радыёсістэмы, будаўніцтве і эксплуатацыі валаконна-аптычных сістэм сувязі для груп слухачоў Інстытута павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кіраўнікоў і спецыялістаў транспартнага комплексу Рэспублікі Беларусь, з лiку ІТП Беларускай чыгункі.

foto1

Група слухачоў ІПК з загадчыкам кафедры У. Р. Шаўчуком і дацэнтам У. М. Фамічовым перад уваходам ва ўніверсітэт транспарту

foto2

Дацэнт У. М. Фамічоў з групай слухачоў ІПК перад пачаткам заняткаў у Гомельскім філіяле РУП электрасувязі "Белтэлекам"

foto1

Група слухачоў ІПК з загадчыкам кафедры У. Р. Шаўчуком і дацэнтам У. М. Фамічовым перад уваходам ва ўніверсітэт транспарту

foto2

Дацэнт У. М. Фамічоў з групай слухачоў ІПК перад пачаткам заняткаў у Гомельскім філіяле РУП электрасувязі "Белтэлекам"

foto1

Група слухачоў ІПК на выязных занятках у Цэнтры сувязі РУП «Гомельтранснефть Дружба», тлумачэнні дае выпускнік кафедры 2004 года інжынер лінейных збудаванняў Службы сувязі НПС «Гомель» М. В. Булгак

foto2

Група слухачоў ІПК на універсітэцкім аўтобусе адпраўляецца на выязныя практычныя заняткі

foto1

Азнаямленне з асаблівасцямі падвескі валаконна-аптычнага кабеля на апорах кантактнай сеткі

foto2

Загадчык кафедры дацэнт У. Р. Шаўчук і дацэнт П. М. Буй з групай слухачоў ІПК перад пачаткам заняткаў у кафедральным кампутарным класе

 

01
01

Пачатак гісторыі кафедры быў пакладзены ў 1965 г., калі ў Беларускім інстытуце інжынераў чыгуначнага транспарту (БелІІЧТ) быў ажыццяўлёны першы набор студэнтаў па завочнай форме навучання на спецыяльнасць «Аўтаматыка, тэлемеханіка і сувязь на чыгуначным транспарце».

20 чэрвеня 1966 г. у БелІІЧТ была ўтворана кафедра «Аўтаматыка, тэлемеханіка і сувязь на чыгуначным транспарце», у склад якой увайшлі выкладчыкі кафедраў «Арганізацыя руху цягнікоў» і «Эксплуатацыя чыгунак», якія выкладалі дысцыпліны СЦБ і сувязі.

03

Злева-направа: загадчык кафедры «Аўтаматыка, тэлемеханіка і сувязь на чыгуначным транспарце» дацэнт Карнееў П. Я., дацэнт Семянюта М.Ф., старшы выкладчык Крупскі В. Ф. (1969 г.)

У 1968 г. у БелІІЧТ на спецыяльнасць «Аўтаматыка, тэлемеханіка і сувязь на чыгуначным транспарце» быў ажыццяўлёны першы набор студэнтаў дзённай формы навучання.

1 ліпеня 1971 г. быў падпісаны загад МШЗ СССР № Е-14359 аб стварэнні на Электратэхнічным факультэце Беларускага інстытута інжынераў чыгуначнага транспарту выпускаючых кафедраў «Аўтаматыка і тэлемеханіка на чыгуначным транспарце» і «Электрычная сувязь на чыгуначным транспарце».

У чэрвені 1973 г. кафедрай «ЭСЧТ» ўпершыню на тэрыторыі цяперашняй Беларусі быў ажыццяўлёны выпуск інжынераў-сувязістаў, якія скончылі ВНУ па дзённай форме навучання.

У адпаведнасці з рашэннем вучонага савета Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта транспарту ад 30 чэрвеня 1993 г. кафедра «Электрычная сувязь на чыгуначным транспарце» была перайменаваная ў кафедру «Сістэмы перадачы інфармацыі».

04

Заснавальнік і першы загадчык кафедры «Электрычная сувязь на чыгуначным транспарце» – Ганаровы чыгуначнік, Ганаровы прафесар БелДУТ, акадэмік Міжнароднай Акадэміі Сувязі, Ганаровы акадэмік МАН, кандыдат тэхнічных навук, прафесар Семянюта Мікалай Філіпавіч (працаваў на кафедры з лютага 1969 па красавік 2007, кіраваў кафедрай: ліпень 1971 – кастрычнік 1981, студзень 1988 – сакавік 1990).

У ліпені 2018 г. была створана кафедра «Аўтаматыка, тэлемеханіка і сувязь» шляхам аб’яднання кафедраў «Сістэмы перадачы інфармацыі» і «Аўтаматыка і тэлемеханіка».

Загадчыкам кафедры стаў яе першы выпускнік дзённай формы навучання (1973) Шаўчук Уладзімір Рыгоравіч

05

Пасяджэнне кафедры «АТЧТ» ў 1973 годзе (справа-налева: Карнееў П. Я., Бессоненка А. В., Савельеў А.Н., Кунін В.Х., Шырокі А.А., Дзякаў Е.І., Леонава Л. М., Каўрыга А. М., Крупскі В.Ф., Хабібулін Д. А., Модзін М.К., Шадрына Г.А., Мірашнічэнка Т.В.)

06

Склад кафедры «ЭСЧТ» у 1987 г. (злева-направа: першы шэраг - Бессоненка А.В., Касцёнак М.С., Семянюта М.Ф., Шаўчук У.Р.; другі шэраг - Сцельнікава Т.П., Фомічаў В.М., Каралёў Н.Ф., Щуплякова Г.І., Бессоненка С.А., Кастрама В.С., Цыганкоў А.С., Нафтольскі М. В.)

07

Склад кафедры «Сістэмы перадачы інфармацыі» ў 2017 г. (злева направа: першы шэраг – Белаўсава Е.С., Фомічаў В.М., Шаўчук У.Р., Карпенка Т.І., Бартноўскі А.А.; другі шэраг – Матусевіч В.О., Палавінкін В.В., Татур С.С., Жыгалін І.А., Буй П.М., Мельнічэнка В.І.)