5
8
4
6

3

14

16

24

foto1

Капитальный ремонт маневрового локомотива

foto1

Ремонт локомотивов

foto1

ТЭП60

foto1

ТЭП70

 

foto2Наши выпускники

foto4

foto2

foto3

foto4

 

foto1

Капітальны рамонт манеўровага лакаматыва

foto1

Рамонт лакаматываў

foto1

ТЭП60

foto1

ТЭП70

 

foto2Нашы выпускнікі

 

Паважаныя абитурыенты!

У гэтым раздзеле вы можаце

 

Мы з радасцю адкажам на ўсе вашы пытанні.

Задавайце пытанні

 

Вітаем

у Беларускім дзяржаўным ўніверсітэце

транспарту!

Перспектыўныя навуковыя распрацоўкі:

  • Распрацоўка стратэгічных напрамкаў развіцця і эфектыўнага выкарыстання асноўных фондаў транспартных арганізацый.
  • Даследаванне ўмоў перавозкі небяспечных грузаў і стварэнне сучасных тэхналогій іх бяспечнай транспарціроўкі рознымі відамі транспарту.
  • Распрацоўка стратэгічных напрамкаў інавацыйнага развіцця транспартных арганізацый розных відаў транспарту.
  • Распрацоўка абгрунтоўваючых матэрыялаў па інвестыцыях у развіццё транспартных арганізацый розных відаў транспарту.
  • Распрацоўка стратэгічных напрамкаў развіцця ўзаемадзеяння розных відаў транспарту пры забеспячэнні імпарту і экспарту нафтапрадуктаў у Рэспубліцы Беларусь.
  • Стварэнне тэарэтычных і метадычных асноў, навучанне персаналу навыкам аператыўнага кіравання фінансавымі рэсурсамі чыгунак Украіны.

За перыяд работы НДЛ КЭВТ выканана 218 навукова-інжынерных праектаў, апублікавана звыш 260 навуковых прац.

Асноўныя навуковыя распрацоўкі, выкананыя па заданні адміністрацыйных органаў Рэспублікі Беларусь:

  • Праграма развіцця чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь на перыяд 2011-2015 гадоў.
  • Канцэпцыя развіцця транспартнага комплексу Саюзнай дзяржавы.
  • Канцэпцыя развіцця пасажырскага транспарту Рэспублікі Беларусь.
  • Праграма сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2011-2015 гады (транспартны сектар).
  • Канцэпцыя развіцця пасажырскага грамадскага транспарту ў гарадах і прыгарадных зонах Гомельскай вобласці.

Напрамкі навуковай дзейнасці:

Арганізацыя уваходнага кантролю матэрыялаў верхняй будовы пуцi і маніторынг стану пуцявой гаспадаркі з распрацоўкай мер па ўдасканаленні і павышэнню надзейнасці і даўгавечнасці працы чыгуначнага пуцi і ўсіх яго элементаў.

Асноўныя навуковыя напрамкі работы НДЛ «Пуць»:

  • павышэнне надзейнасці і стану чыгуначнага пуцi на аснове машынiзацii яго забеспячэння;
  • комплекснае развіццё сістэмы вядзення пуцявой, рэйкавай, стрэлачнай і шпальнай гаспадаркі;
  • распрацоўка новых і ўдасканаленне існуючых канструкцый верхняй будовы чыгуначнага пуцi з прадаўжэннем тэрміну іх службы;
  • пашырэнне сфер прымянення бязстыкавога пуцi, распрацоўка рэкамендацый па аптымальных сфэрах ягонага выкарыстання і павышэнню надзейнасці і эфектыўнасці яго працы;
  • распрацоўка і ўкараненне новай кіруючай, нарматыўнай і інструктыўнай дакументацыі ў сферы пуцявой гаспадаркі з улікам асаблівасцяў Беларускай чыгункі;
  • распрацоўка рэкамендацый па вядзенні пуцявой гаспадаркі метрапалітэнаў і трамвайных пуцей;
  • абследаванне надзейнасці і пашпартызацыя пад'язных чыгуначных пуцей несупольнага карыстання.

За апошнія гады супрацоўнікамі лабараторыі распрацаваны наступныя асноўныя дакументы ў сферы пуцявой гаспадаркі, якія зацверджаны і ўведзены ў дзеянне на Беларускай чыгунцы:

  • Правілы па ахове працы пры забеспячэннi і рамонце пуцi і збудаванняў;
  • Тэхнічныя ўказанні па прыладзе, кладцы, забеспячэнню i рамонту бязстыкавога пуцi;
  • Бягучае забеспячэнне чыгуначнага пуцi. Тэхнічныя патрабаванні і арганізацыя работ;
  • Інструкцыя аб сістэме вядзення пуцявой гаспадаркі;
  • Інструкцыя па бягучым забеспячэннi пуцi і кантактнай рэйкі Мінскага метрапалітэна;
  • Ультрагукавы кантроль зварных стыкаў рэек дэфектаскопам УДС2-РДМ-3. Методыка выканання кантролю;
  • Ультрагукавы кантроль рэек у пуцi дэфектаскопам УДС-2-РДМ-2. Методыка выканання кантролю;
  • Драўляныя шпалы і брусы. Патрабаванні па забеспячэнню і эксплуатацыі;
  • Пастаянныя дыскі памяншэння хуткасці, пастаянныя і пераносныя сігналы, пуцявыя і сігнальныя знакі. Агульныя тэхнічныя патрабаванні;
  • Хопер-дазатары. Кіраўніцтва па эксплуатацыі;
  • Парадак і правілы прыёмкі работ па рамонце чыгуначнага пуцi;
  • Ультрагукавы кантроль зварных стыкаў рэек і участкаў рэек, якія падлягаюць другаснаму кантролю, дэфектаскапам УДС2-РДМ-33
  • Ультрагукавы кантроль рэек у шляху дэфектаскапам УДС2-РДМ-22;
  • Ультрагукавы кантроль рэек і стрэлачных пераводаў дэфектаскапам УДС1-РДМ-1М1;
  • Водабарацьба. Кіраўніцтва па падрыхтоўцы збудаванняў пуцявой гаспадаркі і аб'ектаў водазабеспячэння да крыгаходу і пропуску вясновых і ліўневых вод;
  • Чыгуначны пуць і іншыя прылады пуцявой гаспадаркі. Сярэднія нормы расходу матэрыялаў і вырабаў на бягучае забеспячэнне і рамонт;
  • Вагоны-самазвалы (думпкары). Кіраўніцтва па эксплуатацыі.

Распрацаваны наступныя стандарты арганізацыі:

  • Бяспека руху цягнікоў пры вытворчасці дарожных работ;
  • Эксплуатацыя пераездаў;
  • Снегабарацьба;
  • Бязстыкавы пуць. Прылада, кладка, забеспячэнне і рамонт звышдоўгіх рэйкавых бізуноў;
  • Земляное палатно чыгуначнага пуцi. Забеспячэнне і рамонт.

З удзелам супрацоўнікаў НДЛ «Пуць» выкладзены бiзуны бязстыкавога пуцi даўжынёй ад 3 да 10 км на Калінкавіцкай, Гомельскай і інш. дыстанцыях пуцi, а на Мінскай дыстанцыі пуцi эксплуатуюцца рэйкавыя бiзуны даўжынёй 20 км. Пры гэтым узрастае эканомія металу, зніжаецца супраціўленне руху цягнікоў і скарачаюцца выдаткі на цягу цягнікоў. Укараняюцца новыя тэхналогіі на кладку і забеспячэнне бязстыкавога пуцi. Кладка рэйкавых бізуноў бязстыкавога пуцi ў межах блок-участка дазваляе атрымаць значны гадавы эканамічны эфект.

foto01

Аддзяленне Працягласць бязстыкавы шляху, км
Мінскае 1284
Баранавіцкае 702
Брэсцкае 596
Гомельскае 751
Магілёўскае 429
Віцебскае 626

Распрацавана і ўкаранёна тэхналогія прымусовага ўвядзення рэйкавых бізуноў ў аптымальны рэжым працы на Барысаўскай дыстанцыі пуцi, якая дазваляе зэканоміць на кладцы кожнай пары бізуноў бязстыкавога пуцi.

На тры гады падоўжаны мiжрамонтны тэрмін службы рэек Мінскага метрапалітэна. Разам з гэтым не застаюцца ў баку праблемы пуцявой гаспадаркі трамвайных упраўленняў і пад'язных пуцей прамысловага транспарту.

Па заданні Арганізацыі супрацоўніцтва чыгунак (АСЧ) распрацавана памятка «Дыягностыка стану стыкавых зазораў зьвяньявога пуцi і прагназаванне надзейнасці яго працы», у якой дадзены рэкамендацыі па вызначэнні рэжымаў працы зьвяньявога пуцi, распрацаваны парадак аналізу стану стыкавых зазораў і на яго аснове выраблена прагназаванне тэмпературнай надзейнасці працы 25- і 30-метровых рэек у момант наступлення экстрэмальных альбо блізкіх да іх тэмператур. Памятка рэкамендавана да ўкаранення V камісіяй АСЧ ва ўсіх краінах-удзельніцах.

Нашпальные падрэйкавыя пракладкі, распрацаваныя НДЛ «Пуць», выпускаюцца ў цяперашні час ТДА «Рэсурс - НПФ» i дазваляюць падоўжыць тэрмін службы шпал на 6-8 гадоў, валодаюць высокімі характарыстыкамі матэрыялу, абароненага пяццю аўтарскімі сведчаннямі, і нізкай коштам у параўнанні з аналагамі.

foto02
foto03
foto04
foto05
foto06
foto07

Работнікамі лабараторыі атрымана 32 аўтарскіх пасведчання, з якіх 30 за апошнія 25 гадоў.

Асноўныя вынікі працы даложаны на міжнародных канферэнцыях і сімпозіумах у Расіі (Масква, Іркуцк, Новасібірск), Украіне (Кіеў, Дняпро, Цернопаль), Балгарыі (Варна), Кітаі (Ухань).

Лабараторыя забяспечана ўсім неабходным абсталяваннем і прыстасаваннямі для правядзення вышэй апісанага пераліку работ: комплекс прыбораў і абсталявання для хімічнага аналізу металаў, металаграфічных даследаванняў, ацэнкі механічных уласцівасцяў, трыбатэхнiчных выпрабаванняў, цеплавізійныя прыборы.

Экспрэс аналізатар вугляроду АН-7529 у сталі і сплавы

Экспрэс-аналізатар на вуглярод

Аналізатары вугляроду і серы

Экспрэс-аналізатар на серу

ВК-камера

ВК-камера

foto03

Атамна-эмісійны спектрометр

foto2

Машына трэння МАСТ-1

foto2

Цеплавізар IRTIS-200

foto03

Мiкротепловiзор ТVC-300

foto2

Разрыўная машына

foto2

Машына трэння СМТ-1