Асноўныя напрамкі дзейнасці лабараторыі:

  • уваходны кантроль металапрадукцыі: вызначэнне хімічнага складу, мікраструктуры, механічных характарыстык, якасці тэрмічнай апрацоўкі, дэфектаў тэхналагічнага паходжання і ацэнка іх адпаведнасці нарматыўным дакументам;
  • выяўленне прычын разбурэння дэталяў і вузлоў машын, транспартных сродкаў і тэхналагічнага абсталявання, якія падвяргаюцца цыклічным нагрузкам;
  • лабараторныя выпрабаванні і экспертная ацэнка змазачных матэрыялаў: вызначэнне іх фізічных і трыбатэхнiчных характарыстык, вывучэнне ўплыву прысадак да змазвальных матэрыялах на даўгавечнасць вузлоў трэння;
  • вызначэнне трыбатэхнiчных характарыстык антыфрыкцыйных і фрыкцыенных матэрыялаў;
  • цеплавая дыягностыка аб'ектаў (будаўнічыя збудаванні, электраабсталяванне, трубаправоды, тэхналагічнае абсталяванне).

Супрацоўнікамі НДЛ выконвалася серыя незалежных экспертыз у межах дагавораў паміж установай адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт транспарту» і прадпрыемствамі краін СНД (дэпо і прадпрыемствы Беларускай чыгункі, прадпрыемствы ВА «Беларуснафта», ВА «Гомсельмаш», Салігорскі інстытут праблем рэсурсазберажэння, ГАЖК «Узбекскія жалезныя дарогі», ААТ «Расійскія чыгункі», АТ «Акмалінскi вагонарамонтны завод» Рэспублікі Казахстан і інш.).

foto01
foto02

Стабільна і дынамічна развіваецца супрацоўніцтва вучоных кафедры і работнікаў вытворчасці. На працягу апошніх некалькіх гадоў распрацаваны перспектыўныя напрамкі развіцця Полацкага, Баранавіцкага і Маладзечанскага чыгуначных вузлоў, дадзены рэкамендацыі па павышэнні эфектыўнасці выкарыстання тэхнічнага абсталявання шэрагу асноўных сартавальных (Мінск-Сартавальны, Гомель, Брэст-Усходні, Орша-Цэнтральная, Баранавічы-Цэнтральныя, Маладзечна і Жлобін ), грузавых і ўчастковых (Наваполацк, Магілёў-II, Асіповічы, Калінкавічы, Крычаў-I, Лунінец) cтанцый Беларускай чыгункі.

foto07Сартавальная горка станцыі Гомель (няцотная сістэма)

Выканана тэхнічная экспертыза праекта будаўніцтва памежна-перагрузачнай станцыі Ахалкалакi Грузінскай чыгункі «Марабда-Карцахi».

Працягваецца праца па стварэнні нацыянальнай нарматыўна-метадычнай дакументацыі па разліку і праектаванню інфраструктуры чыгуначнага транспарту, у якую ўваходзяць правілы і тэхнічныя нормы праектавання чыгуначных станцый і вузлоў, сартавальных прылад, разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці элементаў чыгуначнага транспарту і ацэнкі якасці працы, а таксама палажэнняў па іх ужыванню на Беларускай чыгунцы. Падрыхтаваны праект Кодэкса ўсталяванай практыкі праектавання чыгуначных прыпыначных пунктаў на хуткасных лініях, лініях гарадскіх чыгунак, які зарэгістраваны ў рэестры Дзяржстандарту.

Калектыў навукоўцаў удзельнічаў у распрацоўцы буйной навуковай праграмы для Беларускай чыгункі «Энергетычная стратэгія развіцця Беларускай чыгункі да 2020 года».

Сумесна з Дзяржаўным прадпрыемствам «Інстытут «Белжелдорпроект» распрацавана Праграма развіцця сартавальных горак на станцыях Беларускай чыгункі да 2020 года з мэтай іх тэхнічнага перааснашчэння, павышэння бяспекі працы, забеспячэння захаванасці вагоннага парку і грузаў. Аптымізавана этапнасць рэалізацыі комплексных мерапрыемстваў, якія прадугледжваюцца праграмай.

foto06Правядзенне з’ёмкi ў рамках выканання навукова-даследчай працы

У адпаведнасці з дамовай паміж Гомельскім аддзяленнем і БелДУТ выканана абследаванне канструкцыі і тэхнічнага абсталявання сартавальнай горкі станцыі Жлобін. У адпаведнасці з атрыманымі рэкамендацыямі па прывядзенню параметраў канструкцыі сартавальнай горкі да нарматыўным патрабаванням праектна-каштарысны аддзел Гомельскага аддзялення падрыхтаваў праектную дакументацыю.

Працягнулася супрацоўніцтва спецыялістаў кафедры, НДЛ «ТК» і Беларускай чыгункі па пытаннях актуалізацыі тэхнічных мерапрыемстваў Праграмы павышэння ўзроўню захаванасці вагоннага парку, скарачэння эксплуатацыйных выдаткаў пры перапрацоўцы вагонаў на сартавальных горках Беларускай чыгункі (далей - Праграма).

Праграма ахоплівае ўсе сартавальныя горкі дарогі, а для 14 немеханiзiрованных горак прадугледжваецца выкананне абследавання іх асноўных параметраў, а таксама праектнай дакументацыі на адпаведнасць дзеючым правілам і нормам праектавання сартавальных прылад, патрабаванням бяспекі руху і захаванасці пераапрацоўчага рухомага саставу і грузаў. У якасці эталона абраная немеханiзiрованная сартавальная горка станцыі Жлобін, перабудова якой выканана ў 2016 г. Для калектыву кафедры і НДЛ «ТК» удзел у дадзенай працы з'явілася праверкай тэарэтычных пошукаў на практыцы, першай практычнай рэалізацыяй атрыманых у ходзе шматлікіх даследаванняў сартавальных прылад прапаноў і напрацовак, а для Беларускай чыгункі – ацэнкай перспектыў эксплуатацыі немеханiзiрованных сартавальных горак у сучасных умовах і магчымасці распаўсюджвання дадзенага вопыту на астатнія немеханiзiрованные сартавальныя прылады чыгуначных станцый, што і «вылілася» у прыняцце прыведзенай вышэй Праграмы. Выкарыстоўваючы напрацаваныя падыходы, калектыў кафедры і НДЛ «ТК» прыняў удзел у абследаванні 12 сартавальных горак з 14, уключаных у план тэхнічных мерапрыемстваў Праграмы, і распрацоўцы прапаноў па ўдасканаленні іх параметраў (НАД-1 і НАД-2 - 4 станцыі, НАД-5 - 3 і НАД-6 - 1). Распрацаваны графічныя мадэлі падоўжнага профілю нарматыўнай (індывідуальнай) праектнай канструкцыі (уключаючы надвiжную, перавальную, спускную часткі і пачатковыя ўчасткі сартавальных горак для ўсіх 12 станцый з улікам максімальна магчымага захавання часткі канструктыўных параметраў прылад для мінімізацыі выдаткаў на перабудову ў рамках выдаткаў толькі на бягучае ўтрыманне пуцявога развіцця.

Цяпер згодна Праграмы рэалізаваныя прапановы па прыводу параметраў сартавальных горак ў адпаведнасць з патрабаваннямі нарматыўных дакументаў на станцыях Ваўкавыск, Ліда і Гродна (НАД-2), Асіповічы (НАД-5) і Сцяпянка (НАД-1). На станцыях Ваўкавыск, Асіповічы і Сцяпянка прадугледжвалася паніжэнне вышыні горак, а на станцыях Гродна і Ліда – карэкціроўка параметраў падоўжнага профілю і размяшчэння тармазных пазіцый.
Праведзена шэраг вытворчых нарад па праблемных пытаннях работы станцый з кіраўнікамі і спецыялістамі Мінскага і Гомельскага аддзяленняў Беларускай чыгункі, праектна-каштарыснай групы Гомельскага аддзялення, дыстанцый шляху ПЧ-1, ПЧ-2 і ПЧ-3 УП «Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі». Такім чынам, для дасягнення поспеху ў вырашэнні складанай навукова-вытворчай праблемы павышэння эфектыўнасці функцыянавання горачных комплексаў чыгуначных станцый сумесна працавалі даследчыкі, праекціроўшчыкі, рухоўцы і пуцейцы.
Атрыманы вопыт выканання гэтых работ паказаў, што нягледзячы на тое, што сартавальныя горкі застаюцца немеханiзiрованнымi, магчыма дасягнуць значнага тэхналагічнага і эканамічнага эфекту ў іх працы: знізіць напружанасць працы рэгуліроўшчыкаў хуткасці руху вагонаў, частку работнікаў вывесці з небяспечных зон, скараціць знос тармазных башмакоў, рэек, а таксама башмакаскiдывацеляў. Практычна атрымалася выключыць адукацыю аднабаковых паўзуноў звышнарматыўных велічыні і іншых тэрмамеханічных пашкоджанняў паверхні катання колавых пар вагонаў, прапушчаных праз горкі. Паводле статыстыкі, у цэлым па дарозе колькасць вагонаў, якія прайшлі Дэпоўскi рамонт па прычыне дэфектаў колавых пар, прыкметна зніжаецца.

Асноўныя напрамкі навукова-даследчай дзейнасці:

  • энерга- і рэсурсазберагальныя тэхналогіі на транспарце;
  • праектаванне развіцця транспартных камунікацый;
  • стварэнне сітуацыйных цэнтраў прагназавання бяспекі транспартных працэсаў;
  • інтэрмадальнага транспартныя сістэмы;
  • даследаванне шляхоў развіцця чыгуначных станцый і вузлоў у сучасных умовах і павышэнне эфектыўнасці выкарыстання іх тэхнічнага абсталявання;
  • аналіз канструкцый і рэжымаў працы эксплуатаваных сартавальных прылад на чыгуначных станцыях;
  • экспертыза праектаў сартавальных горак.

 

Распрацоўка тыпавых тэхналагічных працэсаў:

  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы пункта камерцыйнага агляду вагонаў;
  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы грузавой станцыі;
  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы канторы перадачы і таварнай канторы;
  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы механізаванай дыстанцыі пагрузачна-разгрузачных работ;
  • Распрацоўка тэхналогіі працы чыгуначнага транспарту агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь ва ўмовах прымянення электронных юрыдычна значных дакументаў.

Распрацоўка і ўкараненне аўтаматызаваных сістэм кіравання для структурных падраздзяленняў чыгуначнага транспарту:

  • АРМ «Маркетолаг», які ўключае модулі па разліку сабекошту перавозак і пабудове графічных транспартна-лагістычных схем дастаўкі грузаў;
  • Пакет праграм па разліку схем пагрузкі, размяшчэння і мацавання грузаў на адкрытым рухомым саставе;
  • Праграмнае забеспячэнне АРМ «Пашпарты кліентаў»;
  • Даведачна-інфармацыйная сістэма па грузавой і камерцыйнай рабоце;
  • Распрацоўка праграмнага забеспячэння тэст-сістэмы рэгулявання ўзроўню грузавых тарыфаў для прыняцця кіраўніцкіх рашэнняў з мэтай павышэння даходнасці дарогі.

karta1

karta2 

Паслугі па аналізе сістэм абслугоўвання грузаўладальнікаў і прывядзенне яе ў адпаведнасць патрабаванням нарматыўных дакументаў:

  • Распрацоўка ТКП 5.3.12-2009 «Парадак правядзення сертыфікацыі паслуг, якія прадастаўляюцца на чыгуначным транспарце пры перавозцы грузаў»;
  • Распрацоўка СТБ 5.3.11-2004 «Парадак правядзення сертыфікацыі паслуг, якія прадастаўляюцца пасажырам на чыгуначным транспарце»;
  • Распрацоўка СТБ П 1494-2009 «Паслугі, якія прадастаўляюцца на чыгуначным транспарце пры перавозцы грузаў. Агульныя патрабаванні»;
  • Распрацоўка СТБ 1493-2004 «Паслугі, якія прадастаўляюцца пасажырам на чыгуначным транспарце. Агульныя патрабаванні»;
  • Кансалтынгавыя паслугі па падрыхтоўцы аб'ектаў чыгуначнага транспарту да сертыфікацыі.

Распрацоўка нарматыўнай і прававой дакументацыі і тэхналагічных працэсаў:

  • Удзел у распрацоўцы Статута чыгуначнага транспарту агульнага карыстання і Каментарыя да яго;
  • Удзел у распрацоўцы правілаў перавозак грузаў;
  • Удзел у распрацоўцы правілаў перавозкі пасажыраў, багажу і грузабагажу;
  • Распрацоўка правілаў камерцыйнага агляду цягнікоў і вагонаў;
  • Распрацоўка Інструкцыі па вядзенні станцыйнай камерцыйнай справаздачнасці па грузавых перавозках;
  • Распрацоўка тэхнічных нормаў загрузкі вагонаў і кантэйнераў;
  • Распрацоўка інструкцыі аб парадку і тэхналогіі ўзважвання грузаў, змесце, тэхнічным абслугоўванні і рамонце вагавых прыбораў;
  • Распрацоўка ТКП 8.015-2014 (02190) «Парадак вызначэння гранічных разыходжанняў у выніках вызначэння масы нета грузу, які перавозіцца чыгуначным транспартам»;
  • Распрацоўка Тэхналагічнага працэсу працы («Магiлеўгрузсервiс», ГС Калядзічы і інш.);
  • Распрацоўка тэхналогіі працы чыгуначнага транспарту агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь ва ўмовах прымянення электронных юрыдычна значных дакументаў;
  • Даследаванне існуючай тэхналогіі працы ЦУТО з распрацоўкай праектаў Тыпавой тэхналогіі працы і Палажэння аб Лінейных цэнтрах транспартнага абслугоўвання Беларускай чыгункі;
  • Аптымізацыя працы пунктаў камерцыйнага агляду цягнікоў, вагонаў і кантэйнераў (ПКА) на Беларускай чыгунцы.

Удасканаленне рэжымаў узаемадзеяння чыгуначных станцый з пуцямі несупольнага карыстання прамысловых прадпрыемстваў:

  • Удасканаленне работы Беларускай чыгункі з галiнаўладальнiкамi і распрацоўка інструкцыі па складанні адзінай тэхналогіі ўзаемадзеяння пуцей несупольнага карыстання і станцый прымыкання;
  • Распрацоўка тэхналагічных працэсаў узаемадзеяння станцый прымыкання і пуцей несупольнага карыстання РУП «БМЗ» (Жлобін), ААТ «ВА Беларуськалій» (Салігорск), ААТ «Гродна Азот» (Гродна), «ВА Мінскі трактарны завод» (Мінск), ГП «Мінскі аўтамабільны завод» (Мінск), ААТ «Гомельскі хімічны завод» (Гомель), ААТ «Краснасельскбудматэрыялы» (Краснасельскі), ААТ «Белшына» (Бабруйск), ААТ «Беларускі цэментны завод» (Касцюковічы) і інш .;
  • Распрацоўка методыкі і разлік ставак платы за падачу і ўборку вагонаў на пуцi несупольнага карыстання;
  • Дапаўненні па нарміраванню тэхналагічнага часу, не уключанага ў плату за карыстанне вагонамі да тэхналагічных працэсаў працы для пуцей несупольнага карыстання, РУП «Гомельпромжелдортранс» (Гомель), ДВА «Гомельскі хімічны завод» (Гомель), ААТ «Керамін» (Мінск), ААТ «БелАЗ»(Жодзіна) і інш.;
  • Распрацоўка інструкцый аб парадку абслугоўвання, падачы, уборкі вагонаў і вытворчасці манеўровай працы на пуцях несупольнага карыстання для шэрагу прадпрыемстваў і арганізацый.

Транспартная лагістыка і маркетынгавыя даследаванні рынку транспартных паслуг:

  • Канцэпцыя стварэння сістэмы транспартных лагістычных цэнтраў на Беларускай чыгунцы;
  • Канцэпцыя развіцця кантэйнерных перавозак на перыяд 2016-2020 гады;
  • Распрацоўка лагістычных схем дастаўкі знешнегандлёвых грузаў чыгуначным транспартам Рэспублікі Беларусь праз парты Балтыйскага і Чорнага мораў;
  • Даследаванне магчымасці прымянення кантрэйлерных перавозак у Рэспубліцы Беларусь і эканамічная ацэнка іх эфектыўнасці;
  • Метадычныя ўказанні ацэнкі эфектыўнасці і канкурэнтаздольнасці транспартна-тэхналагічных сістэм дастаўкі грузаў чыгуначным транспартам;
  • Праект Праграмы «Транзіт» па развіцці транспартнай інфраструктуры Рэспублікі Беларусь з мэтай прыцягнення транзітных грузаў;
  • Методыка разліку эфектыўнасці транзітных перавозак грузаў чыгуначным транспартам праз тэрыторыю Беларусі.
  • прэс гідраўлічны П-50;
  • прэс гідраўлічны П-125;
  • прэс гідраўлічны ПСУ-10;
  • вымяральнік трываласці будаўнічых матэрыялаў ОНIКС-2.5;
  • малаток Кашкарава;
  • прылада для паскоранага вызначэння воданепранікальнасці бетону ВВ-2;
  • шафа сушыльная ШC-80-01-СПУ;
  • шафа сушыльная ШC-80-01-СПУ;
  • шафа сушыльная SNOL 58/350 і інш.