За апошнія гады супрацоўнікамі лабараторыі распрацаваны наступныя асноўныя дакументы ў сферы пуцявой гаспадаркі, якія зацверджаны і ўведзены ў дзеянне на Беларускай чыгунцы:
Распрацаваны наступныя стандарты арганізацыі:
З удзелам супрацоўнікаў НДЛ «Пуць» выкладзены бiзуны бязстыкавога пуцi даўжынёй ад 3 да 10 км на Калінкавіцкай, Гомельскай і інш. дыстанцыях пуцi, а на Мінскай дыстанцыі пуцi эксплуатуюцца рэйкавыя бiзуны даўжынёй 20 км. Пры гэтым узрастае эканомія металу, зніжаецца супраціўленне руху цягнікоў і скарачаюцца выдаткі на цягу цягнікоў. Укараняюцца новыя тэхналогіі на кладку і забеспячэнне бязстыкавога пуцi. Кладка рэйкавых бізуноў бязстыкавога пуцi ў межах блок-участка дазваляе атрымаць значны гадавы эканамічны эфект.
Аддзяленне | Працягласць бязстыкавы шляху, км |
Мінскае | 1284 |
Баранавіцкае | 702 |
Брэсцкае | 596 |
Гомельскае | 751 |
Магілёўскае | 429 |
Віцебскае | 626 |
Распрацавана і ўкаранёна тэхналогія прымусовага ўвядзення рэйкавых бізуноў ў аптымальны рэжым працы на Барысаўскай дыстанцыі пуцi, якая дазваляе зэканоміць на кладцы кожнай пары бізуноў бязстыкавога пуцi.
На тры гады падоўжаны мiжрамонтны тэрмін службы рэек Мінскага метрапалітэна. Разам з гэтым не застаюцца ў баку праблемы пуцявой гаспадаркі трамвайных упраўленняў і пад'язных пуцей прамысловага транспарту.
Па заданні Арганізацыі супрацоўніцтва чыгунак (АСЧ) распрацавана памятка «Дыягностыка стану стыкавых зазораў зьвяньявога пуцi і прагназаванне надзейнасці яго працы», у якой дадзены рэкамендацыі па вызначэнні рэжымаў працы зьвяньявога пуцi, распрацаваны парадак аналізу стану стыкавых зазораў і на яго аснове выраблена прагназаванне тэмпературнай надзейнасці працы 25- і 30-метровых рэек у момант наступлення экстрэмальных альбо блізкіх да іх тэмператур. Памятка рэкамендавана да ўкаранення V камісіяй АСЧ ва ўсіх краінах-удзельніцах.
Нашпальные падрэйкавыя пракладкі, распрацаваныя НДЛ «Пуць», выпускаюцца ў цяперашні час ТДА «Рэсурс - НПФ» i дазваляюць падоўжыць тэрмін службы шпал на 6-8 гадоў, валодаюць высокімі характарыстыкамі матэрыялу, абароненага пяццю аўтарскімі сведчаннямі, і нізкай коштам у параўнанні з аналагамі.
Работнікамі лабараторыі атрымана 32 аўтарскіх пасведчання, з якіх 30 за апошнія 25 гадоў.
Асноўныя вынікі працы даложаны на міжнародных канферэнцыях і сімпозіумах у Расіі (Масква, Іркуцк, Новасібірск), Украіне (Кіеў, Дняпро, Цернопаль), Балгарыі (Варна), Кітаі (Ухань).
Лабараторыя забяспечана ўсім неабходным абсталяваннем і прыстасаваннямі для правядзення вышэй апісанага пераліку работ: комплекс прыбораў і абсталявання для хімічнага аналізу металаў, металаграфічных даследаванняў, ацэнкі механічных уласцівасцяў, трыбатэхнiчных выпрабаванняў, цеплавізійныя прыборы.
Экспрэс-аналізатар на вуглярод
Экспрэс-аналізатар на серу
ВК-камера
Атамна-эмісійны спектрометр
Машына трэння МАСТ-1
Цеплавізар IRTIS-200
Мiкротепловiзор ТVC-300
Разрыўная машына
Машына трэння СМТ-1
Супрацоўнікамі НДЛ выконвалася серыя незалежных экспертыз у межах дагавораў паміж установай адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт транспарту» і прадпрыемствамі краін СНД (дэпо і прадпрыемствы Беларускай чыгункі, прадпрыемствы ВА «Беларуснафта», ВА «Гомсельмаш», Салігорскі інстытут праблем рэсурсазберажэння, ГАЖК «Узбекскія жалезныя дарогі», ААТ «Расійскія чыгункі», АТ «Акмалінскi вагонарамонтны завод» Рэспублікі Казахстан і інш.).
Стабільна і дынамічна развіваецца супрацоўніцтва вучоных кафедры і работнікаў вытворчасці. На працягу апошніх некалькіх гадоў распрацаваны перспектыўныя напрамкі развіцця Полацкага, Баранавіцкага і Маладзечанскага чыгуначных вузлоў, дадзены рэкамендацыі па павышэнні эфектыўнасці выкарыстання тэхнічнага абсталявання шэрагу асноўных сартавальных (Мінск-Сартавальны, Гомель, Брэст-Усходні, Орша-Цэнтральная, Баранавічы-Цэнтральныя, Маладзечна і Жлобін ), грузавых і ўчастковых (Наваполацк, Магілёў-II, Асіповічы, Калінкавічы, Крычаў-I, Лунінец) cтанцый Беларускай чыгункі.
Сартавальная горка станцыі Гомель (няцотная сістэма)
Выканана тэхнічная экспертыза праекта будаўніцтва памежна-перагрузачнай станцыі Ахалкалакi Грузінскай чыгункі «Марабда-Карцахi».
Працягваецца праца па стварэнні нацыянальнай нарматыўна-метадычнай дакументацыі па разліку і праектаванню інфраструктуры чыгуначнага транспарту, у якую ўваходзяць правілы і тэхнічныя нормы праектавання чыгуначных станцый і вузлоў, сартавальных прылад, разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці элементаў чыгуначнага транспарту і ацэнкі якасці працы, а таксама палажэнняў па іх ужыванню на Беларускай чыгунцы. Падрыхтаваны праект Кодэкса ўсталяванай практыкі праектавання чыгуначных прыпыначных пунктаў на хуткасных лініях, лініях гарадскіх чыгунак, які зарэгістраваны ў рэестры Дзяржстандарту.
Калектыў навукоўцаў удзельнічаў у распрацоўцы буйной навуковай праграмы для Беларускай чыгункі «Энергетычная стратэгія развіцця Беларускай чыгункі да 2020 года».
Сумесна з Дзяржаўным прадпрыемствам «Інстытут «Белжелдорпроект» распрацавана Праграма развіцця сартавальных горак на станцыях Беларускай чыгункі да 2020 года з мэтай іх тэхнічнага перааснашчэння, павышэння бяспекі працы, забеспячэння захаванасці вагоннага парку і грузаў. Аптымізавана этапнасць рэалізацыі комплексных мерапрыемстваў, якія прадугледжваюцца праграмай.
Правядзенне з’ёмкi ў рамках выканання навукова-даследчай працы
У адпаведнасці з дамовай паміж Гомельскім аддзяленнем і БелДУТ выканана абследаванне канструкцыі і тэхнічнага абсталявання сартавальнай горкі станцыі Жлобін. У адпаведнасці з атрыманымі рэкамендацыямі па прывядзенню параметраў канструкцыі сартавальнай горкі да нарматыўным патрабаванням праектна-каштарысны аддзел Гомельскага аддзялення падрыхтаваў праектную дакументацыю.
Працягнулася супрацоўніцтва спецыялістаў кафедры, НДЛ «ТК» і Беларускай чыгункі па пытаннях актуалізацыі тэхнічных мерапрыемстваў Праграмы павышэння ўзроўню захаванасці вагоннага парку, скарачэння эксплуатацыйных выдаткаў пры перапрацоўцы вагонаў на сартавальных горках Беларускай чыгункі (далей - Праграма).
Праграма ахоплівае ўсе сартавальныя горкі дарогі, а для 14 немеханiзiрованных горак прадугледжваецца выкананне абследавання іх асноўных параметраў, а таксама праектнай дакументацыі на адпаведнасць дзеючым правілам і нормам праектавання сартавальных прылад, патрабаванням бяспекі руху і захаванасці пераапрацоўчага рухомага саставу і грузаў. У якасці эталона абраная немеханiзiрованная сартавальная горка станцыі Жлобін, перабудова якой выканана ў 2016 г. Для калектыву кафедры і НДЛ «ТК» удзел у дадзенай працы з'явілася праверкай тэарэтычных пошукаў на практыцы, першай практычнай рэалізацыяй атрыманых у ходзе шматлікіх даследаванняў сартавальных прылад прапаноў і напрацовак, а для Беларускай чыгункі – ацэнкай перспектыў эксплуатацыі немеханiзiрованных сартавальных горак у сучасных умовах і магчымасці распаўсюджвання дадзенага вопыту на астатнія немеханiзiрованные сартавальныя прылады чыгуначных станцый, што і «вылілася» у прыняцце прыведзенай вышэй Праграмы. Выкарыстоўваючы напрацаваныя падыходы, калектыў кафедры і НДЛ «ТК» прыняў удзел у абследаванні 12 сартавальных горак з 14, уключаных у план тэхнічных мерапрыемстваў Праграмы, і распрацоўцы прапаноў па ўдасканаленні іх параметраў (НАД-1 і НАД-2 - 4 станцыі, НАД-5 - 3 і НАД-6 - 1). Распрацаваны графічныя мадэлі падоўжнага профілю нарматыўнай (індывідуальнай) праектнай канструкцыі (уключаючы надвiжную, перавальную, спускную часткі і пачатковыя ўчасткі сартавальных горак для ўсіх 12 станцый з улікам максімальна магчымага захавання часткі канструктыўных параметраў прылад для мінімізацыі выдаткаў на перабудову ў рамках выдаткаў толькі на бягучае ўтрыманне пуцявога развіцця.
Цяпер згодна Праграмы рэалізаваныя прапановы па прыводу параметраў сартавальных горак ў адпаведнасць з патрабаваннямі нарматыўных дакументаў на станцыях Ваўкавыск, Ліда і Гродна (НАД-2), Асіповічы (НАД-5) і Сцяпянка (НАД-1). На станцыях Ваўкавыск, Асіповічы і Сцяпянка прадугледжвалася паніжэнне вышыні горак, а на станцыях Гродна і Ліда – карэкціроўка параметраў падоўжнага профілю і размяшчэння тармазных пазіцый.
Праведзена шэраг вытворчых нарад па праблемных пытаннях работы станцый з кіраўнікамі і спецыялістамі Мінскага і Гомельскага аддзяленняў Беларускай чыгункі, праектна-каштарыснай групы Гомельскага аддзялення, дыстанцый шляху ПЧ-1, ПЧ-2 і ПЧ-3 УП «Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі». Такім чынам, для дасягнення поспеху ў вырашэнні складанай навукова-вытворчай праблемы павышэння эфектыўнасці функцыянавання горачных комплексаў чыгуначных станцый сумесна працавалі даследчыкі, праекціроўшчыкі, рухоўцы і пуцейцы.
Атрыманы вопыт выканання гэтых работ паказаў, што нягледзячы на тое, што сартавальныя горкі застаюцца немеханiзiрованнымi, магчыма дасягнуць значнага тэхналагічнага і эканамічнага эфекту ў іх працы: знізіць напружанасць працы рэгуліроўшчыкаў хуткасці руху вагонаў, частку работнікаў вывесці з небяспечных зон, скараціць знос тармазных башмакоў, рэек, а таксама башмакаскiдывацеляў. Практычна атрымалася выключыць адукацыю аднабаковых паўзуноў звышнарматыўных велічыні і іншых тэрмамеханічных пашкоджанняў паверхні катання колавых пар вагонаў, прапушчаных праз горкі. Паводле статыстыкі, у цэлым па дарозе колькасць вагонаў, якія прайшлі Дэпоўскi рамонт па прычыне дэфектаў колавых пар, прыкметна зніжаецца.
Асноўныя напрамкі навукова-даследчай дзейнасці:
Распрацоўка тыпавых тэхналагічных працэсаў:
Распрацоўка і ўкараненне аўтаматызаваных сістэм кіравання для структурных падраздзяленняў чыгуначнага транспарту:
Паслугі па аналізе сістэм абслугоўвання грузаўладальнікаў і прывядзенне яе ў адпаведнасць патрабаванням нарматыўных дакументаў:
Распрацоўка нарматыўнай і прававой дакументацыі і тэхналагічных працэсаў:
Удасканаленне рэжымаў узаемадзеяння чыгуначных станцый з пуцямі несупольнага карыстання прамысловых прадпрыемстваў: