Паважаныя абитурыенты!

У гэтым раздзеле вы можаце

 

Мы з радасцю адкажам на ўсе вашы пытанні.

Задавайце пытанні

 

Вітаем

у Беларускім дзяржаўным ўніверсітэце

транспарту!

Перспектыўныя навуковыя распрацоўкі:

  • Распрацоўка стратэгічных напрамкаў развіцця і эфектыўнага выкарыстання асноўных фондаў транспартных арганізацый.
  • Даследаванне ўмоў перавозкі небяспечных грузаў і стварэнне сучасных тэхналогій іх бяспечнай транспарціроўкі рознымі відамі транспарту.
  • Распрацоўка стратэгічных напрамкаў інавацыйнага развіцця транспартных арганізацый розных відаў транспарту.
  • Распрацоўка абгрунтоўваючых матэрыялаў па інвестыцыях у развіццё транспартных арганізацый розных відаў транспарту.
  • Распрацоўка стратэгічных напрамкаў развіцця ўзаемадзеяння розных відаў транспарту пры забеспячэнні імпарту і экспарту нафтапрадуктаў у Рэспубліцы Беларусь.
  • Стварэнне тэарэтычных і метадычных асноў, навучанне персаналу навыкам аператыўнага кіравання фінансавымі рэсурсамі чыгунак Украіны.

За перыяд работы НДЛ КЭВТ выканана 218 навукова-інжынерных праектаў, апублікавана звыш 260 навуковых прац.

Асноўныя навуковыя распрацоўкі, выкананыя па заданні адміністрацыйных органаў Рэспублікі Беларусь:

  • Праграма развіцця чыгуначнага транспарту Рэспублікі Беларусь на перыяд 2011-2015 гадоў.
  • Канцэпцыя развіцця транспартнага комплексу Саюзнай дзяржавы.
  • Канцэпцыя развіцця пасажырскага транспарту Рэспублікі Беларусь.
  • Праграма сацыяльна-эканамічнага развіцця Рэспублікі Беларусь на 2011-2015 гады (транспартны сектар).
  • Канцэпцыя развіцця пасажырскага грамадскага транспарту ў гарадах і прыгарадных зонах Гомельскай вобласці.

Напрамкі навуковай дзейнасці:

Арганізацыя уваходнага кантролю матэрыялаў верхняй будовы пуцi і маніторынг стану пуцявой гаспадаркі з распрацоўкай мер па ўдасканаленні і павышэнню надзейнасці і даўгавечнасці працы чыгуначнага пуцi і ўсіх яго элементаў.

Асноўныя навуковыя напрамкі работы НДЛ «Пуць»:

  • павышэнне надзейнасці і стану чыгуначнага пуцi на аснове машынiзацii яго забеспячэння;
  • комплекснае развіццё сістэмы вядзення пуцявой, рэйкавай, стрэлачнай і шпальнай гаспадаркі;
  • распрацоўка новых і ўдасканаленне існуючых канструкцый верхняй будовы чыгуначнага пуцi з прадаўжэннем тэрміну іх службы;
  • пашырэнне сфер прымянення бязстыкавога пуцi, распрацоўка рэкамендацый па аптымальных сфэрах ягонага выкарыстання і павышэнню надзейнасці і эфектыўнасці яго працы;
  • распрацоўка і ўкараненне новай кіруючай, нарматыўнай і інструктыўнай дакументацыі ў сферы пуцявой гаспадаркі з улікам асаблівасцяў Беларускай чыгункі;
  • распрацоўка рэкамендацый па вядзенні пуцявой гаспадаркі метрапалітэнаў і трамвайных пуцей;
  • абследаванне надзейнасці і пашпартызацыя пад'язных чыгуначных пуцей несупольнага карыстання.

За апошнія гады супрацоўнікамі лабараторыі распрацаваны наступныя асноўныя дакументы ў сферы пуцявой гаспадаркі, якія зацверджаны і ўведзены ў дзеянне на Беларускай чыгунцы:

  • Правілы па ахове працы пры забеспячэннi і рамонце пуцi і збудаванняў;
  • Тэхнічныя ўказанні па прыладзе, кладцы, забеспячэнню i рамонту бязстыкавога пуцi;
  • Бягучае забеспячэнне чыгуначнага пуцi. Тэхнічныя патрабаванні і арганізацыя работ;
  • Інструкцыя аб сістэме вядзення пуцявой гаспадаркі;
  • Інструкцыя па бягучым забеспячэннi пуцi і кантактнай рэйкі Мінскага метрапалітэна;
  • Ультрагукавы кантроль зварных стыкаў рэек дэфектаскопам УДС2-РДМ-3. Методыка выканання кантролю;
  • Ультрагукавы кантроль рэек у пуцi дэфектаскопам УДС-2-РДМ-2. Методыка выканання кантролю;
  • Драўляныя шпалы і брусы. Патрабаванні па забеспячэнню і эксплуатацыі;
  • Пастаянныя дыскі памяншэння хуткасці, пастаянныя і пераносныя сігналы, пуцявыя і сігнальныя знакі. Агульныя тэхнічныя патрабаванні;
  • Хопер-дазатары. Кіраўніцтва па эксплуатацыі;
  • Парадак і правілы прыёмкі работ па рамонце чыгуначнага пуцi;
  • Ультрагукавы кантроль зварных стыкаў рэек і участкаў рэек, якія падлягаюць другаснаму кантролю, дэфектаскапам УДС2-РДМ-33
  • Ультрагукавы кантроль рэек у шляху дэфектаскапам УДС2-РДМ-22;
  • Ультрагукавы кантроль рэек і стрэлачных пераводаў дэфектаскапам УДС1-РДМ-1М1;
  • Водабарацьба. Кіраўніцтва па падрыхтоўцы збудаванняў пуцявой гаспадаркі і аб'ектаў водазабеспячэння да крыгаходу і пропуску вясновых і ліўневых вод;
  • Чыгуначны пуць і іншыя прылады пуцявой гаспадаркі. Сярэднія нормы расходу матэрыялаў і вырабаў на бягучае забеспячэнне і рамонт;
  • Вагоны-самазвалы (думпкары). Кіраўніцтва па эксплуатацыі.

Распрацаваны наступныя стандарты арганізацыі:

  • Бяспека руху цягнікоў пры вытворчасці дарожных работ;
  • Эксплуатацыя пераездаў;
  • Снегабарацьба;
  • Бязстыкавы пуць. Прылада, кладка, забеспячэнне і рамонт звышдоўгіх рэйкавых бізуноў;
  • Земляное палатно чыгуначнага пуцi. Забеспячэнне і рамонт.

З удзелам супрацоўнікаў НДЛ «Пуць» выкладзены бiзуны бязстыкавога пуцi даўжынёй ад 3 да 10 км на Калінкавіцкай, Гомельскай і інш. дыстанцыях пуцi, а на Мінскай дыстанцыі пуцi эксплуатуюцца рэйкавыя бiзуны даўжынёй 20 км. Пры гэтым узрастае эканомія металу, зніжаецца супраціўленне руху цягнікоў і скарачаюцца выдаткі на цягу цягнікоў. Укараняюцца новыя тэхналогіі на кладку і забеспячэнне бязстыкавога пуцi. Кладка рэйкавых бізуноў бязстыкавога пуцi ў межах блок-участка дазваляе атрымаць значны гадавы эканамічны эфект.

foto01

Аддзяленне Працягласць бязстыкавы шляху, км
Мінскае 1284
Баранавіцкае 702
Брэсцкае 596
Гомельскае 751
Магілёўскае 429
Віцебскае 626

Распрацавана і ўкаранёна тэхналогія прымусовага ўвядзення рэйкавых бізуноў ў аптымальны рэжым працы на Барысаўскай дыстанцыі пуцi, якая дазваляе зэканоміць на кладцы кожнай пары бізуноў бязстыкавога пуцi.

На тры гады падоўжаны мiжрамонтны тэрмін службы рэек Мінскага метрапалітэна. Разам з гэтым не застаюцца ў баку праблемы пуцявой гаспадаркі трамвайных упраўленняў і пад'язных пуцей прамысловага транспарту.

Па заданні Арганізацыі супрацоўніцтва чыгунак (АСЧ) распрацавана памятка «Дыягностыка стану стыкавых зазораў зьвяньявога пуцi і прагназаванне надзейнасці яго працы», у якой дадзены рэкамендацыі па вызначэнні рэжымаў працы зьвяньявога пуцi, распрацаваны парадак аналізу стану стыкавых зазораў і на яго аснове выраблена прагназаванне тэмпературнай надзейнасці працы 25- і 30-метровых рэек у момант наступлення экстрэмальных альбо блізкіх да іх тэмператур. Памятка рэкамендавана да ўкаранення V камісіяй АСЧ ва ўсіх краінах-удзельніцах.

Нашпальные падрэйкавыя пракладкі, распрацаваныя НДЛ «Пуць», выпускаюцца ў цяперашні час ТДА «Рэсурс - НПФ» i дазваляюць падоўжыць тэрмін службы шпал на 6-8 гадоў, валодаюць высокімі характарыстыкамі матэрыялу, абароненага пяццю аўтарскімі сведчаннямі, і нізкай коштам у параўнанні з аналагамі.

foto02
foto03
foto04
foto05
foto06
foto07

Работнікамі лабараторыі атрымана 32 аўтарскіх пасведчання, з якіх 30 за апошнія 25 гадоў.

Асноўныя вынікі працы даложаны на міжнародных канферэнцыях і сімпозіумах у Расіі (Масква, Іркуцк, Новасібірск), Украіне (Кіеў, Дняпро, Цернопаль), Балгарыі (Варна), Кітаі (Ухань).

Лабараторыя забяспечана ўсім неабходным абсталяваннем і прыстасаваннямі для правядзення вышэй апісанага пераліку работ: комплекс прыбораў і абсталявання для хімічнага аналізу металаў, металаграфічных даследаванняў, ацэнкі механічных уласцівасцяў, трыбатэхнiчных выпрабаванняў, цеплавізійныя прыборы.

Экспрэс аналізатар вугляроду АН-7529 у сталі і сплавы

Экспрэс-аналізатар на вуглярод

Аналізатары вугляроду і серы

Экспрэс-аналізатар на серу

ВК-камера

ВК-камера

foto03

Атамна-эмісійны спектрометр

foto2

Машына трэння МАСТ-1

foto2

Цеплавізар IRTIS-200

foto03

Мiкротепловiзор ТVC-300

foto2

Разрыўная машына

foto2

Машына трэння СМТ-1

Асноўныя напрамкі дзейнасці лабараторыі:

  • уваходны кантроль металапрадукцыі: вызначэнне хімічнага складу, мікраструктуры, механічных характарыстык, якасці тэрмічнай апрацоўкі, дэфектаў тэхналагічнага паходжання і ацэнка іх адпаведнасці нарматыўным дакументам;
  • выяўленне прычын разбурэння дэталяў і вузлоў машын, транспартных сродкаў і тэхналагічнага абсталявання, якія падвяргаюцца цыклічным нагрузкам;
  • лабараторныя выпрабаванні і экспертная ацэнка змазачных матэрыялаў: вызначэнне іх фізічных і трыбатэхнiчных характарыстык, вывучэнне ўплыву прысадак да змазвальных матэрыялах на даўгавечнасць вузлоў трэння;
  • вызначэнне трыбатэхнiчных характарыстык антыфрыкцыйных і фрыкцыенных матэрыялаў;
  • цеплавая дыягностыка аб'ектаў (будаўнічыя збудаванні, электраабсталяванне, трубаправоды, тэхналагічнае абсталяванне).

Супрацоўнікамі НДЛ выконвалася серыя незалежных экспертыз у межах дагавораў паміж установай адукацыі «Беларускі дзяржаўны універсітэт транспарту» і прадпрыемствамі краін СНД (дэпо і прадпрыемствы Беларускай чыгункі, прадпрыемствы ВА «Беларуснафта», ВА «Гомсельмаш», Салігорскі інстытут праблем рэсурсазберажэння, ГАЖК «Узбекскія жалезныя дарогі», ААТ «Расійскія чыгункі», АТ «Акмалінскi вагонарамонтны завод» Рэспублікі Казахстан і інш.).

foto01
foto02

Стабільна і дынамічна развіваецца супрацоўніцтва вучоных кафедры і работнікаў вытворчасці. На працягу апошніх некалькіх гадоў распрацаваны перспектыўныя напрамкі развіцця Полацкага, Баранавіцкага і Маладзечанскага чыгуначных вузлоў, дадзены рэкамендацыі па павышэнні эфектыўнасці выкарыстання тэхнічнага абсталявання шэрагу асноўных сартавальных (Мінск-Сартавальны, Гомель, Брэст-Усходні, Орша-Цэнтральная, Баранавічы-Цэнтральныя, Маладзечна і Жлобін ), грузавых і ўчастковых (Наваполацк, Магілёў-II, Асіповічы, Калінкавічы, Крычаў-I, Лунінец) cтанцый Беларускай чыгункі.

foto07Сартавальная горка станцыі Гомель (няцотная сістэма)

Выканана тэхнічная экспертыза праекта будаўніцтва памежна-перагрузачнай станцыі Ахалкалакi Грузінскай чыгункі «Марабда-Карцахi».

Працягваецца праца па стварэнні нацыянальнай нарматыўна-метадычнай дакументацыі па разліку і праектаванню інфраструктуры чыгуначнага транспарту, у якую ўваходзяць правілы і тэхнічныя нормы праектавання чыгуначных станцый і вузлоў, сартавальных прылад, разліку прапускной і перапрацоўчай здольнасці элементаў чыгуначнага транспарту і ацэнкі якасці працы, а таксама палажэнняў па іх ужыванню на Беларускай чыгунцы. Падрыхтаваны праект Кодэкса ўсталяванай практыкі праектавання чыгуначных прыпыначных пунктаў на хуткасных лініях, лініях гарадскіх чыгунак, які зарэгістраваны ў рэестры Дзяржстандарту.

Калектыў навукоўцаў удзельнічаў у распрацоўцы буйной навуковай праграмы для Беларускай чыгункі «Энергетычная стратэгія развіцця Беларускай чыгункі да 2020 года».

Сумесна з Дзяржаўным прадпрыемствам «Інстытут «Белжелдорпроект» распрацавана Праграма развіцця сартавальных горак на станцыях Беларускай чыгункі да 2020 года з мэтай іх тэхнічнага перааснашчэння, павышэння бяспекі працы, забеспячэння захаванасці вагоннага парку і грузаў. Аптымізавана этапнасць рэалізацыі комплексных мерапрыемстваў, якія прадугледжваюцца праграмай.

foto06Правядзенне з’ёмкi ў рамках выканання навукова-даследчай працы

У адпаведнасці з дамовай паміж Гомельскім аддзяленнем і БелДУТ выканана абследаванне канструкцыі і тэхнічнага абсталявання сартавальнай горкі станцыі Жлобін. У адпаведнасці з атрыманымі рэкамендацыямі па прывядзенню параметраў канструкцыі сартавальнай горкі да нарматыўным патрабаванням праектна-каштарысны аддзел Гомельскага аддзялення падрыхтаваў праектную дакументацыю.

Працягнулася супрацоўніцтва спецыялістаў кафедры, НДЛ «ТК» і Беларускай чыгункі па пытаннях актуалізацыі тэхнічных мерапрыемстваў Праграмы павышэння ўзроўню захаванасці вагоннага парку, скарачэння эксплуатацыйных выдаткаў пры перапрацоўцы вагонаў на сартавальных горках Беларускай чыгункі (далей - Праграма).

Праграма ахоплівае ўсе сартавальныя горкі дарогі, а для 14 немеханiзiрованных горак прадугледжваецца выкананне абследавання іх асноўных параметраў, а таксама праектнай дакументацыі на адпаведнасць дзеючым правілам і нормам праектавання сартавальных прылад, патрабаванням бяспекі руху і захаванасці пераапрацоўчага рухомага саставу і грузаў. У якасці эталона абраная немеханiзiрованная сартавальная горка станцыі Жлобін, перабудова якой выканана ў 2016 г. Для калектыву кафедры і НДЛ «ТК» удзел у дадзенай працы з'явілася праверкай тэарэтычных пошукаў на практыцы, першай практычнай рэалізацыяй атрыманых у ходзе шматлікіх даследаванняў сартавальных прылад прапаноў і напрацовак, а для Беларускай чыгункі – ацэнкай перспектыў эксплуатацыі немеханiзiрованных сартавальных горак у сучасных умовах і магчымасці распаўсюджвання дадзенага вопыту на астатнія немеханiзiрованные сартавальныя прылады чыгуначных станцый, што і «вылілася» у прыняцце прыведзенай вышэй Праграмы. Выкарыстоўваючы напрацаваныя падыходы, калектыў кафедры і НДЛ «ТК» прыняў удзел у абследаванні 12 сартавальных горак з 14, уключаных у план тэхнічных мерапрыемстваў Праграмы, і распрацоўцы прапаноў па ўдасканаленні іх параметраў (НАД-1 і НАД-2 - 4 станцыі, НАД-5 - 3 і НАД-6 - 1). Распрацаваны графічныя мадэлі падоўжнага профілю нарматыўнай (індывідуальнай) праектнай канструкцыі (уключаючы надвiжную, перавальную, спускную часткі і пачатковыя ўчасткі сартавальных горак для ўсіх 12 станцый з улікам максімальна магчымага захавання часткі канструктыўных параметраў прылад для мінімізацыі выдаткаў на перабудову ў рамках выдаткаў толькі на бягучае ўтрыманне пуцявога развіцця.

Цяпер згодна Праграмы рэалізаваныя прапановы па прыводу параметраў сартавальных горак ў адпаведнасць з патрабаваннямі нарматыўных дакументаў на станцыях Ваўкавыск, Ліда і Гродна (НАД-2), Асіповічы (НАД-5) і Сцяпянка (НАД-1). На станцыях Ваўкавыск, Асіповічы і Сцяпянка прадугледжвалася паніжэнне вышыні горак, а на станцыях Гродна і Ліда – карэкціроўка параметраў падоўжнага профілю і размяшчэння тармазных пазіцый.
Праведзена шэраг вытворчых нарад па праблемных пытаннях работы станцый з кіраўнікамі і спецыялістамі Мінскага і Гомельскага аддзяленняў Беларускай чыгункі, праектна-каштарыснай групы Гомельскага аддзялення, дыстанцый шляху ПЧ-1, ПЧ-2 і ПЧ-3 УП «Мінскае аддзяленне Беларускай чыгункі». Такім чынам, для дасягнення поспеху ў вырашэнні складанай навукова-вытворчай праблемы павышэння эфектыўнасці функцыянавання горачных комплексаў чыгуначных станцый сумесна працавалі даследчыкі, праекціроўшчыкі, рухоўцы і пуцейцы.
Атрыманы вопыт выканання гэтых работ паказаў, што нягледзячы на тое, што сартавальныя горкі застаюцца немеханiзiрованнымi, магчыма дасягнуць значнага тэхналагічнага і эканамічнага эфекту ў іх працы: знізіць напружанасць працы рэгуліроўшчыкаў хуткасці руху вагонаў, частку работнікаў вывесці з небяспечных зон, скараціць знос тармазных башмакоў, рэек, а таксама башмакаскiдывацеляў. Практычна атрымалася выключыць адукацыю аднабаковых паўзуноў звышнарматыўных велічыні і іншых тэрмамеханічных пашкоджанняў паверхні катання колавых пар вагонаў, прапушчаных праз горкі. Паводле статыстыкі, у цэлым па дарозе колькасць вагонаў, якія прайшлі Дэпоўскi рамонт па прычыне дэфектаў колавых пар, прыкметна зніжаецца.

Асноўныя напрамкі навукова-даследчай дзейнасці:

  • энерга- і рэсурсазберагальныя тэхналогіі на транспарце;
  • праектаванне развіцця транспартных камунікацый;
  • стварэнне сітуацыйных цэнтраў прагназавання бяспекі транспартных працэсаў;
  • інтэрмадальнага транспартныя сістэмы;
  • даследаванне шляхоў развіцця чыгуначных станцый і вузлоў у сучасных умовах і павышэнне эфектыўнасці выкарыстання іх тэхнічнага абсталявання;
  • аналіз канструкцый і рэжымаў працы эксплуатаваных сартавальных прылад на чыгуначных станцыях;
  • экспертыза праектаў сартавальных горак.

 

Распрацоўка тыпавых тэхналагічных працэсаў:

  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы пункта камерцыйнага агляду вагонаў;
  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы грузавой станцыі;
  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы канторы перадачы і таварнай канторы;
  • Тыпавы тэхналагічны працэс работы механізаванай дыстанцыі пагрузачна-разгрузачных работ;
  • Распрацоўка тэхналогіі працы чыгуначнага транспарту агульнага карыстання Рэспублікі Беларусь ва ўмовах прымянення электронных юрыдычна значных дакументаў.