Галіновая навукова-даследчая лабараторыя «Тэхнічныя і тэхналагічныя ацэнкі рэсурсу адзінак рухомага саставу» (далей ГНДЛ «ТТАРАРС») створана на падставе сумеснага распараджэння па Беларускай чыгунцы і БелДУТу № 03/1 ад 24.01.97 г. і з'яўляецца структурнай адзінкай БелДУТа.

Навуковыя распрацоўкі ахопліваюць значнае кола пытанняў па праблеме павышэння надзейнасці і даўгавечнасці рухомага складу, бяспекі руху на чыгуначным транспарце.

Прыярытэтным напрамкам лабараторыі з'яўляецца тэхнічнае дыягнаставанне вагонаў усіх тыпаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і падаўжэння тэрміну службы.

У лабараторыі працуюць кваліфікаваныя інжынеры, сярод іх – кандыдаты і дактары тэхнічных навук.

Права правядзення работ, галіна дзейнасці, тэхнічная кампетэнтнасць ГНДЛ «ТТАРАРС» засведчаны:

  • Атэстатам акрэдытацыі № BY/112 1.1688 ад 21.03.2011 года аб тым, што ГНДЛ «ТТАРАРС» адпавядае крытэрам Сістэмы акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь і акрэдытавана на тэхнічную кампетэнтнасць у адпаведнасці з патрабаваннямі СТБ ІСО/МЭК 17025. Атэстат дае права на дыягнаставанне ўсіх відаў чыгуначных вагонаў і выдадзены нацыянальным органам па акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь (Дзяржстандартам).
  • Пасведчаннямі на права выканання работ па экспертным абследаванні і тэхнічным дыягнаставанні пасажырскіх і грузавых вагонаў з мэтай вызначэння рэшткавага рэсурсу і выдачы заключэння аб магчымасці падаўжэння тэрміну службы на тэрыторыі краін СНД, Латвіі, Літвы і Эстоніі
attestat
svid
svid1

Супрацоўнікі лабараторыі маюць сертыфікаты кампетэнтнасці на правядзенне работ па:

  • ультрагукаваму метаду неразбуральнага кантролю;
  • візуальным кантролі;
  • магнітнаму метаду неразбуральнага кантролю;
  • капілярнаму метаду кантролю;
  • візуальнаму метаду.

Адной з асноўных задач ГНДЛ «ТТАРАРС» з'яўляецца кантроль за тэхнічным станам вагоннага парку з ацэнкай рэшткавага рэсурсу і прадаўжэннем тэрміну службы. Для гэтага вядзецца сістэматычны маніторынг назірання за станам вагоннага парку з мэтай найбольш поўнага выкарыстання рэсурсу.

Гэтак жа ГНДЛ «ТТАРАРС»выконвае:

  • распрацоўку методык тэхнічнага дыягнаставання рухомага складу ў адпаведнасці з СТБ 2534-2018 з мэтай падаўжэння тэрміну службы звыш палутарнага усталяванага заводам-вытворцам;
  • выкананне ўсяго комплексу разлікаў для вагонаў;
  • распрацоўка канструктарскіх рашэнняў па мадэрнізацыі рухомага саставу;
  • распрацоўка НТПА ў галіне чыгуначнага транспарту.