Дэкан будаўнічага факультэта

bochkarev

Бачкароў Дзмітрый Ігаравіч

Тэлефон: +375 232 31 92 89
Тэлефон: +375 232 95 21 92
е-mail: str@bsut.by
Вучоная ступень: кандыдат тэхнічных навук
Вучонае званне: дацэнт

Сучасны стан і перспектывы развіцця транспартнага комплексу Рэспублікі Беларусь

Асноўныя тэндэнцыі сусветнага развіцця паказваюць, што транспартны комплекс з'яўляецца адным з сістэмаўтваральных элементаў сусветнай эканомікі, асновай гаспадарчага і прамысловага асваення тэрыторый. Сусветная супольнасць інтэнсіўна фармiруе адзіную транспартную сістэму, якая грунтуецца на геаграфічным становішчы і рэсурсным патэнцыяле дзяржаў і ўключае сетку міжнародных транспартных калідораў, якая злучае розныя кантыненты для забеспячэння экспартна-імпартнага тавараабмену і міжнароднага транзіту. Таму дзяржавы, якія кіруюць міжнароднымі транспартнымі камунікацыямі глабальнага характару і якія маюць развітую транспартную інфраструктуру, могуць граць лідзіруючую ролю і ў сусветным гаспадарчым абароце. На падставе вышэйпададзенага можна зрабіць вынiк аб тым, што транспартная сістэма дзяржавы становіцца разам з фінансавай, палітычнай і сацыяльнай адным з базісаў, якія забяспечваюць ўстойлівасць яе становішча ў сусветнай супольнасці.

У сацыяльна-эканамічным развіцці Рэспублікі Беларусь роля транспартнага комплексу абумоўлена шэрагам фактараў, звязаных з асаблівасцямі геаграфічнага становішча і эканамічнага ўзроўню нашай краіны, а таксама сучаснымі тэндэнцыямі развіцця сусветнай эканомікі. Да гэтых фактараў можна аднесці павелічэнне тавараабароту паміж Еўропай і Азіяй, перавод прамысловых прадпрыемстваў з Еўропы ў Азію, энергетычную залежнасць краін Усходняй і Заходняй Еўропы ад энерганосьбітаў Расіі, функцыянаванне айчыннай прамысловасці пераважна на імпартнай сыравіне, значную долю экспарту (каля 60%) нацыянальнага ВУП, а таксама геаграфічнае размяшчэнне рэспублікі на скрыжаванні транс'еўрапейскіх чыгуначных і аўтамабільных магістраляў, нафта-, газа- і прадуктаправодаў. Пры гэтым на прадпрыемствах транспартнага комплексу рэспублікі занята каля 5% ад агульнай колькасці працуючых, ён аб'ядноўвае каля 17% вытворчых фондаў, а на яго развіццё штогод адлічваецца прыкладна 11% усіх капіталаўкладанняў. Акрамя таго, ён з'яўляецца буйным спажыўцом паліва-энергетычных рэсурсаў: штогод транспартным комплексам выкарыстоўваецца каля 5% электраэнергіі, 75% бензіну і 54% дызельнага паліва ад агульнарэспубліканскага спажывання. Удзельная вага транспартнага комплексу ў ВУП краіны складае больш за 8%, што дазваляе лічыць яго адной з найважнейшых галін, якая забяспечвае эканамічны рост і павышэнне ўзроўню жыцця насельніцтва.

Працягласць аўтамабільных дарог агульнага карыстання ў Рэспубліцы Беларусь складае каля 82 тыс. км, у тым ліку рэспубліканскіх - каля 16 тыс. км і мясцовых - прыкладна 66 тыс. км. Пры гэтым дарогі з цвёрдым пакрыццём складаюць каля 71 тыс. км або 87%, а грунтавыя - 11 тыс. км або 13%. Акрамя таго, на аўтамабільных дарогах Рэспублікі Беларусь маецца больш 5200 мастоў і пуцеправодаў агульнай даўжынёй каля 170 тыс. метраў.

Гісторыя Беларускай чыгункі ўзыходзіць да 1862 г. 29 (16) лістапада 1871 года быў здадзены ў эксплуатацыю ўчастак Смаленск - Мінск - Брэст Маскоўска-Брэсцкай чыгункі, працягласцю 612 км. Да 1914 года на тэрыторыі Беларусі было пракладзена 3888 км чыгунак.

У цяперашні час эксплуатацыйная даўжыня чыгуначных шляхоў у Рэспубліцы Беларусь складае 5583 км, з якіх каля 2000 км (35%) электрыфікавана. Пры гэтым разгорнутая даўжыня чыгуначных шляхоў складае 11787,4 км, у тым ліку галоўных - 7193,1 км, станцыйных - 3472,9 км і пад'язных - 1121,4 км. Агульная даўжыня шляху на драўляных шпалах складае 3986,2 км, а на жалезабетоных - 7799,6 км. Працягласць бязстыкавога шляху складае 4367,7 км. Агульная колькасць стрэлачных пераводаў складае 12561 шт. Агульная колькасць пераездаў - 1834 шт. Колькасць работнікаў, занятых у асноўнай дзейнасці Беларускай чыгункі, складае каля 78 тыс. чал.

Такім чынам, транспартны комплекс Рэспублікі Беларусь мае велізарны тэхнічны і вытворчы патэнцыял, рэалізацыя і павелічэнне якога магчымыя толькі з удзелам спецыялістаў, якія валодаюць сучаснымі ведамі ў галіне праектавання і будаўніцтва чыгуначных шляхоў, аўтамабільных дарог, штучных збудаванняў, інжынерных сетак і аб'ектаў транспартнай інфраструктуры. Высакаякасную падрыхтоўку дадзеных спецыялістаў ажыццяўляе будаўнічы факультэт Беларускага дзяржаўнага ўніверсітэта транспарту, грунтуючыся на шматгадовых традыцыях і правераных часам праграмах навучання, а таксама навуковым і вытворчым вопыце выкладчыкаў і супрацоўнікаў старэйшага і энергіі маладога пакаленняў.

У аснову адукацыйнага працэсу на факультэце пакладзены тры найважнейшых прынцыпу:

  • забеспячэнне атрымання якаснага адукацыі, якая адпавядае сучаснаму ўзроўню развіцця навукі і эканомікі;
  • фарміраванне перспектыўнага навукова-педагагічнага патэнцыялу;
  • рэалізацыя практыка-арыентаванага адукацыйнага працэсу і стымуляванне навукова-даследчай дзейнасці студэнтаў.

Сёння на факультэце ўкараняюцца новыя адукацыйныя тэхналогіі, удасканальваецца арганізацыя навучальнага працэсу. Для ўзмацнення практычнага складу ў падрыхтоўцы спецыялістаў абнаўляюцца базы практык, тэмы курсавых і дыпломных праектаў звязваюцца з праблемамі вытворчасці, умацоўваецца вучэбна-лабараторная і матэрыяльна-тэхнічная базы.

Студэнты факультэта акрамя асноўнай спецыяльнасці маюць магчымасць атрымаць адукацыю па праграмах падрыхтоўкі афіцэраў запасу і малодшых камандзіраў.