IT-рашэнні SAP для лічбавізацыі чыгуначнага транспарту
- Апублікавана 29.10.2019 09:06
24 кастрычніка 2019 года ў гатэлі Minsk Marriott Hotel адбыўся «Інавацыйны дзень SAP» для Беларускай чыгункі, у якім узяў удзел загадчык кафедры «Бухгалтарскі ўлік, аналіз і аўдыт», к. э. н., дацэнт Шатроў С. Л.
Мэту мерапрыемства агучыў адзін з арганізатараў – дырэктар па развіцці бізнесу ў краінах СНД Уладзімір Дзмітрыеў: «Рэалізацыя назапашанага патэнцыялу лічбавай трансфармацыі SAP у перспектыўных інавацыйных сцэнарах ДА «Беларуская чыгунка».
Ён звярнуў увагу на тое, што, на думку экспертаў, Расійская Федэрацыя паднялася на 28-е месца ў рэйтынгу Doing Business дзякуючы лічбавізацыі ўліковых працэсаў, а таксама прывёў прыклад лічбавізацыі эканомікі Беларусі – на днях заключаны першы кантракт па выкарыстанні лічбавых робатаў у галіне лагістычных аперацый паміж беларускай кампаніяй і SAP.
Далей намеснік генеральнага дырэктара па навуковай і інавацыйнай рабоце ДНУ «Аб'яднаны інстытут праблем інфарматыкі Нацыянальнай акадэміі навук Беларусі» С. В. Круглікаў прывёў некалькі ўдалых праектаў па лічбавізацыі галін (ахова здароўя, адукацыя), якія ажыццявіла НАН Рэспублікі Беларусь.
Асаблівую цікавасць выклікалі прыклады інавацыйных сцэнараў, паспяхова рэалізаваныя спецыялістамі SAP раней на чыгунках свету:
- Арганізацыя Руху:
- інтэграцыя з вытворчымі прадпрыемствамі для павышэння дакладнасці планавання забеспячэння вагонамі ў адпаведнасці з вытворчымі планамі, планаванне вытворчасці з улікам даступнасці вагонаў;
- прагназаванне грузавых перавозак на год для павышэння дакладнасці плана грузаперавозак і дакладнасці планавання неабходных выдаткаў.
- Кіраванне інфраструктурай:
- прагназаванне ў працэсах абслугоўвання і рамонту інфраструктуры для пераходу ў будучыні на рамонт па стане;
- выкарыстанне дронаў для маніторынгу інфраструктуры і прылеглай тэрыторыі для павышэння бяспекі руху;
- прагназаванне і прадухіленне абледзянення правадоў.
- Кіраванне паркам лакаматываў:
- прагназаванне ў працэсах абслугоўвання і рамонту лакаматываў для пераходу ў будучыні на рамонт па стане;
- аптымізацыя рэжымаў працы лакаматываў для зніжэння энергаспажывання.
- Кіраванне вагонным паркам:
- абсталяванне грузавога вагона датчыкамі для маніторынгу стану вагона і грузу ў ім для павышэння якасці абслугоўвання кліентаў грузаперавозак;
- прагназаванне моманту адчэпкі вагона пры фарміраванні саставу для скарачэння непрадуктыўнага прастою вагонаў.
- Грузавыя перавозкі:
- кіраванне грузавым дваром для павышэння эфектыўнасці аперацый пагрузкі, разгрузкі вагонаў;
- асабісты кабінет грузавога агента для паскарэння дакументазвароту паміж удзельнікамі працэсу грузаперавозак.
-
Пасажырскія перавозкі:
- энергаэфектыўнасць. Прагноз пікаў энергаспажывання, часовае адключэнне энергаспажывальных прыбораў для згладжвання пікаў энергаспажывання, скарачэнне выдаткаў на куплю энергіі;
- прагнозныя рамонты пасажырскіх вагонаў;
- падключэнне сэрвісаў вакзала на мабільнай прыладзе пасажыра і інш.
Далей усе ўдзельнікі былі падзеленыя на 5 груп для прапрацоўкі і прэзентацыі магчымых сцэнараў выкарыстання сучасных тэхналогій («машынны зрок», «дапоўненая рэальнасць», «шкілетны аналіз», блокчэйн, big data і інш.) у лічбавізацыі канкрэтных бізнес-працэсаў чыгункі.
Следует согласиться с высокой оценкой и характеристикой, которую дал мероприятию заместитель главного инженера ГО «Белорусская железная дорога» Г.В. Глевицкий. В своей речи он отметил, что подобные мероприятия способствуют конвергенции IT и бизнеса, при этом IT не стоит просто налагать на существующие бизнес-процессы, их следует трансформировать на базе IT-технологий. Только так можно получить «быстрый эффект», способный покрыть затраты на нововведения.
Нашли ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl-Enter