У нашым універсітэце, пачынаючы з 2005 года, штогод праводзіцца Міжнародная алімпіяда па тэарэтычнай механіцы.

На ўсіх папярэдніх алімпіядах студэнты розных дзяржаў вырашалі задачы непасрэдна ў нашым універсітэце. У гэтым годзе з улікам сітуацыі, якая склалася, было прынята рашэнне аб правядзенні алімпіяды ў дыстанцыйнай форме.

Для ўдзелу ў алімпіядзе зарэгістраваліся 294 ўдзельніка, якія прадстаўлялі 50 універсітэтаў з Азербайджана, Арменіі, Беларусі, Кітая, Расіі, Туркменістана, Узбекістана і Украіны.

Змена формы правядзення алімпіяды наклала адбітак на яе праграму. Калі ў ранейшыя гады праводзіліся асабіста-камандны тэарэтычны конкурс і камандны конкурс рашэння кароткіх задач (Брэйн-рынг), то ў гэтым годзе было прынята рашэнне аб правядзенні толькі тэарэтычнага конкурсу, вынікі якога падводзіліся толькі ў асабістым заліку. Студэнтам прапаноўвалася вырашыць 6 задач (па дзве па статыцы, кінематыцы і дынаміцы).

c9

Улічваючы, што ў многіх дзяржавах зараз студэнты знаходзяцца на дыстанцыйным навучанні, працэдура правядзення была спецыяльна такой, каб забяспечыць аднолькавыя ўмовы ўдзельнікам, якія вырашаюць задачы як у сваіх універсітэтах, так і дома. За 15 хвілін да афіцыйнага часу пачатку алімпіяды ўмовы былі высланы кіраўнікам каманд, якія затым знаёмiлi з імі сваіх студэнтаў. Паралельна, сапраўды падчас пачатку алімпіяды (у 10-00 21 красавіка), умовы былі размешчаны на сайце БелДУТ. Праз дзьве з паловай гадзіны, якія адводзяцца правіламі на рашэнне, удзельнікі павінны былі на працягу 20 хвілін ажыццявіць адпраўку па электроннай пошце экспрэс-фатаграфій рашэнняў. Затым давалася яшчэ некалькі гадзін на падрыхтоўку і адпраўку якасных малюнкаў выкананых рашэнняў.

Арганізатарамі была праведзена вялікая праца па апрацоўцы дасланых файлаў з мэтай падрыхтоўкі дасланых рашэнняў да праверкі. На гэтую працу сышло 3 дні. Выкананыя падлікі паказалі, што для праверкі былі прадстаўлены 260 работ. Агульная колькасць лістоў з рашэннямі перавысіла 1450.

Апеляцыя вынікаў працэдурай не была прадугледжана, таму, каб забяспечыць аб'ектыўнасць, праверка кожнай задачы ажыццяўлялася ў тры этапы. На першым выкладчыкi нашага універсітэта правяралі правільнасць суадносін, выкарыстаных пры рашэнні задач. Тут таксама сачылі за магчымасцю несамастойнай працы студэнтаў. На другім этапе выстаўляліся папярэднія балы. На гэтым этапе ўважліва аналізаваліся нестандартныя падыходы, якія прысутнічалі ў многіх работах, і ўсталёўвалася, у чым канкрэтна ўдзельнікі мелі рацыю ці наадварот - не правы (на гэта сышло больш за ўсё часу). На трэцім этапе ажыццяўлялася канчатковая расстаноўка ацэнак. Тут уважліва параўноўваліся працы, ацэнка якіх адрознівалася на 0,5 бала, і на аснове гэтага вага пераважадi ў адзін ці іншы бок.

Усе выстаўленыя ў ходзе праверкі ацэнкі былі ўведзены ў кампутар. Такім чынам былі атрыманы наступныя вынікі.

Абсалютна лепшы вынік, набраўшы 55 балаў з 60 магчымых, паказаў студэнт Універсітэта Цінхуа (Кітай)  Liu Zehua.
Адзначым, што гэты ўніверсітэт пастаянна займае першае месца ў Нацыянальным рэйтынгу універсітэтаў КНР.

За ім размясціліся студэнт Уфімскага нафтавага тэхнічнага універсітэта (Расія) Максім Іваноў і Zhong Hanzhong (Універсітэт Цінхуа), вынік якіх склаў 48 балаў.

У лік удзельнікаў, якія атрымалі найбольшую колькасць балаў, увайшлі таксама Jiang Jian (Універсітэт Тунцзi, Кітай), Sun Chenyang (Паўднёва-Усходні універсітэт, Кітай), Ілля Лукін (Харкаўскі нацыянальны універсітэт, Украіна), Zhao Bingchen і Lai Yuchen з Універсітэта Цінхуа і студэнты Маскоўскага фізіка-тэхнічнага інстытута (Расія) Андрэй УймінАндрэй НікалаеўВячаслаў Кузняцоў.

Сярод прадстаўнікоў Рэспублікі Беларусь лепшыя вынікі паказалі студэнтка групы УД-31 нашага універсітэта Вольга Дзем'янчук і курсант Універсітэта грамадзянскай абароны МНС Рэспублікі Беларусь Мікіта Ляшэнка, якія ўдастоены дыпломаў II ступені.

dem1

 

Дыпломамі III ступені адзначаны студэнты нашага універсітэта Юрый Карацюба (МЭ-11), Сяргей Чапскі (УД-21), Кацярына Чыркова (ПС-22) і Ганна Гуторава (ПР-41).

1
01
01
01

Заўважым, што ўзровень складанасці задач быў вельмі высокім і патрабаваў не толькі тыпавых ведаў па курсе тэарэтычнай механікі, але і прымянення нестандартных падыходаў, а таксама добрай матэматычнай падрыхтоўкі.

Зараз арганізатары атрымліваюць лісты з падзякамі ад удзельнікаў, якія адзначаюць велізарны аб'ём працы, праведзенай супрацоўнікамі кафедры «Тэхнічная фізіка і тэарэтычная механіка» па арганізацыі алімпіяды і праверцы задач. Мы ў сваю чаргу хочам падзякаваць Паслаўскаму Сяргею Аляксандравічу з Харкаўскага нацыянальнага універсітэта, які аказаў нам дапамогу ў праверцы.

Жадаем ўдзельнікам далейшых поспехаў у вывучэнні тэарэтычнай механікі. Спадзяемся ўбачыць іх у ліку ўдзельнікаў нашых наступных алімпіяд.

Кафедра «ТФiТМ»