Як пісаць канспект
- Апублікавана 03.08.2020 15:24
Толькі здаецца, што слухаць лекцыю лёгка. На самай справе - гэта цяжкая і не заўсёды цікавая праца, якая патрабуе ўседлівасці і высокай канцэнтрацыі ўвагі. Тое, што сапраўды ўважліва праслухана, прадумана і запісана на лекцыях, становіцца падмуркам для далейшага вывучэння прадмета. Таму важна з першых дзён вучобы выпрацаваць свой падыход да працы з навучальным матэрыялам.
У першую чаргу трэба разумець відавочнае: не трэба імкнуцца запісваць лекцыі даслоўна, паколькі тэмп гаворкі лектара 90-120 слоў у хвіліну, а тэмп запісу - каля 20 слоў. Вядома, калі Вы валодаеце навыкамі стэнаграфіі, то няма пытанняў. Але лепш абдумваць змест і перафармуляваць яго сваімі словамі (акрамя азначэнняў і формул). Гэта не толькі беражэ Вашы рукі, але і з'яўляецца адным з спосабаў развіцця мыслення.
Што ж патрэбна запісваць на лекцыі?
- Перш за ўсё - тэму лекцыі, асноўныя яе пытанні, найважную іх аргументацыю. Затым - некаторыя яркія прыклады, навуковыя вызначэння і высновы, якія дае выкладчык. Звычайна лектары, змяняючы сілу і тэмбр голасу або запавольваючы чытанне, вылучаюць і падкрэсліваюць важнейшыя палажэнні неабходнага матэрыялу, робяць запісы і малюнкі на дошцы. Гэта дапамагае студэнтам зразумець і запісаць самае істотнае.
- Пры запісе трэба абавязкова пакідаць шырокія палі і месца паміж радкамі. На гэтых месцах Вы можаце пазначыць пытанні, якія трэба будзе ўдакладніць, а таксама адказы на іх. Пытанні Вы можаце задаць выкладчыку на семінарскіх занятках (будзьце больш актыўныя ў гэтым). Не забывайце пра вылучэнне абзацаў, нумарацыю асноўных палажэнняў. Выносьце на палі ключавыя словы. Шырока выкарыстоўвайце колер пры запісе і дапрацоўцы канспекта. Каляровыя абазначэння выкарыстоўвайце адназначна ва ўсіх запісах (галоўнае, прыклады, спрэчныя пытанні, практычныя рэкамендацыі).
- Але напісаннем праца над канспектам не заканчваецца. Канспект мае патрэбу ў дапрацоўцы ў дзень лекцыі, пакуль ёсць магчымасць аператыўна аднавіць прапушчаны матэрыял і расшыфраваць малазразумелыя запісы. Лепш у гэты ж дзень прачытаць матэрыял ў падручніку, адказваючы на пытанні, якія ўзнікаюць. Старайцеся адразу ж прыводзіць ўласныя прыклады, звязваць матэрыял з вядомымі Вам звесткамі, практыкай, асабістым вопытам. Вылучайце галоўнае і незразумелае. Затым зноў праглядзіце канспект праз 3-4 дні. Часу на такую працу патрабуецца нямнога, але вынікі звычайна бываюць выдатнымі.
- Пры запісе лекцыі карыстайцеся элементамі стэнаграфіі і ўласнымі скарачэннямі. Памятаеце, што абазначэнні павінны быць аднатыпнымі. Спіс скарачэнняў лепш запісаць у канцы сшытка. З улікам спецыфікі тэхнічнага універсітэта, можна выкарыстоўваць сімвалы з фізікі і матэматыкі (больш, менш, прыблізна і г.д.). Пры скарачэнні слоў можна пакідаць толькі корань, або, наадварот, толькі першыя літары і канчатак. Але нельга скарачаць словы празмерна, трэба чаргаваць іх з нескарочанымі.
Пры сістэматычнай працы з канспектам і падручнікам веды набываюцца паступова, што палягчае работу па падрыхтоўцы да семінарскіх заняткаў. Потым падчас экзаменаў Вам будзе патрэбна толькі асвяжыць у памяці сваю працу на працягу семестра.
Вось такія простыя рэкамендацыі аб тым, як пісаць канспект - карыстайцеся на здароўе.
Ну, а калі ў Вас засталіся пытанні - Вы заўсёды можаце запісацца на кансультацыю да псіхолага. Гэта бясплатна і канфідэнцыйна.
Усяго Вам добрага!
Нашли ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl-Enter