Начальнік аддзела інфармацыйных сістэм

no foto 120

Вербянец Дзяніс Віктаравіч

Тэлефон: +375 232 95 35 10

е-mail: ois.bsut@gmail.com

Зарплата і Кiраванне Персаналам


Прадукт «1С: Зарплата і Кіраванне Персаналам 8 для Беларусі» прызначаны для аўтаматызацыі разліку заработнай платы і кадравага ўліку ў камерцыйных і некамерцыйных арганізацыях (у тым ліку маючых складаную юрыдычную структуру) у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Прыкладное рашэнне распрацавана для аўтаматызацыі сярэдніх і буйных прадпрыемстваў (ад 50 чалавек і больш).

111

Апісанне

«1С: Зарплата і кіраванне персаналам» – праграма, якая дазваляе ў комплексе аўтаматызаваць задачы, звязаныя з разлікам заработнай платы персаналу і рэалізацыяй кадравай палітыкі, з улікам патрабаванняў заканадаўства Рэспублікі Беларусь і рэальнай практыкі працы прадпрыемстваў. Яна можа паспяхова прымяняцца ў службах кіравання персаналам і бухгалтэрыях прадпрыемства, а таксама ў іншых падраздзяленнях, зацікаўленых у эфектыўнай арганізацыі працы супрацоўнікаў, для кіравання чалавечымі рэсурсамі камерцыйных прадпрыемстваў рознага маштабу.

Зручныя і гнуткія механізмы наладкі справаздач дазваляюць атрымліваць поўную і дакладную інфармацыю ў самых розных аналітычных разрэзах, для розных катэгорый карыстальнікаў: кіраўніцтва, службы кіравання персаналам, кадравай службы і іншых. улік вядзецца ў адпаведнасці з дзеючым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

Функцыянал

Канфігурацыя «Заробак і Упраўленне Персаналам 8 для Беларусі» уяўляе сабой тыпавое прыкладное рашэнне, прызначанае для рэалізацыі кадравай палітыкі прадпрыемстваў па наступных напрамках:

Вядзенне ўліку дзейнасці некалькіх арганізацый

Канфігурацыя дазваляе весці кіраўнічую і ўліковую дзейнасць ад імя некалькіх арганізацый (якія могуць быць аформлены як юрыдычныя асобы або з'яўляцца прыватнымі прадпрымальнікамі). Пры гэтым кожная арганізацыя можа весці ўлік па агульнай або спрошчанай сістэме падаткаабкладання ў рамках адной і той жа інфармацыйнай базы.

Канфігурацыя таксама можа выкарыстоўвацца на прадпрыемствах холдынгавай структуры, якія складаюцца з некалькіх арганізацый, аформленых як юрыдычныя асобы або з'яўляючыхся індывідуальнымі прадпрымальнікамі. Праграма забяспечвае паралельнае вядзенне двух відаў уліку персаналу – кіраўніцкага і рэгламентаванага. Кіраўнічы ўлік вядзецца па прадпрыемстве ў цэлым, а рэгламентаваны ўлік вядзецца асобна для кожнай арганізацыі (юрыдычнай асобы або індывідуальнага прадпрымальніка).

Аўтаматызацыя працэсаў кіравання

У канфігурацыі асаблівая ўвага надаецца аўтаматызацыі кіраўніцкай дзейнасці менеджэраў па персаналу. У прыватнасці, у канфігурацыю ўключаны наступныя прылады, якія дазваляюць вырашаць асноўныя задачы, з якімі сутыкаюцца пры планаванні як менеджэры па персаналу, так і кіраўнікі розных узроўняў:

  • інструмент сцвярджэння змен кадравага плана, які дазваляе рэдагаваць кадравы план і праглядаць бягучы стан плана;
  • інструмент набору кадраў, які дазваляе ажыццявіць усю працэдуру падбору кадраў, уключаючы вядзенне перапіскі з кандыдатамі па электроннай пошце;
  • інструмент па планаванні адпачынкаў работнікаў;
  • інструментар кіравання кампетэнцыі і правядзення атэстацый;
  • інструментар кіравання навучаннем работнікаў;
  • інструмент распрацоўкі схем матывацыі работнікаў.

Планаванне патрэбаў у кадрах

Планаванне патрэбаў у чалавечых рэсурсах ажыццяўляецца ў кадравым плане. Зыходныя дадзеныя для планавання могуць паступаць з вытворчых сістэм. Кадравы план дазваляе запланаваць арганізацыйна службовы склад, падзейны план змяненняў арганізацыйна службовай складу, фонд выдаткаў на аплату працы. Пры дапамозе справаздач па стане кадравага плана можна атрымаць ацэнку эфектыўнасці работ па наборы супрацоўнікаў, колькасць вакантных працоўных месцаў і дадзеныя аб планаваных выдатках на персанал.

Аўтаматызацыя падбору персаналу

Падсістэма падбору персаналу прызначана для дакументавання і аўтаматызацыі працэсу падбору і ацэнкі кандыдатаў. Падсістэма забяспечвае захоўванне асабістых дадзеных пра кандыдатаў, як аб фізічных асобах; захоўванне матэрыялаў, якія з'яўляюцца ў працэсе работы з кандыдатам, пачынаючы ад рэзюмэ і да вынікаў анкетавання; падрыхтоўку сустрэч з кандыдатамі і рэгістрацыю прынятых рашэнняў аж да прыняцця на працу. Асноўны інструмент сістэмы – аўтаматызаванае працоўнае месца мэнэджара па персаналу, пры дапамозе якога можна ажыццяўляць усе этапы работ па запаўненні вакантных працоўных месцаў.

Кіраванне кампетэнцыі і навучанне персаналу

Для кіравання кампетэнцыі праграма забяспечвае ацэнку персаналу, уключаючы кантроль вынікаў і якасці ацэнкі. На падставе ацэнкі работніка (атэстацыі) прымаюцца ключавыя кадравыя рашэнні: прыём на працу, ратацыі, змена аплаты працы, патрэба ў навучанні, звальненне. Канфігурацыя таксама дапамагае планаваць навучанне персаналу і кантраляваць эфектыўнасць навучальных мерапрыемстваў.

Планаванне выдаткаў на персанал

Канфігурацыя дазваляе планаваць выдаткі на персанал у разрэзе артыкулаў выдаткаў з далейшым план-фактным аналізам. Планаванне вядзецца альбо па «кіраўніцкай» структуры з выкарыстаннем цэнтраў фінансавай адказнасці, альбо па структуры арганізацый – юрыдычных асоб, пры гэтым выкарыстоўваецца агульная аналітыка па артыкулах выдаткаў кіраўніцкага і рэгламентаванага ўлікаў.

Пры планаванні выкарыстоўваюцца розныя сцэнары: аптымістычныя або песімістычныя, з рознай перыядычнасцю – тыдзень, месяц, квартал або год. Прадугледжана аўтаматычнае фарміраванне планаваных бюджэтаў па фактычных затратах мінулага перыяду планавання.

Планаванне занятасці персаналу

Падсістэма планавання занятасці дазваляе планаваць сустрэчы работнікаў прадпрыемства, у тым ліку і з іншымі асобамі, і правядзенне мерапрыемстваў. Акрамя таго, падтрымліваецца планаванне чарговых адпачынкаў работнікаў прадпрыемства з выкарыстаннем сістэмы зацвярджэння прынятых рашэнняў.

Кіраванне фінансавай матывацыяй работнікаў

Падсістэма дазваляе распрацоўваць і прымяняць схемы фінансавай матывацыі работнікаў з выкарыстаннем розных паказчыкаў эфектыўнасці дзейнасці (KPI) як асобнага работніка, так і прадпрыемствы ў цэлым. Пры распрацоўцы схем матывацыі можа быць выкарыстана адвольная колькасць відаў налічэнняў, пры гэтым маецца магчымасць канструяваць сам алгарытм разліку налічэння на базе шырокага спектру матэматычных формул з удзелам паказчыкаў эфектыўнасці дзейнасці (KPI), якiя выкарыстоўваюцца на прадпрыемстве.

У мэтах папярэдняй ацэнкі новай схемы матывацыі маецца магчымасць паралельна разлічыць зарплату па некалькіх схемах матывацыі, а затым параўнаўшы атрыманыя вынікі, абраць аптымальную.

Улік кадраў і аналіз кадравага складу

Падсістэма кадравага ўліку мяркуе захоўванне не толькі асабістых дадзеных пра работнікаў прадпрыемства, але і службовай інфармацыі. Да апошняй адносяцца: падраздзяленне, дзе працуе работнік, яго пасаду, колькасць займаных ставак, службовыя тэлефоны і іншая кантактная інфармацыя. Рэгіструецца і прасоўванне работніка на прадпрыемстве – яго прыём на працу, службовыя перамяшчэння, камандзіроўкі – аж да звальнення. Таксама падтрымліваецца ўлік адпачынкаў работнікаў і кантроль фактычнага выкарыстання адпачынкаў, складанне справаздач па выкананні графіка адпачынкаў.

Па назапашанай інфармацыі пра працаўнікоў можна пабудаваць разнастайныя справаздачы, якія забяспечваюць зыходныя дадзеныя для правядзення аналізу кадравага складу, прычын цякучасці кадраў і т.п. Справаздачы падаюць карыстачам шырокія магчымасці налады аб'ёму і падрабязнасці вывадзiмых звестак, а таксама прагляду і аналізу інфармацыі ў графічным выглядзе – дыяграм і зводных табліц.

Падсістэма рэгламентаванага кадравага ўліку дазваляе аўтаматызаваць працаёмкія руцінныя аперацыі, вызваліць работнікаў для выканання ўласна аналітычных і кіраўніцкіх функцый і тым самым павысіць эфектыўнасць службы кіравання персаналам. Падсістэма ўключае ў сябе сродкі для вядзення ўліку па наступных напрамках:

  • працоўныя адносіны, кадравае справаводства;
  • персаніфікаваны ўлік;
  • воінскі ўлік.

Працоўныя адносіны, кадравае справаводства

«1С: Зарплата і Кіраванне Персаналам 8 для Беларусі» падтрымлівае вядзенне штатнага раскладу арганізацый з магчымасцю ўказання розных відаў тарыфных ставак, адвольнай колькасці надбавак і дадатковай інфармацыі аб штатных адзінках. Па штатнаму раскладу фармуецца ўся неабходная справаздачнасць. У праграме аўтаматызавана кадравае справаводства, уключаючы запаўненне ўніфікаваных друкаваных формаў: афармленне працоўных дамоў, прыём на працу, кадравыя перамяшчэння работнікаў, звальненне з арганізацыі. Запланаваныя камандзіроўкі работнікаў рэгіструюцца ў праграме, пры гэтым падрыхтоўваюцца загады аб накіраванні работнікаў у камандзіроўку, запаўняюцца камандзіровачныя пасведчанні.

Разлік і ўлік заработнай платы

Для разліку і ўліку заработнай платы ў праграме аўтаматызавана дзейнасць як менеджэраў, якія прымаюць рашэнні па заработнай плаце персаналу, так і бухгалтараў-разлiчнiкаў заработнай платы:

  • распрацоўка і аналіз схем матывацыі работнікаў;
  • улік вынікаў вытворчай дзейнасці;
  • аўтаматычны разлік шырокага кола налічэнняў – ад аплаты па акладу да аплаты бальнічных і адпачынкаў па сярэднім заробку;
  • гнуткая налада налічэнняў і ўтрыманняў.

Канфігурацыя забяспечвае вядзенне ўзаемаразлікаў з работнікамі прадпрыемства, а таксама ўлік выдаткаў на аплату працы ў складзе сабекошту прадукцыі і паслуг. Аўтаматызаваны ўвесь комплекс разлікаў з персаналам, пачынаючы ад уводу дакументаў аб фактычнай выпрацоўцы і фактычным выкарыстанні працоўнага часу, аплаты бальнічных лістоў і адпачынкаў, аж да фарміравання дакументаў на выплату зарплаты і дэпаніраванню, а таксама справаздачнасці ў дзяржаўныя наглядныя органы.

Рэалізаваны асноўныя формы аплаты працы, якія выкарыстоўваюцца на гасразліковых прадпрыемствах: пачасовая (з выкарыстаннем месячных, дзённых і пагадзінных тарыфных ставак) і здзельная формы аплаты працы, а таксама іх варыянты – пачасова-прэміяльная і здзельна-прэміяльная формы аплаты працы.

Гнуткі механізм уліку выкарыстання працоўнага часу дазваляе, з аднаго боку, апісваць розныя графікі працы, у тым ліку «слізгальныя», а таксама індывідуальныя, і рэгістраваць толькі адхіленні ад звычайнага рэжыму працы, а з другога – рэгістраваць толькі фактычныя дадзеныя аб выкарыстанні працоўнага часу на аснове запаўняючыхся ў падраздзяленнях табеляў.

У мэтах забеспячэння работы на прадпрыемствах з вялікай колькасцю работнікаў асноўныя «разліковыя» дакументы забяспечаны сродкамі аўтаматычнага запаўнення і разліку. З другога боку, у мэтах аператыўнага кантролю вынікаў разліку непасрэдна ў дакуменце «Налічэнне зарплаты работнікам арганізацыі» карыстальнікі маюць звыклы разліковы лісток работніка, а таксама магчымасць пералічыць аднаго работніка.

Акрамя правядзення масавых разлікаў заработнай платы праграма падрыхтоўвае ўсе неабходныя справаздачы, якія дазваляюць атрымаць інфармацыю за любы разліковы перыяд:

  • разліковыя лісткі;
  • разлікова-аплатныя ведамасці;
  • аплатныя ведамасці для атрымання грошаў праз касу/банк;
  • звод па налічэнням і ўтрыманням.

Вынікі разлікаў могуць быць прадстаўлены ў выглядзе аналітычных:

  • аналіз налічэнняў работнікаў арганізацый;
  • аналіз стану ўзаемаразлікаў з работнікамі арганізацый і інш.

«1С: Зарплата і кіраванне персаналам 8 для Беларусі» прадастаўляе дадатковы спектр сэрвісных магчымасцяў:

112

    • пашыраны пералік тыпавых роляў, якія ўдзельнічаюць у працы з персаналам, з перадналаджаным наборам функцыянальных магчымасцяў для кожнай ролі;
    • падтрымка працэсаў «Узгадненне» і «Сцвярджэнне» дакументаў;
    • шматмэтавыя інструменты кіраўніка для кантролю і аналізу;
    • гнуткая налада правоў доступу;
    • працоўнае месца для самаабслугоўвання супрацоўнікаў;
    • магчымасць весці выдаленую працу ў сістэме праз Інтэрнэт.

 

Нашли ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl-Enter