Начальнік аддзела інфармацыйных сістэм

no foto 120

Вербянец Дзяніс Віктаравіч

Тэлефон: +375 232 95 35 10

е-mail: ois.bsut@gmail.com

EPR кіраванне прадпрыемствам


211

Ужытковае рашэнне «1С: ERP кiраванне прадпрыемствам» з'яўляецца комплексным рашэннем, якое ахоплівае асноўныя контуры кіравання і ўліку, а таксама дазваляе арганізаваць адзіную інфармацыйную сістэму для кіравання рознымі аспектамі дзейнасці прадпрыемства.

 

Сістэма складаецца з наступных блокаў

 212

Магчымасці:

Кіраванне фінансамі

У канфігурацыі рэалізавана функцыянальнасць заявак на расходаванне грашовых сродкаў, падтрымліваюцца этапы фарміравання і зацвярджэння заявак, кантралюецца выкананне плацяжоў па заяўках.

Ва ўліку безнаяўных грашовых сродкаў падзеленыя рэгістрацыя аператыўнай інфармацыі аб уваходных і выходных плацяжах (па першасных плацежных дакументах) і рэгістрацыя выпісак (рэалізаваных асобным дакументам). Гэта дазваляе павысіць аператыўнасць уліку (у прыватнасці, узаемаразлікаў), не скажаючы пры гэтым улік сродкаў на разліковых рахунках, палегчыць апрацоўку плацёжак і выпісак, атрымаць поўны кантроль за грашовымі сродкамі, якія знаходзяцца ў працэсе залічэння, спісання або перамяшчэння.

Распрацаваны функцыянал уліку разлікаў з банкам па прыёмных аперацыях праз тэрмiналы. Акрамя непасрэдна рэгістрацыі аперацый плацяжу і вяртання па плацежных картах, дададзены этап рэгістрацыі справаздач ад банкаў па залічэнні плацяжоў, спісанню зваротаў, утрыманню камісіі, што дазваляе адсачыць кожную аперацыю ад моманту правядзення плацяжу да паступлення сродкаў на разліковы рахунак.

Улік фінансавых вынікаў (прыбытку, страт) вядзецца ў разрэзе напрамкаў дзейнасці прадпрыемства. Склад напрамкаў можа вызначацца вельмі гнутка: напрыклад, кірункі могуць адпавядаць кропкам продажаў (для рознічных прадпрыемстваў), асартыменту (для дыстрыбутараў), праектах і г. д. Падтрымліваецца апісанне адвольных правілаў размеркавання сабекошту і выручкі ад продажаў на напрамкі дзейнасці, якія абапіраюцца на аналітыку продажаў.

Усё гэта дазваляе дэталёва аналізаваць эфектыўнасць дзейнасці прадпрыемства і развіваць бізнес, аптымізуючы састаў напрамкаў дзейнасці.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • улік крэдытаў, дэпазітаў і пазык,
  • эквайрынг (плацежныя карты),
  • гнуткія інструменты для вядзення плацёжнага календара,
  • пашыраныя магчымасці кіравання бягучымі плацяжамі,
  • маршруты ўзгаднення заявак,
  • гнуткія інструменты для фарміравання плацёжных дакументаў на будучыя даты,
  • інвентарызацыя кас і разліковых рахункаў,
  • аналітычная справаздачнасць па руху грашовых сродкаў,
  • наладжвальны план рахункаў фінансавага ўліку па міжнародным стандартам,
  • выкарыстанне шаблонаў праводак,
  • адкладзенае адлюстраванне праводак ва ўліку,
  • прывязка праводак да дакументаў без трансфармацыі,
  • стварэнне дакументаў па тыпавых аперацыях,
  • магчымасць аўдзiравання дадзеных,
  • рэгістрацыя нефінансавых паказчыкаў,
  • генератар фінансавых справаздач.

Прадстаўлена настроеная метадычная мадэль: план рахункаў, шаблоны праводак, фінансавыя справаздачы па МСФС.

213

Бюджэтаваньне

У канфігурацыі рэалізавана кіраванне працэсам бюджэтаваньня. Пры гэтым у сістэме выкарыстоўваецца інтуітыўна зразумелая налада структуры бюджэтаў за кошт выкарыстання «таблічнай мадэлі бюджэтаваньня».

Разнастайныя сродкі аўтаматычнага разліку бюджэтных артыкулаў дазваляюць ажыццяўляць расшыфроўку да зыходных дадзеных разлікаў. Пры гэтым для кожнага артыкулу бюджэту выкарыстоўваецца да 6 адвольных аналітык.

Адлюстраванне і рэдагаванне асобнікаў бюджэту магчымыя цалкам у адной форме. У сістэме захоўваецца гісторыя змяненняў значэнняў бюджэтных артыкулаў.

Разлік планавых паказчыкаў ажыццяўляецца ў форме рэдагавання бюджэту і дапускае выкарыстанне разлікаў па формуле для кожнага паказчыка адначасова ад некалькіх крыніц дадзеных.

Опцыя версiянавання для асобнікаў бюджэтаў дазваляе вырабляць: параўнанне версій, скруткі, выдаленне, а таксама адкат да версіі.

Дадзеныя магчымасці дазваляюць істотным чынам аптымізаваць працэс укаранення (карэкціроўку) выбраных бюджэтных мадэляў.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • наладжвальныя віды бюджэтаў і пашыраная аналітыка,
  • мадэляванне сцэнарыяў,
  • кіраванне бюджэтным працэсам,
  • падтрымка некалькіх валют,
  • таблічныя формы ўводу і карэкціроўкі,
  • эканамічны прагноз,
  • аналіз дасягнення планавых паказчыкаў,
  • складанне зводнай справаздачнасці па выніках маніторынгу,
  • пашыраны фінансавы аналіз.

Маніторынг і аналіз паказчыкаў дзейнасці прадпрыемства

У канфігурацыі рэалізаваныя новыя магчымасці для пабудовы іерархічнай мадэлі мэтаў і мэтавых паказчыкаў, уключаны інструменты для іх маніторынгу, уключаючы пашыраны аналіз і доступ з мабільных прылад.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • пабудова іерархічнай мадэлі мэтаў і мэтавых паказчыкаў,
  • стварэнне розных варыянтаў паказчыкаў з магчымасцю параўнання,
  • маніторынг мэтавых паказчыкаў з расшыфроўкай зыходных дадзеных,
  • пашыраны аналіз фінансавых вынікаў па напрамках дзейнасці,
  • разнастайнасць графічных формаў аналітычных справаздач,
  • доступ з мабільнай прылады (планшэт, смартфон).

Рэгламентаваны ўлік

214

Канфігурацыя змяшчае ўвесь неабходны інструментар для аўтаматызацыі бухгалтарскага і падатковага ўліку, уключаючы падрыхтоўку абавязковай (рэгламентаванай) справаздачнасці ў арганізацыі.

Канфігурацыя падтрымлівае бухгалтарскі і падатковы ўлік дзейнасці арганізацый з адасобленымі падраздзяленнямі, як вылучанымі, так і не вылучанымі на асобны баланс.

Падатковы ўлік па падатку на прыбытак вядзецца на тых жа рахунках, што і бухгалтарскі ўлік. Па дадзеных падатковага ўліку аўтаматычна фарміруецца падатковая дэкларацыя па падатку на прыбытак.

Састаў рахункаў, арганізацыя аналітычнага, валютнага, колькаснага ўліку на рахунках адпавядаюць патрабаванням заканадаўства па вядзенню бухгалтарскага ўліку і адлюстраванню дадзеных у справаздачнасці. Пры неабходнасці карыстальнікі могуць самастойна ствараць дадатковыя субрахункi і разрэзы аналітычнага ўліку.

Канфігурацыя дае карыстальніку набор стандартных справаздач, якія дазваляюць аналізаваць дадзеныя па рэштках, абаротах рахункаў і па праводках у розных разрэзах. Пры фарміраванні справаздач маецца магчымасць наладзіць групоўку, адбор і сартаванне інфармацыі, якая выводзіцца ў справаздачу, зыходзячы са спецыфікі дзейнасці арганізацыі і выконваемых карыстальнікам функцый.

У канфігурацыю ўключаны абавязковыя (рэгламентаваныя) справаздачы, прызначаныя для прадстаўлення ўласнікам арганізацыі і кантралюючым дзяржаўным органам: формы бухгалтарскай справаздачнасці, падатковыя дэкларацыі, справаздачы для органаў статыстыкі і дзяржаўных фондаў.

Рэгламентаваныя справаздачы, для якіх такая магчымасць прадугледжана нарматыўнымі дакументамі, могуць быць выгружаны ў электронным выглядзе. Падтрымліваецца тэхналогія нанясення двухмерных штрыхкодаў на лісты падатковых дэкларацый.

Рэгламентаваная справаздачнасць аб даходах фізічных асоб фарміруецца аўтаматычна. Для прадстаўлення ў ФСАН звестак аб вылічэнні страхога стажу і выплачаных страхавых узносах вядзецца персаніфікаваны ўлік работнікаў. Адпаведная справаздачнасць таксама можа быць выгружаная з сістэмы і запісаная на носьбіт інфармацыі для перадачы кантралюючым органам. Актуальнасць формаў рэгламентаванай справаздачнасці падтрымліваецца магчымасцю аўтаматычнага абнаўлення праз Інтэрнэт.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • адзіны план рахункаў падатковага і бухгалтарскага ўліку,
  • настройка правілаў адлюстравання гаспадарчых аперацый для груп фінансавага ўліку,
  • ўлік фактаў гаспадарчай дзейнасці адкладзеным правядзеннем з кантролем актуальнасці адлюстравання,
  • аператыўны кантроль фарміравання праводак для адвольнага дакумента,
  • разлікі з адасобленымі падраздзяленнямі арганізацыі,
  • уніфікаваныя формы аналітычнай і рэгламентаванай справаздачнасці,
  • аўтаматычная падтрымка ўліку «складанага» ПДВ без дадатковых налад,
  • расшыфроўкі дэкларацыі па падатку на прыбытак і рэгламентаванай справаздачнасці.

Кіраванне персаналам і разлік заработнай платы

Падсістэма прызначана для арганізацыі работы службаў кампаніі, занятых кіраваннем чалавечымі рэсурсамі, комплекснай аўтаматызацыі працэсаў, якія забяспечваюць падтрымку кадравай палітыкі прадпрыемства з улікам усіх патрабаванняў дзеючага заканадаўства. Для вырашэння задач у дадзенай галіне карыстальнікам прадастаўляюцца наступныя магчымасці:

  • праца з персанальнымі дадзенымі супрацоўнікаў;
  • улік руху кадраў і занятасці персаналу арганізацый, уключаючы атрыманне ўніфікаваных справаздачных форм і ўнутранай аналітычнай справаздачнасці;
  • арганізацыя працы са штатным раскладам;
  • вядзенне агульнага вайсковага ўліку;
  • праца з дамовамі падраду;
  • улік адпрацаванага часу з ужываннем розных уліковых метадаў;
  • разлік заработнай платы персаналу з выкарыстаннем розных сістэм аплаты працы: пачасовай (у тым ліку тарыфнай), здзельнай і іх разнавіднасцяў;
  • выкарыстанне паказчыкаў эфектыўнасці дзейнасці арганізацыі і непасрэдна канкрэтнага супрацоўніка пры разліку ўзнагароджанняў за працу;
  • разлік утрыманняў з заработнай платы, у тым ліку па выканаўчых дакументах;
  • налічэнне іншых даходаў, не звязаных з аплатай працы, у тым ліку выплат сацыяльнага характару і даходаў у натуральнай форме;
  • правядзенне ўзаемаразлікаў з персаналам у наяўнай і безнаяўнай форме, кіраванне запазычанасцю па супрацоўнікам;
  • аналіз налічанай заработнай платы з выкарыстаннем ўнутранай аналітычнай справаздачнасці;
  • атрыманне ўніфікаваных справаздачных формаў;
  • падлік рэгламентаваных заканадаўствам падаткаў і адлічэнняў з фонду аплаты працы;
  • фарміраванне рэгламентаванай справаздачнасці па заработнай плаце, як зводнай, так і персаніфікаванай;
  • электронны абмен з падатковымі органамі.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • разлік зарплаты па дадзеных выпрацоўкі супрацоўнікаў;
  • комплекс разлікаў з персаналам;
  • гнуткія магчымасьці адказу на заробкі ў фінансавым і рэгламентаваным уліку;
  • наяўнасць грейдаў, магчымасць уводу неабмежаванай колькасці паказчыкаў, адвольныя формулы.

Кіраванне вытворчасцю.

У канфігурацыі распрацавана цалкам новая падсістэма кіравання вытворчасцю. Рэалізаваны новы падыход да кіравання працэсамі, які дазваляе мінімізаваць залежнасць якасці планавання ад дакладнасці нарматыўных дадзеных. Гэта азначае, што, нават не маючы дакладных нарматываў часу для ўсіх вытворчых аперацый, можна сфармаваць выканальныя вытворчыя планы.

У сістэме рэалізавана 3 ўзроўню кіравання вытворчасцю: планаванне і кансалідацыя патрэбаў у прадукцыі, кіраванне памiж падраздзяленнямi і кіраванне на ўзроўні падраздзялення. Кансалідацыя патрэбаў у прадукцыі вызначаецца на падставе прагнозу попыту (плана вытворчасці) і заказамі на вытворчасць, якія адлюстроўваюць адрасную патрэбу ў прадукцыі. На ўзроўні кіравання памiж падраздзяленнямi фарміруецца графік вытворчасці і каардынуецца дзейнасць усіх вытворчых падраздзяленняў. На ўзроўні падраздзялення ажыццяўляецца кантроль выканання вытворчых заданняў у зацверджаныя тэрміны. Планаванне па перадзелам памiж падраздзяленняў ажыццяўляецца на падставе этапаў рэсурснай спецыфікацыі – заданні паступаюць у вытворчыя падраздзяленні для планавання пааперацыйных работ адпаведнага этапа. Пааперацыйнае планаванне не з'яўляецца абавязковым. Агульны аб'ём работ па этапе разбіваецца на партыі запуску – маршрутныя лісты, якія фармуюцца на падставе маршрутных карт для этапу. Кожны маршрутны ліст змяшчае рэпліку дадзеных маршрутнай карты; у далейшым пры неабходнасці ў маршрутныя лісты можна ўносіць карэкціроўкі для канкрэтнай партыі запуску. Пры дапамозе маршрутных лістоў можна вырабляць удакладненне пааперацыйнага саставу работ і расходу матэрыялаў на кожную партыю запуску.

Пры планаванні этапаў выкарыстоўваюцца элементы вытворчага дадатку Тэорыі абмежаванняў. Мэтай дадзенага падыходу з'яўляецца абарона самага слабага звяна ў вытворчай сістэме і, адпаведна, сістэмы ў цэлым.

Пры пабудове плана дакладнасць і дыскрэтызацыя планавання задаюцца ўсталяваным квантам часу, г.зн. план можа быць пабудаваны з дакладнасцю да гадзіны, дня, месяца і г.д. Для планавання і дыспетчарызацыі вытворчасці рэалізаваны механізмы кіравання «Барабан-Буфер-Вяроўка» (drum-buffer-rope, DBR). Такія падыходы дазволілі звесці да мінімуму патрэбнасці ў перапланаваннi, рэалізаваны прынцып «часовых буфераў».

Для кантролю ходу вытворчага працэсу па этапах (перадзелам памiж падраздзяленнямi) рэалізаваны механізм дыспетчарызацыі, распрацавана семафорная сістэма абвесткі, якая дазваляе мінімізаваць працавыдаткі дыспетчара – фокус зоны кантролю на патэнцыйна праблемныя вытворчыя заказы і партыі. Выкарыстоўваючы дадзены інструмент, спецыяліст па кантролю вытворчасці можа загадзя спрагназаваць негатыўнае развіццё сітуацыі па ходзе вытворчага працэсу адносна планавых тэрмінаў, што дазваляе прадухіліць зрывы выпуску прадукцыі.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • візуалізацыя структуры вырабу;
  • апісанне працэсаў вытворчасцi вырабаў (рэсурсныя спецыфікацыі);
  • кіраванне дэталізацыяй апісання патрэбных для вытворчасці рэсурсаў (маршрутныя карты);
  • параметрычнае забеспячэнне патрэбы ў наменклатуры;
  • два ўзроўні планавання вытворчасці: галоўны і лакальны дыспетчар;
  • iнтэрвальнае планаванне і «Барабан-Буфер-Вяроўка";
  • планаванне па вузкіх месцах вытворчасці;
  • пааперацыйнае планаванне;
  • зніжэнне залежнасці якасці планавання ад дакладнасці нарматыўных даных;
  • кіраванне прыярытэтам заказаў на вытворчасць (VIP-заказы);
  • адзнака даступнасці абсталявання і матэрыяльных рэсурсаў унутры інтэрвалу;
  • пашыраны кантроль забеспячэння вытворчасці рэсурсамі;
  • улік часу транспарціроўкі і адсочвання ТМК;
  • прагназаванне ходу вытворчага працэсу;
  • дыспетчарызацыя вытворчасці на узроўнях памiж падраздзяленнямi і ўнутры падраздзялення;
  • гнуткае перапланаванне;
  • пашыраны ўлік выпрацоўкі супрацоўнікаў.

Кіраванне выдаткамі і разлік сабекошту.

Канфігурацыя дазваляе арганізаваць кантроль за матэрыяльнымі патокамі і спажываннем рэсурсаў, якія забяспечваюць вытворчую, кіраўнічую і камерцыйную дзейнасць прадпрыемства. Улік выдаткаў і разлік сабекошту прадукцыі выконваюцца на аснове дадзеных аператыўнага ўліку.

Пашырана класіфікацыя магчымых да ўжывання рэсурсаў:

  • тавары (матэрыяльныя рэсурсы ў колькасна-вартаснай ацэнцы);
  • работы (паслугi з магчымасцю колькаснага размеркавання);
  • паслугі (паслугі выключна ў вартасным выразе).

Канфігурацыя падтрымлівае раздзельны ўлік затрат па відах дзейнасці, якія маюць вылучэнне ў частцы рознага падаткаабкладання аперацый.

Падсістэма кіравання выдаткамі забяспечвае:

  • улік фактычных выдаткаў прадпрыемства па відах дзейнасці ў неабходных разрэзах у натуральным і вартасным вымярэнні;
  • аператыўны колькасны ўлік рэсурсаў у незавершанай вытворчасці;
  • улік фактычных рэшткаў незавершанай вытворчасці на канец справаздачнага перыяду ў неабходных разрэзах;
  • розныя спосабы размеркавання выдаткаў на сабекошт выпускаемай прадукцыі і выкананых работ, на вытворчыя выдаткі, напрамкі дзейнасці, на расходы будучых перыядаў;
  • разлік фактычнага сабекошту выпуску за перыяд;
  • прадастаўленне дадзеных пра структуру сабекошту выпуску.

Разлічаны сабекошт можа быць дэталізаваны да аб'ёму зыходных затрат па-за залежнасці ад колькасці перадзелаў вытворчага працэсу. Дадзены аналіз істотна павышае нагляднасць і кантроль абгрунтаванасці выкананага разліку сабекошту.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • раздзельны ўлік затрат па відах дзейнасці,
  • адасоблены ўлік сабекошту па заказах,
  • размеркаванне выдаткаў па напрамках дзейнасці,
  • прадастаўленне дадзеных пра структуру сабекошту выпуску да першасных выдаткаў,
  • палепшаны майстар закрыцця месяца.

Арганізацыя рамонтаў.

Падсістэма дазваляе весці даведнік аб'ектаў рамонту, класіфікаваць іх па прыкметах агульнасці складу пашпартных характарыстык, паказчыкаў напрацоўкі, відаў рамонту, рэжымаў эксплуатацыі. Адсочваецца стан аб'ектаў рамонту, а таксама прыналежнасць і размяшчэнне. Аб'екты рамонту могуць быць укладзенымі або вузламі іншых аб'ектаў рамонту.

У працэсе эксплуатацыі аб'ектаў рамонту ў сістэму ўводзяцца дадзеныя аб напрацоўках і выяўленых дэфектах. Рэгістрацыя дэфектаў у часопісе дазваляе вырабляць аналіз і арганізоўваць правядзенне планавых і пазапланавых рамонтных мерапрыемстваў.

Выкарыстоўваецца паняцце відаў рамонтаў, якія вызначаюць склад магчымых работ, што праводзяцца з аб'ектамі рамонту. Для відаў рамонту ў сістэме можна задаць пералік спажываных матэрыялаў і працавыдаткаў або сфармаваць пералік неабходных работ.

Функцыянал падсістэмы дазваляе фармаваць графік рамонтна-прафілактычнай дзейнасці, які ўлічвае як зарэгістраваныя дэфекты, напрацоўкі, правілы, так і непрагназуемыя знешнія абставіны (пазасiстэмныя распараджэння).

Падсістэма цесна інтэграваная з падсістэмай вытворчасці. Аб'екты рамонту могуць быць звязаныя з вытворчымі працоўнымі цэнтрамі. Пры гэтым запланаваныя рамонты абсталявання ўплываюць на даступнасць гэтага абсталявання для вытворчага планавання. Для правядзення рамонтных работ могуць быць задзейнічаны любыя вытворчыя рэсурсы; вытворчасць можа выконваць работы для патрэб рамонтаў.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • улік і іерархічная класіфікацыя аб'ектаў, якія знаходзяцца ў эксплуатацыі;
  • маніторынг стану аб'ектаў эксплуатацыі;
  • упраўленне па відах рамонтаў;
  • арганізацыя і правядзенне планавых і пазапланавых рамонтных мерапрыемстваў;
  • адзіная сістэма забеспячэння рэсурсных патрэбаў рамонтнай і вытворчай дзейнасці;
  • фарміраванне поўнага кошту валодання аб'ектамі эксплуатацыі.

Кіраванне продажамі.

215

У падсістэме рэалізаваны камерцыйныя прапановы, якія дазваляюць фіксаваць гісторыю перамоваў з кліентам па вызначэнні складу і ўмоў продажаў. Істотна развіта функцыянальнасць заказу як «цэнтра кіравання» усімі наступнымі дзеяннямі па яго апрацоўцы. Уведзеныя статусы заказу ("не пацверджаны», «да аплаты», «да забеспячэння», «да адгрузкі"), якія апісваюць этапы праходжання заказу.

На розных этапах заказ можа выступаць у якасці распараджэння на забеспячэнне, на адгрузку, на афармленне дакументаў. Кантроль выканання распараджэнняў вядзецца з дэталізацыяй да радка заказу.

Падсістэма надае магчымасць паказаць графік аплаты па заказе кліента (як у частцы авансавых плацяжоў, так і плацяжоў па пагашэнні дэбіторскай запазычанасці). Графік можа фарміравацца з улікам абранага календара. Гэта дазваляе планаваць паступленне выручкі па днях, кантраляваць выкананне кліентам абумоўленых тэрмінаў аплаты, вылучаць пратэрмінаваную дэбіторскую запазычанасць. Сістэма дазваляе класіфікаваць пратэрмінаваную запазычанасць па інтэрвалам глыбіні пратэрміноўкі.

Вядзецца ўлік планавай і фактычнай запазычанасці ў разрэзе заказаў, тэрмінаў аплаты і дакументаў разлікаў. Пры гэтым праца карыстальнікаў істотна спрошчаная: ручное разнясенне паступіўшых плацяжоў выконваецца толькі па заказах, размеркаванне па астатніх аналітычных разрэзах выконваецца аўтаматычна ў фонавым рэжыме.

Аналагічна продажам рэалізавана праца з заказамі пастаўшчыкам і вядзенне ўзаемаразлікаў па закупках.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • кіраванне эфектыўнасцю працэсаў продажаў і здзелак з кліентам,
  • варонка продажаў,
  • фарміраванне прайс-лістоў з інфармацыяй аб астатках тавараў,
  • выкарыстанне рэгламентаваных працэсаў продажаў, бізнес-працэсы кіравання складанымі продажамі,
  • пашыранае кіраванне заказамі кліентаў, тыпавыя і індывідуальныя правілы продажаў, пагаднення,
  • самаабслугоўваньне кліентаў,
  • кіраванне гандлёвымі прадстаўнікамі,
  • маніторынг стану працэсаў продажаў,
  • планаванне выкарыстання аўтатранспарту,
  • імавернасная адзнака прагнозу продажаў,
  • раздзельны ўлік па партнёрам (кіраўнічы ўлік) і контрагентам (рэгламентаваны ўлік),
  • аўтаматычны кантроль ліміту запазычанасці,
  • інвентарызацыя ўзаемаразлікаў,
  • маніторынг і класіфікацыя пратэрмінаванай запазычанасці па набору параметраў,
  • пашыраныя інструменты для фарміравання статыстычнай і аналітычнай справаздачнасці па стане ўзаемаразлікаў.

Упраўленне ўзаемаадносінамі з кліентамі

У канфігурацыі рэалізавана кіраванне працэсамі продажаў: рэгламентацыя этапаў працэсу, кантроль выканання працэсу, аналіз. У гэтых мэтах прымяняецца механізм бізнес-працэсаў сістэмы «1С: Прадпрыемства», якi аўтаматычна адсочвае маршрут працэсу і фарміруе задачы выканаўцам. Акрамя гэтага, рэалізаваны спрошчаны рэжым кіравання працэсам продажу з «ручным» перамяшчэннем па этапах. Дапускаюцца розныя віды працэсаў з розным саставам этапаў. Для іх падтрымліваецца захоўванне дапаможных дакументаў – рэгламентаў, інструкцый, шаблонаў дакументаў і г.д., неабходных пры адпрацоўцы працэсу. Сістэма назапашвае статыстыку па выкананым працэсам, дазваляе разлічваць верагоднасць давядзення існуючага патэнцыялу продажаў да паспяховага выніку («варонка продажаў») i праводзіць аналіз вузкіх месцаў працэсаў.

Усе распачатыя продажы («здзелкі») рэгіструюцца ў сістэме. Яны аб'ядноўваюць у адзінае цэлае ўсю інфармацыю, назапашаную ў сістэме ў ходзе падрыхтоўкі і выканання продажу, – электронную пошту, звесткі аб званках, сустрэчах, аформленыя заказы, рахункі, накладныя, дадатковыя файлы і г.д. Гэта дапамагае максімальна зручна арганізаваць працу менеджэраў па продажах. Сістэма дазваляе рэгістраваць і аналізаваць атачэнне здзелкі: канкурэнтаў, субпадрадчыкаў, уплывовых асоб, іх сувязі. На падставе статыстыкі здзелак сістэма дазваляе ацаніць верагоднасць яе паспяховага здзяйснення. Такім чынам, сістэма аўтаматызуе і падтрымлівае не толькі стадыю продажу, але і падрыхтоўку продажаў. Акрамя гэтага, сістэма дазваляе аналізаваць не адбыўшыяся здзелкі, што неабходна для ўдасканалення работы аддзела продажаў.

Спісы контрагентаў падзелены ў разуменні рэгламентаванага ўліку (юрыдычных і фізічных асоб) і аб'ектаў бізнес-узаемадзеянняў (кліентаў, пастаўшчыкоў, канкурэнтаў і іншае). Гэта дазваляе весці ўлік продажаў і гісторыі адносін не толькі па «фармальным», юрыдычным контрагентам, але і па кампаніям – групам юрыдычных асоб, па самастойна працуючым падраздзяленням контрагентаў і г.д. Падтрымліваецца вядзенне інфармацыі аб кантактных асобах кампаній-партнёраў, пра сувязі паміж партнёрамі.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • фарміраванне стратэгіі адносінаў з партнёрамі,
  • бізнес-працэсы арганізацыі ўзаемадзеяння з кліентамі,
  • дасье кліента, партнёра,
  • карты лаяльнасці, аналіз лаяльнасці кліентаў,
  • прэтэнзійная праца,
  • маніторынг выканання здзелак,
  • BCG-аналіз,
  • пашыраны аналіз паказчыкаў працы мэнэджэраў. 

Кіраванне закупкамі.

216

Падсістэма забяспечвае менеджэраў, якія адказваюць за забеспячэнне, інфармацыяй, неабходнай для своечасовага прыняцця рашэнняў аб папаўненні запасаў ТМК, для зніжэння выдаткаў на закупкі і дакладнай арганізацыі ўзаемадзеяння з пастаўшчыкамі.

Функцыянал падсістэмы ўключае:

  • аператыўнае планаванне закупак на падставе планаў продажаў, планаў вытворчасці і нявыкананых заказаў пакупнікоў;
  • афармленне заказаў пастаўшчыкам і кантроль іх выканання;
  • рэгістрацыя і аналіз выканання дадатковых умоў па дагаворах з фіксаванымі наменклатурнымі пазіцыямі, аб'ёмамі і тэрмінамі паставак;
  • падтрымка розных схем прыёму тавараў ад пастаўшчыкоў, у тым ліку прыём на рэалізацыю і атрыманне давальніцкай сыравіны і матэрыялаў;
  • афармленне неатфактурованых паставак з выкарыстаннем складскіх ордэраў;
  • аналіз патрэбаў склада і вытворчасці ў таварах, гатовай прадукцыі і матэрыялах;
  • скразны аналіз і ўстаноўка ўзаемасувязяў паміж заказамi кліентаў і заказамі пастаўшчыкам;
  • аналіз наступстваў, да якіх можа прывесці невыкананне заказаў пастаўшчыкамі (да зрыву якога кліенцкага заказу можа прывесці недапастаўка тавараў або матэрыялаў);
  • планаванне закупак з улікам прагназуемага ўзроўню складскіх запасаў і зарэзерваваных ТМК на складах;
  • падбор аптымальных пастаўшчыкоў тавару па іх надзейнасці, гісторыі паставак, крытэрам тэрміновасці выканання заказаў, прапанаваным умовам дастаўкі, тэрытарыяльнаму або іншым адвольным прыкметах і аўтаматычнае фарміраванне заказаў для іх;
  • складанне графікаў паставак і графікаў плацяжоў.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • кіраванне закупачнай дзейнасцю,
  • бізнес-працэсы складаных закупак,
  • кантроль умоў паставак,
  • пашыраны аналіз і выбар пастаўшчыкоў па цэнах і ўмовах,
  • фарміраванне поўнай кошту набыцця ТМК,
  • кантроль і аналіз забеспячэння патрэбаў у наменклатуры.

Кіраванне складам і запасамі.

217

Для кіравання складам можа прымяняцца схема ордэрнага складскога ўліку. Схема ордэрнага склада можа ўключацца для аперацый адгрузкі і паступлення незалежна. Складскія ордэры выпісваюцца строга на падставе дакументаў-распараджэнняў, у якасці якіх могуць выступаць заказы або накладныя. Вядзецца ўлік атрыманых, але нявыкананых распараджэнняў; тэхналогія працы склада можа будавацца цалкам «ад электронных распараджэнняў».

У падсістэме прадугледжана адраснае захоўванне тавараў, г.зн. вядзенне рэшткаў тавараў у разрэзе «месцаў захоўвання» (вочак, паліц, стэлажоў) і упаковак тавару. Сістэма дазваляе кіраваць раскладкай тавару па месцах захоўвання пры паступленні, зборкай з месцаў захоўвання пры адгрузцы, перамяшчэннем і разукамплектацыей тавару. Алгарытмы, закладзеныя ў праграму, аўтаматычна падбіраюць аптымальныя месцы захоўвання пры размяшчэнні і зборцы, сочаць за адсутнасцю калізій пры вялікай інтэнсіўнасці складскіх аперацый.

Падсістэма дазваляе ствараць розныя працоўныя зоны для аптымальнага доступу да складскіх вочках і вызначаць парадак абыходу складскіх вочак, напрыклад, працоўныя зоны для працы аўтапагрузчыка і для ручнога адбору тавараў супрацоўнікам склада. Пры адборы тавараў можна задаць розныя стратэгіі адбору для аптымізацыі размяшчэння тавараў у вочках. Напрыклад, пры адборы тавараў вызваляць у першую чаргу тыя вочкі, дзе тавар захоўваецца ў мінімальна дастатковым аб'ёме. Гэта дазволіць вызваліць вочкі для размяшчэння зноў паступіўшых тавараў. Механізм папераджальнага падсілкоўвання вочак адраснага склада (памяшкання) дазваляе павысіць хуткасць адбору пры адгрузцы тавараў са склада. Адраснае захоўванне тавараў можна выкарыстоўваць апцыянальна. Апроч яго падтрымліваецца даведачная прывязка месцаў захоўвання тавару.

Рэалізаваны шматкрокавы працэс інвентарызацыі тавару, які ўключае фарміраванне загадаў на інвентарызацыю, выдачу распараджэнняў на пералік рэшткаў у месцах захоўвання, паасобнае адлюстраванне лішкаў і недастач у аператыўным і фінансавым уліку.

Падсістэма дазваляе аўтаматызаваць працэс дастаўкі тавараў кліентам, а таксама працэс дастаўкі тавараў пры перамяшчэнні тавараў паміж складскімі памяшканнямі. Дастаўка тавараў можа ажыццяўляцца непасрэдна па адрасах кліентаў (складскога памяшкання) або з дапамогай транспартнай кампаніі (перавозчыка). Заданні на дастаўку фармуюцца з улікам зоны дастаўкі, парадку аб'езду адрасоў дастаўкі, а таксама з улікам грузападымальнасці транспартнага сродку.

Асноўныя інавацыі, рашэнні і развіццё функцыяналу:

  • складаная іерархічная структура складоў,
  • кіраванне вочкавым складам,
  • адасоблены ўлік па заказах – рэзерваванне патрэбаў,
  • мабільныя працоўныя месцы работнікаў складоў,
  • улік шматабаротнай тары,
  • кіраванне iнвентарызацыяй тавараў,
  • статыстычны аналіз запасаў, захоўванне вынікаў ABC/XYZ-аналізу,
  • разлік прагназуемага попыту,
  • тавары на складах па тэрмінах прыдатнасці,
  • кіраванне дастаўкай,
  • таварны каляндар.

Тэхналагічныя перавагі

«1С: ERP кiраванне прадпрыемствам» распрацавана на найноўшай версіі тэхналагічнай платформы «1С: Прадпрыемства 8.3», якая дазваляе:

  • забяспечыць высокую надзейнасць, прадукцыйнасць і маштабаванасць сістэмы;
  • арганізаваць працу з сістэмай праз Інтэрнэт, у рэжыме тонкага кліента або вэб-кліента (праз звычайны інтэрнэт-браўзэр), у тым ліку ў «воблачным» рэжыме;
  • ствараць мабільныя рабочыя месцы з выкарыстаннем планшэтаў і смартфонаў пад кіраваннем iOS або Android;
  • наладжваць інтэрфейс для канкрэтнага карыстальніка або групы карыстальнікаў з улікам ролі карыстальніка, яго правоў доступу і індывідуальных налад.

Механізм функцыянальных опцый, рэалізаваны ў «1С: ERP кiраванне прадпрыемствам», дазваляе «уключаць» або «выключаць» розныя функцыянальныя часткі прыкладнога рашэння без праграмавання (змены канфігурацыі).

Нашли ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl-Enter