Гісторыя факультэта
У пачатку 50-х гадоў мінулага стагоддзя паўстала вострая неабходнасць у падрыхтоўцы высокакваліфікаваных спецыялістаў па кіраўніцтву эксплуатацыйнай працай на чыгуначным транспарце для Беларускай, прыбалтыйскіх і іншых чыгунак заходняга рэгіёну СССР. У сувязі з гэтым па загадзе №252 / 4 ад 23 кастрычніка 1954 г. Галоўнага ўпраўлення навучальнымі ўстановамі МПС СССР быў створаны эксплуатацыйны факультэт. З гэтага моманту пачалося жыццё факультэта.
Яго працу узначальвалі:
Першым дэканам факультэта быў прызначаны к.т.н., дацэнт (пасля д.т.н., прафесар) Купчынаў І.І. - буйны вучоны ў галіне інжынернай геадэзіі. Пад яго кіраўніцтвам праходзіла фарміраванне вучэбна-метадычнай і лабараторнай базы. Чалавек творчага склада, не спыняючыся на дасягнутым, к.т.н., дацэнт Купчынаў І.І. шмат увагі надаваў павышэнню педагагічнага майстэрства і навуковага ўзроўню прафесарска-выкладчыцкага складу кафедраў, а таксама вывучэнню і ўжыванню ў навучальным працэсе перадавых метадаў навукова-тэхнічнага прагрэсу, што спрыяла якаснай падрыхтоўцы інжынераў-эксплуатацыёнікаў.
У сувязі з неабходнасцю завяршэння працы над доктарскай дысертацыяй к.т.н., дацэнта Купчынава І.І. кіраўніцтва факультэтам было перададзена к.т.н., дацэнту Міхайлаву Г.І. (жнівень 1955 г. - лістапад 1957 г.). Ён працягнуў шматпланавую працу па развіцці факультэта як у сферы вучэбна-метадычнага, так і матэрыяльнага аснашчэння.
З 1958 па 1961 г. кіраўніцтва факультэтам было ўскладзена на к.т.н., дацэнта (пасля д.т.н., прафесара) Праўдзіна М.У. - вядомага вучонага ў галіне тэорыі прагназавання транспартных патокаў, ўзаемадзеяння розных відаў транспарту, праектавання чыгуначных станцый і прывакзальных плошчаў. Узначалены ім калектыў факультэта выканаў вялікую працу па павышэнні якасці навучальнага працэсу і забеспячэнні не толькі глыбокіх тэарэтычных, але і практычных ведаў студэнтаў. У гэты перыяд дэканат сумесна з калектывам кафедры "Эксплуатацыя чыгунак" вырабілі аснашчэнне аўдыторыі для лабараторных заняткаў па дысцыпліне "Арганізацыя руху цягнікоў" мадэлямі аўтаматычнага і паўаўтаматычнага блакаванняў.
У 1958 г. адбыўся першы выпуск інжынераў-эксплуатацыёнікаў. Краіна атрымала 92 высокакваліфікаваных інжынера па эксплуатацыі чыгунак. Выпускнікамі гэтага года з'яўляюцца Прадыбайлаў В.М. - былы начальнік Паўночнай чыгункі, дэпутат Дзяржаўнай думы Расійскай Федэрацыі, Валько А.С. - былы начальнік сярэднеазіяцкай чыгункі, Грунтоў П.С. - д.т.н., прафесар, акадэмік Акадэміі транспарту РФ і Украіны, лаўрэат прэміі СМ СССР і інш.
З верасня 1961 па чэрвень 1962 г. дэканам факультэта быў к.т.н., дацэнт (пасля д.т.н., прафесар) Цыркуноў Р.А. Пры яго непасрэдным і актыўным удзеле праходзіла далейшае развіццё навукова-даследчай працы як выкладчыкаў, так і студэнтаў.
З чэрвеня 1962 па сакавік 1980 г. факультэт узначальваў к.т.н., дацэнт Мухо П.Б. Узначалены ім калектыў дамогся значных вынікаў ва ўдасканаленні сістэмы падрыхтоўкі інжынерных кадраў, актыўна ўключаючы ў навучальны працэс сучасныя тэхналогіі навучання, якія грунтуюцца на шырокім выкарыстанні ЭВМ. Гэтаму спрыяла адкрыццё на факультэце кафедры "Вылічальная тэхніка". Акрамя гэтага дэкан вялікую ўвагу надаваў выхаваўчай працы са студэнтамі, важнейшым складальнікам якой з'яўлялася актыўнае ўцягванне моладзі ў гурткі мастацкай самадзейнасці і спартыўныя секцыі інстытута. Такая пастаянная і сістэмная праца дазволіла разнастаіць формы і метады выхаваўчай дзейнасці ў рамках вну і больш поўна задавальняць маральныя і эстэтычныя патрэбы студэнтаў. Дзякуючы гэтаму яны неаднойчы станавіліся пераможцамі інстытуцкіх спаборніцтваў па розных відах спорту як у асабістым, так і ў камандным заліках, а таксама дыпламантамі конкурсаў мастацкай самадзейнасці.
З сакавіка 1980 па ліпень 1987 г. кіраўніцтва факультэтам было ўскладзена на к.т.н., дацэнта (пасля к.т.н., прафесара, рэктара БелДУТа) Ярашэвіча В.П. Ім сумесна з калектывамі кафедраў выканана вялікая праца па ўдасканаленні арганізацыі вучэбна-выхаваўчага працэсу. Дэканат, кафедры дамагліся, каб курсавое і дыпломнае праектаванне былі накіраваны на вырашэнне новых тэарэтычных і практычных задач, якія стаяць перад чыгункай. Гэта дало магчымасць больш поўна ўлічваць запыты, што прад'яўляюцца вытворчасцю. Са змяненнем структуры і задач, што вырашаюцца інжынерамі-эксплуатацыёнікамi, у 1982 годзе факультэт быў перайменаваны і стаў называцца "Упраўленне працэсамі перавозак”.
Далей факультэт паслядоўна узначальвалі к.т.н., дацэнты Сiмашук Е.І. (ліпень 1987 г. - верасень 1989 г.), Гараеў А.П. (кастрычнік 1989 г. - люты 1992 г.), Кузняцоў В.Г. (студзень 1992 г. - студзень 1993 г.). Яны працягнулі працу сваіх папярэднікаў па далейшаму развіццю факультэта як аднаго з вядучых структурных падраздзяленняў універсітэта.
З 1993 г. і па цяперашні час дэканам факультэта з'яўляецца к.т.н., дацэнт Берлін М.П.
Даручаны яму калектыў прафесарска-выкладчыцкага складу факультэта пастаянна працуе над удасканаленнем навучальнага працэсу, павышэннем якасці падрыхтоўкі інжынерных і навуковых кадраў, распрацоўкай стандартаў і вучэбных планаў. У навучальным працэсе выкарыстоўваюцца перадавыя формы навучання і выхавання студэнтаў. Да іх адносяцца: арганізацыя рытмічнай працы студэнтаў, выкарыстанне навейшых распрацовак і дасягненняў у транспартнай галіне, персанальных ЭВМ, правядзенне алімпіяд, распрацоўка рэальных дыпломных праектаў, шырокае прыцягненне таленавітых студэнтаў да ўдзелу ў навукова-даследчай працы. Для правядзення заняткаў пастаянна прыцягваюцца кіраўнікі структурных падраздзяленняў Беларускай чыгункі.
Нашли ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl-Enter