Праблемы транспартнай бяспекі на штогадовым форуме ў Маскве


 

5

11-13 лютага 2020 года ў Маскве ў Крокус Кангрэс Холе адбыўся чарговы штогадовы Міжнародны форум «Тэхналогіі бяспекі», у рамках якога была праведзены 10 тэматычных канферэнцый. Форум праводзіцца пад патранажам Дзяржаўнай Думы Расійскай Федэрацыі

Асаблівая ўвага спецыялістаў-транспартнікаў была прыцягнута да навукова-практычнай канферэнцыі «Тэрарызм і бяспека на транспарце», на якой было прадстаўлена больш за 40 прэзентацыйных дакладаў кіраўнікоў дэпартаментаў, службаў і агенцтваў Міністэрства транспарту Расіі, Растранснагляду, Расавіяцыі, Расчыгункi, падраздзяленняў службаў бяспекі метрапалітэнаў, аэрапортаў , чыгуначных вакзалаў Расійскіх чыгунак.

4

Павышаная ўвага ў дакладах надавалася стану транспартнай бяспекі крытычных аб'ектаў інфраструктуры, схільных патэнцыйнай уразлівасці і несанкцыянаванаму доступу. Толькі у 2019 годзе Расійскія чыгункі выдаткоўвалi больш за 34 млрд. рублёў на рэалізацыю розных праектаў па забеспячэнні транспартнай бяспекі чыгуначных станцый і вакзалаў (абарона і ахова аб'ектаў, аснашчэнне тэхнічнымі сродкамі, атэстацыя работнікаў і інш.). Праведзеная сістэмная праца па ацэнцы ўразлівасці аб'ектаў транспартнай інфраструктуры; увядзенне крытэраў катэгаравання інфраструктурных аб'ектаў чыгуначнага транспарту дало магчымасць больш эфектыўна і мэтанакіравана выкарыстоўваць фінансавыя, тэхнічныя і інтэлектуальныя рэсурсы.

На працягу працы Форуму экспанаваліся тэхнічныя сродкі вядучых расійскіх кампаній, вытворцаў розных сістэм бяспекі, якія забяспечваюць функцыянаванне аб'ектаў транспарту, прамысловасці, энергетыкі. Важным напрамкам комплекснага павышэння транспартнай бяспекі аб'ектаў становіцца распрацоўка і прымяненне высокапрадукцыйных праграмна-тэхнічных сістэм прэдыктыўнай вiдэааналiтыцы, здольных аператыўна рэагаваць на ўзнікаючыя сітуацыі ў месцах масавага збору людзей.

2

1

Напрыклад, інтэлектуальныя прылады відэаназірання, распрацаваныя ў інавацыйным цэнтры «Сколкава», функцыянуюць па розных сцэнарах («Пакінуты прадмет», «Распазнанне і ідэнтыфікацыя асобаў», «Рух у забароненай зоне або напрамку», «Дэтэктар дыму і агню», «Дэтэктар нетыповых змяненняў у сцэне»), прагназуючы развіццё сітуацыі і інфармуючы службу бяспекі пра магчымыя варыянты развіцця сітуацыі і прапанаваных рашэннях. Расійская група кампаній МРТ развівае біяметрычную сістэму распазнання асоб «Візір», якая забяспечвае ўтоеную ідэнтыфікацыю малюнкаў, фіксуе лакацыі і час знаходжання людзей, выяўляе спробы падробкі праязных дакументаў, кантралюе дзеянні супрацоўнікаў падраздзяленняў транспартнай бяспекі. Шэраг тэхнічных рашэнняў выкарыстоўвае убудаваныя дэтэктары небяспечных станаў, дыягнастуюць патэнцыйныя пагрозы, здольныя прывесці да розных цяжкіх наступстваў (асацыяльныя паводзіны адзiночных асоб і груп людзей, няшчасныя выпадкі, вандалізм, халатнасць персаналу і інш.). Таму ў цяперашні час развіваецца напрамак забеспячэння бяспекі падвойнага прызначэння, у якой спалучаюцца і ўзаемна дапаўняюцца рашэння задач бяспекі на транспарце і транспартнай бяспекі. Бягучы кантроль за аховай працы пры вытворчасці работ і штатным выкананнем тэхналагічных аперацый на станцыях пры арганізацыі руху цягнікоў ажыццяўляецца адпаведнымі тэхнічнымі сродкамі і інфармацыйнымі сістэмамі, распазнаюцца крытычны стан аб'ектаў і суб'ектаў, якiя пры неабходнасці перадаюць дадзеныя ў падсістэмы, якія дыягнастуюць і інцыдэнтна рэагуюць на акты незаконнага ўмяшання.

Сусветныя тэндэнцыі цяперашняга часу паказваюць, што важна аператыўна і адэкватна рэагаваць на негатыўныя выклікі рэчаіснасці, калі паўсядзённая праца і само жыццё людзей становіцца аб'ектам падвышанай увагі розных дэструктыўных элементаў, здольных ствараць і выкарыстоўваць пагрозы для дасягнення сваіх нялюдскіх і жахлівых намераў. І лепш прадбачыць і папярэдзіць падобныя рызыкі, чым пасля ўстараняць іх цяжкія наступствы. У гэтых адносінах мэтазгодна актыўна выкарыстоўваць айчынны і сусветны вопыт эфектыўнай абароны аб'ектаў ад дэструктыўнага ўмяшання.

А. К. Галоўнiч, начальнік выпрабавальнага цэнтра
чыгуначнага транспарту БелДУТ,
доктар тэхнічных навук

 

Нашли ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl-Enter