Навукова-даследчая дзейнасць кафедры
На кафедры актыўна вядзецца навукова-даследчая работа.
Арганізавана і паспяхова працуе навукова-даследчая лабараторыя «Фізіка паверхні і тонкіх плёнак». Штогод супрацоўнікі кафедры выконваюць навуковыя даследаванні па фонду фундаментальных даследаванняў, па заданнях Мінадукацыі, па Дзяржаўных арыентаваных праграмах фундаментальных даследаванняў. Супрацоўнікі і выкладчыкі кафедры вядуць гаспадарчаразліковыя работы па замовах Упраўлення Беларускай чыгункі, ПА «Гомсельмаш» і іншых прадпрыемстваў РБ. Праводзяцца таксама даследаванні па дамовах аб супрацоўніцтве з навуковымі цэнтрамі Беларусі, Расійскай Федэрацыі, Польшчы, Літвы і Кітая, у прыватнасці, з Беларускім дзяржаўным універсітэтам, Інстытутам сінтэтычных палімерных матэрыялаў (РФ), Нанькінскім хіміка-тэхналагічным універсітэтам і Інстытутам фізічнай хіміі Ланджоў (Кітай), Каўнасскім тэхнічным універсітэтам (Літва), даследаванні ў рамках праграмы INTAS сумесна з Познаньскім тэхналагічным універсітэтам (Рэспубліка Польшча). Штогод супрацоўнікі публікуюць артыкулы ў навуковых часопісах і ў зборніках навуковых работ, выступаюць з дакладамі на навукова-тэхнічных канферэнцыях і сімпозіумах. Навукова-тэхнічныя распрацоўкі абараняюцца патэнтамі (атрымана больш за 12 патэнтаў). Прафесар Багдановіч П. М. з’яўляецца членам спецыялізаванага савета па абароне дысертацый.
Навукова-даследчая праца на кафедры вядзецца па наступных напрамках:
- тэхналогія, фізікахімія і механіка кампазіцыйных матэрыялаў і пакрыццяў;
- тэхналогія мадыфікацыі ўмацавання і аднаўлення працоўных паверхняў машынабудаўнічых вырабаў, у тым ліку, дэталяў высокадакладных вузлоў трэння;
- тэхналогія вырабу і мадыфікацыі ўшчыльняльных элементаў запорной арматуры на аснове гідрафобнага графіту, вугляродных матэрыялаў;
- тэхналогія атрымання кампазіцыйных палімерных пакрыццяў з парашковых матэрыялаў;
- цеплавыя і дэфармацыйныя працэсы пры трэнні;
- матэрыялы трыбатэхнічнага прызначэння;
- стварэнне новых антыфрыкцыйных матэрыялаў і тэхналагічных працэсаў вырабу з іх дэталяў для вузлоў трэння будаўнічых і шляхавых машын;
- распрацоўка шматфункцыянальных шляхавых машын і цягавых модуляў на камбінаваным пнеўмаколава-чыгуначным ходзе;
- распрацоўка мерапрыемстваў па забеспячэнні бяспечных і эканамічных рэжымаў эксплуатацыі спецыяльнага самаходнага рухомага саставу;
- распрацоўка нарматыўна-тэхнічнай дакументацыі па эксплуатацыі дарожных машын і механізмаў;
- пашырэнне тэхналагічных магчымасцяў машын для будаўніцтва, эксплуатацыі і рамонту аўтамабільных дарог;
- тэхналогія зваркі і наплаўкі металаў.
Актыўны ўдзел у НДР бяруць студэнты. Большая частка (больш за 90%) курсавых і дыпломных праектаў утрымліваюць даследчыя раздзелы.
Штогод студэнцкія работы падаюцца на Рэспубліканскі конкурс студэнцкіх работ і заўсёды адзначаюцца дыпломамі I або II ступені.
Нашли ошибку? Выделите ее и нажмите Ctrl-Enter