Сістэма падтрымкі рашэнняў «Тэхнічнае нармаванне эксплуатацыйнай работы дарогі» (сумесна з СП ЗАТ «Міжнародны дзелавы альянс» IBA)
СПР ТНЭРД представляет собой систему принятия решений при разработке плановых норм работы дороги на среднесрочный период (месяц и менее), с увязкой плановых норм с ситуацией, сложившейся на БЧ.
Сістэма тэхнічнага нармавання паказчыкаў эксплуатацыйнай работы Беларускай чыгункі (далей – БЧ) распрацоўваецца ва ўмовах функцыянавання цэнтра кіравання перавозкамі (ЦКП) і прызначана для правядзення разлікаў па планаванні тэхнічна абгрунтаваных эксплуатацыйных нормаў працы дарогі і яе структурных падраздзяленняў на кароткатэрміновы перыяд (месяц) шляха:
- рэалізацыі сучасных прынцыпаў кіравання перавозачнай дзейнасцю на палігоне дарогі на падставе інфармацыйных тэхналогій, аўтаматызацыі функцый інфармацыйнага забеспячэння кіравання і прыняцця рашэнняў;
- дасягнення новага якаснага ўзроўню кіравання аб’ектамі чыгункі за кошт ужывання прагрэсіўных методык і практыкі працы ў сучасных эканамічных умовах;
- аптымізацыі тэхналогіі перавозачнага працэсу за кошт павышэння інфарматыўнасці яго складнікаў;
- узмацнення функцый ўзаемадзеяння работнікаў службаў і падраздзяленняў, якія ўдзельнічаюць у забеспячэнні перавозак;
- аптымальнага кіравання вытворчымі рэсурсамі;
- мінімізацыі неэфектыўных і неабгрунтаваных выдаткаў у сферы арганізацыі перавозак.
Распрацоўка і рэалізацыя сістэмы тэхнічнага нармавання прадугледжвае рашэнне наступных асноўных задач:
- забеспячэнне плана перавозак грузаў увогуле і па кожнаму планаванаму грузу;
- інтэнсіўнае выкарыстанне транспартных сродкаў;
- павышэнне эфектыўнасці рэгулявання вагонных паркаў па родзе, уласнікам і прыналежнасці рухомага саставу паміж аддзяленнямі дарогі і вылучанымі станцыямі ў залежнасці ад грузаў, што перавозяцца і максімальнага выкарыстання грузападымальнасці і ёмістасці вагонаў;
- рацыянальнае размеркаванне парку парожніх вагонаў паміж аддзяленнямі і станцыямі для забеспячэння плана пагрузкі грузаў з улікам прыналежнасці вагонаў дзяржавам-уласнікам;
- выбар напрамку руху гружанага вагонопотоку і парожняга вагонопотоку з улікам прыналежнасці вагонаў розным уласнікам;
- усталяванне нормаў эксплуатуемага парку лакаматываў па дарозе, НАЧ і асноўным дэпо па ліку і серыям у адпаведнасці з планавымі аб’ёмамі работы і нормамі масы цягнікоў;
- усталяванне патрэбы ў паліве і электраэнергіі па кожным дэпо, аддзяленню і дарозе ўвогуле ў залежнасці ад планавага грузаабароту і расходу паліва на вымяральнік;
- вызначэнне памераў цягнікапатокаў і вагонапатокаў для распрацоўкі і карэкціроўкі графіка руху і плана фармавання цягнікоў;
- аналіз выканання тэхнічных нормаў падраздзяленнямі чыгункі.