Праектаванне, выпрабаванні, рамонт і эксплуатацыя вагонаў
Кіраўнікамі школы з'яўляюцца Галай Эдуард Іванавіч, Пігуноў Анатоль Уладзіміравіч.
тэл.: +375 232 95 39 08
Асноўныя напрамкі навуковых даследаванняў
Асноўныя напрамкі навуковых даследаванняў:
- Павышэнне эфектыўнасці і мадэрнізацыя тармазных сістэм чыгуначнага рухомага саставу
- Прагназаванне рэшткавага рэсурсу рухомага саставу;
- Праектаванне новых перспектыўных канструкцый пасажырскага і грузавога рухомага саставу чыгунак;
- Распрацоўка эфектыўных, рэсурсазберагальных тэхналогій для павышэння надзейнасці канструкцый рухомага саставу.
- Даследаванне працэсаў трэння і зносу ў рухомых спалучэннях машын і механізмаў, якія працуюць ва ўмовах межавай змазкі; распрацоўка аператыўных метадаў і сродкаў маніторынгу стану рухомых спалучэнняў
- Распрацоўка і прымяненне тэхналогіі гiдрапрэсавай зборкі вузлоў рухомага саставу, а таксама тэхналогіі неразбуральнага кантролю і сродкаў дыягностыкі трываласці спалучэння злучэнняў з гарантаваным нацягам.
Асноўныя навуковыя вынікі
Асноўныя навуковыя вынікі:
- распрацоўка і рэалізацыя праекта «Беларускі пасажырскі вагон» на Гомельскім і Менскам вагонарамонтных заводах, заснаванага на арыгінальнай тэхналогіі ацэнкі рэшткавай апорнай здольнасці, які дазволіў вырашыць праблему імпартазамяшчэння вагонаў пасажырскага парку Рэспублікі Беларусь. На гэты час пабудавана каля ста вагонаў, якія не саступаюць па камфортным умовам і бяспекі аналагам, што выпускаюцца заводамі Расіі і Украіны. За гэты праект аўтарскі калектыў узнагароджаны медалём лаўрэата Усерасійскага выставачнага цэнтра (г. Москва);
- распрацоўка эфектыўнай тэхналогіі неразбуральнага кантролю і сродкаў дыягностыкі па трываласці спалучэння злучэнняў з гарантаваным нацягам колавых пар вагонаў з выкарыстаннем разлікова-эксперыментальнага метаду вызначэння напружанага стану ахопліваючай дэталі (ступіцах колы, кольца буксавага падшыпніка) напрэсоўкi, якія забяспечваюць якасць, прадукцыйнасць і бяспеку пры вырабе, рамонце і эксплуатацыі (на аснове тэнзаметрычнай ацэнкі НДС дэталяў кантраляваных злучэнняў). Навізна і карыснасць распрацаванай тэхналогіі і тэхналагічнага абсталявання пацверджана 9 патэнтамі на вынаходніцтвы РФ і РБ на спосабы ажыццяўлення і на прылады кантролю. Вынікі правераных комплексных выпрабаванняў пацвердзілі перавагі распрацаванай тэхналогіі, што дазваляе разглядаць яе як перспектыўную для практычнага прымянення;
- рэсурсазберагальныя тэхналогіі ў механазборачнай вытворчасці пры вырабе і рамонце рухомага саставу і тэхналагічныя метады павышэння эксплуатацыйнай надзейнасці рухомага саставу. На большасць распрацаваных тэхналогій маецца больш за 14 патэнтаў на вынаходніцтвы;
- распрацоўка і прымяненне тэхналогіі гiдрапрэсавай зборкі вузлоў машын тыпу «вал-утулка», «кола-вось», а таксама метадаў і прылад для яе ажыццяўлення і наступнага кантролю атрымліваючыхся спалучэнняў. Рэалізацыя на вагонарамонтных прадпрыемствах прапанаваных інавацыйных рашэнняў у гэтай галіне істотна павышае надзейнасць хадавых частак чыгуначнага рухомага саставу;
- распрацоўка комплексу тэхнічных рашэнняў па мадэрнізацыі, удасканаленні і ўзмацненню існуючых канструкцый вагонаў шырокага тыпапамерны шэрагу, паспяхова ўкараняюцца пры праектаванні, вырабе і мадэрнізацыі грузавога рухомага саставу на айчынных вагонабудаўнічага і вагонарамонтных прадпрыемствах;
- перапрафіляванне незапатрабаванага чыгуначнага рухомага саставу. Рэалізацыя праекта пераабсталявання 157 вагонаў для перавозкі нафтабітуму ў вагоны-платформы для перавозкі лесаматэрыялаў дазволіла атрымаць гадавы эканамічных эфект больш чым у 2 млрд. бел. руб. (2009 г.);
Падрыхтаваны 2 доктара і 9 кандыдатаў тэхнічных навук, апублікавана больш за 400 навуковых прац. У тым ліку 6 манаграфій; 18 падручнікаў і вучэбных дапаможнікаў, больш за 150 патэнтаў на вынаходствы і карысныя мадэлі РБ і РФ.